Onwijs mooie foto’s zeg ! Alleen, waarom zou je nou zoiets willen doen met een F40 ? Nou ja, beauty is in the eyes of the beholder zal ik dan maar denken…
@bietje: Het is niet een gewone F40 maar een F40 LM omgebouwd naar Beurleys model. Een rijke miljardair die door het Belgische Gillet een ex-ISMA racer met 750pk liet ombouwen naar een Cabrio en tevens alle wielophangingen moderniseerde (die was van de oude F40 gedateerd). Wat je hier ziet is niet het proberen te behouden van een F40 of F40 LM maar een snelle auto ombouwen naar een circuit monster.
@wolfssjrd: Nee maar dit wordt wel vaak geclaimed door spottertjes. Gewoon een normale 550 met prodrive bodywork, sport stoelen en andere velgen.
Veel spotters claimen dat dit een 550 GTS is met kenteken, lol
@basjaski: Dit is toch een Prodrive 550 LM, mag officieel geen Ferrari heten ;). Zijn er niet veel van gebouwd, Ferrari was er niet heel content mee. Sloegen later pas terug met de 575 GTC
@martingtv: Ja dat is hem bij Forza, ook geen 50 van gebouwd overigens @Willeme: Ja en nee. Prodrive had toen der tijd Le Mans gewonnen (in klasse) maar dachten niet dit in budget te kunnen doen, daarom had ES Motorsport het project overgenomen (om een aantal straat versies te bouwen, op basis van een normale straat versie). Het idee was er om 50 te bouwen maar er zijn er nooit meer dan 2 gebouwt uiteindelijk. Deze werd nog gebruikt door Max Cooper in de gumball 3000, in ”general lee” kleuren.
Ferrari’s 575 GTC was antwoord op Prodrive’s echte race auto. Ferrari had ooit plannen om een ”Challenge Stradale” gebaseerd op de 575 te doen maar die is er nooit gekomen. Helaas, want als we zien hoe gaaf de 599 GTO is geworden…het had echt speciaal kunnen zijn.
Gaaf ding die 550… ik heb hem bij de eigenaar voor de deur kunnen bewonderen toen hij hem net uit Engeland geimporteerd had. Daarna is er een NL kenteken op gekomen en heb ik hem nog een paar keer zien en vooral horen rijden. Daarna uit het oog verloren…. Van de week nog met een collega over deze auto gesproken… Mooi hem weer eens te zien.. en dat hij nog steeds in bezit is van dezelfde eigenaar..
eldoubphotography zegt
heel gaaf!
Edge zegt
Redactie, zien jullie dit? Deze mogen zeker wel overwogen worden voor de volgende AJFVDM
mickkok zegt
@Edge: ik kijk mee ?
zwannes zegt
Wtf!
pinut187 zegt
Wow, mooie platen.
basjaski zegt
Prodrive/ESmotorsport 550. Het idee achter hun project was gaaf maar ”net niet” geexcuteerd in mijn mening.
bietje zegt
Onwijs mooie foto’s zeg ! Alleen, waarom zou je nou zoiets willen doen met een F40 ? Nou ja, beauty is in the eyes of the beholder zal ik dan maar denken…
GeoBem007 zegt
@bietje: google F40 Barchetta Beurlys. Gaat niet om beauty in dit geval :)
bassx zegt
@bietje: Het is niet een gewone F40 maar een F40 LM omgebouwd naar Beurleys model. Een rijke miljardair die door het Belgische Gillet een ex-ISMA racer met 750pk liet ombouwen naar een Cabrio en tevens alle wielophangingen moderniseerde (die was van de oude F40 gedateerd). Wat je hier ziet is niet het proberen te behouden van een F40 of F40 LM maar een snelle auto ombouwen naar een circuit monster.
mrrallycross zegt
Wow wat een vette odracht
wolfssjrd zegt
Is die Ferrari 550 LeMans GTS toch?
basjaski zegt
@wolfssjrd: Nee maar dit wordt wel vaak geclaimed door spottertjes. Gewoon een normale 550 met prodrive bodywork, sport stoelen en andere velgen.
Veel spotters claimen dat dit een 550 GTS is met kenteken, lol
martingtv zegt
@basjaski: dit 1 van de 50 es motorsport 550? http://www.ferrarichat.com/forum/456-550-575-sponsored-bradan/33948-550-lm-evo.html
willeme zegt
@basjaski: Dit is toch een Prodrive 550 LM, mag officieel geen Ferrari heten ;). Zijn er niet veel van gebouwd, Ferrari was er niet heel content mee. Sloegen later pas terug met de 575 GTC
davelepeef zegt
@willeme:
davelepeef zegt
Die F40 draagt ook geen logo’s meer, als ik.me.niet vergis…
martingtv zegt
@basjaski: Je hebt gelijk. Lijkt op deze. http://www.forzaservice.nl/werkplaats/werkplaats/550-prodrive/
basjaski zegt
@martingtv: Ja dat is hem bij Forza, ook geen 50 van gebouwd overigens
@Willeme: Ja en nee. Prodrive had toen der tijd Le Mans gewonnen (in klasse) maar dachten niet dit in budget te kunnen doen, daarom had ES Motorsport het project overgenomen (om een aantal straat versies te bouwen, op basis van een normale straat versie). Het idee was er om 50 te bouwen maar er zijn er nooit meer dan 2 gebouwt uiteindelijk. Deze werd nog gebruikt door Max Cooper in de gumball 3000, in ”general lee” kleuren.
Ferrari’s 575 GTC was antwoord op Prodrive’s echte race auto. Ferrari had ooit plannen om een ”Challenge Stradale” gebaseerd op de 575 te doen maar die is er nooit gekomen. Helaas, want als we zien hoe gaaf de 599 GTO is geworden…het had echt speciaal kunnen zijn.
vroaaar zegt
Lijkt wel een bibliotheek met al die boekenplanken…
maurice_vandewaarsenburg zegt
Gaaf ding die 550… ik heb hem bij de eigenaar voor de deur kunnen bewonderen toen hij hem net uit Engeland geimporteerd had. Daarna is er een NL kenteken op gekomen en heb ik hem nog een paar keer zien en vooral horen rijden. Daarna uit het oog verloren…. Van de week nog met een collega over deze auto gesproken… Mooi hem weer eens te zien.. en dat hij nog steeds in bezit is van dezelfde eigenaar..