fuck mercedes
deze mercedes wordt gereden door een bmw dealer heb ik me laten vertellen door @thomcarspotter. maar ik bedacht me hoezo zou je een mercedes met fuck mercedes erop rijden terwijl je van bmw genoeg hebt staan.
deze mercedes wordt gereden door een bmw dealer heb ik me laten vertellen door @thomcarspotter. maar ik bedacht me hoezo zou je een mercedes met fuck mercedes erop rijden terwijl je van bmw genoeg hebt staan.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
888natan zegt
Goed bedacht, hmmmmmm…
jaguarjunk zegt
There is no such thing as bad publicity..
thomcarspotter zegt
Ik moet mijzelf toch even corrigeren, ik lees nu dat de eigenaar 4 (!) Benz’en met BlueTec motoren heeft gehad die allemaal stuk zijn gegaan, vandaar de stickers.
2505 zegt
@thomcarspotter: Thom, je bent een bledder.
thesis zegt
@2505: ahahaha
vetnek zegt
@2505: hahahaha!
redbullinjector zegt
Dit is de wagen van AAA-classics als ik mij niet vergis. Hij verzorgd het vervoer voor onder andere Auto Leitner en Gina.
redbullinjector zegt
@redbullinjector: vervoer = autotransport
Gulli zegt
De boodschap blijft zo wel langer hangen dan wanneer je het op een X5 plakt.
pomoek zegt
En voor zijn onderhoudsbeurtjes gaat hij naar de BMW dealer?
eetvlagetmoney zegt
Nogal smaakloos als je het mij vraagt. En als je al 4 benen hebt gehad die stuk zijn gegaan, waarom koop je dan ik godsnaam nog een keer iets bij die toko?
Dit zaakje riekt.
eetvlagetmoney zegt
@eetvlagetmoney: Benzen*
maarten020 zegt
Beetje sneu
jack_abarth zegt
@maarten020:
Inderdaad. Past goed in het rijtje bij mensen die hun zin niet krijgen en dat ze het daarna maar klakkeloos op social media pleuren.
rubenyje zegt
@jack_abarth: over wie heb je het over de bestuurder of over mij.
jack_abarth zegt
@rubenyje:
De bestuurder.
rubenyje zegt
@jack_abarth: Haha het is nog vroeg dus snapte de zinnen niet helemaal. ??
fanboy zegt
@jack_abarth: Ja want jij weet hoe het zit?
Zo af en toe worden consumentenrechten echt zwaar vertrapt door wat arrogante dealers, maar nee, met een typisch Nederlandse houding moet je maar blij zijn met wat je krijgt en alles maar moet slikken.
Gelukkig denkt niet iedereen zo.
En het ergste lijkt nog wel dat het mis gaat bij de duurste auto’s.
Als het waar is dat hij al 4x een kapotte motor heeft gehad, dan is dat echt erg. Dat soort dingen gebeurt je niet als je een Hyundai koopt van 10.000 euro.
jack_abarth zegt
@fanboy:
Nope, geen idee hoe het is gegaan.
Maar ik ben echter van mening dat je je vuile was nooit buiten moeten hangen, laat staan die van een ander. Regel de geschillen gewoon onderling.
barryyy zegt
@jack_abarth: de uitkomst zou vrij simpel moeten zijn; motor stuk binnen 2 jaar (1e motor heeft ook 2 jaar garantie, dus waarom nu niet?!), dan krijg je een nieuwe (kostenloos). Stel de dealer/importeur weigert dit kostenloos te doen en ‘onderlinge besprekingen’ lopen vast, hoe zou jij dat dan doen? Het accepteren en betalen?!
jack_abarth zegt
@Barryyy:
Particulier:
Je werkt met een koopcontract waarin dit vermeld zou staan, dan zou ik richting een geschillencommissie gaan.
Zakelijk:
Ook hier werk je met een koopcontract, maar je bent als ondernemer nu eenmaal minder goed beschermt dan een particulier: laat het de rechter bepalen d.m.v. een ingebrekestelling.
barryyy zegt
@jack_abarth: 1. Dit is een voordeligere optie, waarbij de uitkomst 9 van de 10 keer hetzelfde is. Vertel mij eens waarom dit soort acties wel helpen, dan ben je als dealer/importeur ook niet geloofwaardig meer.
2. Het blijft nog steeds bizar dat een blok 4x sneuvelt, alleen binnen de 2 jaar garantie van een motor. Waarom moet er zo moeilijk gedaan worden, als je het blok betaald, krijg je ook 2 jaar garantie.
Dat wil dus zeggen: als je betaald, koop je garantie, betaal je niet; staan we niet in voor de kwaliteit.
3. De klant kan er niets aan doen dat het blok kapot gaat en dan is geen enkele reden (betalen of niet) rechtvaardig om dus geen garantie te verlenen en is een rechter hoogst overbodig. Iets met redelijkheid/billijkheid….
