@robert110: Was ook mijn idee. Je mag met deze auto helemaal geen aanhanger trekken. En het valt nogal op. Dus best kans dat je ervoor bekeurd wordt. Plus dikke problemen met de verzekering als er iets mis zou gaan.
@lexusfan: Je kunt bijv. bij Mercedes aanpassingen laten doen aan het motorblok (koelsysteem) en vervolgens bij de RDW een keuring aanvragen om toch te mogen trekken. Misschien kan het bij een Lambo ook maar de kans lijkt me klein..
@lexusfan: dit mag hoogste waarschiinlijk niet. Ten eerste omdat er geen ofofficieel goed gekeurde trekhaak voor deze auto bestaat. En ten tweede is deze auto zo op gebouwd dat het chassis niet bestemd is voor het trekken van lasten. Omdat daar geen sprake van is. Dus daarom is het 0 kg wat hij mag trekken
@donvincenzo: het lullige is in Nederland, alles wat je erachter knupt (fietsendrager, ahw, betonmolen, dildo) is automatisch meeverzekerd op je WA als je schade maakt naar derden. Je krijgt natuurlijk zelf niets uitgekeerd als deze niet apart van de auto is verzekerd.
Dus waar een handhaving enkel op kan bekeuren is het niet-geldige trekgewicht. Kortom een financiële mini-draai om je oren. En rijden maar weer…
Doe je zoiets in Duitsland, ben je verplicht het object welke is aangehaakt, altijd minimaal WA te verzekeren. Anders krijg je buchgeld-quittung automatisch thuis gestuurd. En verzekeringskwesties zijn in Duitsland sterk duurder als die 30-euro-achtige bekeuringen op de Autobahn!
@v60germany: maar in dit geval heeft de trekhaak (zelf gelast?) vast geen Europese typegoedkeuring. Dan zal ze verzekering echt niet uitkeren hoor! Sterker nog, daarmee is het volgens mij zelfs een APK afkeur punt…
@rob5nismo: inderdaad, de trekinrichting dient ook volgens een EU-norm geregistreerd te zijn. Maar de trekhaak an sich kan ook boutbaar met flens zijn, welke al een eigen typeplaat heeft (gebeurt in bedrijfswagenland wel vaker). En daarna op een ongeregistreerd frame zijn gehangen, bij bedrijfswagens dikwijls gedaan met hydr. laadklep opbouw.
Ik moet de eerste diender nog tegenkomen, die daar een WOK op afgeeft tijdens controle, meestal kennen ze dat theorieboek enkel nog van de kaft… dus voorzie een kleine; foei!
@mundus: ik moest 3x kijken, maar je bedoelt de lampen op die 9-5 van foto 3. Dat zijn verstralers die vooral in Zweden gebruikt worden in gebieden waar er geen straatverlichting is. Daar hebben ze ook echt nut.
Al je geld in een Lambo gestoken en geen geld meer voor een andere auto waar je wel een trekhaak op kan zetten en mee mag trekken??? ?
Grappig is het wel. Ik heb in het verleden ook wel eens Ferrari’s met trekhaak gezien maar Lambo’s nog niet.
maotje zegt
Gaat nergens over.
kruimel zegt
@maotje: goeie buurt ook zo te zien
janjansen zegt
@kruimel: inderdaad, wat een betonnen treurigheid. Je vraagt je af wie ze daar opsluiten.
bastiaanhd zegt
Liever met je lambo naar de camping dan met een skoda. +1
robert110 zegt
Toch apart voor een auto die van de RDW geen grammetje mag trekken.
donvincenzo zegt
@robert110: Was ook mijn idee. Je mag met deze auto helemaal geen aanhanger trekken. En het valt nogal op. Dus best kans dat je ervoor bekeurd wordt. Plus dikke problemen met de verzekering als er iets mis zou gaan.
lexusfan zegt
@donvincenzo: misschien mag het wel van de RDW? waarom heeft ie anders een witte kentekenplaat?
robert110 zegt
@lexusfan: De RDW geeft 0kg aan bij zowel geremd als ongeremd.
robert110 zegt
@lexusfan: De RDW geeft 0kg aan bij zowel geremd als ongeremd.
