Ford Mondeo 2.2 TDCI (MKIII) Mondeo Combi
Dacht eerst aan een Mondeo ST, maar het blijkt een 2.2 te zijn. Wel dik uitgevoerd, en de Mondeo Combi-aanhanger van dezelfde generatie is natuurlijk erg toepasselijk.
Dacht eerst aan een Mondeo ST, maar het blijkt een 2.2 te zijn. Wel dik uitgevoerd, en de Mondeo Combi-aanhanger van dezelfde generatie is natuurlijk erg toepasselijk.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Vond dit toen de ultieme sedan ..
Precies zoals sedan zou moeten zijn ..
Nix meer nix minder ..
@lincoln: Fijne auto hoor. Ik heb de hatchback gehad. Laat de achterruit niet mee omhoog gaan en je hebt de sedan ;) Topapparaat. Jammer dat ik veel minder ging rijden en ons belastingklimaat het dan moeilijk maakt om een zware diesel te blijven rijden.
@lincoln: koop je hem toch
@clarkson:
Vaak wou ik dat ik niet teveel auto’s had ..
Elke dag eigenlijk ..
Om zo snel mogelijk teveel auto’s aan te schaffen ..
Het leven gaat niet over rozen ..
@lincoln: Niet zeuren en ophalen!!
Hmm, er is ook een Audi RS4 waarmee het zelfde is gedaan. Die vind ik goed gelukt, deze iets minder (vooral vanwege de deuren die een andere kleur hebben).
@stephano: het ziet er inderdaad uit alsof dit projectje nog niet af is
Neh, satansap. Als het nou een ST was…
@nopetrolnofun: Die zijn uitlaten staan in het midden, gaat niet.
@cossiekiller: niet op de Mondeo ST220 die hij waarschijnlijk bedoely
Geinig. Maar je blijft met een kar rijden, dus veroordeeld tot sukkelen tussen de vrachtwagens. Doe mij maar zo’n plastic doos op het dak als er veel zooi mee moet.
@trustmeiamanengineer: dat gaat niet altijd he, iets met gewicht.
@trustmeiamanengineer: je kan prima 100 rijden met een aanhanger. Genoeg ervaring mee. en niet alleen met een enkelasser, ook 3 assers.
Ietsjes netter uitgevoerd dan die T5 combinatie maar daar is dan ook alles mee gezegd.
@tenaci: Als je ziet hoe netjes is om gebouwd, dan komt het met de rest ook helemaal goed komt.
Hij is net ‘klaar’.
@ronnys: beetje jammer bij een dergelijk tijdrovend project; ongeremd onderstel… beter, neem een onderstel met reminrichting… is met een dergelijk rijdend bushokje wel aan te bevelen.
Dan heb je echt een vervelende vrouw thuis als je hier je tijd aan besteed haha wel mooi gedaan alleen de deuren ff spuiten.
Dacht op afstand ook te zien dat het een st was in een vorige post :0 heb zelf namelijk een st220 maar moet zeggen dat deze er wel geslaagd uitziet!
@timjan365: Die grote airtec in de voorbumper is een hint….
2 erg leuke combinaties!
Geinig gedaan, leuk project!
Die stickers op de voorruit, wat is dat toch altijd? Zoiets zit toch vreselijk in de weg.
@blo3to3t: er lijkt te staan dat ie uit ‘Grunn’ komt maar ik heb hem nog nooit gezien…
@awesome: Appingedam, hij is vaker is Zandvoort tijdens historische races. Hij is monteur van een prachtige Ford Escort MK2.
@ronnys: check, thanks!
@blo3to3t: is 10pk
Die auto’s rijden heerlijk en zijn motorisch onverslijtbaar:)
@dieselkameel: Ford diesel onverslijtbaar ?
Hahahahaha
@Senne: Het grootste probleem zijn de verstuivers en de dualmassavliegwiel. Verder zijn er weinig problemen met de 2.2 blokken.
Ik zou het leuker hebben gevonden als de auto ook een station zou zijn …
@ehnl: Dat is het grappige, hij vind een station een glasbak, nu heeft hij er 1 achter hangen….
Alles is leuker dan een ford Mondeo.
@eelco74: De moderne Mondeo’s hebben toch een behoorlijk eye-catch design(vooral vignale) itt tot praktisch alle concurrentie.
@eelco74: ooit in een ST220 gereden?
@eelco74: dan heb je nog niks van opel gereden.
Verschrikkelijk
Omdat je bij Autoblog niet met één woord mag reageren…
Heel erg, verschrikkelijk lelijk, één van de meest oubollige wagens ooit, saaier dan een grijze Toyota Corolla.
@potjak: misschien wel.
Maar dan ga je eens rijden in een Mondeo van deze generatie en dan blijkt dat er niet veel auto’s zijn die lekkerder rijden dan deze.
Uhh, 2 mondeos natuurlijk
Die zware diesel kon je krijgen met een ST ‘line’ pakket. Wel de bumpers etc. Maar zonder de V6.
@e34m5touring: sterker nog, je kon de diesel als ST krijgen. De ST TDCI (STD werd om begrijpelijke redenen niet gebruikt :)). Die ST TDCI had volgens mij hetzelfde onderstel, interieur en bodykit als de V6. Bijzonder fijne auto’s.
@willeme: Dat was dezelfde motor maar dan met 175pk als ik me niet vergis. Maar is die in NL geleverd? De motor wel meen ik maar die ST versie ook? En het is zeker een fijne bak! Helemaal als je langer dan 1,95 bent. Want ik heb zelden zoveel ruimte gehad in een run of the mill sedan. Ik hoefde hem niet eens in de achterste stand te zetten met m’n 2.07m. Bijna uniek.
@e34m5touring: zwaare diesel ? Hadden ze een 3.0liter diesel in de Mondeo dan ?
@slickrick: In die tijd was een Mondeo met een 155pk diesel helemaal geen dromer hoor. Dingen lopen behoorlijk door. Je hebt ook nog een 175pk versie.
@E34M5Touring:
Nee, er is van de mk3 geen 175pk variant, die kwam pas in de mk4 en later zelfs een 200pk.
155pk en 400nm is de max in de diesel mk3, stock dan.
Ik ken er een aantal die richting 240pk en 600nm gaan.
Volgens mij is deze van Chris, als ik het zo bekijk.