@Alfarobert: oooh dan geef je 40K uit aan een klein autootje en dan ineens is er een soort psychologisch principiële grens doorbroken?
En voor 20K doet dat het niet? En die grens heb jij net bepaald?
Zal wel je italiaanse “emotie” (hahaha) zijn
@Alfarobert: De Cygnet kreeg je gratis als je een Aston kocht destijds. De reden: Elk bedrijf moet aan een gemiddelde CO2 uitstoot komen voor alle modellen. BMW heeft Mini, Mercedes Smart, AM deed het zo
@svenska_aeroplan_ab: Die kreeg je gratis haha nee toch. Je kon hem enkel kopen als je een Vantage DBS of DB9 kocht of al had. Zelfs toen moest je zeker meer dan €40.000 meebregen. Heb het interieur altijd wel gaaf gevonden. Ook dit is een leuk ding die iQ maar voor de helft nog steeds te veel.
Ik vind eigenlijk zowel de IQ als de Cygnet best leuke karretjes. Weer eens wat anders dan een Up of 107.
En dat je daar dan een flinke meerprijs voor moet betalen zonder dat daar extra ruimte of vermogen tegenover staat, ach, 9 van de 10 keer heb je dat toch niet nodig. Mocht je dat wel nodig hebben dan heeft een Cygnet eigenaar daar vast nog wel een andere auto voor erbij.
@escort77: eens. Met die autotjes is volgens mij ook weinig mis.
Liever AM op de nieuwe Aygo. Vind ik uberhaupt wel tof karretje. Maa daar gewoon een vette AM kart van ofzo :P
Vind het wel een leuk concept. Dit is pas premium! Van binnen is de afwerking subliem. En laten we wel wezen, half leaserijders NL tuft nu rond in een Eco-gemotoriseerde C-segmenter met alle denkbare accessoires. Aankleding en accessoires zijn belangrijker geworden dan formaat of rij-eigenschappen.
Zou er zelf niet voor kiezen, ik ben van mening dat kaal het best is (leuke motor, handbak, goed onderstel, klaar), maar daarmee ben ik echt in de minderheid
Dit is toch de meest geniale Aston Martin ever voor in de stad.
Het is een Aston Martin
Overal makkelijk parkeren
Sublieme afwerking
Onderscheidend
In de kroeg kan je zeggen dat je een Aston Martin hebt
Ik vind m geweldig en als je toch al heeeul veeel geld hebt. Ga je toch niet in een Toyota rijden of Smart. En wat is dan 20k verschil , daar koop je twee tassen voor of een instap horloge. ( op dat niveau dan )
De IQ die we hier hebben zijn allemaal de 1.0 3 cilinders.
De IQ’s in het buitenland zijn net als deze Cygnet allemaal de 1.3’s met bijna 100pk. Dat rijdt hartstikke leuk in zo’n kleine lichte auto.
Dus wel veel aantrekkelijker dan een kleine IQ.
En de auto heeft beduidend meer ruimte dan een Smart, en uiteraard luxer.
Het leuke aan dit autootje vind ik de naam; Cygnet is latijn voor zwaan. Ofwel dit lelijke kleine jonge eendje wordt als hij groot is een echte mooie AM. Het heeft wel wat zelfspot :)
Alfarobert zegt
Hadden ze ook voor 41.376 euro BPM voor mogen aanslaan. Je weet van gekkigheid niet waar je je geld aan moet uitgeven? Zo dus
esprit84 zegt
@Alfarobert: oooh dan geef je 40K uit aan een klein autootje en dan ineens is er een soort psychologisch principiële grens doorbroken?
En voor 20K doet dat het niet? En die grens heb jij net bepaald?
Zal wel je italiaanse “emotie” (hahaha) zijn
svenska_aeroplan_ab zegt
@Alfarobert: De Cygnet kreeg je gratis als je een Aston kocht destijds. De reden: Elk bedrijf moet aan een gemiddelde CO2 uitstoot komen voor alle modellen. BMW heeft Mini, Mercedes Smart, AM deed het zo
fmgarcia zegt
@svenska_aeroplan_ab: Die kreeg je gratis haha nee toch. Je kon hem enkel kopen als je een Vantage DBS of DB9 kocht of al had. Zelfs toen moest je zeker meer dan €40.000 meebregen. Heb het interieur altijd wel gaaf gevonden. Ook dit is een leuk ding die iQ maar voor de helft nog steeds te veel.
flik2punt0 zegt
Wel lekker fris in zo n kleurtje
realracing3 zegt
Een toyota IQ met aston martin logo’s
realracing3 zegt
@realracing3: oh, en de azijn was trouwens heerlijk ;-)
zion88 zegt
@realracing3: haha respect dat je het zelf zegt!
dutchstylez zegt
@realracing3: Ben het met je eens hoor, alleen is het interieur ook wel stukken beter ;)
escort77 zegt
Ik vind eigenlijk zowel de IQ als de Cygnet best leuke karretjes. Weer eens wat anders dan een Up of 107.
