@robert110: Was ook mijn idee. Je mag met deze auto helemaal geen aanhanger trekken. En het valt nogal op. Dus best kans dat je ervoor bekeurd wordt. Plus dikke problemen met de verzekering als er iets mis zou gaan.
@lexusfan: Je kunt bijv. bij Mercedes aanpassingen laten doen aan het motorblok (koelsysteem) en vervolgens bij de RDW een keuring aanvragen om toch te mogen trekken. Misschien kan het bij een Lambo ook maar de kans lijkt me klein..
@lexusfan: dit mag hoogste waarschiinlijk niet. Ten eerste omdat er geen ofofficieel goed gekeurde trekhaak voor deze auto bestaat. En ten tweede is deze auto zo op gebouwd dat het chassis niet bestemd is voor het trekken van lasten. Omdat daar geen sprake van is. Dus daarom is het 0 kg wat hij mag trekken
@donvincenzo: het lullige is in Nederland, alles wat je erachter knupt (fietsendrager, ahw, betonmolen, dildo) is automatisch meeverzekerd op je WA als je schade maakt naar derden. Je krijgt natuurlijk zelf niets uitgekeerd als deze niet apart van de auto is verzekerd.
Dus waar een handhaving enkel op kan bekeuren is het niet-geldige trekgewicht. Kortom een financiële mini-draai om je oren. En rijden maar weer…
Doe je zoiets in Duitsland, ben je verplicht het object welke is aangehaakt, altijd minimaal WA te verzekeren. Anders krijg je buchgeld-quittung automatisch thuis gestuurd. En verzekeringskwesties zijn in Duitsland sterk duurder als die 30-euro-achtige bekeuringen op de Autobahn!
@v60germany: maar in dit geval heeft de trekhaak (zelf gelast?) vast geen Europese typegoedkeuring. Dan zal ze verzekering echt niet uitkeren hoor! Sterker nog, daarmee is het volgens mij zelfs een APK afkeur punt…
@rob5nismo: inderdaad, de trekinrichting dient ook volgens een EU-norm geregistreerd te zijn. Maar de trekhaak an sich kan ook boutbaar met flens zijn, welke al een eigen typeplaat heeft (gebeurt in bedrijfswagenland wel vaker). En daarna op een ongeregistreerd frame zijn gehangen, bij bedrijfswagens dikwijls gedaan met hydr. laadklep opbouw.
Ik moet de eerste diender nog tegenkomen, die daar een WOK op afgeeft tijdens controle, meestal kennen ze dat theorieboek enkel nog van de kaft… dus voorzie een kleine; foei!
@mundus: ik moest 3x kijken, maar je bedoelt de lampen op die 9-5 van foto 3. Dat zijn verstralers die vooral in Zweden gebruikt worden in gebieden waar er geen straatverlichting is. Daar hebben ze ook echt nut.
Al je geld in een Lambo gestoken en geen geld meer voor een andere auto waar je wel een trekhaak op kan zetten en mee mag trekken??? ?
Grappig is het wel. Ik heb in het verleden ook wel eens Ferrari’s met trekhaak gezien maar Lambo’s nog niet.
Gaat nergens over.
@maotje: goeie buurt ook zo te zien
@kruimel: inderdaad, wat een betonnen treurigheid. Je vraagt je af wie ze daar opsluiten.
Liever met je lambo naar de camping dan met een skoda. +1
Toch apart voor een auto die van de RDW geen grammetje mag trekken.
@robert110: Was ook mijn idee. Je mag met deze auto helemaal geen aanhanger trekken. En het valt nogal op. Dus best kans dat je ervoor bekeurd wordt. Plus dikke problemen met de verzekering als er iets mis zou gaan.
@donvincenzo: misschien mag het wel van de RDW? waarom heeft ie anders een witte kentekenplaat?
@lexusfan: De RDW geeft 0kg aan bij zowel geremd als ongeremd.
@lexusfan: De RDW geeft 0kg aan bij zowel geremd als ongeremd.
@lexusfan: Een witte plaat kan iedereen zo laten drukken.
