Dat interieur…. 1 rechte plaat…. Maar dan wel straks weer lof alom voor de prachtige naden en gebruikt “premium” plastic…. Wat dan volgens de journalisten weer gelijk staat aan een uitmuntende bouwkwaliteit van de gehele auto…
@wildewesten: Al eens een bumper van een Audi, Kia en VW geschroefd.
Zo ja, dan heb je gezien waar je geld naartoe is gegaan.
Zoniet, doen, het loont de moeite.
@silenro: Mocht je de kans hebben, doen, maar dat heb ik al gezegd.
Vooral de manier van samenstellen, gebruikte materialen, de manier waarop men alles samenbrengt.
Effe een sidekick, men twee jaar oude Viessmann brander viel in noodloop.
Toen ik het deksel eraf schroefde herkende ik weer de wil om tot de best mogelijke constructie te komen.
Ik baalde wel, maar het was een muis die men themperatuursensor had doorgebeten.
Best fraai vormgegeven. Interieur is goed, alleen spreekt het mij niet aan. Iets te veel an hetzelfde, mbt andere vw interieurs. Mag wel iets spannender. Desalniettemin, geen verkeerde auto, zeker als ie leuk gemotoriseerd is.
@dijan: zo je bent flink aan het schreeuwen! denk aan je bloeddruk en aan je hart beste man. We weten dat jij waarschijnlijk dik in t VAG / PON netwerk zit. Levert ongetwijfeld een goede boterham op. Gun het je van harte! Succes en sterkte.
@SpiderIV: Jij denkt dat ik iets met Pon heb? NOT! Maar aan je commentaar te zien denk jij wel meer verkeerd . Daarbij komt dat ik mijn boterhammen allang binnen heb en met pensioen ben.Volgende keer niet zo n vervelende dingen beweren waarvan je iets gehoord of zelf bedacht hebt. Met de jaren zul je misschien wat minder dingen schrijven die je denkt. Succes ermee.
@dijan: vervelende dingen?? Het VAG concern heeft aantoonbaar gesjoemeld (hebben ook vele boetes betaald) en veel benzine motoren hebben overmatig olieverbruik. Ook dat bewezen en algemeen bekend. Mooi dat je je boterhammetjes binnen hebt; nog steeds een beetje opletten met je bloeddruk ;-). Het beste!
@SpiderIV: je zult gelijk hebben aangaande VW en mogelijk andefe Vag merken… Neemt niet weg dat andere merken niet net zo verdacht zijn toch? ’t lijkt er niet op dat de Europese consument VW niet meer koopt.
@probono: eens dat er meer verdacht zijn maar dat is nog niet bewezen. Bij VAG wel. Ook absoluut eens dat die VAG auto’s nog veel verkocht worden. Absoluut ook complimenten aan het marketing apparaat van die club. Zelfs nu het omkopen van PON niet meer gedoogd wordt verkopen ze veel auto’s. Oprecht heel erg knap.
dirkiiizegt
@SpiderIV: mijn shoemel diesel rijd heerlijk, niks mis mee.
Die interieurs binnen de VW Groep gaan echt nergens meer over. Audi wijkt nog een beetje af, maar VW/Seat/Skoda zijn binnen 1-op-1 uitwisselbaar.
Mijn inziens slaan ze daarmee enorm te plank mis. Ze hebben vier massaproductie merken in handen, waarmee ze (mits goed gepositioneerd) een heel groot stuk van de totale automarkt kunnen bedienen.
Maar wat doen ze; door de jaren heen zijn de merken steeds meer op elkaar gaan lijken. Met recht een eenheidsworst.
@probono: heb een tijdje in de S90 gereden. Beviel heel goed! Alleen het praktische van de kofferbak is bij een V toch iets beter (lees: mountainbike achterin mikken) ?
Ik snap de kern van de kritieken wel.
Het gaat me te ver om de auto lelijk te vinden, maar de “nieuwe designtaal” kan mij niet echt bekoren.
Jammer dat VW niet meer z’n best heeft gedaan om een meer onderscheidende auto neer te zetten. De naam doet meer verwachten
Jammer dat in dit model hetzelfde/vrijwel hetzelfde stuur zit al een up. Idem met golf-passat-polo trouwens. Geeft je een goed gevoel als up eigenaar denk ik, maar als je in dit segent rijdt kan ik mij voorstellen dat het minder speciaal voelt. Het is tenslotte toch het deel van de auto waar je het meest contact mee hebt en dan is het wel aardig als e.e.a. Uniek is aan een model.
Ik vind deze heel erg geslaagd en vele malen mooier dan de cc. Gisteren het filmpje (full review) van autogefühl gezien over dese auto, ziet er erg gelikt uit. Alleen waarom bij een golf de achterbank vanuit de kofferbak te openen is en bij deze niet is mij een raadsel
isleofman zegt
Een hoop stof en gedoe voor gewoon een Passat cc.
rufctr01 zegt
@isleofman: ik vind hem van buiten wel mooi. Ik vind de CC ook erg mooi van buiten.