En dat je daar dan een flinke meerprijs voor moet betalen zonder dat daar extra ruimte of vermogen tegenover staat, ach, 9 van de 10 keer heb je dat toch niet nodig. Mocht je dat wel nodig hebben dan heeft een Cygnet eigenaar daar vast nog wel een andere auto voor erbij.
vondudenstein zegt
@escort77: eens. Met die autotjes is volgens mij ook weinig mis.
Liever AM op de nieuwe Aygo. Vind ik uberhaupt wel tof karretje. Maa daar gewoon een vette AM kart van ofzo :P
flevocarspotter zegt
Lekker kleurtje!
Afgelopen vrijdag er ook 1 gezien in Parijs maar die was grijs.
flatsix010 zegt
Hoe ziet het interieur er eigenlijk uit in deze dingen?
pinut187 zegt
@flatsix010: beter dan de IQ. Mooie zetels en leer op het dashboard. Het is natuurlijk wel gewoon een Aston Martin.
tenaci zegt
Stiekem vind ik hem heel gaaf, maar veel te duur natuurlijk. Leuke poging van AM om de gemiddelde uitstoot van het merk te knijpen!
bramos zegt
Ik kan de aanname niet weerstaan dat ik denk dat de eigenaar toen hij deze importeerde niet tegelijk de bijpassende DB oid mee heeft geïmporteerd.
posthumus zegt
Vind het wel een leuk concept. Dit is pas premium! Van binnen is de afwerking subliem. En laten we wel wezen, half leaserijders NL tuft nu rond in een Eco-gemotoriseerde C-segmenter met alle denkbare accessoires. Aankleding en accessoires zijn belangrijker geworden dan formaat of rij-eigenschappen.
Zou er zelf niet voor kiezen, ik ben van mening dat kaal het best is (leuke motor, handbak, goed onderstel, klaar), maar daarmee ben ik echt in de minderheid
rovadepo zegt
Dit is toch de meest geniale Aston Martin ever voor in de stad.
Het is een Aston Martin
Overal makkelijk parkeren
Sublieme afwerking
Onderscheidend
In de kroeg kan je zeggen dat je een Aston Martin hebt
Ik vind m geweldig en als je toch al heeeul veeel geld hebt. Ga je toch niet in een Toyota rijden of Smart. En wat is dan 20k verschil , daar koop je twee tassen voor of een instap horloge. ( op dat niveau dan )
fanboy zegt
De IQ die we hier hebben zijn allemaal de 1.0 3 cilinders.
De IQ’s in het buitenland zijn net als deze Cygnet allemaal de 1.3’s met bijna 100pk. Dat rijdt hartstikke leuk in zo’n kleine lichte auto.
Dus wel veel aantrekkelijker dan een kleine IQ.
En de auto heeft beduidend meer ruimte dan een Smart, en uiteraard luxer.
remylahaye zegt
@fanboy: Die zijn hier ook geleverd als ik mij niet vergis, alleen uitsluitend met een CVT automaat. Dat drukt de pret dan weer behoorlijk…
mastemaker zegt
@remylahaye: stonden in de prijslijst ook als handgeschakeld tussen maar is gewoon niet verkocht.
Rijdt een iQ 1.3 CVT op Texel ;-)
zweed zegt
Zie ik daar een autospotter/fotograaf op de bijrijdersstoel?
dutchstylez zegt
@zweed: yes!
e550 zegt
Voor een auto uit 2011 oogt ie heel fris.
gulli zegt
Het leuke aan dit autootje vind ik de naam; Cygnet is latijn voor zwaan. Ofwel dit lelijke kleine jonge eendje wordt als hij groot is een echte mooie AM. Het heeft wel wat zelfspot :)
mrrallycross zegt
Leuk kleurtje