@47cars: omdat het een demo betreft die ook fungeert als Courtesy Car. Deze zijn vaak snel afgeschreven en dan gaat ie naar mensen met zo’n mooie luchtverfrisser of kralenketting aan de spiegel.
@730ld: Ik weet niet of dit voor de huidige generatie ook geld, maar ik weet dat van de vorige 1 serie dat de 1.6 en 1.8 eigenlijk gewoon een 2 liter motor hadden die terug getuned was. Mijn vader heeft zijn 1.6 ook laten chiptunen naar een 2.0.
@stephano: ik nomineer je hierbij voor grappigste reactie van het jaar.
“Mijn vader heeft zijn 1.6 ook laten chiptunen naar een 2.0.”
Er zijn mensen die wonderen van chiptuining verwachten, meer vermogen, meer koppen en een lager verbruik, wat in die combinatie technisch onmogelijk is. Maar vergroten van de cilinderinhoud door chiptuning, die had ik nog niet eerder gehoord.
Hierbij nog een stem voor nominatie grappigste reactie van het jaar. Wel even een leuke opvrolijker. Kunnen ze daar ook een 6 in lijn terugchippen naar een 4 in lijn. Zou in verbruik schelen begreep ik. ;)
@mashell: zo gek is zijn opmerking niet. BMW gebruikt 1 soort motor waarbij de software bepaald of het bijvoorbeeld een X16i, X18i of X20i. Vroeger waren de laatste 2 getallen echt een indicatie voor de motorinhoud, tegenwoordig niet meer.
@mashell: Hahaha inderdaad. @Stephano: je bedoelt dat de auto dezelfde cilinderinhoud heeft, maar in vermogen is teruggeschroefd. Dat vermogen kun je met chiptuning weer omhoog krikken.
@mashell: Beetje flauwe reactie hoor. Je weet hopelijk wel dat BMW al heel lang gewoon dezelfde motor levert en met software bepaalt welk vermogen de auto levert.
Overigens, een ruimer afgestelde motor hoeft niet perse meer te verbruiken, tenzij je altijd vol gas geeft. Een 6 cylinder naar een 4 kan via software, maar het is makkelijker om gewoon de bougies eruit te halen. Succes!
@tss68nl: als ik me niet vergis is tegenwoordig de x16 een een driecilinder en x18 en groter nog 4 cilinders. Gaat geen chiptuning wat aan doen.
Als het afgegeven vermogen verschillend is dan is het ook een andere motor. met gedeelde componenten maar ook met verschillen. Daar zit immers een dusdanig kostenbesparing potentieel, dat zet BMW echt wel in.
@mashell: haha zou in de toekomst zomaar kunnen als het niet al bestaat, las ooit ergens dat honda bezig was met variabele cilinderinhoud.. not sure maar denk dat hij bedoeld dat zn vader een 116 heeft gechipt naar de specificaties van een 120
@730ld: Niks mis met zo’n enkele uitlaat. Mijn 220i coupé heeft er ook één. Bovendien heb ik de type-aanduiding weggelaten op de optielijst. Levert soms verbaasde blikken op aan de stoplichten, van medeweggebruikers die de snelste dachten te zijn.
@dawwg: 256 op de rollenbank, want remap. Dat is in theorie nog niet veel, maar in de praktijk wel voldoende om een M3 uit de E36-generatie achter te laten.
@stefan1207: Das knap met 70pk minder en 200kg meer, al helemaal omdat de e36 niet eens heel veel langzamer was dan een e46 met 343pk. Ik zou het graag willen geloven, maar zou het met eigen ogen moeten zien.
@danielj: 286-256 is geen 70, maar wel 30 pk minder. Mijn 2-serie heeft overigens ook meer koppel dan mijn M3 (E36). 2-serie coupé weegt exact 95kg MINDER dan M3 E36. Kom gerust kijken, proberen en desnoods op de weegschaal zetten. Heb ze alletwee staan, dus je hoeft geen auto mee te brengen :-) Moet ik mijn adres geven?
Leenauto bij de dealer. Ik kreeg bij de BMW dealer eens een leenauto mee met 20 kilometer op de teller. Eerste uitleen dus. Leek me wel gepast rustig aan te doen met het kersverse torretje, maar de dealer repte er geen woord over. Ik kan me zo voorstellen dat er “leners” zijn die hier geen rekening mee houden of het zelfs niet eens doorhebben…
Knappe kar dit trouwens!
@stolec: ach des te eerder zijn er vervangende onderdelen nodig, dus in feite ondersteun je een markt waarvan men verwacht dat deze door de elektrificatie dreigt te verdwijnen.
Gewoon maatschappelijk verantwoord gedrag dus om m ff op z’n staart te trappen.
Wat een reacties weer.