Maar van binnen…dat kan VAG niet, altijd dodelijk saai!
blo3to3t zegt
@rufctr01: dat kunnen ze wel, alleen vind jij het niet mooi. Das wat anders.
bartteeuwen zegt
Wat een zaaddodend saai interieur zeg.
wouterh91 zegt
@bartteeuwen: ja, gewoon het standaard Passat interieur. Niks spannends aan, vind persoonlijk de buitenkant wel strak!
jeroenwz zegt
@bartteeuwen: dat is nu een priemijum interieur Bart!
trustmeiamanengineer zegt
Dat interieur…. 1 rechte plaat…. Maar dan wel straks weer lof alom voor de prachtige naden en gebruikt “premium” plastic…. Wat dan volgens de journalisten weer gelijk staat aan een uitmuntende bouwkwaliteit van de gehele auto…
pesu zegt
@bartteeuwen: Vind dat juist wel mooi en rustig. Heerlijk
martinus-tussengas zegt
@bartteeuwen: met nog steeds loze knoppen!
wildewesten zegt
Geen 60k waard
wimof zegt
@wildewesten: Al eens een bumper van een Audi, Kia en VW geschroefd.
Zo ja, dan heb je gezien waar je geld naartoe is gegaan.
Zoniet, doen, het loont de moeite.
tttijn zegt
@wimof: idd dat muntje viel bij dus ook toen er aan mn auto gesleuteld werd. Monteur maakte een soortgelijke opmerking toen.
silenro zegt
@tttijn: Wat is het wezenlijke verschil dan?
wimof zegt
@silenro: Mocht je de kans hebben, doen, maar dat heb ik al gezegd.
Vooral de manier van samenstellen, gebruikte materialen, de manier waarop men alles samenbrengt.
Effe een sidekick, men twee jaar oude Viessmann brander viel in noodloop.
Toen ik het deksel eraf schroefde herkende ik weer de wil om tot de best mogelijke constructie te komen.
Ik baalde wel, maar het was een muis die men themperatuursensor had doorgebeten.
lincoln zegt
Dat plastic wat ze hier gebruiken is toch al snel 0,7 duurder per kilo dan wat ze bij Zastava gebruiken ..
En dat zie je ..
probono zegt
Best fraai vormgegeven. Interieur is goed, alleen spreekt het mij niet aan. Iets te veel an hetzelfde, mbt andere vw interieurs. Mag wel iets spannender. Desalniettemin, geen verkeerde auto, zeker als ie leuk gemotoriseerd is.
SpiderIV zegt
@probono: met sjoemel diesel of tfsi op benzine die ook erg veel olie wil?
probono zegt
@SpiderIV: die afweging kun je bij wel heel wel merken maken dan…
SpiderIV zegt
@probono: lol; je hebt gelijk: Audi, Seat, Skoda …..
dijan zegt
@SpiderIV: AFGEZAAGD, ACHTERHAALD EN ERG FLAUW!!
Jetlag zegt
@dijan: +1
SpiderIV zegt
@dijan: zo je bent flink aan het schreeuwen! denk aan je bloeddruk en aan je hart beste man. We weten dat jij waarschijnlijk dik in t VAG / PON netwerk zit. Levert ongetwijfeld een goede boterham op. Gun het je van harte! Succes en sterkte.
dijan zegt
@SpiderIV: Jij denkt dat ik iets met Pon heb? NOT! Maar aan je commentaar te zien denk jij wel meer verkeerd . Daarbij komt dat ik mijn boterhammen allang binnen heb en met pensioen ben.Volgende keer niet zo n vervelende dingen beweren waarvan je iets gehoord of zelf bedacht hebt. Met de jaren zul je misschien wat minder dingen schrijven die je denkt. Succes ermee.
SpiderIV zegt
@dijan: vervelende dingen?? Het VAG concern heeft aantoonbaar gesjoemeld (hebben ook vele boetes betaald) en veel benzine motoren hebben overmatig olieverbruik. Ook dat bewezen en algemeen bekend. Mooi dat je je boterhammetjes binnen hebt; nog steeds een beetje opletten met je bloeddruk ;-). Het beste!
probono zegt
@SpiderIV: je zult gelijk hebben aangaande VW en mogelijk andefe Vag merken… Neemt niet weg dat andere merken niet net zo verdacht zijn toch? ’t lijkt er niet op dat de Europese consument VW niet meer koopt.
SpiderIV zegt
@probono: eens dat er meer verdacht zijn maar dat is nog niet bewezen. Bij VAG wel. Ook absoluut eens dat die VAG auto’s nog veel verkocht worden. Absoluut ook complimenten aan het marketing apparaat van die club. Zelfs nu het omkopen van PON niet meer gedoogd wordt verkopen ze veel auto’s. Oprecht heel erg knap.
dirkiii zegt
@SpiderIV: mijn shoemel diesel rijd heerlijk, niks mis mee.
