@kennone: Ik ben benieuwd, wat kost het nou werkelijk per jaar om zo’n auto goed rijdend te houden? Zelf aan het kijken naar een youngtimer voor zakelijk gebruik vandaar de vraag!
@timmosss: Het is een keer investeren. Dus de aanschaf en dan de reparaties om hem helemaal in orde te maken. En dan is vooral de Volvo een hele betrouwbare auto. Ik zelf heb 6500,- betaald voor een R met complete onderhoudshistory en relatief lage kilometer stand. Heb daarna de auto helemaal na laten kijken en alle delen vervangen die nog wel eens problemen konden geven. Koste ook ongeveer 1000,- de auto is nu 100% in orde. Volgend jaar wil ik de lelijke puntjes in de lak nog bij laten werken dit zal ook wel rond de 700,- gaan kosten. Ben dus onder de 10.000,- kwijt voor een auto die ik zelf heel graag wilde en nu ook erg betrouwbaar is. Qua opties doet de auto niet onder van de autos van nu. Helamaal nu ik eem pioneer multimedia scherm er in heb zitten. En qua vermogen geef ik de meeste auto’s ook nog het na kijken. Zo lang deze optie als youngtimer blijft wil ik niets anders meer.
Doe die m5 maar! Heerlijke alleskunner.
Jammer genoeg zie je ze nauwelijks nog te koop staan (voor een redelijke prijs). Zou er graag ooit nog 1 willen bezitten. Een zwarte met wit leer en de turbine velgen.
Waar ik woon krioelt het van de Volvos, dus dan maar de BMW. Fantastische rijdersauto, wel helemaal fout imago… hmmm, misschien dan toch de Volvo, valt niet op in Zweden, hoeft niet per se in rood dan :)
@Thomcarspotter Thanks. Niets ten nadelen van de M5, maar de 850R met Rica hulp staat zeker in mijn favorieten. Denk met plezier terug aan Autobahn ritjes.
Zeker de M5. Met de 850 R heeft Volvo bewezen dat ze snelle auto’s kunnen maken maar voor een rijdersauto moet je bij Volvo niet zijn.Deze M5 vind ik prachtig, wel jammer van de wielen die bij de 3.8 horen. Bij deze horen de turbine velgen
hahaha jullie nederlanders zijn toch een gek volk! heel die volvo liefde, totaal onbestaand in belgie. wat een lelijke auto is die volvo toch en de helft van de reageerders kiest er nog voor ook! hier staat wel een iconische m5, daar laat ik zelfs een nieuwe voor staan!
@uselessblogger: Nee, het is in NL verboden voor de duurste/dikste te gaan, dus we gaan altijd voor de underdog om onze gutmenschgenotsknots te stimuleren
@maotje: Zijn beide gevoelig voor goed onderhoud. Mijne gaf in ieder geval nooit problemen. Olie bleef mooi op temp, geen geratel en getik en trok als een lier. Bij 100k en 170k.
Als E34 rijder kan ik niet anders dan de M5 kiezen. Wat een prachtbak, 1 van mijn droomauto’s. Ook ik zou hier een nieuwe M5 voor laten staan.
Maar de Volvo is ook heel erg vet!
Kuifje zegt
Damn wat een lekkere combo. Voor mij absoluut die baksteen, blijft een van m’n realistische droomwagens
kennone zegt
@Kuifje: eens!! En mocht ik nou toevallig exact de zelfde hebben!!
kuifje zegt
@kennone: wow gaaf!! Bedoel je dat precies deze van jouw is?!
kennone zegt
@kuifje: nee. Maar heb exact het zelfde model, zelfde kleur.
timmosss zegt
@kennone: Ik ben benieuwd, wat kost het nou werkelijk per jaar om zo’n auto goed rijdend te houden? Zelf aan het kijken naar een youngtimer voor zakelijk gebruik vandaar de vraag!
kennone zegt
@timmosss: Het is een keer investeren. Dus de aanschaf en dan de reparaties om hem helemaal in orde te maken. En dan is vooral de Volvo een hele betrouwbare auto. Ik zelf heb 6500,- betaald voor een R met complete onderhoudshistory en relatief lage kilometer stand. Heb daarna de auto helemaal na laten kijken en alle delen vervangen die nog wel eens problemen konden geven. Koste ook ongeveer 1000,- de auto is nu 100% in orde. Volgend jaar wil ik de lelijke puntjes in de lak nog bij laten werken dit zal ook wel rond de 700,- gaan kosten. Ben dus onder de 10.000,- kwijt voor een auto die ik zelf heel graag wilde en nu ook erg betrouwbaar is. Qua opties doet de auto niet onder van de autos van nu. Helamaal nu ik eem pioneer multimedia scherm er in heb zitten. En qua vermogen geef ik de meeste auto’s ook nog het na kijken. Zo lang deze optie als youngtimer blijft wil ik niets anders meer.
toyotafortuner zegt
o.0
Wat een combo zeg dang!
Hoe gaaf een E34 M5 ook mag zijn, ik zou denk ik ook voor de 850 gaan. Daarmee kan je vgm eerder/vaker in genieten.
allesmetturbo zegt
Dikke combo spot! Allebei super toffe bakken
sanderm3 zegt
Doe die m5 maar! Heerlijke alleskunner.
