@bartjeeh: Die lappen veroorzaken net zo krassen al is het idd stukken minder dan de oudere wasstraten.
Probleem zit ook in het voor wassen vaak, dat doen ze met een keiharde borstel waar al tig auto’s mee gedaan zijn. 2 emmer methode grit quard en washandschoen is gewoon de de veiligste methode.
Verder zijn die wasstraat krassen niet zo schokkend, je polijst ze er ook zo weer uit.
Prachtig sjieke auto. Daarnaast als je zo een auto kunt betalen kun je hem toch ook voor zijn wasbeurten naar een professioneel autopoetsbedrijf brengen dit en misschien wat duurder maar wat mij betreft is het het geld wel waard. Liever wat meer betalen en de bolide krasvrij houden dan in een wasstraat/krasstraat doen wat resulteert in een auto vol met krassen wat dood zonde is.
@arias12: Maar als je geen tijd hebt om de auto weg te (laten) brengen, dan is dit toch wel een makkelijke keuze.
Een auto houd je toch niet krasvrij. En als het echt zo erg is, dan heeft de eigenaar vast nog wel wat dubbeltjes over om, zoals ik hierboven al zei, de auto te laten polijsten.
@arias12: Veel mensen die dit soort auto’s hebben zien ze gelukkig ook gewoon als gebruiksvoorwerp. Als je je auto volledig krasvrij wilt houden, rij je er ook niet ‘levensgevaarlijk’ mee richting de PC.
Deze auto is een gebruiksvoorwerp. Er wordt in gereden en af en toe moet het vuil er af. Daar wil je geen halve dag over doen. Dat gebeurt in 10 min in een wasstraat. Het is geen Arie 250 SWB in concours staat ofzo.
Een goede wasstraat met soft-tech borstels maakt praktisch geen krassen. Ja uiteindelijk zul je het gaan zien maar zoals hierboven ook wordt opgevat: ff polijsten en klaar ben je. Zo duur is dat niet voor deze beste man schat ik zo in.
Deze bak schrijft zo ongelofelijk hard af, dan maakt een wasstraatje meer of minder pakken echt geen hol uit. Een moderne wasstraat, welke goed onderhouden, kan overigens helemaal geen kwaad. Je auto nooit té vies laten worden, het vuil krast en niet de borstel.
Is ook weer een in de wereld geholpen broodje aap, akkoord een Borstel wasstraat veroorzaakt swirls, maar doet een handwas ook, met de neopreen lappen en microvezel droogdoeken is het juist zo dat het vuil er in feite af geslagen wordt zonder wrijving. Ok als je weet hoe je met emmertjes en sop en spoelen weet om te gaan is dat de beste manier, helaas weten velen de procedure niet.
Vuil eraf slaan ?. Grappige dingen worden hier geroepen. Helaas blijft een wasstraat een krasstraat. Geen microvezel lapje wat hier iets aan kan doen.
Zelfs een microvezel washandschoen, met 2 emmers en een gridguard veroorzaakt krasjes. Weliswaar veeeeeeeeel minder dan in een wasstraat. Waarom? Omdat de auto van de lokale boswachter ook af en toe schoon moet. En laten ze die microvezel lapjes nou net nooit wassen.
Voor 50 euro wordt je auto met de juiste producten met de hand gewassen en gedroogd plus stofzuigen en binnenkant afstoffen. Doe dat gewoon iedere maand en klaar is kees
Meeste mensen begrijpen het echt niet. Als je 3.5 ton voor een auto neer kan leggen, dan heb je 1. ws gewoon geen tijd om dat ding weg te brengen, want je bent bezig geld naar binnen te sleuren, 2. je ruilt hem binnen 3 a 4 jaar toch weer in voor een nieuwer/ander model. 3. ding daalt 150k of meer in waarde in die tijd, dus polijsten of zelfs overspuiten is niets qua extra kosten. 4. You’re living large, dus het kan je echt geen reet boeien, je hebt ws. nog ergens een jacht van een paar miljoen liggen en eindeloze serie golddiggers waar je je zorgen om moet maken.
dutchoutlaw zegt
Heerlijke uitvoering! Waar is dit? In Beverwijk rijdt er een die hier op lijkt.
rickie2811 zegt
@dutchoutlaw: dit is in Huizen
dutchoutlaw zegt
@rickie2811: Oh okè
sirpowersedan zegt
Wasstraat = krasstraat
teundelaat zegt
@sirpowersedan: Dat ligt er ook echt precies aan waar je komt.
bennyblisto zegt
@teundelaat: bestaan er wasstraten waar je geen krassen oploopt??
bartjeeh zegt
@bennyblisto: dit is een wasstraat met lappen over je auto geen borstels
rickie2811 zegt
@bartjeeh: klopt inderdaad
mrrallycross zegt
@bartjeeh: wat zijn die dingen links in foto 3 dan?
bartjeeh zegt
@mrrallycross: als je goed kijkt zie je dat dat lappen zijn ipv borstels
bofkont zegt
@bartjeeh: Die lappen veroorzaken net zo krassen al is het idd stukken minder dan de oudere wasstraten.
Probleem zit ook in het voor wassen vaak, dat doen ze met een keiharde borstel waar al tig auto’s mee gedaan zijn. 2 emmer methode grit quard en washandschoen is gewoon de de veiligste methode.
