Hier in de Provence staan veel auto’s (schuin geparkeerd) op die manier. Ook recente modellen. Netter safe than sorry. Zal ook wel dingetje uit het verleden zijn.
@amersfoorter: vroeger deden ze dit a in de bergen. Toen waren de auto’s inderdaad wat minder betrouwbaar. Aan de andere kant: deze vakantie heb ik in een auto met elektrische handrem gereden. Dan zou je op iedere heuvel wel zo’n blokje willen. Ik heb toch echt liever een ouderwetse (voor de zekerheid ?).
Bij gebrek aan houten klosje altijd de wielen naar de stoep (of in dit geval muur) te draaien. Mocht de versnelling of de handrem het begeven dan hoef je je auto niet onderaan de berg uit een greppel te vissen (of uit de zijkant van een andere auto).
Is vrij normaal in dat soort dorpjes als extra zekerheid. Eens in de zoveel tijd zien ze een hollander langskomen die er foto’s van gaat maken. Ga lekker genieten van je vakantie.
Exact, net terug van vakantie aldaar en veel locals doen dit gewoon. Ik denk dat hun ook foto’s maken van onze auto’s als we de vooruit vorstvrij willen houden.
Vroeger had een BMW 5-serie standaard een stalen wielsteun (soort van wig) aan boord voor parkeren op een helling. Sommige andere modellen waarschijnlijk ook. Weet niet of dat tegenwoordig nog zo is.
@verral:
Mijn S-Type heeft een kunststof wielkeg bij de krik zitten. Is toch wat veiliger als je een lekke band hebt en het ding op moet krikken. Zeker als het op een helling gebeurt.
@oemplus: extern extraatje welke niet afhankelijk is van techniek. Kan geen kwaad. Handrem werkt bij gratie van een heel aantal componenten en een versnellingsbak ( in dit geval zou ik de achteruit prefereren) ook.
De weerstand van dat blokje hout kan de boel ingeval van falen mooi redden.
foramen zegt
Werkt perfect zo te zien.
postzegel zegt
@foramen: precies. Extra klosje kan geen kwaad. Heel normaal. Als je de oude panda of de Nuevo 500 nog gereden (en geparkeerd) hebt.
marc94 zegt
@postzegel: waarom niet gewoon in ze 1 laten staan?
r32turbo zegt
@marc94: Moet je vooral doen hoe die zo staat…
fanboy zegt
@marc94: Zet hem dan op z’n minst in z’n achteruit
audihenkie zegt
maar goed dat het werkt anders ben je de klos…..;-)
shibby zegt
Hout ‘m netjes op z’n plek
awesome zegt
@shibby: het hout niet op…
amersfoorter zegt
Hier in de Provence staan veel auto’s (schuin geparkeerd) op die manier. Ook recente modellen. Netter safe than sorry. Zal ook wel dingetje uit het verleden zijn.
autoblogger zegt
@amersfoorter: ok, had het nooit eerder gezien. Kon me echter niet voorstellen dat dit houtje voldoende was voor de Fiat…
roppp zegt
@amersfoorter: vroeger deden ze dit a in de bergen. Toen waren de auto’s inderdaad wat minder betrouwbaar. Aan de andere kant: deze vakantie heb ik in een auto met elektrische handrem gereden. Dan zou je op iedere heuvel wel zo’n blokje willen. Ik heb toch echt liever een ouderwetse (voor de zekerheid ?).
gulli zegt
Bij gebrek aan houten klosje altijd de wielen naar de stoep (of in dit geval muur) te draaien. Mocht de versnelling of de handrem het begeven dan hoef je je auto niet onderaan de berg uit een greppel te vissen (of uit de zijkant van een andere auto).
suzikubelona zegt
@gulli: En als er iemand achterop rijdt, neem je meteen een voetganger of meer mee. Niet doen dus, niet slim, en in NL ook niet toegestaan.
hellocello zegt
@suzikubelona: nooit geweten staat zelfs nog in mijn theorieboek.
inoh zegt
@suzikubelona: Altijd nog beter dan met 100 een berg af.
f40racer zegt
Is vrij normaal in dat soort dorpjes als extra zekerheid. Eens in de zoveel tijd zien ze een hollander langskomen die er foto’s van gaat maken. Ga lekker genieten van je vakantie.
eaudi zegt
@f40racer: precies. In de bergen heel gewoon. Steen of blok hout erachter. Niets mis mee.
phdg zegt
@f40racer: nee nee want het is een Fiat dus er móet wel iets mis zijn ?!
autoblogger zegt
@f40racer: dit is voor mij genieten, ik deel het graag met mn medemens:)
blo3to3t zegt
Exact, net terug van vakantie aldaar en veel locals doen dit gewoon. Ik denk dat hun ook foto’s maken van onze auto’s als we de vooruit vorstvrij willen houden.
suzikubelona zegt
@blo3to3t: Ik heb nog nooit een bevroren vooruit gehad.
lavoro zegt
@suzikubelona: ik wel eens een bevroren voorhuid maar die hadden we bewust afgekoeld want stond op knappen.
hellocello zegt
@lavoro: heb je daar ook foto’s van?
tiems1978 zegt
@lavoro: altijd goed om je voorhuid op temperatuur te houden.
autoblogger zegt
@lavoro: LOL!
heat59 zegt
@lavoro: Haha lekker niveau weer +1
suzikubelona zegt
@heat59: die had ik iig niet zien aankomen. Wat was het topic ook al weer?
verral zegt
Vroeger had een BMW 5-serie standaard een stalen wielsteun (soort van wig) aan boord voor parkeren op een helling. Sommige andere modellen waarschijnlijk ook. Weet niet of dat tegenwoordig nog zo is.
sabrerator zegt
@verral:
Mijn S-Type heeft een kunststof wielkeg bij de krik zitten. Is toch wat veiliger als je een lekke band hebt en het ding op moet krikken. Zeker als het op een helling gebeurt.
oemplus zegt
In de 1e versnelling en op de handrem, dan zal er niks gebeuren..
postzegel zegt
@oemplus: extern extraatje welke niet afhankelijk is van techniek. Kan geen kwaad. Handrem werkt bij gratie van een heel aantal componenten en een versnellingsbak ( in dit geval zou ik de achteruit prefereren) ook.
De weerstand van dat blokje hout kan de boel ingeval van falen mooi redden.