Jaguar XJ220 combo
Een stuk of 5 Jaguar XJ220s bij elkaar. Twee donkerblauwe, 2 grijze en een bordeauxrode. Was wel een mooie combospot bij Jaguar Classic. Even heel snel foto's genomen met mijn telefoon toen ik daar net was.
Een stuk of 5 Jaguar XJ220s bij elkaar. Twee donkerblauwe, 2 grijze en een bordeauxrode. Was wel een mooie combospot bij Jaguar Classic. Even heel snel foto's genomen met mijn telefoon toen ik daar net was.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Wow, dat is heel uniek!
Wauw, echt wauw
Blijven mooi die Ford Escort achterlichten
@cpp1: zijn geen escort achterlichten, maar achterlichten van een rover 200 sedan.
Terugroepactie :p
@pindakoning: Of onverkochte exemplaren. Of wagens die ze nog steeds niet goed krijgen. Of ze zijn bezig de beloofde 12 cilinder er alsnog in te passen. Wie weet.
@mashell: Hoop het laatste
Gave auto’s!
Bijzondere spot.
Die rode is wel gaaf zeg. Alleen van die velgen (c.q. putdeksels) krijg ik wel braakneigingen.. :/
@ardonjr: ik vind die velgen er heel erg bruut bij staan. Voor mij is deze auto echt af. Zowel de auto als het verhaal erachter.
Gave auto’s!
(Jammer van de V12 trouwens)
Grappig. Ooit een totaal verguisde supercar, nu inmiddels een op waarde geschatte (semi) klassieker. En terecht wat mij betreft. Ik vind het een unieke auto.
Hier ben ik echt even stil van! Wat een gave spot. (lees: JALOERS!)
@suzikubelona: Was inderdaad bijzonder. De Jaguar D-type prototype die ik heb gespot is eigenlijk nog bijzonder-der omdat er daar maar eentje van is en omdat die ook al wat ouder is, maar desondanks nog bestaat. Waarde daarvan wordt geschat op 10M orde/grootte.
De combinatie van de XJ220’s bij elkaar is natuurlijk wél heel bijzonder ook.
Altijd een brak model gevonden geplaagd door de leugenachtige houding van Jaguar, het ding heeft niets maar dan ook niets waargemaakt van de beloftes die ment destijds deed.
Om het kreng snelheid te geven heeft men uit pure wanhoop de motor van de Groep B Metro 6R4 genomen en daar twee turbo’s tegenaan geplakt om er nog iets van proberen te maken. En die Metro 6R4 V6 komt helemaal niet uit de koker van Leyland, het is een Cosworth ontwerp.
@desjonnies: @desjonnies: Deze bak is anders nog steeds mijn posterauto, ondanks dat iedereen toen voor Italiaans of de F1 koos.. Verder is er niks mis met het blok dat achterin ligt, is zelfs racewaardiger dan de lomere V12 waarmee de concept voorgesteld. De vierwielaandrijving heeft inderdaad helaas pas op de plaats moeten maken, maar hij was uiteindelijk nog sneller dan dat hij oorspronkelijk zou zijn. Verder waren die 6R4-blokken al voorzien van Turbo’s er zijn zelfs rallyversies geweest dus met meer vermogen, dus wat dat betreft zijn de turbo’s geen extra toevoeging, alleen zijn deze motoren in de XJ220’s meer gericht op duurzamer straatgebruik. Je kan wel aan deze spot nog steeds zien dat het gespecialiseerd onderhoud kost om ze rijdend te houden, maar gelukkig dus niet zoveel als onder rallygerelateerde belasting.
@Teerdz: De V12 voor de XJ220 zou toch een race motor zijn die Tom Walkingshaw race team gebruikte in hun XJR Le Mans auto’s?
@desjonnies: Heb je een voorbeeld van een automerk dat wél eerlijk is ? Elk merk liegt er op los..
@JaxDryke:
Morgan.
Lada .
Schitterende auto…. ik was zo verliefd toen ze geintroduceerd werden….puber toen…… en nog steeds mooi en niet te betalen