Verder zijn die wasstraat krassen niet zo schokkend, je polijst ze er ook zo weer uit.
rikus zegt
@bofkont: voorkomen is beter dan genezen.
jochempie zegt
@bennyblisto: ja, de wasstraten waarin je pain protection film op je auto hebt.
Donstil zegt
@bennyblisto: Nee
dirkiii zegt
@bennyblisto: dit is een textiel wasstraat als de eigenaar elke week de lappen reinigt is er niks aan de hand.
bempi42 zegt
@sirpowersedan: heeft vast wel een speciale folie over de lak
mercedesclk350 zegt
@sirpowersedan: and here we go…
granlusso zegt
@sirpowersedan: En dan nog? Keertje polijsten en klaar.
timd zegt
@granlusso: juist !!!
flatsix010 zegt
Als je met 1 emmer en een spons wast krijg je ook krassen. Enige vervelende is dat je auto nooit zo schoon wordt als met de hand.
jochen zegt
@flatsix010: die nieuwe wasstraten wassen verrassend schoon, maar je betaalt er ook vrij pittig voor
arias12 zegt
Prachtig sjieke auto. Daarnaast als je zo een auto kunt betalen kun je hem toch ook voor zijn wasbeurten naar een professioneel autopoetsbedrijf brengen dit en misschien wat duurder maar wat mij betreft is het het geld wel waard. Liever wat meer betalen en de bolide krasvrij houden dan in een wasstraat/krasstraat doen wat resulteert in een auto vol met krassen wat dood zonde is.
granlusso zegt
@arias12: Maar als je geen tijd hebt om de auto weg te (laten) brengen, dan is dit toch wel een makkelijke keuze.
Een auto houd je toch niet krasvrij. En als het echt zo erg is, dan heeft de eigenaar vast nog wel wat dubbeltjes over om, zoals ik hierboven al zei, de auto te laten polijsten.
inoh zegt
@arias12: Veel mensen die dit soort auto’s hebben zien ze gelukkig ook gewoon als gebruiksvoorwerp. Als je je auto volledig krasvrij wilt houden, rij je er ook niet ‘levensgevaarlijk’ mee richting de PC.
bloemfontein zegt
of gewoon schijt hebben en ding door de wasstraat rijden!
cjdg zegt
Deze auto is een gebruiksvoorwerp. Er wordt in gereden en af en toe moet het vuil er af. Daar wil je geen halve dag over doen. Dat gebeurt in 10 min in een wasstraat. Het is geen Arie 250 SWB in concours staat ofzo.
dwersbongel zegt
Een goede wasstraat met soft-tech borstels maakt praktisch geen krassen. Ja uiteindelijk zul je het gaan zien maar zoals hierboven ook wordt opgevat: ff polijsten en klaar ben je. Zo duur is dat niet voor deze beste man schat ik zo in.
rikus zegt
@dwersbongel: Net zo duur als voor ieder ander. En maakt het nu wel of geen krassen?
jorden zegt
Deze bak schrijft zo ongelofelijk hard af, dan maakt een wasstraatje meer of minder pakken echt geen hol uit. Een moderne wasstraat, welke goed onderhouden, kan overigens helemaal geen kwaad. Je auto nooit té vies laten worden, het vuil krast en niet de borstel.
alfalfa zegt
Autowassen = krassen!
sjaterantekomen zegt
Is ook weer een in de wereld geholpen broodje aap, akkoord een Borstel wasstraat veroorzaakt swirls, maar doet een handwas ook, met de neopreen lappen en microvezel droogdoeken is het juist zo dat het vuil er in feite af geslagen wordt zonder wrijving. Ok als je weet hoe je met emmertjes en sop en spoelen weet om te gaan is dat de beste manier, helaas weten velen de procedure niet.
dave zegt
Vuil eraf slaan ?. Grappige dingen worden hier geroepen. Helaas blijft een wasstraat een krasstraat. Geen microvezel lapje wat hier iets aan kan doen.
Zelfs een microvezel washandschoen, met 2 emmers en een gridguard veroorzaakt krasjes. Weliswaar veeeeeeeeel minder dan in een wasstraat. Waarom? Omdat de auto van de lokale boswachter ook af en toe schoon moet. En laten ze die microvezel lapjes nou net nooit wassen.
ruudbmw zegt
Voor 50 euro wordt je auto met de juiste producten met de hand gewassen en gedroogd plus stofzuigen en binnenkant afstoffen. Doe dat gewoon iedere maand en klaar is kees
blake_holst zegt
Meeste mensen begrijpen het echt niet. Als je 3.5 ton voor een auto neer kan leggen, dan heb je 1. ws gewoon geen tijd om dat ding weg te brengen, want je bent bezig geld naar binnen te sleuren, 2. je ruilt hem binnen 3 a 4 jaar toch weer in voor een nieuwer/ander model. 3. ding daalt 150k of meer in waarde in die tijd, dus polijsten of zelfs overspuiten is niets qua extra kosten. 4. You’re living large, dus het kan je echt geen reet boeien, je hebt ws. nog ergens een jacht van een paar miljoen liggen en eindeloze serie golddiggers waar je je zorgen om moet maken.