Mijn tussenstop met collega’s bij kleinste autofabriek ter wereld
Afgelopen donderdag en vrijdag was ik met een aantal collega's op een innovatief werkbezoek in Rotterdam en Groningen. Onderweg van Rijnmond richting Groningen reden we op de A6 en konden een bezoek aan de kleinste autofabriek ter wereld niet weerstaan. Een ‘Premium Edition' uit 2013 (in een oplage van 25 gebouwd) van de D8 GTO (#14/25) stond stoer voor de ingang, een 2.5 TFSI vijfcilinder (in basis de versie uit de TT RS) die een vermogen van 380 pk onder de kap heeft. Die sprint in 2,8 seconden naar 100 km/h, 200 km/h staat na 8,6 seconden op de teller. De topsnelheid van deze Premium-uitvoering is 270 km/h.
Tijdens testsessies op het circuit van Nardo in Italië zette de D8 GTO een rondetijd van 2.29,8 minuten neer. Ter vergelijking: een Murciélago SV 670-4 heeft 2.40,40 minuten voor zo’n rondje nodig, een Audi R8 V10 2:43,70 minuten. Ik mag dan business controller zijn (en die hebben de naam blauw te zijn), maar deze auto vind ik echt geweldig. Mijn collega's (integraal managers) liepen niet warm voor deze exoot (klein, duur, niet praktisch). Juist de zaken ("NO Compromise") waarom ik een Donkervoort zo waardeer. Het lijkt wel of mensen extreem op een Donkervoort reageren, of je bent er helemaal kapot van (zoals ik) of je vindt het helemaal niets (mijn vier collega's). Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden?
redneckdarian zegt
Auto’s hoeven wat mij betreft niet praktisch te zijn. Wanneer je dat wil leen/huur je wel een busje
banaan7 zegt
Ik vind hem gaaf!
bmwfreak038 zegt
Gaaf, goed verhaal ook! Dikke raket dit dus.