Mixpower zegt
@lexusfan: Een witte plaat kan iedereen zo laten drukken.
rickthestig zegt
@lexusfan: witte platen gaan buiten de RDW om. Die kun je dus zo bestellen. Vraag me af hoe ze aan een trekhaak komen. Vermoed een Knutselproject
cliosport2000 zegt
@lexusfan: Je kunt bijv. bij Mercedes aanpassingen laten doen aan het motorblok (koelsysteem) en vervolgens bij de RDW een keuring aanvragen om toch te mogen trekken. Misschien kan het bij een Lambo ook maar de kans lijkt me klein..
raym zegt
@lexusfan: dit mag hoogste waarschiinlijk niet. Ten eerste omdat er geen ofofficieel goed gekeurde trekhaak voor deze auto bestaat. En ten tweede is deze auto zo op gebouwd dat het chassis niet bestemd is voor het trekken van lasten. Omdat daar geen sprake van is. Dus daarom is het 0 kg wat hij mag trekken
v60germany zegt
@donvincenzo: het lullige is in Nederland, alles wat je erachter knupt (fietsendrager, ahw, betonmolen, dildo) is automatisch meeverzekerd op je WA als je schade maakt naar derden. Je krijgt natuurlijk zelf niets uitgekeerd als deze niet apart van de auto is verzekerd.
Dus waar een handhaving enkel op kan bekeuren is het niet-geldige trekgewicht. Kortom een financiële mini-draai om je oren. En rijden maar weer…
Doe je zoiets in Duitsland, ben je verplicht het object welke is aangehaakt, altijd minimaal WA te verzekeren. Anders krijg je buchgeld-quittung automatisch thuis gestuurd. En verzekeringskwesties zijn in Duitsland sterk duurder als die 30-euro-achtige bekeuringen op de Autobahn!
stalensnuitje zegt
@v60germany: maar in dit geval heeft de trekhaak (zelf gelast?) vast geen Europese typegoedkeuring. Dan zal ze verzekering echt niet uitkeren hoor! Sterker nog, daarmee is het volgens mij zelfs een APK afkeur punt…
rob5nismo zegt
@stalensnuitje: de trekhaak zelf zal wel goed gekeurd zijn maar de bevestiging kan misschien niet helemaal jofel zijn
v60germany zegt
@rob5nismo: inderdaad, de trekinrichting dient ook volgens een EU-norm geregistreerd te zijn. Maar de trekhaak an sich kan ook boutbaar met flens zijn, welke al een eigen typeplaat heeft (gebeurt in bedrijfswagenland wel vaker). En daarna op een ongeregistreerd frame zijn gehangen, bij bedrijfswagens dikwijls gedaan met hydr. laadklep opbouw.
Ik moet de eerste diender nog tegenkomen, die daar een WOK op afgeeft tijdens controle, meestal kennen ze dat theorieboek enkel nog van de kaft… dus voorzie een kleine; foei!
unknown32 zegt
Schandalig…:-(
mundus zegt
Ik vind die saab met blauwe lichten een gekkere verschijning
escort77 zegt
@mundus: ik moest 3x kijken, maar je bedoelt de lampen op die 9-5 van foto 3. Dat zijn verstralers die vooral in Zweden gebruikt worden in gebieden waar er geen straatverlichting is. Daar hebben ze ook echt nut.
tenaci zegt
Ouwe Camplet vouwwagen. Ding is echt stokoud. Wel leuk opgeknapt, ziet er daardoor niet zo gedateerd uit als hij is.
kliniclown zegt
@tenaci: heeft zelfs wel iets weg van een venturi op deze manier
amphiby zegt
Ik vind dit echt prachtig. Best handig als je zo’n ding ook nog voor iets nuttigs kunt gebruiken :)
cossiekiller zegt
Best dan ook Lambo velgen eronder zetten ipv dit aftermarket spul.
Dan doet die Caddy ernaast beter!
v8t6t5 zegt
Al je geld in een Lambo gestoken en geen geld meer voor een andere auto waar je wel een trekhaak op kan zetten en mee mag trekken??? ?
Grappig is het wel. Ik heb in het verleden ook wel eens Ferrari’s met trekhaak gezien maar Lambo’s nog niet.
maarten020 zegt
@v8t6t5: https://youtu.be/MWWkysK7FGo
live4life zegt
Waar laat je anders de kinderen?
p406 zegt
Lamborghini maakte oorspronkelijk tractoren het klopt dus wel deze combinatie.
fettasedano zegt
Het zou uberstroer zijn met ferrari achterlichten als eerbetoon aan ferruccio lamborghini
maarten020 zegt
Doet mij denken aan de reclame van de staatsloterij van jaren geleden… https://youtu.be/MWWkysK7FGo