Auto’s als deze, of bijv. de Austin Allegro, de Austin Princess, de Rover SD1, het waren kwalitatief stuk voor stuk drollen van wagens (every part that falls off is of the finest of British craftsmanship), maar (/guilty pleasure alert) stiekem vind ik het toch wel gave auto’s om te zien.
@RRRobert:
Die Marina is terecht het zwarte schaap, technisch gebaseerd op de Morris Minor uit 1948 compleet met starre achteras en bladveren.
De rest die je noemt probeerden ze nog iets, dit was het dieptepunt: verouderde vertrouwde techniek en nog een brakke wagen bouwen.
@desjonnies: klopt. De Maxi, Allegro en Princess waren auto’s die vooruit keken. Alleen was de bouwkwaliteit bedroevend en waren de fabrieksarbeiders meer tijd kwijt met staken dan werken.
Wanneer je meer wil weten over British Leyland en al zijn opvolgers en voorgangers, bezoek dan vooral deze site: http://www.aronline.co.uk/blogs/
De SD1 qua ontwerp wel, maar die had een starre achteras, terwijl zijn voorganger (de P6) een onafhankelijke achterwielophanging had.
@RRRobert:
Helemaal met je eens. Zeker een SD1 is niet te versmaden. Prachtige auto en zeker als Vandenplas of Vitesse met V8 een genot om te rijden, met veel voor die tijd moderne accessoires. Alleen jammer dat ze er vaak af vielen of simpelweg weigerden te werken.
Ze (de technici ) dat en concept foutje in de versnellingsbak.
Daardoor had de uitgaande as te weinig smering, uiteraard is de fout er tot einde der dagen blijven inzitten.
Vast in de buurt geweest van careless air!
hahaha dit noem ik nou humor!
Euh. Waarom toepasselijk? En zou de rijder stilgestaan hebben bij de maximale daklas van het ouwe beestje?
@davelepeef: bij Top Gear lieten ze altijd een piano vallen op een Marina.
@deora: op ELKE Marina
Auto’s als deze, of bijv. de Austin Allegro, de Austin Princess, de Rover SD1, het waren kwalitatief stuk voor stuk drollen van wagens (every part that falls off is of the finest of British craftsmanship), maar (/guilty pleasure alert) stiekem vind ik het toch wel gave auto’s om te zien.
@RRRobert:
Die Marina is terecht het zwarte schaap, technisch gebaseerd op de Morris Minor uit 1948 compleet met starre achteras en bladveren.
De rest die je noemt probeerden ze nog iets, dit was het dieptepunt: verouderde vertrouwde techniek en nog een brakke wagen bouwen.
@desjonnies: klopt. De Maxi, Allegro en Princess waren auto’s die vooruit keken. Alleen was de bouwkwaliteit bedroevend en waren de fabrieksarbeiders meer tijd kwijt met staken dan werken.
Wanneer je meer wil weten over British Leyland en al zijn opvolgers en voorgangers, bezoek dan vooral deze site: http://www.aronline.co.uk/blogs/
De SD1 qua ontwerp wel, maar die had een starre achteras, terwijl zijn voorganger (de P6) een onafhankelijke achterwielophanging had.
@jeroenwz: https://youtu.be/b9ztUlve9jc
@RRRobert:
Helemaal met je eens. Zeker een SD1 is niet te versmaden. Prachtige auto en zeker als Vandenplas of Vitesse met V8 een genot om te rijden, met veel voor die tijd moderne accessoires. Alleen jammer dat ze er vaak af vielen of simpelweg weigerden te werken.
Weer wat anders dan een auto op je piano
Niet echt een Brits hoogstandje
Ze (de technici ) dat en concept foutje in de versnellingsbak.
Daardoor had de uitgaande as te weinig smering, uiteraard is de fout er tot einde der dagen blijven inzitten.