Volkswagen T1 Samba
Als ik mij niet vergis, is dit zo'n uber-zeldzame T1 Samba split-window welke inmiddels voor grof geld voor een bussie worden geveild zo nu en dan!?
Correct me of I'm wrong!
Als ik mij niet vergis, is dit zo'n uber-zeldzame T1 Samba split-window welke inmiddels voor grof geld voor een bussie worden geveild zo nu en dan!?
Correct me of I'm wrong!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
oemplus zegt
Voor het bedrag wat deze bus waard is kun je inderdaad een leuk huisje kopen..
kp92 zegt
@oemplus: Laatste welke geveild is was 2,4 euroton! Ongeloveloos.
smitjestekkie zegt
Mijn vader heeft ook 2 van deze samba’s. Hij heeft er 1 te koop, maar de meeste schrikken van de prijs
kp92 zegt
@smitjestekkie: Mag ik zo brutaal zijn en vragen wat de vraagprijs is?
thomasthomas zegt
@kp92: 5 ton
rufctr01 zegt
@thomasthomas: ongerestaureerd met 0km op de teller?
maarten020 zegt
@thomasthomas: 5 ton? whahahahahahahahahaha
E34M5Touring zegt
Een 18 window Samba is behoorlijk zeldzaam. En ja, die krengen gaan voor sicke bedragen weg.
eetvlagetmoney zegt
@E34M5Touring: ik tel er 23.
achter 1:
zijkant 6 =12
dak:4 =8
voorkant 2
rulefollower zegt
@eetvlagetmoney: Inderdaad sowieso een oneven aantal (ivm achterruit). De hoekruitjes achter maken het verschil in de versies.
pscarphotography zegt
@eetvlagetmoney: 21 volgens mij,ik zie er maar 5 aan elke zijkant met 4 daarboven
m00s zegt
@pscarphotography: 21 idd. Een 23 window heeft ook nog ramen op de achterste hoeken
e34m5touring zegt
@eetvlagetmoney: Dan is het een 21 window. 23 is er niet bij mijn weten.
bennieokkels zegt
@e34m5touring: toch zijn de ramen van bv de bestuurders deur eigelijk 2 ramen. Waardoor je weer op 23 komt.
Gulli zegt
@E34M5Touring: Kijk en huiver! :)
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/2a/be/7b/2abe7b7b7a28dd55f1108f8e94345347.jpg
Let vooral op de achterste raampjes op de hoeken
unknown32 zegt
2,4 ton? Zo… Mooi is het zeker wel (en zeker in deze staat – wow!) maar ik vind het geen 2,4 ton mooi:P
Als klassieker zou ik eerder naar iets anders kijken: austin healey, porsche, lamborghini (indien binnen budget?), ferrari,… Zal aan mij liggen:-D
mashell zegt
Zonder de stickers was deze nog zoveel mooier.
Maar ik snap het wel, zo’n ding is niet vooruit te branden dus dan helpt een Porsche logo sticker best wel wat.
viezefreddyw zegt
@mashell: Wat het had afgemaakt was de Nurburgring-sticker.
airditude zegt
Jammer dat de prijzen zo opgedreven zijn door handelaren de afgelopen jaren. Een paar jaar terug kon je oude vw’s nog rijden voor de hobby. Nu zijn het investeringsobjecten geworden voor “liefhebbers”
desjonnies zegt
@airditude:
Liefhebbers kopen nooit Volkswagens
bennieokkels zegt
@desjonnies: want?
406_v6 zegt
@bennieokkels: want KDF…want….kever….want…klote techniek….want geen comfort…want Pon….
jasperhallo zegt
@desjonnies: Liefhebbers kopen Volkswagens.
petrolhead60 zegt
@desjonnies: wat een onzin…..
smitjestekkie zegt
De samba van me pa mag zo rond de ton weg
maarten020 zegt
@smitjestekkie: een ton? whahhahahahahahah
desjonnies zegt
Ik heb nog steeds een jeugd trauma van die pest-pokkedingen.
Alsof je 2.4 ton Euries voor een lekkende vervallen boerenschuur betaalt in een naargeestig stuk van de Noordoost polder.
De wereld veranderde pas toen de 238 werd gelanceerd.
Van FIAT !!!!!!!!!
De rest, inclusief de zo gekoesterde Citroën HY is bral, prut en ruk in het kwadraat zodra jij zelf mag rijden!
De VW gaat niet van zijn plek af, het stuur is louter een accessoire omdat het vehikel meer reageert als een zeilboot.
Een Citroën HY stuurt wel, probleem is alleen dat stuur rond te krijgen, helemaal als’ie geladen is.
Van beide voertuigen zijn de remmen zwaar onderbemeten en voor heg accelereren heb je een kalender nodig.
Ik bedank.
bennieokkels zegt
@desjonnies: ja daarom zie je de Fiat 238 (ja ik moest hem opzoeken) zo veel meer dan de VW busjes van weleer… not.
Daarnaast hebben deze vw busjes een veel grotere geschiedenis dan die ehh. Fiat? Vandaar top-dollar.
Edit:
Reed Jaws niet in zo’n Fiat-busje door Egypte in The Spy who loved me?
lekbak zegt
@bennieokkels: die fiat was zo goed dat ze alle exemplaren opgereden hebben. En het is trouwens je eigen gebrek aan kennis dat je ze niet kende, het zijn best bekende busjes. Alleen niet gehyped zoals de volkswagens.
bennieokkels zegt
@lekbak: haha mooi verhaal… allemaal op-gereden. :-)
Het “waren” destijds misschien best bekende busjes. De vw busjes zijn dat nog steeds en dus begeerlijk. En terecht.
Geen Fiat 238 die 238.000 euro zal opbrengen. Misschien in centen.
desjonnies zegt
@bennieokkels:
De enige geschiedenis van de VW bus is dat ze spotgoedkoop waren en na een jaar of vijf weggepleurd werden omdat ze op waren en omdat ze 37 jaar hetzelfde model hebben geleverd.
Het is de eersre klassieker due nooit uit productie is gegaan.
De configuratie van een luchtgekoelde vier cilinder koffiemolen achterin met RWD en je knieën als kreukelzone is inderdaad DE standaard gebleken voor lichte bedrijfswagens.
gregorius zegt
@desjonnies: Het nadeel is alleen dat de VW er leuk en hippie uitziet. Goede chroom verhouding, en design elementen die in verschillende kleuren leuk werken.
Die Fiat 238 ziet er eigenlijk niet uit. Hoop zwart plastic. Heb je een voorbeeld van een uitvoering die er wel cool uitzien?
toyotafortuner zegt
Mooi kleurtje.
Voor de rest: overrated en overgeprijsd
cobra zegt
desjonnies heeft gelijk, waren goedekope bussen en bij inruil kreeg je er niets voor. Mijn oom had een bedrijf met een paar bussen en als ze er een nieuwe kwam dan kregen mijn neef en ik de oude. Maakten we een springschans of we probeerde er op 2 wielen mee te rijden. Als ik met de wetenschap van nu bedenkt voor hoeveel geld ik aan gort heb gereden.