16″ onder dikke 7 serie, mag dat?
Ik geloof dat het 16 inch is, kan ook 17″ zijn, maar ik vind het stiekem wel wat hebben, die bescheiden winterbandjes onder deze bazenbak!
Ik geloof dat het 16 inch is, kan ook 17″ zijn, maar ik vind het stiekem wel wat hebben, die bescheiden winterbandjes onder deze bazenbak!
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

T zou me verbazen. Denk zelfs 18inch. Kan me niet voorstellen dat de remmen onder een 16-17inch velg passen. Vertekent namelijk nogal onder zo’n bak. Wellicht kan 17inch net. Maar 16 denk ik echt niet.
@e34m5touring: duidelijk geen 18 inch
@lextacy: @E34M5Touring: ik denk 17″, ook als jet het vergelijkt met de standaard maten die op een S-klasse of A8 leverbaar zijn. Het is wel minuscuul inderdaad, al heeft het ook wel wat. Doet een beetje denken aan een W140 configuratie zo.
@lextacy: Klopt, t’is 17inch. http://www.bmw.nl/vc/ncc/xhtml/start/startWithConfigUrl.faces;jsessionid=d03d9dd94ae4b553ddda60f2b824.3?country=NL&market=NL&productType=1&brand=BM&locale=nl_NL&name=f2q0c4d7#RIMS
Geen gezicht zo, maar zal wel lekker comfortabel rijden
Als je dan toch voor lul wilt rijden, monteer dan ook stalen velgen..
@oemplus: sounds like a plan… Liefst 22 inch
@oemplus: Voor lul rijden in zo’n bak…
17 inch
Iemand die nu nog op z’n winterbanden rijdt moet z’n auto inleveren.
Ja oeh we hebben misschien nachtvorst brrr, maar je rijdt gewoon overdag met een zonnetje erbij waarbij het 15 graden is, en je winterband veel slechter presteert dan een gewone band.
@fanboy: bij droog wegdek presteert een winterband altijd slechter, zelfs als het vriest.
Overigens had ik dinsdag onderweg naar Beieren nog sneeuw. Ik reed natuurlijk al een tijdje op zomerbanden maar stellen dat je nu al te laat bent als je op winterbanden rijdt zou ik niet zo doen. Dat hangt er vanaf waar je met deze wagen naar toe rijdt.
@mashell: Ja dat is ook wel weer waar. Maar ik durf wel te stellen, dat in Nederland je al een tijdje nadeel ondervindt van winterbanden ipv zomerbanden. Het is al tijden erg warm geweest, met flink langere remweg tot gevolg.
@fanboy: de langere remweg is er ook met 2 graden boven 0. Dat ligt gewoon aan het profiel. Ik denk zelfs dat het winterbanden rubber bij warmer weer zo zacht wordt dat het meer vervormt en plakt en zo de remweg zelfs korter wordt (en de slijtage enorm).
@fanboy: mijn dealer had serieus 3 mei pas plek voor een bandenwissel :P
Helpt ook niet dat het twee uur duurt aangezien de leasemaatschappij liever meer werkplaatsuren betaalt om run-flat banden van de velg te laten halen, dan er gewoon een setje wintervelgen bij te kopen.
@fanboy: Of het is iemand die wekelijks naar zuid Duitsland rijdt waar je nu nog geacht wordt met winterbanden te rijden gezien de huidige weersomstandigheden.
@karhengst: vorige week nog daar geweest, toen was het er nog lekker warm. Wat het weer toch kan verschillen daar
Dit is voor de bijtelling. :-)
Of om de auto nog groter te laten lijken.
@cjdg: Die ellendige wielen veranderen helemaal niks aan de bijtelling…
@cjdg: Comfort? Zelfs bij zulke wagens merk je nog verschil als er meer band omheen zit, ik spreek uit ervaring.
Opvallend weer, zoveel autokenners hier, maar niemand komt op het idee dat deze wielen eigenlijk horen bij de lagere bijtelling die deze 740Le heeft. Gewoon standaard dus. Uiteraard horen er wel optionele 21″ wielen onder, zoals onder de pers-740Le welke ik in november had. Foto’s hier gedumpt: http://www.autojunk.nl/2016/11/ook-mooi-een-740le
Tenminste wel acceptabele BPM voor deze Bimmer.
Kan gewoon. De wagen lijkt er groter door. De wielkasten van BMW vaak wat krapper dan bij andere merken daarom staan kleinere wielen nog wel ok.
