@oemplus: begrijp mij niet verkeerd. Vind de huidige model ook niet de mooiste maar vraag mij dan af of jullie leeftijd er wat mee te maken zou hebben.
@trust: Ik ben een product van de vroege jaren ’90 en kan het alleen maar roerend met de heren eens zijn. Hoewel ik meerdere modellen heel erg kan waarderen, kan ik niet anders dan concluderen dat na de E39 wat mij betreft alle statigheid weg is.
Erg mooie auto. Uit de tijd dat het erg slecht ging met BMW. Aan de ene kant in licentie gebouwde Isetta’s (van ISO) en de 700 (motor achterin, jawel), aan de andere kant de Barock-Engelen BMW’s. Pas vanaf 1961 toen de 1500 als eerste van de Neue Klasse werd geïntroduceerd ging het crescendo met BMW.
De meeste mooiste auto’s vind je nu éénmaal terug tussen 1950 en 1970 … onevenaarbaar … de elegante lijnen vind je niet meer terug …
kijk maar naar het succes van de nieuwe fiat 500, Beetle ….
@amghans: Wikipedia brengt uitkomst.
“De BMW 503 is een tweedeurs 2plus2 Sportwagen van Bayerischen Motoren Werke. Hij werd in 1955 op de IAA voorgesteld. Het design is van Albrecht Graf von Goertz.
De wagen heeft een 140 PK (103 kW) sterke V8-motor voorin en achterwielaandrijving. De motor heeft 3.168 cm3 cilinderinhoud en doet de wagen van 0 tot 100 km/h in 13 seconden accelereren. De topsnelheid bedraagt 190 km/h. De tezamen met de BMW 507 ontwikkelde luxewagen kostte om en bij de 30.000 DM. Van Mei 1956 tot Maart 1959 werden in totaal 412 exemplaren gebouwd, 139 daarvan waren Cabrio’s.
De BMW 503 geldt vandaag, zoals ook de verwante BMW 507, als Oldtimer-Rarität met navenante prijzen.”
Goertz kon er wat van!
kuifje zegt
Wauw wat een gaaf ding!
viezefreddyw zegt
Zo mooi is BMW ooit geweest. Tegenwoordig toch een stuk minder vind ik.
Mooi ding dit man. Kan geen enkel model van de huidige line-up aan tippen.
oemplus zegt
@viezefreddyw: Precies. Toen waren het mooie chique bakken, tegenwoordig heeft het een erg hoog paupergehalte.
trust zegt
@oemplus: begrijp mij niet verkeerd. Vind de huidige model ook niet de mooiste maar vraag mij dan af of jullie leeftijd er wat mee te maken zou hebben.
piebepost zegt
@trust: Ik ben een product van de vroege jaren ’90 en kan het alleen maar roerend met de heren eens zijn. Hoewel ik meerdere modellen heel erg kan waarderen, kan ik niet anders dan concluderen dat na de E39 wat mij betreft alle statigheid weg is.
piebepost zegt
@piebepost: Al helpt het natuurlijk ook niet dat er na 7 à 8 jaar alleen nog maar fout volk in rijdt.
lekkaah zegt
@oemplus: Als ik een Karmann Ghia naast die bijlmerbak van jou neerzet gaan er ook tranen vloeien
oemplus zegt
@lekkaah: Heftig.
lekkaah zegt
@oemplus: rekt son
v8t6t5 zegt
Prachtig!
spotkoningvdaal zegt
Redelijk zeldzame spot, gaaf!
jeroenwz zegt
Erg mooie auto. Uit de tijd dat het erg slecht ging met BMW. Aan de ene kant in licentie gebouwde Isetta’s (van ISO) en de 700 (motor achterin, jawel), aan de andere kant de Barock-Engelen BMW’s. Pas vanaf 1961 toen de 1500 als eerste van de Neue Klasse werd geïntroduceerd ging het crescendo met BMW.
dwfc zegt
De meeste mooiste auto’s vind je nu éénmaal terug tussen 1950 en 1970 … onevenaarbaar … de elegante lijnen vind je niet meer terug …
kijk maar naar het succes van de nieuwe fiat 500, Beetle ….
Moersleutel zegt
He deze kende ik nog niet Mooie spot hoor
doublechevron65 zegt
“Weniger ist mehr”… geldt absoluut voor deze tijd. Top!
e38ossie zegt
Dikke V8 jonguh.
griffendahl zegt
Die spaakvelgen zijn wel echt een afknapper… Die horen hier echt niet op.
e1000bmw523i zegt
@griffendahl: inderdaad. Hier horen doppen of nock offs onder.
e38ossie zegt
Jammer dat de originele wielen er niet op zitten
e1000bmw523i zegt
Die doet wel een paar ton. Nog duurder dan een Z8 met weinig km. Ongeveer op het niveau van een hele goede originele M1.
denniss00 zegt
@e1000bmw523i: Dit brengt in een goede staat nog 135.000 op.
spykerboy zegt
Mooi?? Bedoel je niet “zo lelijk kn een bmw zijn”?? Dat zou er beter bij passen….
amghans zegt
Als je me vertelt, dat Ghia of Frua ‘m getekend heeft zou ik dat onmiddellijk geloven, een auto van een welhaast Mediterrane elegantie, prachtig.
oxymoron zegt
@amghans: Wikipedia brengt uitkomst.
“De BMW 503 is een tweedeurs 2plus2 Sportwagen van Bayerischen Motoren Werke. Hij werd in 1955 op de IAA voorgesteld. Het design is van Albrecht Graf von Goertz.
De wagen heeft een 140 PK (103 kW) sterke V8-motor voorin en achterwielaandrijving. De motor heeft 3.168 cm3 cilinderinhoud en doet de wagen van 0 tot 100 km/h in 13 seconden accelereren. De topsnelheid bedraagt 190 km/h. De tezamen met de BMW 507 ontwikkelde luxewagen kostte om en bij de 30.000 DM. Van Mei 1956 tot Maart 1959 werden in totaal 412 exemplaren gebouwd, 139 daarvan waren Cabrio’s.
De BMW 503 geldt vandaag, zoals ook de verwante BMW 507, als Oldtimer-Rarität met navenante prijzen.”
Goertz kon er wat van!