@bmwfreak038:
Ik heb al eens een auto laten spuiten bij een erkende garage. 2jaar later lig ik er nog altijd in een rechtzaak mee. Ik ben zeker dat je het plamuur een maand in de regen mag laten staan en dat het eind resultaat nog altijd beter zal zijn.
Het was afgeschuurd met te grof schuur papier waardoor het vol krassen zat. Overal blazen die na een week afschilferden. niets was voor het spuiten afgeplakt. Overal zand en stof in de lak en ze hebben een bescherm laag aangerekend die ze op de bodem gingen spuiten maar ze vergeten zijn. En ik herhaal dit was bij een “professioneel” bedrijf. Ik zou het eerlijk gezegt ook zelf doen.
@964yellowbird: Plamuur in de buitenlucht… Plamuur trekt vocht aan, vocht komt straks onder de lak te zitten, dus over een paar jaar heb je de roestblaren erop zitten, iets wat je erg vaak ziet bij verbeunde auto’s..
Wat een debiele reacties weer.. Allemaal “Einsteins” die het zo goed weten. Je moet eens weten hoeveel plamuur er rond rijdt. Zelfs op nieuwe auto’s! Dit is natuurlijk nog lang niet af, maar dat wisten jullie al natuurlijk….
@alassad: de logica is 2 letters, 2 cijfers en dan 3 letters voor het kenteken – standaard kenteken dan tenminste. De 2 cijfers zijn het jaartal. Dus nu ’17’. De tweede helft, vanaf september krijgt dan ’67’. Vorig jaar was dat 66 (2016) en 2006 is ’06’ en ’56’.
@marcus: Ja en hier is heel veel speciaals te zien als het om auto’s gaat. Veel dikke en speciale uitvoeringen en van een Aston Martin of Lamborghini kijken we al helemaal niet meer op… ;-)
stephane8200zegt
@schnhvn: de UK is groot natuurlijk dus in de buurt is relatief ;)
@stephane8200: thanks! En staan de letters nog ergens voor? (Regio ofzo?) En hoe zit het met import auto’s? Krijgen die een kenteken op basis van eerste toelating UK of uit land van oorsprong? (Sorry voor de vragen, vind het leuk om te weten te komen)
Of een gevalletje van: “ouders op vakantie met de Panamera, zoontje “leent” de Macan van Mama (of papa wie zal het zeggen) rijdt er schade mee, heeft geen geld om het te herstellen nog de ballen om zijn ouders te vertellen wat er is gebeurd, heeft vanmorgen de bij de praxis gehaalde plamuur erop gesmeerd en staat nu geparkeerd voor de speelgoed/modelbouw-winkel voor een spuitbusje zilververf van Revell. Het idee van het onzichtbaar repareren buiten de wetenschap van Poes en Moes valt nu wel in puin. Dank je wel Autojunk!
Het resultaat zal matig zijn , beide deuren hebben een harde klap gehad de naden staan tussen voorspatbord en deur en achter en voordeur zon bol dat je zelfs een schaduw ziet vallen. Dat los je bij deuren niet op, misschien met kilo,s plamuur
Zolang hij dit niet met een spuitbus over spuit is het goed toch? Laatst hier een S600 voorbij zien rijden. Was een vrij jong model en de complete achterkant netjes bijgewerkt met een spuitbus haha druppels hingen er aan
bmwfreak038 zegt
Doe het dan goed of laat het iemand doen die het wel kan. Man man man
blata zegt
@bmwfreak038: nee joh die vent dacht gewoon wat de professional kan, macan ik ook
esprit84 zegt
@blata: haaaa
xanblick zegt
@blata: Die vind ik lehk
hplh zegt
@bmwfreak038: en waarop baseer jij dat dit niet goed is?
shiva zegt
@bmwfreak038:
Ik heb al eens een auto laten spuiten bij een erkende garage. 2jaar later lig ik er nog altijd in een rechtzaak mee. Ik ben zeker dat je het plamuur een maand in de regen mag laten staan en dat het eind resultaat nog altijd beter zal zijn.
Het was afgeschuurd met te grof schuur papier waardoor het vol krassen zat. Overal blazen die na een week afschilferden. niets was voor het spuiten afgeplakt. Overal zand en stof in de lak en ze hebben een bescherm laag aangerekend die ze op de bodem gingen spuiten maar ze vergeten zijn. En ik herhaal dit was bij een “professioneel” bedrijf. Ik zou het eerlijk gezegt ook zelf doen.
pa045 zegt
@shiva:
Je kan het altijd slechter treffen..
Maar als het ECHT een professioneel bedrijf is/was, ga je terug en wordt het opgelost.
964yellowbird zegt
Volgens mij moet het gewoon nog geschuurd en gespoten worden.. work in progress.
oemplus zegt
@964yellowbird: Plamuur in de buitenlucht… Plamuur trekt vocht aan, vocht komt straks onder de lak te zitten, dus over een paar jaar heb je de roestblaren erop zitten, iets wat je erg vaak ziet bij verbeunde auto’s..
