@47cars: omdat het een demo betreft die ook fungeert als Courtesy Car. Deze zijn vaak snel afgeschreven en dan gaat ie naar mensen met zo’n mooie luchtverfrisser of kralenketting aan de spiegel.
@730ld: Ik weet niet of dit voor de huidige generatie ook geld, maar ik weet dat van de vorige 1 serie dat de 1.6 en 1.8 eigenlijk gewoon een 2 liter motor hadden die terug getuned was. Mijn vader heeft zijn 1.6 ook laten chiptunen naar een 2.0.
@stephano: ik nomineer je hierbij voor grappigste reactie van het jaar.
“Mijn vader heeft zijn 1.6 ook laten chiptunen naar een 2.0.”
Er zijn mensen die wonderen van chiptuining verwachten, meer vermogen, meer koppen en een lager verbruik, wat in die combinatie technisch onmogelijk is. Maar vergroten van de cilinderinhoud door chiptuning, die had ik nog niet eerder gehoord.
Hierbij nog een stem voor nominatie grappigste reactie van het jaar. Wel even een leuke opvrolijker. Kunnen ze daar ook een 6 in lijn terugchippen naar een 4 in lijn. Zou in verbruik schelen begreep ik. ;)
@mashell: zo gek is zijn opmerking niet. BMW gebruikt 1 soort motor waarbij de software bepaald of het bijvoorbeeld een X16i, X18i of X20i. Vroeger waren de laatste 2 getallen echt een indicatie voor de motorinhoud, tegenwoordig niet meer.
@mashell: Hahaha inderdaad. @Stephano: je bedoelt dat de auto dezelfde cilinderinhoud heeft, maar in vermogen is teruggeschroefd. Dat vermogen kun je met chiptuning weer omhoog krikken.
@mashell: Beetje flauwe reactie hoor. Je weet hopelijk wel dat BMW al heel lang gewoon dezelfde motor levert en met software bepaalt welk vermogen de auto levert.
Overigens, een ruimer afgestelde motor hoeft niet perse meer te verbruiken, tenzij je altijd vol gas geeft. Een 6 cylinder naar een 4 kan via software, maar het is makkelijker om gewoon de bougies eruit te halen. Succes!
@tss68nl: als ik me niet vergis is tegenwoordig de x16 een een driecilinder en x18 en groter nog 4 cilinders. Gaat geen chiptuning wat aan doen.
Als het afgegeven vermogen verschillend is dan is het ook een andere motor. met gedeelde componenten maar ook met verschillen. Daar zit immers een dusdanig kostenbesparing potentieel, dat zet BMW echt wel in.
@mashell: haha zou in de toekomst zomaar kunnen als het niet al bestaat, las ooit ergens dat honda bezig was met variabele cilinderinhoud.. not sure maar denk dat hij bedoeld dat zn vader een 116 heeft gechipt naar de specificaties van een 120
@730ld: Niks mis met zo’n enkele uitlaat. Mijn 220i coupé heeft er ook één. Bovendien heb ik de type-aanduiding weggelaten op de optielijst. Levert soms verbaasde blikken op aan de stoplichten, van medeweggebruikers die de snelste dachten te zijn.
@dawwg: 256 op de rollenbank, want remap. Dat is in theorie nog niet veel, maar in de praktijk wel voldoende om een M3 uit de E36-generatie achter te laten.
@stefan1207: Das knap met 70pk minder en 200kg meer, al helemaal omdat de e36 niet eens heel veel langzamer was dan een e46 met 343pk. Ik zou het graag willen geloven, maar zou het met eigen ogen moeten zien.
@danielj: 286-256 is geen 70, maar wel 30 pk minder. Mijn 2-serie heeft overigens ook meer koppel dan mijn M3 (E36). 2-serie coupé weegt exact 95kg MINDER dan M3 E36. Kom gerust kijken, proberen en desnoods op de weegschaal zetten. Heb ze alletwee staan, dus je hoeft geen auto mee te brengen :-) Moet ik mijn adres geven?
Leenauto bij de dealer. Ik kreeg bij de BMW dealer eens een leenauto mee met 20 kilometer op de teller. Eerste uitleen dus. Leek me wel gepast rustig aan te doen met het kersverse torretje, maar de dealer repte er geen woord over. Ik kan me zo voorstellen dat er “leners” zijn die hier geen rekening mee houden of het zelfs niet eens doorhebben…
Knappe kar dit trouwens!
