Kamperen in een Ferrari op de Italiaanse Autostrada
Vanuit Nice reden we richting Modena voor een fabriekstour bij Lamborghini en Ferrari, maar onderweg kregen we een klapband met de GT3 RS. Met drie auto's stonden we in een flauwe bocht op de Autostrada, niet de meest ideale situatie. Ik deed een veiligheidshesje aan en rende met twee gevarendriehoeken langs de weg om ze 100 meter achter de auto te positioneren. Al snel kwamen we erachter dat Italianen compleet gestoord zijn, aangezien ze de driehoek ontwijken en vervolgens in dezelfde baan blijven rijden. Tot 4 keer toe was de BMW bijna geraakt, waaronder een vrachtwagen met rokende banden tot stilstand kwam vlak voor de BMW.
We kwamen erachter dat er een paar honderd meter verderop een vluchthaven was en hadden daar de auto's geparkeerd. Na een uur kwam ene Pedro aanzetten om ons te helpen, maar had een wiel meegenomen van een Porsche Cayman, wat met geen mogelijkheid onder een GT3 RS past. "Center bolt? I have never seen this before." Zei hij met een Italiaans accent. We stuurden Pedro terug naar zijn garage om de juiste tools te halen en wat planken zodat de krik onder de auto past. Anderhalf uur later kwam meneer terug met de kleinste momentsleutel die ik ooit heb gezien en hout nog dikker dan de krik en twee meter lang. Eerst leek het erop dat we tot daglicht moesten wachten, dus ik besloot om in de auto te gaan slapen. Dit heb ik twee uur volgehouden voordat mijn rug het niet meer aankon en ik toch maar weer naar buiten ben gegaan. Uiteindelijk hebben we toch iemand wakker kunnen bellen die ons op kon komen halen met de ambulance. Ook weer zo handig in Italië dat ze de auto niet op mogen halen op de Autostrada en dat de mensen van de Autostrada zelf de auto niet af mogen zetten bij de Porsche dealer omdat dit weer buiten de Autostrada was.
Ondertussen was de politie al vier keer langs geweest, waar we vaak met behulp van Google Translate alles duidelijk moesten maken. Na acht uur langs de weg te hebben gestaan, was daar dan eindelijk de ambulance om de auto op te halen en naar de depot te brengen. Om 6:00 kwamen we aan bij een hotel in Parma en de volgende dag zou de auto om 9:00 worden geleverd bij Porsche.
De volgende ochtend stonden we om 9:00 bij de dealer. Hier duurde het 2 uur voordat we ze overtuigd hadden dat de auto van ons was en toen moest de auto nog geleverd worden. Hier moesten wat contracten getekend worden dat het onze verantwoordelijkheid was dat er oude banden op kwamen met de verkeerde maat, aangezien de juiste banden pas een dag later geleverd konden worden, maar die tijd hadden wij niet. Nadat we de hele dag bij de Porsche dealer hebben gezeten, of een enkeling in de showroom heeft liggen slapen, konden we dan eindelijk onze weg vervolgen. De dag was al voorbij en wij moesten nog vanuit Parma in Stuttgart zien te komen.
zwannes zegt
Only in Italy…
lexusfan zegt
maak je ook eens wat mee :)