@jeroenwz: precies, van mij hadden ze best naast elkaar mogen bestaan. Ik zie de nieuwe generatie niet zozeer als opvolger danwel als compleet andere auto’s. Misschien wil er nog wel een engelse coachbuilder een oude koets om een nieuw chassis draperen
@ruud1954: Jawel hoor. Ik heb in de 3.0, 3.5, 4.2sc en de 2.7diesel gereden en die 4.2sc is wel een hele lekkere bak hoor. Bergen aan koppel!! En rijd verder enorm rustig. Buiten dat de rest inderdaad ook prima is hoor maar mijn voorkeur de supercharger
Tja als de enthousiastelingen hierboven nou de daad bij het woord voegde en daadwerkelijk tot aanschaf waren overgegaan had Jaguar niet zn design radicaal hoeven te veranderen …
Waanzinnig chique auto. Tijdloos ontwerp. Als je Jaguar tegen mij zegt denk ik als eerste aan de XJ zoals hij er hier (en de voorgangers) uitziet. Ik vind de nieuwe XJ ook een hele mooie auto maar het is niet echt een XJ. Ik denk dat ze beter een andere naam aan de nieuwste hadden kunnen geven.
Waaaauuw. Deze komt er nog een keer hoor. Alleen viel me de binnenruimte enorm tegen, dus misschien even wachten tot de kids iets groter zijn (maar nog niet groot).
Niet echt. De X350 is breder van binnen en heeft met name achterin veel meer beenruimte en minder hinder van de transmissietunnel dan de S Type. Voorin lijkt de ruimte redelijk gelijk maar ook daar bedriegt de schijn, aangezien de S Type veel kortere zittingen heeft.
Dat is onze constatering na jarenlang rijplezier in een S Type en nu een jaar of 9 in bezit van een X350.
Echt een haalbare droombak! Nog een paar jaartjes hopelijk en dan moet er maar een voor de deur staan.. eerst de studie maar eens afmaken en ome duo zijn geld teruggeven.
Wat een prachtig gezicht zo’n rijtje XJ’s naast elkaar. Kon er helaas niet bij zijn maar de volgende keer voeg ik me bij dit wonderschone gezelschap. Overigens is zo’n V6 niet te versmaden en heerlijk lichtvoetig in de neus. Wat kan het toch mooi zijn op de Nederlandse wegen.
In tegenstelling tot de jaarlijkse “10 jaar oude opgevoerde Golfjes” forumbijeenkomst zul je er wel geen petjes tegenkomen. Rust, genoeg vermogen en stijl. Geen opvoersetjes, geen domme opsmuk maar gewoon van de plank kopen en rijden. Zo kan het ook. In style.
Mooie is ook dat auto’s voor het formaat relatief licht zijn (vanaf 1500 kilo) dankzij alu body en chassis en voor Jaguar begrippen schrikbarend weinig onderhoud vergen (zie o.a. Duitse pechstatistieken en in het kader van n=1, de onze heeft na 200k nulkommanul mankementen gehad).
En dan te bedenken dat deze rij begon omdat ik mijn X308 Super V8 naast de zwarte S Type zette, en ter vergelijk er een zwarte X350 naast werd gezet. Voor we het wisten was heel het veld aan X350’s present!
cpp1 zegt
Zoals een Jag eruit hoort te zien. Veel mooier dan die nieuwe gedrochten. De eerst in de rij is perfect met deze wielen, stijlvol en sportief.
pomoek zegt
@cpp1: mee eens, een klein vlekje op het mooie blazoen is misschien de uitlaat? Maar dat komt wellicht door al het blinkende chroom.
schreute01 zegt
@pomoek: Die blinkende eindstukken passen perfect op de op maat gemaakte dempers. Het is niet zomaar Halfordsspul!
pomoek zegt
@schreute01: ik moet duidelijker zijn. De eerste in het rijtje heeft géén chromen eindstukken. Dat bedoelde ik als minder mooi.
sketcher zegt
@cpp1: Ik vind de nieuwe ook erg mooi (op de nieuwste XF en vooral de huidige XJ na) maar hier kan ik ook enorm van genieten. Voor mij de ultieme XJ.
lalancia zegt
@cpp1: helemaal mee eens. Die huidige gedrochten, die zo geforceerd sportief moeten ogen, vind ik drie keer niks.
schuiftrompet zegt
Concurrent autoweek schreef over de XJR deze uitgave. Echt een geweldige bak.
gerjan zegt
Prachtige auto. Nog steeds veel mooier dan vele concurrentie van nu. Rij liever hierin dan een nieuwe s klasse. Het oog wil ook wat !
