Was toevallig zaterdag bij mijn werk, heb de man gesproken en hij vertelde me dat het 4 maanden duurde voordat die toegelaten werd. Het is de enigste in Europa. Hij had hiervoor een “normale” en daarvoor auto’s als Shelby mustang etc. Al met al een erg dikke bak
@bin_sbo: Da’s het leuke met grijze import, daar is geen Nederlandse catalogusprijs van, dus daar kun je mee rommelen.
Jij en ik kunnen dat niet, maar die bedrijven die de grijze import van dit spul vaker doen, kunnen dat wel.
Dit soort dingen zijn in NL best betaalbaar, of in elk geval betaalbaarder dan je denkt, mits je ze bedrijfsmatig rijdt.
Fiscale waarde van de meeste van die Dodge pick-ups die je vaak ziet rijden is €35-40k. 25% bijtelling over €40k en MRB rond de 5 tientjes in de maand, maakt het niet eens uit of je nou op LPG, benzine of diesel rijdt.
@stsv8: 25% van 40k is 10k, waarover je belasting gaat betalen.
Dus 52% van 10000 is 5200 per jaar bijtelling.
Dan kom ik uit op ongeveer €425 per maand.
Of begrijp ik het verkeerd?
stsv8zegt
@hplh: ah, jij leest de 5 tientjes als de som. De 5 tientjes is de MRB.
De bijtelling is 25% over €40k
ultimorazegt
@stsv8: je haalt mrb en bijtelling door elkaar ben ik bang.
@stsv8: De bijtelling betaal je echter toch ook over de waarde inclusief de bpm, dus die zou dan toch bij de 40-45 k opkomen of spelen zij het zo dat die 45 echt de waarde incl bpm is.
@bin_sbo: Die €35-40k fiscale waarde is inclusief BTW en BPM.
Helaas is het kenteken van deze Ford nog niet bij de RDW zichtbaar, dus kan de fiscale waarde nog niet achterhalen.
@spykerboy: ik niet hoor, zou zo een bak niet zomaar weg doen, lekker zo een aso bak in nl, meteen al die millieu hippies over de zeik als je ermee door de straat komt
Als dit nou bij een aannemer of een boerenbedrijf zou staan dan zou je het nog combineren van leuk en praktisch kunnen noemen. Maar zo midden in een woonwijk begin je toch wel te twijfelen aan de penis van dit figuur…
@lekbak:
Als je opgelet had, had je ook aan het kenteken gezien dat het hier niet om een gezinsauto, maar om een bedrijfsauto gaat…
…de gemiddelde aannemer woont ook gewoon in een woonwijk en niet op een bedrijven terrein.
@cuprani: de gezinsauto hoort bij het gezin in de woonwijk te staan en de bedrijfsauto bij het bedrijf op het bedrijventerein toch?
Lekbak heeft wel een punt, met zo’n ding in een normale woonwijk rondrijden en parkeren heeft iets van buren pesten weg. En je hoeft Sigmund freud te zijn om te kunnen vermoeden wat de oorzaak van dat gedrag is.
Het lijkt me hier niet erg praktisch, maar in Amerika heb ik een maand rondgereden met de nieuwe ecoboost f150 en dat beviel me prima. Reed heerlijk, verbruik viel mee en zoveel ruimte. Een stuk fijner en degelijker dan die nieuwe Mustang.
Ik woon al even niet meer in NL, maar is het nog altijd zo dat een kenteken met een V aan het begin een bedrijfswagen is? Hoe noem je dat officieel? Bestelwagen?
Betekent dat dan dat de eigenaar van dit ding geen BTW of BPM(co2) belasting heeft betaald? Of hoe zit dat tegenwoodig.
En NL vindt het allemaal prima dat zo’n 700pk ding als bestelwagen wordt ingeschreven?
@gregorius: dat vraag ik me dus ook af.
En pikt de overheid het zomaar om zo’n auto op bedrijfsnaam te rijden? Het is natuurlijk een auto met enorm overdaad aan power.