964yellowbird zegt
@oemplus: dat is niet slim inderdaad, beetje plamuur expert zal hem dan iig niet op pad sturen met half werk.
flik2punt0 zegt
Haha niet zo slim om hem met plamuur in de buitenlucht te laten staan met al dat vocht..
mansorycars zegt
Zo maak je er een widebody van, vet!
Robbert01 zegt
Wel keurig het carbon afgepakt, dat dan weer wel.
robbie123 zegt
Wat een debiele reacties weer.. Allemaal “Einsteins” die het zo goed weten. Je moet eens weten hoeveel plamuur er rond rijdt. Zelfs op nieuwe auto’s! Dit is natuurlijk nog lang niet af, maar dat wisten jullie al natuurlijk….
bmwfreak038 zegt
@robbie123: zelfs einstein weet dat dit niet goed is en vooral ziet!
peug206 zegt
@robbie123: waarom smeer je verf ergens op?
hellocello zegt
@robbie123: zeker op nieuwe auto’s, maar zeker niet op autos die de fabriek komen uitrollen.
toniominestrone zegt
Carglass?
JanC zegt
Kenteken heeft het getal 65. 65-50=15, dus die auto is van (2e helft) 2015. Laten we zeggen 1,5 tot 2 jaar oud.
hellocello zegt
@JanC: Macan S D 2967cc 2015
alassad zegt
@hellocello: via welke website kun je dat achterhalen? En wat is de logica van UK license plates?
stephane8200 zegt
@alassad: de logica is 2 letters, 2 cijfers en dan 3 letters voor het kenteken – standaard kenteken dan tenminste. De 2 cijfers zijn het jaartal. Dus nu ’17’. De tweede helft, vanaf september krijgt dan ’67’. Vorig jaar was dat 66 (2016) en 2006 is ’06’ en ’56’.
Ik heb nu OV17KRN.
schnhvn zegt
@stephane8200:
Ah gelukkig een “landgenoot” in de buurt?
marcus zegt
@schnhvn: Het is hier kennelijk vol met NLers in de UK…
schnhvn zegt
@marcus: Ja en hier is heel veel speciaals te zien als het om auto’s gaat. Veel dikke en speciale uitvoeringen en van een Aston Martin of Lamborghini kijken we al helemaal niet meer op… ;-)
stephane8200 zegt
@schnhvn: de UK is groot natuurlijk dus in de buurt is relatief ;)
marcus zegt
@schnhvn: True. Range Rovers al helemaal niet hier in Surrey…
icarus zegt
@stephane8200: Hee das grappig, ik woonde tot vorige week in Oxford.
alassad zegt
@stephane8200: thanks! En staan de letters nog ergens voor? (Regio ofzo?) En hoe zit het met import auto’s? Krijgen die een kenteken op basis van eerste toelating UK of uit land van oorsprong? (Sorry voor de vragen, vind het leuk om te weten te komen)
pomoek zegt
Of een gevalletje van: “ouders op vakantie met de Panamera, zoontje “leent” de Macan van Mama (of papa wie zal het zeggen) rijdt er schade mee, heeft geen geld om het te herstellen nog de ballen om zijn ouders te vertellen wat er is gebeurd, heeft vanmorgen de bij de praxis gehaalde plamuur erop gesmeerd en staat nu geparkeerd voor de speelgoed/modelbouw-winkel voor een spuitbusje zilververf van Revell. Het idee van het onzichtbaar repareren buiten de wetenschap van Poes en Moes valt nu wel in puin. Dank je wel Autojunk!
alcantara zegt
Ma can er niks aan doen! Moehahahaaaa macan!!
broekhoest zegt
Mooi toch, krijg je een beetje textuur in de lak!
rob5nismo zegt
Under construction showcar
elemento zegt
Ik denk dat tie man ergens anders laat maken of auto nodig had…. idd is dit grove plamuur… nu moet goed opgescheurd worden
naamloos3 zegt
Benieuwd naar het eindresultaat
matter zegt
Goeie wrap!
unidentified zegt
Het resultaat zal matig zijn , beide deuren hebben een harde klap gehad de naden staan tussen voorspatbord en deur en achter en voordeur zon bol dat je zelfs een schaduw ziet vallen. Dat los je bij deuren niet op, misschien met kilo,s plamuur
monsieurleloure zegt
Ratlook..
kennone zegt
Zolang hij dit niet met een spuitbus over spuit is het goed toch? Laatst hier een S600 voorbij zien rijden. Was een vrij jong model en de complete achterkant netjes bijgewerkt met een spuitbus haha druppels hingen er aan
baasbas zegt
vertrouwd straatbeeld uit de jaren 80
raoufff zegt
Whats seems to be the problem, officer? Vroegah ging het toch ook zo?