Waarom heb je eigenlijk gekozen voor een V8? Je had toch eerst een e36 m3 blok erin? Lijkt me ook vrij zwaar in de neus (onderstuur?) maar hoe dan ook is het een gave bak zo.
Het lijkt allemaal keurig te zijn gedaan. Daarom extra jammer van het exterieur en dan heb ik het niet eens zo zeer over de kleur, maar meer de lampen velgen etc.
Precies zoals de meeste aangeven: de motorinbouw toppie gedaan. Maar die kleur en die lampen verdienen die motor en het project niet. Die doen er alleen maar afbreuk aan. Zo zonde. Als je dit voorbij ziet (of hoort) rijden dan denk je van: ach ach, veel geschreeuw en weinig wol. Hij heeft er een ander uitlaatje op gezet en denkt nu dat hij veel PK’s heeft. Maar dat heeft hij dus wel degelijk……………de meeste auto’s met zo’n uitstraling zijn een schaap in wolfskleren. Ze hebben aleenl geld voor het uiterlijk; het moet vooral veel lijken. Maar het is een wolf in wolfskleren.
Wat een hoop saaie lui hier zeg. Maak iets kikkergroen en ze kruipen spontaan van angst in het haathoekje. De lijnen van de auto zijn nog gewoon gebleven. Ik vind het echt enorm gaaf!
Bedankt voor de reacties ;) Jammer genoeg is er wat weinig kennis aanwezig om te weten dat b.v de achterlichten, koplampen, louvre en spoilerpakket (origineel mtech 1) super zeldzaam zijn en wereldwijd een zeer gewild en gezocht item is waar zeer veel geld voor word neergelegd. Daarnaast moet de kleur uiteraard je smaak zijn. Ik wilde een auto die opvalt in kleur, vermogen en geluid..en dat is wel gelukt denk ik. De 4.0 V8 weegt zo zwaar nog niet overigens, net iets zwaarder dan een origineel gietijzeren 6-cilinder m20b25. Totaalgewicht van de auto is 1160 kilo overigens.
@mariov8: ik vind het gewoon prachtig, zeer tof gedaan! En qua uiterlijk: ook niet iedereen kan hetzelfde leuk vinden, anders hadden we nooit meer leuke spots als zware amerikanen en russische lada’s, maar was het enige onderscheid gti, gte of slowmotion ?
Motorenkeuze zat, maar daar hangen ook bepaalde prijskaartjes aan. 4.0 V8 zijn relaties goedkope motoren, en rij je er 1 kapot..koop je voor niet teveel een andere. Al hebben meer mensen dit truukje door en stijgen de prijzen van deze motoren en handgeschakelde bakken ook als paddestoelen.
Heb je al vaker zien en vooral horen rijden in de omgeving (woon in één straat verder ;) ) maar dacht dat je een LS motor erin had liggen, respect! Groet, de zwarte F20 rijder.
Maaskant tjoening, niet echt mijn ding. De motorische ombouw is wel heel gaaf!
Een beetje te groen maar wel vet!
Heel gaaf! Had persoonlijk meer voor een standaard exterieur gegaan, maar vindt het een tof project!
Waarom heb je eigenlijk gekozen voor een V8? Je had toch eerst een e36 m3 blok erin? Lijkt me ook vrij zwaar in de neus (onderstuur?) maar hoe dan ook is het een gave bak zo.
@sanderm3: aluminium V8 tegen gietijzeren 6-in-lijn. Betere gewichts verdeling en ik denk dat er nauwelijks verschil in gewicht is.
@dutchiehd: gietijzer is veel meer hufterproof, dus liever een gietijzeren L6 dan een alu V8 :-).
@m550d: doe mij ook maar de v8
@m550d: ik heb genoeg S50’s gezien met de drijfstangen die uit het gietijzeren blok steken, doe mij maar gewoon een alu blok hoor ?
Ooehh wat een heerlijk kleurtje zeg
Motorisch geweldig, maar de buitenkant is echt enorm pauper.
Die motor is prima maar de rest is niet om aan te zien. Had er dan een sleeper van gemaakt…
Persoonlijk zou ik een gave oude bmw kleur leuker vinden, voor de rest een keurig project!
Hier word menig Manta jaloers van! Heel nice, een e30 met v8!
Nette ombouw, uiterlijk is smaakgevoelig maar als het je ding is ?.