@stolec: ach des te eerder zijn er vervangende onderdelen nodig, dus in feite ondersteun je een markt waarvan men verwacht dat deze door de elektrificatie dreigt te verdwijnen.
Gewoon maatschappelijk verantwoord gedrag dus om m ff op z’n staart te trappen.
Wat een reacties weer.
Je krijgt een auto te leen van een ander. Nieuw, mooi en duur. Dan moet het afgetrapt worden?
Dat suggereren jullie hier bijna allemaal.
Wat een onfatsoen. En maar klagen over voetbalfans in Rotterdam..
@pa045: Ik kan maar voor één BMW dealer spreken maar aan de rijstijl van het personeel in hun parkeergarage zou je denken dat ze daar werkelijk met lood in hun schoenen naar het werk gaan.
Ze zullen er wel op gebouwd zijn.
Waarom kenteken weggeshopt?
@pineapple: Dat vroeg ik me dus ook af….
De “leenauto”. Ook wel de snelste auto op de wereld
@bluedust: mooi item was dat!
@bluedust: was de snelste auto ter wereld niet een huurauto onder het motto “Don’t be gentle, it’s a rental”?
@jobberns: yes. Een Toyota Corolla van Avis
@jobberns: ik dacht de ford transit. Dat was de snelste volges clarckson toch? Er rijdt er altijd een voor je.
@rolov: nee op je achterbumper, hoe hard je ook gaat :)
@bluedust: dat was eigenlijk een huurauto toch?
@bluedust: haha! Ik ben toevallig nou precies die aflevering aan het kijken.
Mooi apparaat, jammer dat deze waarschijnlijk nooit een fatsoenlijk baasje zal krijgen..
@occasiefapper: want??
@47cars: omdat het een demo betreft die ook fungeert als Courtesy Car. Deze zijn vaak snel afgeschreven en dan gaat ie naar mensen met zo’n mooie luchtverfrisser of kralenketting aan de spiegel.
@occasiefapper: valt toch wel wat mee? Je koopt een auto met de kop eraf.. en deze is dan zeer goed geprijsd.
@47cars: Hahaha nou nee. Niet anders dan een afgetrapt hok. Geloof me
@occasiefapper: wat is er mis met mijn luchtverfrissertje..
@occasiefapper: word gewoon verkocht als premium selection hoor
Ik had op zn minst dubbele uitlaat willen zien BMW. Nu lijkt het net een 216i
@730ld: Facelift van de 3-serie heeft het wel en verwacht dat deze het ook wel krijgt.
@730ld: Ik weet niet of dit voor de huidige generatie ook geld, maar ik weet dat van de vorige 1 serie dat de 1.6 en 1.8 eigenlijk gewoon een 2 liter motor hadden die terug getuned was. Mijn vader heeft zijn 1.6 ook laten chiptunen naar een 2.0.
@stephano: ik nomineer je hierbij voor grappigste reactie van het jaar.
“Mijn vader heeft zijn 1.6 ook laten chiptunen naar een 2.0.”
Er zijn mensen die wonderen van chiptuining verwachten, meer vermogen, meer koppen en een lager verbruik, wat in die combinatie technisch onmogelijk is. Maar vergroten van de cilinderinhoud door chiptuning, die had ik nog niet eerder gehoord.
Hierbij nog een stem voor nominatie grappigste reactie van het jaar. Wel even een leuke opvrolijker. Kunnen ze daar ook een 6 in lijn terugchippen naar een 4 in lijn. Zou in verbruik schelen begreep ik. ;)
@ruben83: ik he mijn v10 terug laten tunen naar een lijn 5!! Waarom??,, nou voor de mooie roffel?
@kennone: Ja en zo gaat ie twee x zo lang mee zeker? Want als je slim bent doe je elk jaar hem om laten tunen naar de andere 5 in lijn ?
@mashell: zo gek is zijn opmerking niet. BMW gebruikt 1 soort motor waarbij de software bepaald of het bijvoorbeeld een X16i, X18i of X20i. Vroeger waren de laatste 2 getallen echt een indicatie voor de motorinhoud, tegenwoordig niet meer.
@mashell: Hahaha inderdaad. @Stephano: je bedoelt dat de auto dezelfde cilinderinhoud heeft, maar in vermogen is teruggeschroefd. Dat vermogen kun je met chiptuning weer omhoog krikken.
