Alfa is inderdaad een geweldige wagen! Vernieuwend…. De BMW daar in tegen is het zoveelste vernieuwde model. Eigenlijk altijd hetzelfde net als de Porsche 911. Goed maar uitgekauwd tot en met
@robbie123: Ja waarom zou je iets veranderen wat gewoon goed is?
Alfa daarentegen gooit het steeds over een andere boeg maar heeft telkens weer met kwaliteits-issues te kampen.
@JanJansen: de akelig kleine doelgroep is “kapitaalkrachtige liefhebbers van een compacte lichtgewicht sportwagen”. De Elise doet dat met Aluminium, de Alfa met carbon. De andere verschillen zijn eigenlijk maar details.
@JanJansen: Ach vergeleken met de huidige auto’s van welk merk dan ook is het toch niet heel groot.
Groter dan een E30 maar die tendens zien we toch al decennia lang.
Wat betreft Jabba the Hut; daar heb je zeker gelijk in.Google Jabba the Hut even op afbeeldingen en je zit tot juttemis foto’s te bekijken.Kunnen de Adriana Lima’s van deze wereld nog een puntje aan zuigen.
@JanJansen: Ja. Dat is klein.
BMW verkoopt een grotere M4, grotere M5 en een nog grotere M6 maar geen kleinere M1. Het is dus echt naar huidige maatstaven een kleine wagen.
@janjansen: ding is dus net zo zwaar als mijn 850R.. hoe kan iedereen dan de 2 serie klein noemen als de mijne (heel vernieuwende) een tank word genoemd..
Ik ben benieuwd wanneer de lak over die grijze grondlaag gaat op de bmw. Lijkt me een beetje omslachtig om dit te doen nadat de auto al de weg op is gegaan?!
Appelen en citroenen qua vergelijking. De BMW is een instapmodel voor vier personen die in coupé, hatch en cabrio bestaat. En die door de M-afdeling omgekat is tot sportieve wagen (toevallig ook een referentie in z’n klasse). De 4C is een tweezitter met maar een doel: sportief rijden. En dat doe je in beginsel door laag, licht en klein te gaan. Dat hij daarbij van ver wat weg heeft van een Elise, is door de filosofie redelijk onvermijdelijk. Er zijn daarnaast genoeg voorbeelden in Alfa’s geschiedenis waar de 4C qua vormgeving naar verwijst, ze hebben de Elise echt niet nodig als inspiratiebron.
Vorig weekend zonnetje, 4C in en kom een M2 tegen (andere richting). Net op dat moment twee jochies op de fiets. Keken vragend naar de M2, zagen plots 4C en zwaaiden.
M2 is imposant, 4C is speciaal.
Alfa is inderdaad een geweldige wagen! Vernieuwend…. De BMW daar in tegen is het zoveelste vernieuwde model. Eigenlijk altijd hetzelfde net als de Porsche 911. Goed maar uitgekauwd tot en met
@robbie123: Ja waarom zou je iets veranderen wat gewoon goed is?
Alfa daarentegen gooit het steeds over een andere boeg maar heeft telkens weer met kwaliteits-issues te kampen.
@robbie123: psst de Alfa is gewoon een Lotus Elise rip-off. Helemaal niet vernieuwend of origineel.
@mashell: de Elise heeft naar mijn weten geen turbo, geen carbon monocoque, geen flippers en een minder luxe interieur. Totaal andere doelgroep.
@JanJansen: de akelig kleine doelgroep is “kapitaalkrachtige liefhebbers van een compacte lichtgewicht sportwagen”. De Elise doet dat met Aluminium, de Alfa met carbon. De andere verschillen zijn eigenlijk maar details.
@robbie123: de 2 serie? Vind jij die niet vernieuwend? Enige voorloper zou de 1 serie coupe zijn.
De alfa is vernieuwend maar de bmw is vernieuwend?
@lekkaah: Was nou maar naar Specsavers gegaan.
Een BMW M2 is al een kleine wagen, dat maakt de Alfa gewoon een heel kleine wagen.
@mashell: de bmw is 4,4 x 2 meter en weegt bijna 1600kg.
Als dat klein is, dan is Jabba de Hut een fotomodel.
@JanJansen: Ach vergeleken met de huidige auto’s van welk merk dan ook is het toch niet heel groot.
Groter dan een E30 maar die tendens zien we toch al decennia lang.
Wat betreft Jabba the Hut; daar heb je zeker gelijk in.Google Jabba the Hut even op afbeeldingen en je zit tot juttemis foto’s te bekijken.Kunnen de Adriana Lima’s van deze wereld nog een puntje aan zuigen.
@JanJansen: Ja. Dat is klein.
BMW verkoopt een grotere M4, grotere M5 en een nog grotere M6 maar geen kleinere M1. Het is dus echt naar huidige maatstaven een kleine wagen.
@mashell: en een Bentley is nog groter, maar dat maakt een M2 van 1,6 ton zwaar nog geen kleine auto.
@janjansen: ding is dus net zo zwaar als mijn 850R.. hoe kan iedereen dan de 2 serie klein noemen als de mijne (heel vernieuwende) een tank word genoemd..
“Zo klein is een Alfa Romeo 4c” zou eerder gebruiken voor de titel
Zo klein is een alfa. Daar kijk je vanuit elke auto op neer.
BMW is idd vrij lomp ..
Dikkk ?
De Alfa is vooral lekker knus binnenin, daar is de M2 een stuk ruimer
Wel blubber dik zo een BMW M2 echt een geweldige auto.
Ik ben benieuwd wanneer de lak over die grijze grondlaag gaat op de bmw. Lijkt me een beetje omslachtig om dit te doen nadat de auto al de weg op is gegaan?!
De Alfa is gewoon klein.. Wielbasis van een Fiat 500…
Appelen en citroenen qua vergelijking. De BMW is een instapmodel voor vier personen die in coupé, hatch en cabrio bestaat. En die door de M-afdeling omgekat is tot sportieve wagen (toevallig ook een referentie in z’n klasse). De 4C is een tweezitter met maar een doel: sportief rijden. En dat doe je in beginsel door laag, licht en klein te gaan. Dat hij daarbij van ver wat weg heeft van een Elise, is door de filosofie redelijk onvermijdelijk. Er zijn daarnaast genoeg voorbeelden in Alfa’s geschiedenis waar de 4C qua vormgeving naar verwijst, ze hebben de Elise echt niet nodig als inspiratiebron.
@BaRa: ‘omgekat door BMW M’. Omkatten doet mij meer denken aan zigeuners op een verlaten industrie gebied buiten de stad
Vorig weekend zonnetje, 4C in en kom een M2 tegen (andere richting). Net op dat moment twee jochies op de fiets. Keken vragend naar de M2, zagen plots 4C en zwaaiden.
M2 is imposant, 4C is speciaal.
Doe mij maar die M2 en niet de C4