Beter als leasegrijs in ieder geval
Ongelooflijk vet, zal vast fantastisch rijden!
Het lijkt allemaal keurig te zijn gedaan. Daarom extra jammer van het exterieur en dan heb ik het niet eens zo zeer over de kleur, maar meer de lampen velgen etc.
Oh wat een begeerlijke auto. Motorruimte ziet er ook strak uit. En de kleur van de auto weerspiegelt gewoon het potentieel :)
Zo’n foute bak dat het enorm vet is!
Met deze kleur en alle spoilers had ik eigenlijk een E21 verwacht. Jammer om een E30 zo toe te takelen. Wel een hele nette motorswap!
Precies zoals de meeste aangeven: de motorinbouw toppie gedaan. Maar die kleur en die lampen verdienen die motor en het project niet. Die doen er alleen maar afbreuk aan. Zo zonde. Als je dit voorbij ziet (of hoort) rijden dan denk je van: ach ach, veel geschreeuw en weinig wol. Hij heeft er een ander uitlaatje op gezet en denkt nu dat hij veel PK’s heeft. Maar dat heeft hij dus wel degelijk……………de meeste auto’s met zo’n uitstraling zijn een schaap in wolfskleren. Ze hebben aleenl geld voor het uiterlijk; het moet vooral veel lijken. Maar het is een wolf in wolfskleren.
Heel mooi project zowel van binnen als buiten
Terug naar een volksbuurt begin jaren 90.. geweldig uiterlijk
Gave ombouw! Wat zijn de specs van de motor?
Wat een hoop saaie lui hier zeg. Maak iets kikkergroen en ze kruipen spontaan van angst in het haathoekje. De lijnen van de auto zijn nog gewoon gebleven. Ik vind het echt enorm gaaf!
@lekbak: Kawasaki groen ;)
Bedankt voor de reacties ;) Jammer genoeg is er wat weinig kennis aanwezig om te weten dat b.v de achterlichten, koplampen, louvre en spoilerpakket (origineel mtech 1) super zeldzaam zijn en wereldwijd een zeer gewild en gezocht item is waar zeer veel geld voor word neergelegd. Daarnaast moet de kleur uiteraard je smaak zijn. Ik wilde een auto die opvalt in kleur, vermogen en geluid..en dat is wel gelukt denk ik. De 4.0 V8 weegt zo zwaar nog niet overigens, net iets zwaarder dan een origineel gietijzeren 6-cilinder m20b25. Totaalgewicht van de auto is 1160 kilo overigens.
@mariov8: ??
@mariov8: Erg gaaf gedaan! En mag ook best opvallen een auto waar je hard aan gewerkt hebt en blij mee bent. Veel plezier ermee
@mariov8: ik vind het gewoon prachtig, zeer tof gedaan! En qua uiterlijk: ook niet iedereen kan hetzelfde leuk vinden, anders hadden we nooit meer leuke spots als zware amerikanen en russische lada’s, maar was het enige onderscheid gti, gte of slowmotion ?
Bijzonder netjes uitgevoerd, maar niet mijn smaak.
Lekker kleurtje hoor. Helemaal top! en je kan haar altijd nog wrappen / spuiten als je dr zat wordt.
Oei die louvre en lampen zijn heel zeldzaam!!
Gaaf project. En waarom bijvoorbeeld niet een heel modern turboblok (335i)?
Doe nog even een foto van de voorkant met meer licht, de koplampen vallen een beetje weg.
Motorenkeuze zat, maar daar hangen ook bepaalde prijskaartjes aan. 4.0 V8 zijn relaties goedkope motoren, en rij je er 1 kapot..koop je voor niet teveel een andere. Al hebben meer mensen dit truukje door en stijgen de prijzen van deze motoren en handgeschakelde bakken ook als paddestoelen.
Heb je al vaker zien en vooral horen rijden in de omgeving (woon in één straat verder ;) ) maar dacht dat je een LS motor erin had liggen, respect! Groet, de zwarte F20 rijder.
Buitenkant is een ode aan de jaren 80. Helemaal oke. Maar die motor had echt niet gehoeven.
Onder de kap ziet het er goed uit! Alles netjes weggewerkt en brandschoon. Alleen de kleur is niet mijn ding.
Maar ja, smaken verschillen….
Mooi ingebouwd, maar wat een verschrikkelijk lelijk ding verder.