Vervolg Mijn Auto (KNÄCKEBRÖDWAGON)
Kort nadat ik vorige maand een post had getypt met het verhaal van mijn Saab 9-3 moest ik mijn geliefde Saab meegeven aan de mannen van Bergnet. Een vastgelopen Turbo is de oorzaak van het stilvallen van mijn machine. Hierna overgedragen aan Saab specialist Mink in Breda. Samen met hun hebben wij gekeken voor een mooie oplossing. Aangezien ik van mening ben dat je defecte onderdelen beter kan vervangen door beter speelgoed hebben we gekozen voor een grotere turbo, grotere brandstof pomp en brandstof drukregelaar maar ook andere nokkenassen en nieuwe software.
Het resultaat mag er wezen; 310PK en 450nm zet hij nu volgens de software op de weg.
Hieronder nog even een kleine samenvatting van wat ik heb gedaan;
Motorisch:
– Turbo: Billet GTX style TD04-19T met 6cm^2 uitlaathuis
– B204 nokassen met hogere en latere lift (hoger top-end vermogen)
– Walbro 255 liter per uur brandstofpomp
– 3,5 Bar FPR (Wat is een FPR? https://www.youtube.com/watch?v=OBRyl2Ib-1s)
– Downpipe: Abbott 3inch
– Uitlaat: 2,5inch Simons cat-back
– Intercooler: DO88 Intercooler
– Viggen versterkte koppeling en drukgroep
– Aangepaste ECU op 310pk en 450nm (voorhen 267pk en 380nm) gemaakt door Evo/Blacktop tuning
Onderstel:
Dempers: Bilstein b12
Veren: Eibach pro-kit
Stabi-voor: A-Z performance veerpootbrug
Stabi-achter: 22mm achterasbrace
Subframe: 6-points-brace
Interieur:
Compleet interieur uit een Aero, inclusief stuur, kuipstoelen en turbo opdruk.
Todo?
Uhmm dit lijstje is wel erg kort aan het worden maar de remmen upgrade staat nog, bovendien wil ik de complete intake vanaf de turbo naar het gasklephuis vervangen voor 1 van shiny aluminium.
Tevens sta ik op de jaarlijkste custom turbo meeting op 1 July in Almere-stad
Casper en Wouter zijn van harte welkom voor een ritje in mij auto voor de rubriek; My-Car
jeffreyderuiter zegt
Bejaardenbak met fut. Hoe is het bij PON? Kusje SOC
964yellowbird zegt
Heel dik!
w115 zegt
Gewoon leuk zo’n oud ding. Net zo sympathiek als een 205 bijvoorbeeld
romeoalfa zegt
Ik vind het geen aantrekkelijke auto maar wel echt gave specs! Echt een sleeper
schuiftrompet zegt
Leuke aanpassingen! Standaard ecu of aftermarket?
mrdj zegt
@schuiftrompet: Draai nog de standaard ECU met open map.Volledig origineel trionic, veel voordeel is er met een aftermarket ECU niet te halen op 2 step rev limiter/launch control na.
peugwow zegt
Dat moet wel serieus rap gaan nu, erg gaaf!
mrdj zegt
@peugwow: In z’n 1 is het niks, staat helemaal dicht qua vermogen maar in z’n 2 en 3 durf ik eigenlijk elke auto wel aan. Blijft echt humor om die blik van sommige mensen te zien.