@lodewijkyolo: Geloof nog steeds M135i, geen idee waarom deze geen naamswijziging heeft? Misschien om het verschil in rang met de M240i en de reguliere 340i/440i aan te geven?
@730ld: Ah joh, ik snap het wel. Het is nu eenmaal marketing technisch handig om je sterkste motoriseringen het hoogste cijfer te geven.
Vergelijk het met wat Volvo doet: D2, D3, D4, D5, D6, T2, T3, T4, T5, T6, T8.
lodewijkyolo zegt
Is dat tegenwoordig niet M140i? Of kan het allebei?
granlusso zegt
@lodewijkyolo: Geloof nog steeds M135i, geen idee waarom deze geen naamswijziging heeft? Misschien om het verschil in rang met de M240i en de reguliere 340i/440i aan te geven?
freshlife zegt
@granlusso: 140i is het nieuwe blok met 340 pk. 135 is nog het ‘oude’ n55 blok
730ld zegt
Oh ja was ook de M vergeten. Eerst was het M135i en nu M140i. Ik blijf het misleiding vinden en onlogisch. Het is een 3 liter.
granlusso zegt
@730ld: Ah joh, ik snap het wel. Het is nu eenmaal marketing technisch handig om je sterkste motoriseringen het hoogste cijfer te geven.
Vergelijk het met wat Volvo doet: D2, D3, D4, D5, D6, T2, T3, T4, T5, T6, T8.
freshlife zegt
@730ld: vroeger klopte het ookal niet, al kwam het wel meer in de buurt. 323i was een 2.5 liter. 540i een 3.8 etc etc. Het geeft de verhouding aan