@gregorius:
In België zou hij tellen als lichte vracht en kost hij 175euro aan belastingen per jaar. Ongeacht of je nu een bedrijf hebt of niet.
OT: Ik vind hem helemaal niet nutteloos. Als ik aannemer was of als ik veel gewicht zou moeten trekken koop ik mij direct zo een wagen. Plaats, comfort en power wat wil je meer? Zo veel lomper dan een gemiddelde sprinter zijn ze ook niet maar ze zien er wel 100keer beter uit als een amarok.
@gregorius: ja dit is een grijs kenteken wagen. Daaraan gelden eisen qua laadruimte en zitplaatsen. De BPM is enorm maar voor grijs kenteken wagens is daarvoor een vrijstelling. Je kunt je afvragen waarom en waarom überhaput de grijskentekenregeling nog bestaat. Typisch oud hollands ondernemertje matsen.
@mashell: Wat een drama he, dat Nederland. Wel jammer dat elk geciviliseerd land zo’n regeling heeft.
Belgie heeft lichte vracht en Duitsland heeft de Kleintransporter, to name a few.
@mashell: lol, als je ondernemers net zo zou belasten als particulieren is Nederland binnen tien jaar failliet. Ooit van concurrentie en open grenzen gehoord?
Daarbij is een bedrijf ook helemaal geen persoon dus dat het niet gelijk is lijkt me ook logisch.
@lekbak: en als je particulieren net zo zou belasten als ondernemingen dan hadden we in Nederland allemaal het Zwitserleven gevoel.
Feit is dat de belastingen voor particulieren in Nederland relatief hoog zijn en voor ondernemingen relatief laag. Daar mag wat mij betreft wel wat meer balans in komen.
Bovendien, er zijn door de grijskenteken regeling in Nederland wel buitensporig veel busjes. In Duitsland is er een minder gunstige regeling en ook duidelijk minder busjes. Maar economisch slechter doet Duitsland het niet.
Ik zie daar dus ruimte, om iets te doen met deze regeling. Dat zal ook een positief effect hebben op de filedruk (2 werknemers in 1 busje ipv elk een eigen busje) en de parkeerdruk in de wijken verminderen.
@lekbak: in mashells kinderlijke oogjes is iedere werkgever/ondernemer/topsporter/belegger/aandeelhouder/investeerder/iedereen werkzaam in de financiele sector pertinent een zakkenvullende cynische rechtse milieuhatende egoist die over lijken van zijn arme werknemers gaat..
Ambtenaartjes en vakbondjes zijn dan wel weer koning..
Wat valt er weer een jaloezie te bespeuren bij sommigen. Afgeven op de auto en penislengte van de eigenaar maar zelf in een saai leasehok rijden en waarschijnlijk een pielemansje in de broek hebben. Hoezo is een auto nutteloos? Hij rijdt er toch in?
@750i: anders zoek je het woord “verspilling” eens op in het woordenboek. Als je toch bezig bent kan je ook de betekenis van “met mate” opzoeken. Combineer die twee en je hebt de reden van mijn reactie…
@lekbak: oh jee, we hebben hier een gevalletje ” steek je hoofd niet boven het maaiveld uit”. Iemand de gefrustreerd raakt dat de Auris van zijn buurman groter is dan zijn eigen Aygo.
Ik rij nu bijna een jaar in F150 5.0. Bijna 100K km weg op gas. Dwars door europa met een grote trailer erachter. Na grote bestelbus en een SUV gebruikt te hebben nu eindelijk de perfecte auto voor dit werk gevonden. Heel veel comfort, rust en ruimte om in te leven. Daarnaast ongelooflijk stabiel met de trailer nog nooit zo’n lage km kostprijs gehad.
Volgens mij zou ik een trappetje nodig hebben om erin te komen :-)
Zo’n enorme pick-up is ergens een guility pleasure van me.