Je krijgt een auto te leen van een ander. Nieuw, mooi en duur. Dan moet het afgetrapt worden?
Dat suggereren jullie hier bijna allemaal.
Wat een onfatsoen. En maar klagen over voetbalfans in Rotterdam..
@pa045: Ik kan maar voor één BMW dealer spreken maar aan de rijstijl van het personeel in hun parkeergarage zou je denken dat ze daar werkelijk met lood in hun schoenen naar het werk gaan.
Ze zullen er wel op gebouwd zijn.
pineapple zegt
Waarom kenteken weggeshopt?
sudsprint zegt
@pineapple: Dat vroeg ik me dus ook af….
bluedust zegt
De “leenauto”. Ook wel de snelste auto op de wereld
thomcarspotter zegt
@bluedust: mooi item was dat!
jobberns zegt
@bluedust: was de snelste auto ter wereld niet een huurauto onder het motto “Don’t be gentle, it’s a rental”?
ko4n zegt
@jobberns: yes. Een Toyota Corolla van Avis
rolov zegt
@jobberns: ik dacht de ford transit. Dat was de snelste volges clarckson toch? Er rijdt er altijd een voor je.
gulli zegt
@rolov: nee op je achterbumper, hoe hard je ook gaat :)
720s zegt
@bluedust: dat was eigenlijk een huurauto toch?
notsa zegt
@bluedust: haha! Ik ben toevallig nou precies die aflevering aan het kijken.
occasiefapper zegt
Mooi apparaat, jammer dat deze waarschijnlijk nooit een fatsoenlijk baasje zal krijgen..
47cars zegt
@occasiefapper: want??
occasiefapper zegt
@47cars: omdat het een demo betreft die ook fungeert als Courtesy Car. Deze zijn vaak snel afgeschreven en dan gaat ie naar mensen met zo’n mooie luchtverfrisser of kralenketting aan de spiegel.
47cars zegt
@occasiefapper: valt toch wel wat mee? Je koopt een auto met de kop eraf.. en deze is dan zeer goed geprijsd.
michaelb zegt
@47cars: Hahaha nou nee. Niet anders dan een afgetrapt hok. Geloof me
Soulmaster zegt
@occasiefapper: wat is er mis met mijn luchtverfrissertje..
alexnaoumov zegt
@occasiefapper: word gewoon verkocht als premium selection hoor
730ld zegt
Ik had op zn minst dubbele uitlaat willen zien BMW. Nu lijkt het net een 216i
granlusso zegt
@730ld: Facelift van de 3-serie heeft het wel en verwacht dat deze het ook wel krijgt.
stephano zegt
@730ld: Ik weet niet of dit voor de huidige generatie ook geld, maar ik weet dat van de vorige 1 serie dat de 1.6 en 1.8 eigenlijk gewoon een 2 liter motor hadden die terug getuned was. Mijn vader heeft zijn 1.6 ook laten chiptunen naar een 2.0.
mashell zegt
@stephano: ik nomineer je hierbij voor grappigste reactie van het jaar.
“Mijn vader heeft zijn 1.6 ook laten chiptunen naar een 2.0.”
Er zijn mensen die wonderen van chiptuining verwachten, meer vermogen, meer koppen en een lager verbruik, wat in die combinatie technisch onmogelijk is. Maar vergroten van de cilinderinhoud door chiptuning, die had ik nog niet eerder gehoord.
ruben83 zegt
Hierbij nog een stem voor nominatie grappigste reactie van het jaar. Wel even een leuke opvrolijker. Kunnen ze daar ook een 6 in lijn terugchippen naar een 4 in lijn. Zou in verbruik schelen begreep ik. ;)
kennone zegt
@ruben83: ik he mijn v10 terug laten tunen naar een lijn 5!! Waarom??,, nou voor de mooie roffel?
ruben83 zegt
@kennone: Ja en zo gaat ie twee x zo lang mee zeker? Want als je slim bent doe je elk jaar hem om laten tunen naar de andere 5 in lijn ?
sportevo zegt
@mashell: zo gek is zijn opmerking niet. BMW gebruikt 1 soort motor waarbij de software bepaald of het bijvoorbeeld een X16i, X18i of X20i. Vroeger waren de laatste 2 getallen echt een indicatie voor de motorinhoud, tegenwoordig niet meer.
granlusso zegt
@mashell: Hahaha inderdaad. @Stephano: je bedoelt dat de auto dezelfde cilinderinhoud heeft, maar in vermogen is teruggeschroefd. Dat vermogen kun je met chiptuning weer omhoog krikken.
tss68nl zegt
@mashell: Beetje flauwe reactie hoor. Je weet hopelijk wel dat BMW al heel lang gewoon dezelfde motor levert en met software bepaalt welk vermogen de auto levert.