@lexusfan: witte platen gaan buiten de RDW om. Die kun je dus zo bestellen. Vraag me af hoe ze aan een trekhaak komen. Vermoed een Knutselproject
@lexusfan: Je kunt bijv. bij Mercedes aanpassingen laten doen aan het motorblok (koelsysteem) en vervolgens bij de RDW een keuring aanvragen om toch te mogen trekken. Misschien kan het bij een Lambo ook maar de kans lijkt me klein..
@lexusfan: dit mag hoogste waarschiinlijk niet. Ten eerste omdat er geen ofofficieel goed gekeurde trekhaak voor deze auto bestaat. En ten tweede is deze auto zo op gebouwd dat het chassis niet bestemd is voor het trekken van lasten. Omdat daar geen sprake van is. Dus daarom is het 0 kg wat hij mag trekken
@donvincenzo: het lullige is in Nederland, alles wat je erachter knupt (fietsendrager, ahw, betonmolen, dildo) is automatisch meeverzekerd op je WA als je schade maakt naar derden. Je krijgt natuurlijk zelf niets uitgekeerd als deze niet apart van de auto is verzekerd.
Dus waar een handhaving enkel op kan bekeuren is het niet-geldige trekgewicht. Kortom een financiële mini-draai om je oren. En rijden maar weer…
Doe je zoiets in Duitsland, ben je verplicht het object welke is aangehaakt, altijd minimaal WA te verzekeren. Anders krijg je buchgeld-quittung automatisch thuis gestuurd. En verzekeringskwesties zijn in Duitsland sterk duurder als die 30-euro-achtige bekeuringen op de Autobahn!
@v60germany: maar in dit geval heeft de trekhaak (zelf gelast?) vast geen Europese typegoedkeuring. Dan zal ze verzekering echt niet uitkeren hoor! Sterker nog, daarmee is het volgens mij zelfs een APK afkeur punt…
@stalensnuitje: de trekhaak zelf zal wel goed gekeurd zijn maar de bevestiging kan misschien niet helemaal jofel zijn
@rob5nismo: inderdaad, de trekinrichting dient ook volgens een EU-norm geregistreerd te zijn. Maar de trekhaak an sich kan ook boutbaar met flens zijn, welke al een eigen typeplaat heeft (gebeurt in bedrijfswagenland wel vaker). En daarna op een ongeregistreerd frame zijn gehangen, bij bedrijfswagens dikwijls gedaan met hydr. laadklep opbouw.
Ik moet de eerste diender nog tegenkomen, die daar een WOK op afgeeft tijdens controle, meestal kennen ze dat theorieboek enkel nog van de kaft… dus voorzie een kleine; foei!
Schandalig…:-(
Ik vind die saab met blauwe lichten een gekkere verschijning
@mundus: ik moest 3x kijken, maar je bedoelt de lampen op die 9-5 van foto 3. Dat zijn verstralers die vooral in Zweden gebruikt worden in gebieden waar er geen straatverlichting is. Daar hebben ze ook echt nut.
Ouwe Camplet vouwwagen. Ding is echt stokoud. Wel leuk opgeknapt, ziet er daardoor niet zo gedateerd uit als hij is.
@tenaci: heeft zelfs wel iets weg van een venturi op deze manier
Ik vind dit echt prachtig. Best handig als je zo’n ding ook nog voor iets nuttigs kunt gebruiken :)
Best dan ook Lambo velgen eronder zetten ipv dit aftermarket spul.
Dan doet die Caddy ernaast beter!
Al je geld in een Lambo gestoken en geen geld meer voor een andere auto waar je wel een trekhaak op kan zetten en mee mag trekken??? ?
Grappig is het wel. Ik heb in het verleden ook wel eens Ferrari’s met trekhaak gezien maar Lambo’s nog niet.
@v8t6t5: https://youtu.be/MWWkysK7FGo
Waar laat je anders de kinderen?
Lamborghini maakte oorspronkelijk tractoren het klopt dus wel deze combinatie.
Het zou uberstroer zijn met ferrari achterlichten als eerbetoon aan ferruccio lamborghini
Doet mij denken aan de reclame van de staatsloterij van jaren geleden… https://youtu.be/MWWkysK7FGo