Maar als ik hem dan zo zie staan denk ik: nee, dit is echt een maatje te groot voor dit land.
Stiekem wél erg gaaf.
Ik voel me milieutechnisch ineens een stuk beter als ik dit zie.
Daar is mijn V6 2.7 diesel zonder roetfilter ineens een supergroen karretje bij.
Prima wagen lijkt me. Zeker, groot… Maar ja, van een auto kun je dan weer zeggen: nog klein. Het is maar net wat je wilt. Ben benieuwd of je in de ogen van sommigen een hele lange, grote dikke piemeltje hebt als je in een klein boodschappen wagentje jezelf verplaatst, of gaat die teveltjeswijsheid dan niet op?
De afgunst op autoblog, door vermeende reaguurders doet niet vermoede dat het liefhebbers zijn, zolang je auto niet groter, duurder of sneller is dan de gemiddelde zure reaguurder.
Wat is hier zo bijzonder en groot aan?
Mijn vader heeft een Mercedes Sprinter bakwagen, kan deze Ford niet tegenop qua grootte en laadruimte.
En is prima bruikbaar in Nederland.
kuifje zegt
Holy shit wat een beest, en op NL kenteken!! Een AJ primeur ook als ik me niet vergis.
Als dit geen artikel op AB krijgt weet ik het ook niet meer xD
thebestcarsnederland zegt
@kuifje: wij hebben er al 1,5 maand 1 op kenteken staan?
piebepost zegt
@thebestcarsnederland: Wij? Of je pa?
londoncars zegt
Was toevallig zaterdag bij mijn werk, heb de man gesproken en hij vertelde me dat het 4 maanden duurde voordat die toegelaten werd. Het is de enigste in Europa. Hij had hiervoor een “normale” en daarvoor auto’s als Shelby mustang etc. Al met al een erg dikke bak
mickyv3 zegt
@londoncars: het is niet de enige. Er staat er zelfs nog 1 te koop in Nederland
kuifje zegt
@mickyv3: misschien ia het wel de enigste, hij ziet er best enig uit in het wit met blauwe strepen
audi18 zegt
@kuifje: 1, jammer dat je niet kan liken op AJ.
piebepost zegt
@audi18: Dan zou ik het zeker gedaan hebben.
thebestcarsnederland zegt
@londoncars: wij hebben er al 1,5 maand 1 dus is zeker niet de enige in Europa!
jollydodo zegt
@thebestcarsnederland: Maak er dan ook foto’s van. ;)
thebestcarsnederland zegt
@jollydodo: zal ze plaatsen
bin_sbo zegt
@thebestcarsnederland: Kan jij ons voorrekenen hoeveel bijtelling dit ding je kost in het geval dat je hem prive gaat rijden?
stsv8 zegt
@bin_sbo: Da’s het leuke met grijze import, daar is geen Nederlandse catalogusprijs van, dus daar kun je mee rommelen.
Jij en ik kunnen dat niet, maar die bedrijven die de grijze import van dit spul vaker doen, kunnen dat wel.
Dit soort dingen zijn in NL best betaalbaar, of in elk geval betaalbaarder dan je denkt, mits je ze bedrijfsmatig rijdt.
Fiscale waarde van de meeste van die Dodge pick-ups die je vaak ziet rijden is €35-40k. 25% bijtelling over €40k en MRB rond de 5 tientjes in de maand, maakt het niet eens uit of je nou op LPG, benzine of diesel rijdt.
hplh zegt
@stsv8: je bedoelt €500 per maand denk?
stsv8 zegt
@hplh: Nee. 5 tientjes per maand.
hplh zegt
@stsv8: 25% van 40k is 10k, waarover je belasting gaat betalen.
Dus 52% van 10000 is 5200 per jaar bijtelling.
Dan kom ik uit op ongeveer €425 per maand.
Of begrijp ik het verkeerd?
stsv8 zegt
@hplh: ah, jij leest de 5 tientjes als de som. De 5 tientjes is de MRB.