Indien de klant wel de boosdoener is (achterstallig onderhoud, slechte brandstofkwaliteit, buitensporig gebruik), dan wordt het een hele andere discussie.
lekbak zegt
@fanboy: er is ook echt wel een hyundai met zijn 4e of 5e motor hoor. Kan gebeuren als je honderdduizenden producten per jaar verkoopt.
slickrick zegt
@fanboy: wat er ook gebeurt is je rijdt dik voor lul met z’n sticker
dutchfiat zegt
Leuk dat deze dan bij Thijs Timmermans vandaan komt.
vinox zegt
Ik zag deze onlangs voorbij rijden in Beverwijk. Jammer dat ik de beste man niet even kon vragen wat het verhaal hierachter is, het is best intrigerend!
trustmeiamanengineer zegt
Pauper. Koop dan ook een fatsoenlijk exemplaar, in plaats van zo’n agrarische tractor.
Jantje_555 zegt
is gewoon jaloers dat BMW enkel SUV’s heeft een geen échte terreinvoertuigen!
mashell zegt
Gewoon een pooier die fan is van Mercedes Benz? Hij maakt reclame voor z’n business en voor Mercedes Benz.
vetnek zegt
Verbaas mij een beetje over alle reacties hierboven dus zodoende uit interesse de eigenaar maar even een berichtje gestuurd :-).
Naar wat ik begrepen heb betreft het inmiddels de 4e motor in 320.000 kilometer welke door een technisch mankement wederom kapot gegaan is. Helaas kennen ze bij MB geen ‘garantie op garantie’ en wordt de klant een offerte ter reparatie gepresenteerd waar je u tegen zegt.
Overigens niets ten nadele van de lokale dealer in Alkmaar, deze handelt alles keurig netjes af en zorgt voor vervangend vervoer zodat de dagelijkse werkzaamheden door kunnen gaan echter laat de importeur in Utrecht het volledig afweten afweten en vandaar de uitingen op de auto.
Wie of welk bedrijf de eigenaar is laat ik even buiten beschouwing maar heb persoonlijk na werktijd diverse keren met de eigenaar gesproken en de auto wordt nagenoeg alleen maar gebruikt voor snelwegkilometers door Europa. De auto staat er altijd prachtig gepoetst bij en wordt keurig mee om gegaan, logisch als het je bron van inkomsten is en je representatief moet voorkomen bij je klanten.. lijkt mij. Hoe dan ook, een G350 Bluetec zou toch niet kapot moeten gaan na minder dan 100.000km !?
peug206 zegt
@vetnek: dank voor de verheldering!
autoholic zegt
@vetnek:
Dank voor de heldere uitleg. Toch roept dit bij mij vraag tekens op.
Ten eerste hoe wordt de auto gebruikt…. Je geeft aan dat er alleen maar snelweg kilometers worden gereden. Zover mij kennis gaat is dit een echte terreinwagen waar het mogelijk is gemaakt om op de weg te rijden. Zie volgende artikel : https://www.autozine.nl/mercedes-benz/g-klasse/autotest. Zoals Autozien beschrijf quote; “De G-Klasse is een terreinauto van het puurste soort en daarvan zijn er nog maar heel weinig over.”. Als ik dit zo lees is deze auto niet gemaakt om vele snelweg kilometers per jaar te rijden. Zeker niet met een zware aanhangwagen inclusief auto die er constant aanhangt als dit gaat wat eerder in de quotes is beschreven bedrijfswagen (REDBULLINJECTOR)
Het tweede punt wat mij opviel is dat als ik de auto opzoek bij het RDW zie je dat de auto is ingevoerd. Bekijken jullie zelf maar op http://www.gratis-autocheck.nl/details.php en vul het kenteken in VL716G. Dan zie je de volgende algemene informatie.
Merk:MERCEDES-BENZ
Type:G 350 BLUETEC
Brandstof:Diesel
Kleur:N.v.t.
Datum eerste toelating internationaal:14-7-2011
Datum eerste toelating nederland:12-12-2014
Datum laatste tenaamstelling:15-12-2014
Voertuig classificatie: Bedrijfsauto
Betreft een: Ingevoerd voertuig
Het is dan ook raar dat de Nederlandse Importeur wordt aangewezen als zondebok terwijl de Mercedes is geïmporteerd. Als ik bijvoorbeeld een Samsung televisie koop in het buitenland en die naar Nederland breng. Dan zegt Samsung Nederland toch ook dat ik voor de garantie bij Samsung moet zijn in het land waar ik hem heb gekocht.
Als ik dit zo lees denk ik dat de importeur als best veel heeft gedaan als de motor al een paar keer is vervangen. Begrijp me niet verkeerd vindt het ook raar dat de motor zo vaak stuk gaat. Maar als een auto niet wordt gebruikt waarvoor hij gemaakt is het toch vragen om problemen?
jorden zegt
Hele dikke domme pech lijkt mij en motor swaps slecht uitgevoerd misschien.