@mashell: Beetje flauwe reactie hoor. Je weet hopelijk wel dat BMW al heel lang gewoon dezelfde motor levert en met software bepaalt welk vermogen de auto levert.
Overigens, een ruimer afgestelde motor hoeft niet perse meer te verbruiken, tenzij je altijd vol gas geeft. Een 6 cylinder naar een 4 kan via software, maar het is makkelijker om gewoon de bougies eruit te halen. Succes!
@tss68nl: als ik me niet vergis is tegenwoordig de x16 een een driecilinder en x18 en groter nog 4 cilinders. Gaat geen chiptuning wat aan doen.
Als het afgegeven vermogen verschillend is dan is het ook een andere motor. met gedeelde componenten maar ook met verschillen. Daar zit immers een dusdanig kostenbesparing potentieel, dat zet BMW echt wel in.
@mashell: Dan heeft hij het waarschijnlijk over een oudere 1.6 hè? :)
@mashell: x18 is tegenwoordig ook een driecilinder. x20 en x30 zijn vierpitters.
@mashell: haha zou in de toekomst zomaar kunnen als het niet al bestaat, las ooit ergens dat honda bezig was met variabele cilinderinhoud.. not sure maar denk dat hij bedoeld dat zn vader een 116 heeft gechipt naar de specificaties van een 120
@stephano: ???
@stephano: En weg alle garantie!!!!!!!!
@730ld: Niks mis met zo’n enkele uitlaat. Mijn 220i coupé heeft er ook één. Bovendien heb ik de type-aanduiding weggelaten op de optielijst. Levert soms verbaasde blikken op aan de stoplichten, van medeweggebruikers die de snelste dachten te zijn.
@stefan1207: Vette sleeper joh, een 2-serie coupe … met 184pk :(
@dawwg: 256 op de rollenbank, want remap. Dat is in theorie nog niet veel, maar in de praktijk wel voldoende om een M3 uit de E36-generatie achter te laten.
@stefan1207: Das knap met 70pk minder en 200kg meer, al helemaal omdat de e36 niet eens heel veel langzamer was dan een e46 met 343pk. Ik zou het graag willen geloven, maar zou het met eigen ogen moeten zien.
@danielj: 286-256 is geen 70, maar wel 30 pk minder. Mijn 2-serie heeft overigens ook meer koppel dan mijn M3 (E36). 2-serie coupé weegt exact 95kg MINDER dan M3 E36. Kom gerust kijken, proberen en desnoods op de weegschaal zetten. Heb ze alletwee staan, dus je hoeft geen auto mee te brengen :-) Moet ik mijn adres geven?
@stefan1207: Lekker boeiend hoe snel je bij het stoplicht wegtrekt, het gaat erom wat je er in de bocht mee kunt.
Prachtige auto alleen vind ik de achterlichten de auto een beetje verpesten. Lijken wel achterlichten van een Ford Escort uit de jaren 90. Zonde
Leuk geweldige auto geniet ervan!
Leenauto bij de dealer. Ik kreeg bij de BMW dealer eens een leenauto mee met 20 kilometer op de teller. Eerste uitleen dus. Leek me wel gepast rustig aan te doen met het kersverse torretje, maar de dealer repte er geen woord over. Ik kan me zo voorstellen dat er “leners” zijn die hier geen rekening mee houden of het zelfs niet eens doorhebben…
Knappe kar dit trouwens!
@stolec: ach des te eerder zijn er vervangende onderdelen nodig, dus in feite ondersteun je een markt waarvan men verwacht dat deze door de elektrificatie dreigt te verdwijnen.
Gewoon maatschappelijk verantwoord gedrag dus om m ff op z’n staart te trappen.
@karhengst: heerlijk zo een mentaliteit, we hebben meer out of the box denkers als jij nodig
Gaan we nu ook al leenautos op AB zetten…
Van Poelgeest geeft vaker leuke en mooi uitgeruste auto’s mee!
Wat een reacties weer.
Je krijgt een auto te leen van een ander. Nieuw, mooi en duur. Dan moet het afgetrapt worden?
Dat suggereren jullie hier bijna allemaal.
Wat een onfatsoen. En maar klagen over voetbalfans in Rotterdam..
@pa045: Ja pa, je hebt gelijk. Sorry ?
@pa045: Ik kan maar voor één BMW dealer spreken maar aan de rijstijl van het personeel in hun parkeergarage zou je denken dat ze daar werkelijk met lood in hun schoenen naar het werk gaan.
Ze zullen er wel op gebouwd zijn.