De bijtelling is 25% over €40k
ultimora zegt
@stsv8: je haalt mrb en bijtelling door elkaar ben ik bang.
stsv8 zegt
@ultimora: nee, er staat toch ‘en’.
bin_sbo zegt
@stsv8: De bijtelling betaal je echter toch ook over de waarde inclusief de bpm, dus die zou dan toch bij de 40-45 k opkomen of spelen zij het zo dat die 45 echt de waarde incl bpm is.
stsv8 zegt
@bin_sbo: Die €35-40k fiscale waarde is inclusief BTW en BPM.
Helaas is het kenteken van deze Ford nog niet bij de RDW zichtbaar, dus kan de fiscale waarde nog niet achterhalen.
londoncars zegt
@thebestcarsnederland: ook een Shelby 700hp?
thebestcarsnederland zegt
@londoncars: zekers
spykerboy zegt
@londoncars: in zweden staan er al een stuk of 5 tekoop GEBRUIKT!! is dus echt niet de enige in europa
mashell zegt
@spykerboy: dus je wilt er ook snel weer vanaf.
spykerboy zegt
@spykerboy: ik niet hoor, zou zo een bak niet zomaar weg doen, lekker zo een aso bak in nl, meteen al die millieu hippies over de zeik als je ermee door de straat komt
stfu zegt
@spykerboy: dus jij gooit je McDonalds zooi ook op de grond om mensen te irriteren?
spykerboy zegt
@stfu: nee
esprit84 zegt
@londoncars: ah, alsof ze penis nog niet genoeg verlengd werd door de pick-up zelf, moeten er ook nog leugens bij
yajouri zegt
@londoncars: het kan wel de enige zijn..de enigste, lijkt me sterk
lw197 zegt
@yajouri: scherp haha
goodolddays zegt
Mooi maar debiel. Heb je helemaal niks aan in het miniatuur landje nederland…
lekbak zegt
Als dit nou bij een aannemer of een boerenbedrijf zou staan dan zou je het nog combineren van leuk en praktisch kunnen noemen. Maar zo midden in een woonwijk begin je toch wel te twijfelen aan de penis van dit figuur…
cuprani zegt
@lekbak:
Als je opgelet had, had je ook aan het kenteken gezien dat het hier niet om een gezinsauto, maar om een bedrijfsauto gaat…
…de gemiddelde aannemer woont ook gewoon in een woonwijk en niet op een bedrijven terrein.
mashell zegt
@cuprani: de gezinsauto hoort bij het gezin in de woonwijk te staan en de bedrijfsauto bij het bedrijf op het bedrijventerein toch?
Lekbak heeft wel een punt, met zo’n ding in een normale woonwijk rondrijden en parkeren heeft iets van buren pesten weg. En je hoeft Sigmund freud te zijn om te kunnen vermoeden wat de oorzaak van dat gedrag is.
gwnbmw zegt
@mashell: ken jij een aannemer met een apart bedrijf terein? volgens mij heb je het dan over de professionele bouwmarkt?
jollydodo zegt
Het lijkt me hier niet erg praktisch, maar in Amerika heb ik een maand rondgereden met de nieuwe ecoboost f150 en dat beviel me prima. Reed heerlijk, verbruik viel mee en zoveel ruimte. Een stuk fijner en degelijker dan die nieuwe Mustang.
toempf zegt
Stonden er twee te koop in Naaldwijk een tijdje geleden. Blauw met witte strepen. 109.000 ex. BTW en bpm
gregorius zegt
Ik woon al even niet meer in NL, maar is het nog altijd zo dat een kenteken met een V aan het begin een bedrijfswagen is? Hoe noem je dat officieel? Bestelwagen?
Betekent dat dan dat de eigenaar van dit ding geen BTW of BPM(co2) belasting heeft betaald? Of hoe zit dat tegenwoodig.
