W108 280SEL 4.5 oppikken na een polishbeurt
zonet met mijn pa de recente aankoop gaan oppikken nadat deze 45 jaar jonge dame een wellness kuurtje heeft gekregen voor de lak.
zonet met mijn pa de recente aankoop gaan oppikken nadat deze 45 jaar jonge dame een wellness kuurtje heeft gekregen voor de lak.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
tigersport zegt
Mooie klassieker …
Waar is dit, vast niet in NL ?
crosske zegt
@tigersport: West-Vlaanderen. Maar wagen is via Nederland ingevoerd. Is in 1972 verkocht in San Francisco
crosske zegt
In West-Vlaanderen. Maar wagen is ingevoerd via Nederland vanuit de US of A (San Francisco)
gerjan zegt
Dat waren nog is mooie tijden. Dit of een moderne s klasse. Deze sowieso geen twijfel over mogelijk
henkhupelschoten zegt
Rijd er nu 12 jaar ook al eentje, tunisbeige met groen MB-Tex interieur. Beter kan niet, heb wel een 280se, de SEL zijn er weinig van gemaakt. Pas op voor de elektronica, het vinden van een nieuwe motormanagement duurt eeuwen, MB maakt ze niet meer, toen heeft de plaatselijke Mercedes dealer hier naar een Amerikaanse dealer moeten bellen om een computer uit een sloopwagen te halen. Kortom duur grapje. Net zoals de uitlaat, een originele uitlaat (liggen niet meer op voorraad, ik heb de laatste ;) kosten gewoon €2000 ex montage.. verder rest een super wagen, heb in die 12 jaar nog niets kapot zien gaan en hij blijft doorgaan. Goed onderhoud is alles! Veel plezier ermee!
schuiftrompet zegt
@henkhupelschoten: wat voor motormanagement zit hier op dan? Ik dacht dat rond deze periode de K- jettronic net pas bestond?
henkhupelschoten zegt
Zit een kastje rechtsvoor, zwart en net zo groot als een iPad maar dan 10x dikker. Bij mij was het probleem dat ie plots op 3 cilinders liep. En pas later de volle 8 in beweging kwamen. Alle kleppen opnieuw moeten afstellen, nieuwe bobine + bougies, en nog wat aan gedaan. De W108 was wel de eerste auto met het k-jettronic systeem maar dat was het volgensmij niet, zou het nog een keer naar moeten kijken.
henkhupelschoten zegt
Was bedoeld op @schuiftrompet:
schuiftrompet zegt
@henkhupelschoten: Ok! dat is wel een serieuze jongen dan. Misschien werd hier de koudstartregeling/koudstartverrijking mee geregeld? gezien hij later pas op 8 cilinders ging lopen ermee. ik heb gegoogled en de enige Motormanagementsensoren die naar boven komen zijn temperatuursensoren van olie, lucht en koelvloeistof.
schuiftrompet zegt
@henkhupelschoten: En als ik wikipedia moet geloven is de eerste auto met K-jettronic een porsche 911T (1973). maar moet ik wikipedia geloven?
henkhupelschoten zegt
Die van mij komt uit ’72 en heeft ook K-jettronic, dus wiki zit ernaast…