Jammer genoeg zie je ze nauwelijks nog te koop staan (voor een redelijke prijs). Zou er graag ooit nog 1 willen bezitten. Een zwarte met wit leer en de turbine velgen.
Jochempie zegt
Gave spot, ik zou die Volvo keihard links laten liggen en in die M5 stappen!
Alfarobert zegt
Volvo, BMW is zo saai
schuiftrompet zegt
Zowel de volvo als de M5 zijn iconische wagens. Voor mij toch met voorsprong de M5.
Onehp zegt
Waar ik woon krioelt het van de Volvos, dus dan maar de BMW. Fantastische rijdersauto, wel helemaal fout imago… hmmm, misschien dan toch de Volvo, valt niet op in Zweden, hoeft niet per se in rood dan :)
kruimel zegt
Hier zie je het verschil in ontwerp heel sterk, Volvo’s worden nooit ordinaire kamperbakken.
jakki zegt
@kruimel:
rufctr01 zegt
Ik denk dat ik voor de M5 ga, zeldzamer en net zoals de Volvo, erg mooi.
r26r zegt
@Thomcarspotter Thanks. Niets ten nadelen van de M5, maar de 850R met Rica hulp staat zeker in mijn favorieten. Denk met plezier terug aan Autobahn ritjes.
beder zegt
Zeker de M5. Met de 850 R heeft Volvo bewezen dat ze snelle auto’s kunnen maken maar voor een rijdersauto moet je bij Volvo niet zijn.Deze M5 vind ik prachtig, wel jammer van de wielen die bij de 3.8 horen. Bij deze horen de turbine velgen
gash zegt
Voorwielaangedreven plastic rammelhok vs. achterwielaangedreven koning van de jaren ’90…. Keus lijkt mij niet moeilijk.
n54coupe zegt
@gash: Helemaal mee eens.
Hooglijk overgewaardeerd die 850R
pomoek zegt
Hands down 850, al is het alleen maar zodat je dit soort problemen niet krijgt: http://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-4-gran-coupe-van-autobloglezer-mist-wat-onderdelen-98432
uselessblogger zegt
hahaha jullie nederlanders zijn toch een gek volk! heel die volvo liefde, totaal onbestaand in belgie. wat een lelijke auto is die volvo toch en de helft van de reageerders kiest er nog voor ook! hier staat wel een iconische m5, daar laat ik zelfs een nieuwe voor staan!
lekkaah zegt
@uselessblogger: Nee, het is in NL verboden voor de duurste/dikste te gaan, dus we gaan altijd voor de underdog om onze gutmenschgenotsknots te stimuleren
autobahnknaller123 zegt
Allebei mooie bolides, maar de 850 heeft mijn voorkeur!
E34M5Touring zegt
De M5 is een 3.6l. Ik heb liever de 3.8l met 340pk. In dit geval dus de 850R.
e1000bmw523i zegt
@E34M5Touring: Ook al is het slechts de 3.6l, dan nog zou ik die nemen. Ik blief geen verhuiswagen c.q. zeecontainer…
E34M5Touring zegt
@e1000bmw523i: Ja vond die motor toch een beetje tegenvallen. De 340pk sleurt er merkbaar harder aan.
e1000bmw523i zegt
@E34M5Touring: Tja, als we op die tour gaan, dan liever een 3430cc blok met twee turbo’s; 360 Pferde unter der Haube…
maotje zegt
@E34M5Touring: de 3.6 is wel een stuk betrouwbaarder dan de 3.8.
E34M5Touring zegt
@maotje: Zijn beide gevoelig voor goed onderhoud. Mijne gaf in ieder geval nooit problemen. Olie bleef mooi op temp, geen geratel en getik en trok als een lier. Bij 100k en 170k.
thijsj zegt
Doe mij die 850 maar! Alleen nog die dikke 5-spaaks eronder knallen en dan is die (bijna) perfect.
nopetrolnofun zegt
Ook al aanbid iedereen ze, ik heb er niks mee. Maar als het moest dan de M5
goodolddays zegt
E34 M5 all live long day, wat een droom auto
mgmgb zegt
Vind ze beiden erg fraai en begeerlijk, maar omdat ik de velgen van de BMW spuuglelijk vind wordt het toch maar de 850R.
crackdavid zegt
850R. Geweldige auto is dat. Is net een vliegtuig die opstijgt als je goed op het gas gaat. En komt een mooi geluid uit.
wimbraber zegt
@crackdavid: dat mooie geluid is bij de bmw nog in het kwadraat, een turboblok kan qua geluid niet tegen een atmospherische 6 in-lijn op!
Row1 zegt
Als E34 rijder kan ik niet anders dan de M5 kiezen. Wat een prachtbak, 1 van mijn droomauto’s. Ook ik zou hier een nieuwe M5 voor laten staan.
Maar de Volvo is ook heel erg vet!
bmwwilliams zegt
Zekerde e34
continentalgt zegt
Dat is geen moeilijke keuze volgens mij, Volvo 850 all the way!