En NL vindt het allemaal prima dat zo’n 700pk ding als bestelwagen wordt ingeschreven?
maotje zegt
@gregorius: dat vraag ik me dus ook af.
En pikt de overheid het zomaar om zo’n auto op bedrijfsnaam te rijden? Het is natuurlijk een auto met enorm overdaad aan power.
shiva zegt
@gregorius:
In België zou hij tellen als lichte vracht en kost hij 175euro aan belastingen per jaar. Ongeacht of je nu een bedrijf hebt of niet.
OT: Ik vind hem helemaal niet nutteloos. Als ik aannemer was of als ik veel gewicht zou moeten trekken koop ik mij direct zo een wagen. Plaats, comfort en power wat wil je meer? Zo veel lomper dan een gemiddelde sprinter zijn ze ook niet maar ze zien er wel 100keer beter uit als een amarok.
mashell zegt
@gregorius: ja dit is een grijs kenteken wagen. Daaraan gelden eisen qua laadruimte en zitplaatsen. De BPM is enorm maar voor grijs kenteken wagens is daarvoor een vrijstelling. Je kunt je afvragen waarom en waarom überhaput de grijskentekenregeling nog bestaat. Typisch oud hollands ondernemertje matsen.
stsv8 zegt
@mashell: Wat een drama he, dat Nederland. Wel jammer dat elk geciviliseerd land zo’n regeling heeft.
Belgie heeft lichte vracht en Duitsland heeft de Kleintransporter, to name a few.
lekbak zegt
@mashell: lol, als je ondernemers net zo zou belasten als particulieren is Nederland binnen tien jaar failliet. Ooit van concurrentie en open grenzen gehoord?
Daarbij is een bedrijf ook helemaal geen persoon dus dat het niet gelijk is lijkt me ook logisch.
mashell zegt
@lekbak: en als je particulieren net zo zou belasten als ondernemingen dan hadden we in Nederland allemaal het Zwitserleven gevoel.
Feit is dat de belastingen voor particulieren in Nederland relatief hoog zijn en voor ondernemingen relatief laag. Daar mag wat mij betreft wel wat meer balans in komen.
Bovendien, er zijn door de grijskenteken regeling in Nederland wel buitensporig veel busjes. In Duitsland is er een minder gunstige regeling en ook duidelijk minder busjes. Maar economisch slechter doet Duitsland het niet.
Ik zie daar dus ruimte, om iets te doen met deze regeling. Dat zal ook een positief effect hebben op de filedruk (2 werknemers in 1 busje ipv elk een eigen busje) en de parkeerdruk in de wijken verminderen.
lekkaah zegt
@mashell: de armoedegrens in NL is als je geen wifi of smartphone hebt.. wat versta jij onder zwitserleven?
stsv8 zegt
@mashell: Straks gaat de prijs van een brood 10% omhoog omdat er BPM betaald moet worden over het bestelbusje van de bakker.
Krijgen we daar weer gezeik over, want de middenstand knijpt de burger uit.
Het zal nooit goed genoeg zijn.
lekkaah zegt
@lekbak: in mashells kinderlijke oogjes is iedere werkgever/ondernemer/topsporter/belegger/aandeelhouder/investeerder/iedereen werkzaam in de financiele sector pertinent een zakkenvullende cynische rechtse milieuhatende egoist die over lijken van zijn arme werknemers gaat..
Ambtenaartjes en vakbondjes zijn dan wel weer koning..
silenro zegt
@lekkaah: Dus dat..
rutger97 zegt
is het niet deze?
http://www.autojunk.nl/2017/01/f-150-shelby
rutger97 zegt
@rutger97: okeee laat maar. Toch maar een keer naar de opticien…
roesplace zegt
Waarom kent de RDW dit kenteken niet?
barty zegt
@roesplace: is waarschijnlijk een tijdelijk kenteken, zijn de gegevens waarschijnlijk nog niet binnen
roesplace zegt
@barty: Thanks!
zesinlijn zegt
Hey @TIMD Is dit in Vught?
