Kenworth W900
Miljaar wat een gevaarte zeg! In deze bad boy zit een allejezus grote 16 liter 6 clinder diesel! Foto met personen for scale erbij. Classic truckin in Muiden op de Kings Cruise!
Miljaar wat een gevaarte zeg! In deze bad boy zit een allejezus grote 16 liter 6 clinder diesel! Foto met personen for scale erbij. Classic truckin in Muiden op de Kings Cruise!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
thomcarspotter zegt
Truckjunk.nl..
Nee geintje, wel leuk voor de afwisseling! Trouwens wel een heel strak ding!
Alfarobert zegt
Uit de tijd dat Amerikaanse trucks nog echt mooi waren. Kenworth,Peterbilt,Mack,etc.
jjsolid zegt
Deze tijd dus! In Amerika bouwen ze gewoon classics splinternieuw! Keuze is aan de chauffeur!
nasty zegt
2,7l per cilinder :-/
lekbak zegt
@nasty: 16 liter inhoud is redelijk normaal voor de wat zwaardere vrachtwagens. 6 cilinders zie je ook meer.
marinepower zegt
@lekbak: klopt, dikke Volvo FH16 (of NH16 als er neus op moet) heeft ook een 16 liter zescilinder, trekken ze ook met gemak dik 700 pk uit.
pomoek zegt
Leuk hoor. Ik vind alleen die grote Amerikaanse bakken op onze ielige Nederlandse weggetjes er gewoon niet uitzien. Heeft niets met het een of het andere te maken maar met de combinatie.
http://www.route66truck.com/_uploads/sites/2/Truck77-1024×448.jpg
bertorelli zegt
@pomoek: Dus eigenlijk zijn onze wegen gewoon te smal.
Want aan deze truck is niks mis.
lekbak zegt
@bertorelli: heb je de draaicirkel van dit soort voertuigen wel eens gezien? Er is nauwelijks een bocht die ze normaal door komen hier in Nederland.
kevinova zegt
@pomoek: + dat ze voor bedrijfsgebruik onbruikbaar zijn in Nederland. Totale lengte inclusief trailer mag 16,5 zijn. Dat betekent dus dat er alleen een heel ielig trailertje achter mag.
tenaci zegt
Lomp groot, maar ik heb er ooit in gezeten en die cabines zijn eigenlijk niet erg groot. Vrij smal van binnen.
mrrallycross zegt
Lekker die Amerikaanse trucks
jack_abarth zegt
Het grappige is dat ze alleen lang zijn. Zet er een 105XF, FH16 of wat dan ook naast en hij valt qua ruimte volledig in het niks.
Om een Amerikaan te quoten toen Paccar de DAF overnam en hij plaats nam in een 95XF met een super space cab: “It’s like driving in a box”!
jack_abarth zegt
Als je een echt groot gevaarte wilt zien zou je eens moeten zoeken naar de Volvo van de GVT.
https://media.licdn.com/mpr/mpr/AAEAAQAAAAAAAAUkAAAAJDJjYzY2NzUwLTgwNGQtNDUwZS1hZWU5LTFlOWJmNTBjYjM3Ng.jpg
2wheeler zegt
@jack_abarth: na het eerste gedeelte van je zin twijfel ik heel erg tussen een grapje over je moeder of mijn geslachtsdeel… ?
jack_abarth zegt
@2wheeler:
Houd je vooral niet in, een goede grap kan ik altijd wel waarderen ;)
2wheeler zegt
@jack_abarth: Helaas zijn mijn grappen vaker dan gemiddeld van een bedroevend niveau :(
cthijs zegt
@2wheeler: die van zijn moeder is altijd nog groter als de jouwe
jack_abarth zegt
@cthijs:
Lol
alfablog zegt
Ooit als bouwpakket gemaakt. Dagenlang onderdeeltjes verven en lijmen. Cabines werden gespoten met een spuitbus. Andere tijden..
jochem99 zegt
Dik kenteken
rrk147 zegt
Ja geinig door zijn uiterlijk maar eigenlijk gewoon een oud ding uit 1979. Ook doordat Amerikanen best achter lopen op het gebied van versnellinnsbakken, dashboard/ergonomie en vering. En 16 liter motoren zijn niet echt uniek in het Europese wegvervoer, Volvo en Scania leveren ze vanaf de lopende band.
toniominestrone zegt
@rrk147: Niet qua beleving, je voelt je in zo’n mastodont nog “king of the road” als ik mij niet vergis de jarenlang gevoerde slogan van Scania uit de tijd dat ze nog geen flauwe eenheidsworsten produceerde en nog bestuurd werden door echte kerels die konden schakelen, met of zonder double clutch.
lekbak zegt
@rrk147: dit is nog een echt werkpaard, net als de nieuwe versies van dit soort vrachtwagens. Die Europese dingen zijn asfalt ridders, en daar heel goed in. Dit kan met 130kmh over zandweggetjes rijden en dat vele jaren volhouden. Zo zijn ongesynchroniseerde versnellingsbakken ook veel sterker dan gesynchroniseerd. Één van de redenen dat ze zo lang zijn is ook omdat dat véél comfortabeler is voor de chauffeur op slechte wegen.
Het is heel makkelijk roepen dat dit ouwe meuk is maar ze worden nog steeds gemaakt. En dat is niet voor niks.
rrk147 zegt
@lekbak: ja dat klinkt meer romantisch als dat het werkelijkheid is denk ik. Thuis staat er een Fh16 op de dam, deze ging op de testbank 139 km/u, maar door de begrenzen nooit gereden op de weg hoor. Of de techniek echt ijzersterk is , ten opzichte van een Europese vrachtwagen betwijfel ik. Ik weet zeker dat de steekassen van een mindere kwaliteit zijn als bij een 6×4 Volvo. Dezelfde Volvo heeft1,3 miljoen op de klok, waar bak, motor en veel andere onderdelen nog origineel zijn. Met deze auto ben ik vorig jaar nog naar Moldavië geweest, (ook meerdere malen naar UA), dus geen lichte omstandigheden, maar het blijft gewoon allemaal heel. Dus die kwaliteitsverschillen, vraag ik mij af.
De lengte zal idd voor zorgen dat ze beter veren, maar grote kans dat er ook veel rond rijden welke bladgeveerd zijn, waar in de EU, sommige rondom luchtgeveerd zijn. En dan maakte lengte wat minder uit, maar veert het evengoed prima.