Nieuwe Pana Turbo S E-Hybrid!
Één van de eerste Nederland en volgens mij de eerste hier op Autojunk, vandaag op Circuit Zandvoort tijdens het Nationaal Oldtimer Festival! Fantastische uitvoering ook, gigantische remschijven zeg! Ik dacht eerst dat het om een GTS versie ging gezien de zwarte details, maar in de klokken in het interieur stond toch echt Turbo S. Dit beest heeft dus een 4 liter V8 met elektromotor wat samen goed is voor zo'n 680pk!
Gaaf! En leuke 205 GTI ?
Jezus wat gaaf!
Wat een mooie uitvoering!
Prachtig en dit ding is zo snel, favoriete sedan!
@porschepdk: is alleen geen sedan helaas
@tomceelen: wat denk jij dat het wel is? 4 deuren en een afgesloten kofferbak (okay, banken zullen naar beneden kunnen) is namelijk per definitie een sedan. Door de aflopende daklijn is het nog geen coupé. Ondanks wat merken als BMW met de (overigens prachtige) reihe 6 GranCoupé probeert te doen geloven.
@2wheeler: grancoupe is ook gewoon een sedan, laten we eerlijk wezen.
@bmwfreak038: ja, dat bedoelde ik ook duidelijk te maken :p
@2wheeler: Dot is echter een hatchback.
@tomceelen: ik dacht van wel, maar ik kan er naast zitten.
@porschepdk: ik noem dit eerder een hatchback/gran coupe dan een sedan maar kan het goed fout hebben hoor
@tomceelen: het verschil tussen hatchback en sedan is het scharnierpunt van de achterklep. Zitten die boven zodat de achterklep meegaat (wat het geval is) dan is het een hatchback. Niet dat Porsche die term met trots gaat gebruiken maar toch.
@720s: waar heb jij deze definitie vandaan gehaald? Nog nooit van gehoord!
@2wheeler: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hatchback :-)
@wetdualclutch: ik neem aan dat je op de eerste alinea doelt? Dat principe geldt voor alle kofferkleppen. Volgens de bovenstaande theorie is een station tevens een hatchback, wat ook niet correct is. Nee, er spelen meerdere factoren dan slechts de koffer.
Maar goed, als we toch wikipedia aanhouden: volgens de Engelse versie is het een “luxury four-door sedan” en volgens de Nederlandse versie een vierdeurscoupé.
@720s: precies, ik maak het onderscheid tussen beide puur op de achterklep.
@tomceelen: het klopt wel, Ford had daar altijd een mooi voorbeeld van bij de mondeo kon je de hatchback, waarbij de ruit volledig meeging bestellen en de sedan met alleen kofferklep. Trouwens niet alleen op de mondeo maar ook de focus.
En superb had het “prachtig” gecombineerd.
Doe mij dat R5 turbo’tje maar??
Hybride en elektrisch, woorden waarvan ik spontaan jeuk krijg..
@bmwfreak038: wen er maar aan.
@bmwfreak038: jeuk in je portemonnaie? Je kan niet wachten om er één te kopen….
Heerlijke kleur ook!!
@jeppie: karmijnrood, imho dé kleur op de wat lompere porsches zoals deze!
Omdat deze auto een toekomstige oldtimer is, deed die mee aan festival?
Voorlampen vinden ze nog steeds lastig bij porsche
Spijtig dat het zwart van het dak niet doorloopt naar de achterruit. Rode lijn zou ik zwart maken. Voor de rest mooie wagen.
@stanny: ja nu je het zegt, precies of de koffer achteraf is gemonteerd ?
Nou als ik dan ooit moet stekkeren, dan maar zo. Schitterende wagen, lekker rood kleur erop. Helemaal top!
Wow die Lancia is toch echt wel een schatje, ok de Porker is ook wel lief.
Nou mooi is anders. En doe hem dan helemaal rood en niet rood met zwart. Ziet er niet uit. Achter kant is trouwens ook niet mooi. Gewoon helemaal ge er n mooie auto dus. Dan staat er wel veel mooier spul
Geen idee wat dit misbaksel tussen al die mooie wagens doet
Volgens mij een gewone turbo s
@carpics: de nieuwe generatie Panamera bestaat niet als “gewone Turbo S”, het is altijd de E-Hybrid.
Juiste kleur voor de Panamera. Alleen die deurklinken… dan heb je de allerduurste Panamera en dan ziet het er met de zwarte deurklinken nog uit als een Trendline.
Lol pas bij foto 8 had ik in de gaten dat dit de nieuwe panamera was
Volgens mij een inderdaad een gewone Turbo S
Hybrid….