750i zegt
Wat valt er weer een jaloezie te bespeuren bij sommigen. Afgeven op de auto en penislengte van de eigenaar maar zelf in een saai leasehok rijden en waarschijnlijk een pielemansje in de broek hebben. Hoezo is een auto nutteloos? Hij rijdt er toch in?
edjehaze zegt
@750i: mooi gezegd! Kan me er ook mateloos aan irriteren.
lekbak zegt
@750i: anders zoek je het woord “verspilling” eens op in het woordenboek. Als je toch bezig bent kan je ook de betekenis van “met mate” opzoeken. Combineer die twee en je hebt de reden van mijn reactie…
slickrick zegt
@lekbak: oh jee, we hebben hier een gevalletje ” steek je hoofd niet boven het maaiveld uit”. Iemand de gefrustreerd raakt dat de Auris van zijn buurman groter is dan zijn eigen Aygo.
bofkont zegt
Dit toch veel leuker.
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1495135762-2007-13-nemesis-offroad-kopen
timd zegt
@bofkont: daar zitten nog wat haken en ogen aan volgens mij… staat al een maand of 7 te koop..
bofkont zegt
@TimD: Oh dat weet ik zo niet.
gasmonkey zegt
Het zou me niks verdommen wat een ander van mij zou vinden, als ik deze auto zou bezitten. Zou er wellicht nog een open brulpijp onder gooien ook.
allesmetturbo zegt
Wat een beest!
focusrs1 zegt
Dit soort walgelijke bakken zouden ze moeten verbieden in ons kikkerlandje – blijf lekker in the states met die benzine slurper!
dbc7 zegt
@focusrs1: stap jij weer lekker in je greenwheel autootje.
jaso013 zegt
@focusrs1: natuurlijk mag ook jij je mening hebben. Netjes gezegd ben ik het daar niet mee eens.
bofkont zegt
@focusrs1: U fietst begrijp ik?
dirkm5 zegt
Ik rij nu bijna een jaar in F150 5.0. Bijna 100K km weg op gas. Dwars door europa met een grote trailer erachter. Na grote bestelbus en een SUV gebruikt te hebben nu eindelijk de perfecte auto voor dit werk gevonden. Heel veel comfort, rust en ruimte om in te leven. Daarnaast ongelooflijk stabiel met de trailer nog nooit zo’n lage km kostprijs gehad.
bischero zegt
Fantastisch hoe klein een Superb hierbij is .. volstrekt onbruikbaar in het NL verkeer maar wat een statement ?
sabrerator zegt
Volgens mij zou ik een trappetje nodig hebben om erin te komen :-)
Zo’n enorme pick-up is ergens een guility pleasure van me.
Maar als ik hem dan zo zie staan denk ik: nee, dit is echt een maatje te groot voor dit land.
Stiekem wél erg gaaf.
Ik voel me milieutechnisch ineens een stuk beter als ik dit zie.
Daar is mijn V6 2.7 diesel zonder roetfilter ineens een supergroen karretje bij.
probono zegt
Prima wagen lijkt me. Zeker, groot… Maar ja, van een auto kun je dan weer zeggen: nog klein. Het is maar net wat je wilt. Ben benieuwd of je in de ogen van sommigen een hele lange, grote dikke piemeltje hebt als je in een klein boodschappen wagentje jezelf verplaatst, of gaat die teveltjeswijsheid dan niet op?
De afgunst op autoblog, door vermeende reaguurders doet niet vermoede dat het liefhebbers zijn, zolang je auto niet groter, duurder of sneller is dan de gemiddelde zure reaguurder.
probono zegt
@probono: van een aygo moet hierboven staan… Auto correctie…
alcantara zegt
Wat is hier zo bijzonder en groot aan?
Mijn vader heeft een Mercedes Sprinter bakwagen, kan deze Ford niet tegenop qua grootte en laadruimte.
En is prima bruikbaar in Nederland.
maxie zegt
Nice echt vet