Ik vroeg me af of spots een houdbaarheidsdatum hebben. Één manier om uit te vinden, dus bij deze mijn eerste spot ooit. Misschien zijn één of twee dingen niet helemaal goed gedaan, maar de omgeving is bijna interessanter dan de Dino.
@bartv8: Helemaal mee eens! Zeker als het een paar platen zijn zoals vandaag de dag. Dat spotten toen kennelijk al bestond, soort van uit het analoge internet tijdperk.
Toen reden Dino’s nog gewoon op straat en waren ze (relatief) betaalbaar. Nu staan ze in musea of in geclimatiseerde garages van liefhebbers/beleggers en gaan de prijzen door het dak!
Ik stel voor om een nieuwe terugkerende rubriek te introduceren op AB/AJ:
Straatbeeld of Tijdsbeeld
Gewoon elke week een geruststellend korrelige foto van een inmiddels tweemaal gerecylcede auto op persblikken 14 inch velgen in deprimerende unikleur lak en met een groene telefooncel op de achtergrond
Toch echt een 340, geen 360, aan de stalen velgen te zien. Ik neem aan dat de dienders, net als ik, liever een 360 gehad zouden hebben maar stiekem ook best gelukkig waren met hun 340.
@mgmgb: Met dank aan wikipedia: In augustus 1982 kreeg de 343/345 een nieuw interieur. Met deze verandering werd ook de auto omgedoopt in 340 en 360. De 360 was de 2.0 liter-variant van de 340. Van de 360 verscheen bij introductie direct een speciaal model op de markt. Dit model had de benaming 360 GLT. Het was een zeer luxe auto. In de jaren tachtig hadden veel Nederlandse politiekorpsen Volvo’s uit de 300-serie in dienst. Verreweg de meeste auto’s waren 340 hatchbacks. Bijzonder was dat er ook 340 DL’s geleverd werden aan de politie met een 2 litermotor. De 2 litermotor werd doorgaans alleen gebruikt in de 360.
Ik dacht dat een Dino geen Ferrari emblemen droeg?
En wat betreft de Ritmo’s.
Met opa en oma zag ik vroeger in een winkelcentrum zo’n Ritmo te koop staan nieuw.
Mijn ouders hebben de volgende generatie Ritmo gehad. Opmerkelijk was dat het de slechtste auto was die er ooit is gekocht, en aanleiding was om een oerbetrouwbare Nissan te gaan kopen.
Ik hoor niemand over die parkeermeter. Elke plek een eigen parkeermeter waar je voor 25 cent een uur kon parkeren. Scheelde echt een stuk lopen naar zo’n centrale parkeerautomaat.
bierbuikcv2 zegt
Jammer dat ik in die tijd er nog niet was.
Met al die nostalgische jaren 80 auto.
Dat ruikt ook zo lekker zo’n oude bak
raym zegt
@bierbuikcv2: komt toch echt uit jaren 70
raym zegt
@bierbuikcv2: oh wacht je bedoelt niet de auto maar de periode foto is genomen. Mijn fout
vegelien zegt
Een tijdperk waar een snor vereist was als diender!
bouwvakkert zegt
@vegelien: En toen men nog respect had voor de politie.
caroap zegt
@bouwvakkert: En respect had voor de ouderen.
pomoek zegt
@bouwvakkert: haha, echt niet!
riri zegt
@bouwvakkert: In 1988 ? nee hoor
DJC528ia zegt
Toen politie nog politie was. @bouwvakkert:
matonias zegt
Wauw dit is heel vet!
2wheeler zegt
Meer van dit aub!
bartv8 zegt
Graag meer van deze foto’s!! Fantastisch!!
gallardogt zegt
@bartv8: Helemaal mee eens! Zeker als het een paar platen zijn zoals vandaag de dag. Dat spotten toen kennelijk al bestond, soort van uit het analoge internet tijdperk.
granlusso zegt
Geweldig! Doet me denken aan foto’s van m’n ouders en opa en oma vroeger :)
pvbast zegt
@granlusso: hadden die ook een dino? ?
mzonneveld zegt
Dit is echt gaaf!
jeppie zegt
Geweldig dit
denniss00 zegt
Mooi om te zien hoe er allemaal van die ouwe koekblikjes rondrijden, en snorretjes rondlopen. Ge-wel-dig! (Ik ben van bouwjaar 2000)
ikbenmnzus zegt
@denniss00: Je bent nog een kind dus. Maar wel geweldig inderdaad.
ko4n zegt
Is dit bij het station in Eindhoven?
crashingduke zegt
@ko4n: Inderdaad, CS Eindhoven.
parttimeautospotter zegt
Wauw! Mooi hoor!