SpiderIV zegt
@dirkiii: geniet ervan!
mzonneveld zegt
@dirkiii: Whaha, precies!
v8t6t5 zegt
Weer een grijze muis erbij
maarten020 zegt
Wow..een verlengde passat….spannend hoor…
pomoek zegt
Het is van voren net een 508: http://media.peugeot.co.uk/image/08/1/peugeot-508-saloon-exterior-gallery-.110081.7.jpg?autocrop=1
Wat het interieur betreft: Ga voor de ruitvormige ingenaaide kussentjes VW! Dat is wat de kids willen vandaag de dag! https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/aa/95/c4/aa95c412526f91333568876918407440.jpg
Geen idee overigens hoe je die kussentjes noemt. Iemand een idee?
poes zegt
Die interieurs binnen de VW Groep gaan echt nergens meer over. Audi wijkt nog een beetje af, maar VW/Seat/Skoda zijn binnen 1-op-1 uitwisselbaar.
Mijn inziens slaan ze daarmee enorm te plank mis. Ze hebben vier massaproductie merken in handen, waarmee ze (mits goed gepositioneerd) een heel groot stuk van de totale automarkt kunnen bedienen.
Maar wat doen ze; door de jaren heen zijn de merken steeds meer op elkaar gaan lijken. Met recht een eenheidsworst.
Onbegrijpelijk.
freezzr zegt
Heb ernaar gekeken, maar heel eerlijk… ik denk dat ik een V90 in de bestelling zet. Veel spannendere auto!
probono zegt
@freezzr: vond de V90 in beginsel (op de foto’s) erg fraai, veel mooier dan de S90. Maar in real life vind ik het eigenlijk andersom.
freezzr zegt
@probono: heb een tijdje in de S90 gereden. Beviel heel goed! Alleen het praktische van de kofferbak is bij een V toch iets beter (lees: mountainbike achterin mikken) ?
robertmeijer zegt
Mijn theorie is dat het geld voor een nieuw design op was en daarom de Samsung…euhm ik bedoel Renault Talisman gewoon hebben nagetekend.
En maar zeuren over de Chinezen…
carmasterr zegt
@robertmeijer:
De Passat was er eerder dan de Talisman. Dat is dus precies andersom.
graafke zegt
Gemiste kans. Weer een saaie auto toegevoegd aan de modellenrange.
cloverleaf zegt
Qua interieur lijkt het me meer iets voor de USA market
kennone zegt
Je kunt beter een Volvo 850R kopen
Jetlag zegt
@kennone: …of een nieuwe keuken, fiets, badslippers, gouden cockring en/of cursus appels-met-peren-vergelijken volgen.
probono zegt
@kennone: je opmerking komt ruim 20 jaar te laat ben ik bang…
kennone zegt
@probono: beter laat dan nooit
prop zegt
Vorige maand in leusden al gezien
potjak zegt
Fraaie auto met een hoog Talisman gehalte…
dijan zegt
Prachtige auto . Zou deze eerder kopen als de Alfa met 280 pk.
fmgarcia zegt
@dijan: Dan ben je zeker met pensioen ja! Zeker een mooie auto, maar een Giulia laten staan??
lebeaunl zegt
Vond de persplaten mooier
Jetlag zegt
Ik snap de kern van de kritieken wel.
Het gaat me te ver om de auto lelijk te vinden, maar de “nieuwe designtaal” kan mij niet echt bekoren.
Jammer dat VW niet meer z’n best heeft gedaan om een meer onderscheidende auto neer te zetten. De naam doet meer verwachten
henrie zegt
Het wordt tijd dat ze bij VAG eens een ontwerp maken zónder de lineaal. Zou het waarschijnlijk een stuk speelser en spannender van worden…
jannemaneke zegt
De laatste Passat verkoopt voor geen meter en dit gedrocht zal het niet beter doen.
blogade zegt
Jammer dat in dit model hetzelfde/vrijwel hetzelfde stuur zit al een up. Idem met golf-passat-polo trouwens. Geeft je een goed gevoel als up eigenaar denk ik, maar als je in dit segent rijdt kan ik mij voorstellen dat het minder speciaal voelt. Het is tenslotte toch het deel van de auto waar je het meest contact mee hebt en dan is het wel aardig als e.e.a. Uniek is aan een model.
allesmetturbo zegt
Ik vind deze heel erg geslaagd en vele malen mooier dan de cc. Gisteren het filmpje (full review) van autogefühl gezien over dese auto, ziet er erg gelikt uit. Alleen waarom bij een golf de achterbank vanuit de kofferbak te openen is en bij deze niet is mij een raadsel
arjontje zegt
Leuke auto. Maar aan de achterbank heb je geen zak aan. Of je moet je passagiers vragen of ze hun hoofd even amputeren.
romeoalfa zegt
@arjontje: Kijk eens voor de gein naar een review…
jasperhallo zegt
Mooie bak en komt waarschijnlijk ook nog met een 6 cilinder.
gbjv zegt
Doe mij er maar één in het geel, panorama dakje, dsg en de 2.0 tsi. Vervolgens even langs JD en dan lekker touren