Nwe E200
Weekendje mee. Op de motor/bak na een heerlijke auto. Dash is echt spectaculair met die display’s zo.
Weekendje mee. Op de motor/bak na een heerlijke auto. Dash is echt spectaculair met die display’s zo.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
zion88 zegt
Op de motor/bak na. Is maar een bijzaak indd……. ;-)
e34m5touring zegt
@zion88: Ding is niet vooruit te fikken en de bak heeft zoveel versnellingen dat ie heel vaak zelf ook niet weet welke hij nou moet hebben. Horten en stoten en bonken. Viel me erg tegen.
pist1 zegt
Het altijd mooie lochemse marktplein
ibssr zegt
Veel auto en status voor relatief weinig geld. Ik dacht dat het een C klasse was, maar het is de E. De huidige Mercedes lijn is alleen op basis van formaat te onderscheiden. Ook heb ik moeite met de nieuwe type aanduidingen. Mijn zoon zag een mooie SLC. Zegt mijn vrouw is dat de nieuwe SLK. Zie ik de nieuwe M-klasse. Is het de GLE. Vroeger had Mercedes drie modellen: de S, de taxi Mercedes en de Mercedes sport.
bizzarrini zegt
Rood staat die 159 goed zeg!
e34m5touring zegt
@bizzarrini: Rosso Alfa. Vertekent wel een beetje door de schaduw.
henkhupelschoten zegt
Volgensmij is de 200 nog een oude motor. Ik ben zelf erg benieuwd naar de nieuwe range motoren. De e220d schijnt fantastisch te zijn. Benieuwd wat ze binnenkort doen met hun 4 cilinder benzinemotoren. De 6 in lijn diesels en benzine motoren zijn ook weer helemaal next level.
isleofman zegt
Phoe, slechte zaak dat die automaat zo tegenvalt zeg. Een top automaat zou bij een relatief laag vermogen zoals bij deze toch tamelijk comfortabel moeten kunnen rijden, zeker bij een Mercedes zou je zeggen.
Waar ‘haalt’ Mercedes de bakken tegenwoordig? Geen ZF bak?
2wheeler zegt
@isleofman: MB maakt de bakken zelf, als één van de weinigen nog geloof ik.
E34M5Touring zegt
@isleofman: Nope 9gtronic is een Benz bak. Maar hij raakte nogal eens in de war, je moet in de comfortstand, vanuit stilstand, vrij veel gas geven voor hij begint op te trekken. En dan komt ie ineens.
In sport+ doet ie dat niet maar blijft ie idioot lang in de versnelling hangen en schakelt ie zelfs bij 140km/h niet door naar 9 waardoor je alsnog hoog in de toeren rijdt, zelfs na 20km cruise schakelt ie niet door.
En in die sport en sport+ modus erg stoterig enz. Viel me een beetje tegen.
De motor voldoet, zeker voor NL, maar niet meer dan dat. Mijn diesel Alfa is op de snelweg sneller. Op snelheid is de gang er gauw uit, is natuurlijk ook de basismotor maar toch. Verder niks dan lof hoor, interieur is echt prachtig. Interieur is s’nachts echt spectaculair vind ik. Met die rode accenten licht het mooi op. En het rijdt verder top.
hartphotography zegt
@E34M5Touring: de automaat is een kwestie van wennen. Na een weekje was ik er aan gewend. Had in het begin ook wat gestoot en gebonk, maar nu ontzettend comfortabel.
In de comfort stand is het voor je rechtervoet ook wennen, maar als alles in sync is rijdt het heerlijk!
E34M5Touring zegt
@hartphotography: Ik geloof je meteen, maar het zou voor mij een reden zijn om hem te laten staan, in die motor/bak combi in ieder geval. Las bij het Automaten topic laatst dat meerdere mensen er over te spreken waren. Het viel mij tegen eerlijk gezegd.
pindakoning zegt
@E34M5Touring: bij de E350e is bak nog veel erger. Ongelofelijk wat een klappen je krijgt, net als de GTE’s bij VW heeft Mercedes dit niet op het niveau dat je mag verwachten. Jammer.
hartphotography zegt
@pindakoning: dit is gewoon echt niet waar. Het is een automaat waar je aan moet wennen. Je moet de auto net ff wat anders rijden. Ik kwam van dsg en in het begin dacht ik ook; wat is dit?? Maar het is gewoon heel relaxed nu. Overigens zou ik sowieso bij de E minimaal voor een 250 gaan en eigenlijk de 300.
lextacy zegt
Doet moet je gwn in 3 liter kopen
E34M5Touring zegt
@lextacy: Ding was op de snelweg geen partij voor m’n 159, boven de 100 trok ik gewoon echt een gat. En die is echt niet mega snel ofzo (204pk JTD 2l) en ook zwaar. Zo’n E moet je eigenlijk gewoon in een 350cdi hebben. Past goed bij die auto denk ik.