Alfarobert zegt
Goeie ouwe tijd dat auto’s nog een eigen gezicht hadden. Je kon van veraf zien wat er aan kwam
toyotafortuner zegt
Zo zeg! Wat een spot
moewat zegt
Eindhoven !
rotarypowah zegt
Fantastisch dit. Goede herinneringen aan zo’n donkerblauwe Ritmo.
ghost zegt
Kenteken is helaas niet meer valide in Nederland. Zal ws geëxporteerd zijn naar het buitenland.
fastforward zegt
Ergens jaren 80? Mooi dat grijs en de rode Ferrari. En een volvo 340?
tenaci zegt
Toen reden Dino’s nog gewoon op straat en waren ze (relatief) betaalbaar. Nu staan ze in musea of in geclimatiseerde garages van liefhebbers/beleggers en gaan de prijzen door het dak!
dutchdriftking zegt
Meer van dit! Heerlijk.
phaeton zegt
Al de tweede retrospot van deze week, althans die is uitgelicht. Hier ook een medestander (zelf van eind jaren ’80), meer van dit graag!
850t5restate zegt
Ik stel voor om een nieuwe terugkerende rubriek te introduceren op AB/AJ:
Straatbeeld of Tijdsbeeld
Gewoon elke week een geruststellend korrelige foto van een inmiddels tweemaal gerecylcede auto op persblikken 14 inch velgen in deprimerende unikleur lak en met een groene telefooncel op de achtergrond
crashingduke zegt
@850t5restate: Ik blijf nog wel even uploaden.
850t5restate zegt
@850t5restate: ja graag!
pomoek zegt
Is die blauwe auto een fiat ritmo?
baklava zegt
@pomoek: Volgens mij idd een ritmo
crashingduke zegt
@pomoek: Eerste generatie Fiat Ritmo.
baklava zegt
Heerlijke spot dit. Nostalgie.
rickr zegt
Leuk ook de lichtblauwe E21 op foto 2
wildbeest zegt
Wat een prachtig ontwerp is het toch
cthijs zegt
Volgens mij is dit harry van de b…. Een sportschoolhouder(tje) uit eindhoven
jochempie zegt
In een serie foto’s als deze is bijna alles een spot! Chapeau! Uit de tijd dat een piepklein Jochempie net de merknamen begon te brabbelen :)
mrbilzerian zegt
Wow, station Eindhoven.. niet veel veranderd haha!
mgmgb zegt
Toch echt een 340, geen 360, aan de stalen velgen te zien. Ik neem aan dat de dienders, net als ik, liever een 360 gehad zouden hebben maar stiekem ook best gelukkig waren met hun 340.
t1mothys zegt
@mgmgb: gezien de lange kont toch een 360? Zouden de stalen velgen niets te maken hebben met t inkoopbeleid vd politie?
crashingduke zegt
@mgmgb: Met dank aan wikipedia: In augustus 1982 kreeg de 343/345 een nieuw interieur. Met deze verandering werd ook de auto omgedoopt in 340 en 360. De 360 was de 2.0 liter-variant van de 340. Van de 360 verscheen bij introductie direct een speciaal model op de markt. Dit model had de benaming 360 GLT. Het was een zeer luxe auto. In de jaren tachtig hadden veel Nederlandse politiekorpsen Volvo’s uit de 300-serie in dienst. Verreweg de meeste auto’s waren 340 hatchbacks. Bijzonder was dat er ook 340 DL’s geleverd werden aan de politie met een 2 litermotor. De 2 litermotor werd doorgaans alleen gebruikt in de 360.
falafel zegt
En zowaar een Fiat Ritmo, ook zo een auto waar je toen en ook nu nog een hekel aan hebt.
mrrallycross zegt
Voor dit soort spots is er geen houdbaarheidsdatum
pallas zegt
BAM! 2 Ritmo’s zelfs, denk dat er nu minder Ritmo’s dan Dino’s rondrijden in Nederland.
pallas zegt
@pallas: of zouden het de nog véél exclusievere Seats Ronda zijn :-)
tarquesh zegt
Ik dacht dat een Dino geen Ferrari emblemen droeg?
En wat betreft de Ritmo’s.
Met opa en oma zag ik vroeger in een winkelcentrum zo’n Ritmo te koop staan nieuw.
Mijn ouders hebben de volgende generatie Ritmo gehad. Opmerkelijk was dat het de slechtste auto was die er ooit is gekocht, en aanleiding was om een oerbetrouwbare Nissan te gaan kopen.
scubakabouter zegt
Ik hoor niemand over die parkeermeter. Elke plek een eigen parkeermeter waar je voor 25 cent een uur kon parkeren. Scheelde echt een stuk lopen naar zo’n centrale parkeerautomaat.