Overigens, een ruimer afgestelde motor hoeft niet perse meer te verbruiken, tenzij je altijd vol gas geeft. Een 6 cylinder naar een 4 kan via software, maar het is makkelijker om gewoon de bougies eruit te halen. Succes!
mashell zegt
@tss68nl: als ik me niet vergis is tegenwoordig de x16 een een driecilinder en x18 en groter nog 4 cilinders. Gaat geen chiptuning wat aan doen.
Als het afgegeven vermogen verschillend is dan is het ook een andere motor. met gedeelde componenten maar ook met verschillen. Daar zit immers een dusdanig kostenbesparing potentieel, dat zet BMW echt wel in.
tss68nl zegt
@mashell: Dan heeft hij het waarschijnlijk over een oudere 1.6 hè? :)
stefan1207 zegt
@mashell: x18 is tegenwoordig ook een driecilinder. x20 en x30 zijn vierpitters.
2505 zegt
@mashell: haha zou in de toekomst zomaar kunnen als het niet al bestaat, las ooit ergens dat honda bezig was met variabele cilinderinhoud.. not sure maar denk dat hij bedoeld dat zn vader een 116 heeft gechipt naar de specificaties van een 120
bischero zegt
@stephano: ???
e38ossie zegt
@stephano: En weg alle garantie!!!!!!!!
stefan1207 zegt
@730ld: Niks mis met zo’n enkele uitlaat. Mijn 220i coupé heeft er ook één. Bovendien heb ik de type-aanduiding weggelaten op de optielijst. Levert soms verbaasde blikken op aan de stoplichten, van medeweggebruikers die de snelste dachten te zijn.
dawwg zegt
@stefan1207: Vette sleeper joh, een 2-serie coupe … met 184pk :(
stefan1207 zegt
@dawwg: 256 op de rollenbank, want remap. Dat is in theorie nog niet veel, maar in de praktijk wel voldoende om een M3 uit de E36-generatie achter te laten.
danielj zegt
@stefan1207: Das knap met 70pk minder en 200kg meer, al helemaal omdat de e36 niet eens heel veel langzamer was dan een e46 met 343pk. Ik zou het graag willen geloven, maar zou het met eigen ogen moeten zien.
stefan1207 zegt
@danielj: 286-256 is geen 70, maar wel 30 pk minder. Mijn 2-serie heeft overigens ook meer koppel dan mijn M3 (E36). 2-serie coupé weegt exact 95kg MINDER dan M3 E36. Kom gerust kijken, proberen en desnoods op de weegschaal zetten. Heb ze alletwee staan, dus je hoeft geen auto mee te brengen :-) Moet ik mijn adres geven?
alcantara zegt
@stefan1207: Lekker boeiend hoe snel je bij het stoplicht wegtrekt, het gaat erom wat je er in de bocht mee kunt.
maarten020 zegt
Prachtige auto alleen vind ik de achterlichten de auto een beetje verpesten. Lijken wel achterlichten van een Ford Escort uit de jaren 90. Zonde
arias12 zegt
Leuk geweldige auto geniet ervan!
stolec zegt
Leenauto bij de dealer. Ik kreeg bij de BMW dealer eens een leenauto mee met 20 kilometer op de teller. Eerste uitleen dus. Leek me wel gepast rustig aan te doen met het kersverse torretje, maar de dealer repte er geen woord over. Ik kan me zo voorstellen dat er “leners” zijn die hier geen rekening mee houden of het zelfs niet eens doorhebben…
Knappe kar dit trouwens!
karhengst zegt
@stolec: ach des te eerder zijn er vervangende onderdelen nodig, dus in feite ondersteun je een markt waarvan men verwacht dat deze door de elektrificatie dreigt te verdwijnen.
Gewoon maatschappelijk verantwoord gedrag dus om m ff op z’n staart te trappen.
2505 zegt
@karhengst: heerlijk zo een mentaliteit, we hebben meer out of the box denkers als jij nodig
blo3to3t zegt
Gaan we nu ook al leenautos op AB zetten…
peugeot205 zegt
Van Poelgeest geeft vaker leuke en mooi uitgeruste auto’s mee!
pa045 zegt
Wat een reacties weer.
Je krijgt een auto te leen van een ander. Nieuw, mooi en duur. Dan moet het afgetrapt worden?
Dat suggereren jullie hier bijna allemaal.
Wat een onfatsoen. En maar klagen over voetbalfans in Rotterdam..
ruben83 zegt
@pa045: Ja pa, je hebt gelijk. Sorry ?
karhengst zegt
@pa045: Ik kan maar voor één BMW dealer spreken maar aan de rijstijl van het personeel in hun parkeergarage zou je denken dat ze daar werkelijk met lood in hun schoenen naar het werk gaan.
Ze zullen er wel op gebouwd zijn.