Als je foto’s maakt kijk je toch gewoon op de band wat voor maart het is?
@erik2907: het is april
@erik2907: het is inmiddels al April :D
@erik2907: t is al april :-)
Een 7-Serie met een 4 cilinder is al not done!! Laat staan die wielen die erop zitten… duidelijk geen liefhebber van het merk…
@e36m3gt: Het is misschien not done een 4-cilinder in een 7-serie, maar hij heeft alleen aan benzine pk’s als bijna 260, laat staan wat de elektromotor nog meebrengt. Het is niet behelpen ofzo in dit saaie hok.
@baap: pk’s zeggen niet alles, zo’n opgefokt vierpittertje rijdt gewoon minder lekker dan een mooie 6 of 8 cilinder. De vermogensopbouw is gewoon fijner met een groter blok.
@racerx: aanvulling, de elektromotor zal het karakter van de opgefokte vierpitter wel enigszins neutraliseren, maar dan nog…
@racerx: De vermogensopbouw van een 4cilinder turbo van BMW is ook wel prima te noemen zeg ik uit ervaring. Niks mis mee. Maar ik snap je punt hoor. Een 7-serie hoort eigenlijk minimaal een mooie I I I I I I te hebben of natuurlijk een mooie V8. ;)
@baap: juist! Ik heb zelf sinds kort een LCI E60 540i, da’s toch wel erg lekker hoor. Kan geen turbo vierpittertje tegenop. :)
@e36m3gt: je neemt een 7 serie niet bepaald om er mee te gaan scheuren. En 250 pk’s rijdt ook in dit slagschip prima. Je komt echt wel weg bij het stoplicht
@lekkerlinksrijden: Vooral dankzij de elektromotoren. Want 250 benzine pk-tjes is ook weer niet zo veel op zo’n gewicht.
@lekkerlinksrijden: het gaat niet om scheuren ofzo! Maar in zo’n auto hoord minimaal een 6 cilinder dan wel 8 cilinder!
@e36m3gt: in zo’n auto hoor(d) je heel de motor niet dus maakt het aantal cilinders niet uit. De automaat vlakt het andere motorkarakter van minder cilinders ook al weg. Roepen dat in zo’n auto een 6 cilinder hoort maakt je tot een purist, de ergste soort ook nog, één die aan het verleden hangt.
Ja, jij mag nu in het hoekje staan bij mensen die beweren dat vinyl beter klinkt dan een CD. Ook nostalgische puristen.
@e36m3gt: gaat toch in 5,3 sec naar de 100kmh dus wat dat betreft niet verkeerd. Meer cilinders altijd beter maar sommige mensen waaronder mijn pa tegenwoordig vindt het wel best autos zijn zo snel tegenwoordig ivt 1980 bijv.
“Mag dit?”
“Nee, dit mag absoluut niet.”
Mooi design velgen, staat prima, is waarshijnlijk zeer comfortabel én meneer heeft een hele grote luxe wagen onder de kont. Waarom zou dat niet mogen?..
Dit lijkt sprekend op een van de 16inch sets van de e39 face lift. Echter moet het haast wel 17″ zijn ivm de remmen onder dit model.
Nee mag niet en nu??
Wat is de E38 dan toch een mooie auto naast deze moderne overdreven meuk.
Lelijk maar wel comfortabel
Ziet er inderdaad niet uit bij zo’n forse auto.
Ondernemer die graag comfortabel wil rijden
Lekker comfortabel kan best wat mij betreft!
Iemand die het begrijpt. Voor de perfecte stance een inch erbij, maar verder is dit beter dan die veel te grote wielen waardoor de ‘sportieve’ auto erg oncomfortabel wordt. Als je zoiets zoekt koop je maar een M3
Zo’n auto smeekt gewoon om 20 of 21 inch
@jannemaneke: nee! Dit is een comfort sloep, deze smeekt om comfort banden. En die zitten er dus ook gewoon op. Sportief heeft bij een grote BMW niets te zoeken. En naar mijn mening bij een kleine BMW ook niet.
Eindelijk iemand met verstand. Zo’n auto koop je voor het comfort. Binnen een aantal jaar zullen er wel genoeg paupers zijn die dit model verkrachten.
Dat komt allemaal door die milieu co2 meuk. 17 inch is meer uitstoot. En nu is mark rutte een formatie aan het vormen met groen links. Weg met die hele partij, inclusief de professor zelf. Die gaat alles nog meer kapot maken met z’n vergroening. Bah!
Echt geen pan dit