jeroenwz zegt
Ik vind deze wagens fantastisch, maar ook de XE, XF en huidige XJ zijn niet te versmaden!
gulli zegt
@jeroenwz: precies, van mij hadden ze best naast elkaar mogen bestaan. Ik zie de nieuwe generatie niet zozeer als opvolger danwel als compleet andere auto’s. Misschien wil er nog wel een engelse coachbuilder een oude koets om een nieuw chassis draperen
kennone zegt
Doe mij maar eentje. De super v8 graag?
lincoln zegt
@kennone:
Ook de 3L V6 is al uitzonderlijk lichtvoetig .. vergis je niet ..
ruud1954 zegt
@lincoln: En zo’n auto hoeft niet meer vermogen te hebben. Is prima zo.
kennone zegt
@ruud1954: Jawel hoor. Ik heb in de 3.0, 3.5, 4.2sc en de 2.7diesel gereden en die 4.2sc is wel een hele lekkere bak hoor. Bergen aan koppel!! En rijd verder enorm rustig. Buiten dat de rest inderdaad ook prima is hoor maar mijn voorkeur de supercharger
mika_kindt zegt
@kennone:
Eens! Zie je hem staan de Super V8? (2000 model)
jvthof zegt
Rijtje xj’s en als laatste in de rij een mooie s-type.
amersfoorter zegt
Tja als de enthousiastelingen hierboven nou de daad bij het woord voegde en daadwerkelijk tot aanschaf waren overgegaan had Jaguar niet zn design radicaal hoeven te veranderen …
punicaoase zegt
@amersfoorter: dat is dan iig niet gelukt want de huidige jaguars zie ik nog minder dan de oude…
volvo480gtt zegt
Waanzinnig chique auto. Tijdloos ontwerp. Als je Jaguar tegen mij zegt denk ik als eerste aan de XJ zoals hij er hier (en de voorgangers) uitziet. Ik vind de nieuwe XJ ook een hele mooie auto maar het is niet echt een XJ. Ik denk dat ze beter een andere naam aan de nieuwste hadden kunnen geven.
dunhozzie zegt
Waaaauuw. Deze komt er nog een keer hoor. Alleen viel me de binnenruimte enorm tegen, dus misschien even wachten tot de kids iets groter zijn (maar nog niet groot).
lincoln zegt
@dunhozzie:
Tis idd niet echt royaal te noemen ..
een S-type voelt een stuk ruimer aan ..
macready zegt
@lincoln:
Niet echt. De X350 is breder van binnen en heeft met name achterin veel meer beenruimte en minder hinder van de transmissietunnel dan de S Type. Voorin lijkt de ruimte redelijk gelijk maar ook daar bedriegt de schijn, aangezien de S Type veel kortere zittingen heeft.
Dat is onze constatering na jarenlang rijplezier in een S Type en nu een jaar of 9 in bezit van een X350.
thijsj zegt
Echt een haalbare droombak! Nog een paar jaartjes hopelijk en dan moet er maar een voor de deur staan.. eerst de studie maar eens afmaken en ome duo zijn geld teruggeven.
ar156sw zegt
Grappig, als je een rij S klasses neer zet, denk je dictator, of overheidsgelegenheid in ieder geval. Dit heeft haast iets romantisch.
frajo zegt
Wat een prachtig gezicht zo’n rijtje XJ’s naast elkaar. Kon er helaas niet bij zijn maar de volgende keer voeg ik me bij dit wonderschone gezelschap. Overigens is zo’n V6 niet te versmaden en heerlijk lichtvoetig in de neus. Wat kan het toch mooi zijn op de Nederlandse wegen.
ruud1954 zegt
In tegenstelling tot de jaarlijkse “10 jaar oude opgevoerde Golfjes” forumbijeenkomst zul je er wel geen petjes tegenkomen. Rust, genoeg vermogen en stijl. Geen opvoersetjes, geen domme opsmuk maar gewoon van de plank kopen en rijden. Zo kan het ook. In style.
macready zegt
Mooie is ook dat auto’s voor het formaat relatief licht zijn (vanaf 1500 kilo) dankzij alu body en chassis en voor Jaguar begrippen schrikbarend weinig onderhoud vergen (zie o.a. Duitse pechstatistieken en in het kader van n=1, de onze heeft na 200k nulkommanul mankementen gehad).
mika_kindt zegt
En dan te bedenken dat deze rij begon omdat ik mijn X308 Super V8 naast de zwarte S Type zette, en ter vergelijk er een zwarte X350 naast werd gezet. Voor we het wisten was heel het veld aan X350’s present!