Verlaten Mini
Erg zonde om zo'n icoon weg te zien rotten.
Weet iemand waarom die voorruit er zo rimpelig uit ziet?
Erg zonde om zo'n icoon weg te zien rotten.
Weet iemand waarom die voorruit er zo rimpelig uit ziet?
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
gijspelser zegt
Misschien iets te maken met dat spul wat tussen de lagen glas zit
toniominestrone zegt
@gijspelser: Dat zag vroeger bij alle auto’s met gehard glas,( bij bepaalde lichtinval) tegenwoordig hebben auto’s geslaagde voorruiten.
vanquish zegt
@toniominestrone: Dit hebben veel auto’s nog steeds bij zij- en achterruiten. Het wordt zichtbaar met een polarisatie filter.
bmwtouring2 zegt
@vanquish: Dat effect zie ik ook met mijn zonnebril.
towi1989 zegt
@bmwtouring2: dan heb je een zonnebril met gepolariseerde glazen ;)
888natan zegt
Ik zou deze heel graag willen overkopen en restaureren
Kuifje zegt
@888natan: hij staat op de zomerdijkhof in delft :)
miata94 zegt
Ik ook:)
Alfarobert zegt
Lekke band en roest aan het dakgootje.Verder ziet hij er best oke uit.(Op de foto’s).Zelfs het chroom is na de winter niet verroest.Jammer om dit te laten vergaan.
erce zegt
@Alfarobert: Nou, volgens mij is de onderkant van de zijdeur ook wel een beetje klaar er mee.
RobinM zegt
Datum tenaamstelling: 26-05-2017
Vervaldatum APK: 27-05-2017
Raar dat ie er nu zo bij staat.
thijsj zegt
@RobinM: wellicht dat ie binnenkort dus opgehaald wordt? Aan ’t grasveld onder de auto te zien staat deze er al wel een tijdje.
roppp zegt
@RobinM: krijg je standaard een cadeaubon van de overheid voor
towi1989 zegt
Het ‘golven’ van de voorruit heeft te maken met het harden (temperen) van het glas.
towi1989 zegt
@towi1989: meer info; glas wordt getemepered nadat het gebogen is (en dus nog heet is) door het snel af te koelen door koude lucht op het glas te blazen. Deze afkoeling zorgt ervoor dat de buitenkanten sneller afkoelen (en dus krimpt) dan de binnenkant. Hierdoor krijg je drukspanning in de buitenlagen, waardoor het glas sterker wordt. De lucht kan op verschillende manieren op het glas geblazen worden wat ervoor zorgt dat het glas niet over het gehele oppervlak uniform afkoelt, wat weer leidt tot spanningsverschillen. Onder gepolariseerd licht worden deze spanningsverschillen zichtbaar doordat de breking van het glas hiervan afhankelijk is. In het geval van deze voorruit zal het glas gehard zijn door lucht via lamellen op het glas te blazen (lijnen). Vaak zie je ‘spotting’ op glazen, in dat geval wordt het glas afgekoeld door honderden kleine nozzles.
m550d zegt
@towi1989: hear hear. Iets voor op de wiki, @autoblogger?
autoblogger zegt
@m550d: nou vooruit (snap je em;) maar dat had je natuurlijk ook zelf kunnen doen:
http://www.autowiki.nl/rimpelige-voorruit/
crashingduke zegt
@towi1989: En wederom ben ik niet te oud om te leren.
flik2punt0 zegt
@towi1989: ah leuk die uitleg! ?
postzegel zegt
Project Binky!!
desjonnies zegt
ATS velgen, deden al een vermogen toen ik nog in een Innocenti Cooper reed.
Jammer, juist voor Britse klassiekers is er niet alleen een gigantisch aanbod van onderdelen, de onwikkeling van nieuwe vindingen als brandstof injectie voor de Mini zijn nooit gestopt door enthousiastelingen.
Daarnaast zijn onderdelen betaalbaar en is een Mini praktisch altijd te restaureren.
vroaaar zegt
Vast een auto van een “groene” rakker…
supertjeduc zegt
Nou mijn collega laat die van hem restaureren
Dat valt niet mee met die dingen
Best veel plekjes die niet zichtbaar zijn worden aangetast door roest
Zijn eigenlijk constructie fouten
sabrerator zegt
Die ATS velgen lagen ook onder mijn Mini in 1992. Is helaas naar de sloop gegaan met velgen en al.