Volvo S90 & V90
Twee ontzettend fraaie auto's van Volvo, achterkant van de S90 valt in het echt best mee maar de V90 is van achteren alsnog vele malen geslaagder…
Twee ontzettend fraaie auto's van Volvo, achterkant van de S90 valt in het echt best mee maar de V90 is van achteren alsnog vele malen geslaagder…
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Helemaal mee eens!
Wat een mooie auto’s zijn het toch!!
Heerlijke sexy auto’s!
Broekhuis?
@vegelien: Jup, in Harderwijk als ik het goed zie. Heeft mn pa laatst een nieuwe V40 CC gekocht.
Hele goeie slag van Volvo deze 2! Echt prachtig!!
1 echt twee buitenbeentjes, en samen, mooie upload!
Zeker v90 mooier s90 sedan
@elemento: ja dat de s90 een sedan is wisten we al
@sr20det: Mr. Arrogant. Hij deelt het alleen even mee. Ot; Prachtwagens.
Fijn setje, lekkere plaatjes!
Zet ze allebei maar op de oprit
@fullthrottle: Staat mooi naast elkaar!
Eigenlijk vind ik ze nu al saai…. en dat terwijl ik zelf als daily drive een XC90 T8 rijd. De achterzijde van de S90….. wtf wat ging daar fout tijdens het ontwerpproces ?
@nikos:
Qua laatste zin : niets.
@amghans: ik zeg…. die mislukte lichten… OMG
@nikos: de XC90 is nu ook niet bepaald een shiner als je het mij vraagt. Tien keer liever een S/V90
Die s90 is erg fraai, Zag er laatst één in het wit. Komen die lampen goed uit.
Waarom zijn al die S90’s getuned met spoilerpakketten en 30 inch velgen? Heb nog geen normale gezien, de V90 is gewoon chique uitgevoerd en dat heeft de S90 ook nodig.
Echt stijlvol en het interieur wordt je stil van zo mooi, kan de concurrentie echt niet aan tippen.
Mooie auto’s maar wel extreem zwaar t.o.v. de concurrentie.
@roeldriesvink: valt mee, alle modellen in deze luxe klasse zijn aan de zware kant, zeker als met het echte gewicht weegt met alle opties. De S90/V90 is zelfs relatief erg licht op de neus dankzijn de vierpitters en heeft daarom best een goede gewichtsverdeling voor een fwd platform (55/45 ipv 63/37 ofzo).
@Onehp: S90 weegt tussen de 1825 kg en 2150 kg voort de T8 wat ook een 4 cilinder is. De nieuwe e-klasse weegt vanaf 1505 kg met een 4 cilinder. Een nieuwe 5 serie niet veel meer. Dan is de Volvo echt ’t zwaarste jongetje van de klas.
@roeldriesvink: “S90 weegt tussen de 1825 kg en 2150 kg voort de T8 wat ook een 4 cilinder is”. De S90 weegt tussen de 1576 en 1719kg T8 is nog niet bekend. Help geen roddels de wereld in
En iedereen maar zeggen dat ze in China geen auto’s kunnen bouwen. Ja deze wordt ook ergens in China gemaakt..
@pinut187:
Vanaf 2018 toch pas?
En toch slechts een deel van de productie, of gaan ze de hele handel naar China verhuizen?
@pinut187: nog niet , binnen kort wel .
@pinut187: tevens gaat daar alleen de assemblage plaats vinden , de complete auto word als bouwpakket naar China gestuurd om daar in elkaar gezet te worden .
@luuktb: Fabriek in China moet nog gebouwd worden. ‘made in china’. We schrikken er altijd van. Maar volgens Volvo wordt deze fabriek t.o.v. anderen moderner, beter en zal er hogere kwaliteitszorg zijn.
4 cilindertjes
@thomasthomas: net als 75% van de rest in NL verkochte nieuwe auto’s de afgelopen jaren.
Van de resterende 25% was 22,9% een 3 of 2 cilinder. De overige 2,1% is meer dan een viercilindertje. En daar behoor jij zeker toe? Dan ben je een gelukkig man. De meeste met modaal komen niet boven een 4 cilinder uit.
@pa045: dit zijn geen modale auto’s, dus ja, je verwacht wat meer. 5 cilinder had nog wat emotie los gemaakt bij de Volvo lovers, nu gewoon een hele grote & zware auto.
@bitd:
Zoals ik hierboven al schreef, een meer dan 4 cilinder wordt bijna niet meer verkocht. De 5 series en E-klasses die dezer dagen verkocht worden, hebben voor meer dan 90% een 4 cilinder onder de motorkap. Het aantal veel cilinders is marginaal geworden. Een BMW 530i is tegenwoordig zelfs een 4 cilinder. Prijs vanaf 62000 Euro’s! Wil je een 6 cilinder: 70000 Euro. Kaal!
Noem Volvo maar gek. Zij denken verder dan menig fabrikant.
BMW ziet het ook goed (alleen verkopen zij het beter en denkt iedereen nog steeds dat een 5-serie een 6 cilinder is), en leveren al 3 cilinders in hun 3-serie.
Uiteindelijk gaat het maar om 1 ding bij de fabrikant en dat is auto’s verkopen. Maakt niet uit hoeveel cilinders die heeft, als die maar verkocht wordt.
Voor mij de wagon
Mooi hoor! Ik vind vooral de S90 zeer geslaagd. Jammer dat de aandrijving een beetje serieuze kracht mist, maar goed daarvoor neem je geen Volvo natuurlijk. (goed goed, die 850r wel natuurlijk ;-) 0
En dit is mooi omdat??? Ik vind het zulke lelijke auto’s. Maar ik ben (waarschijnlijk) de enige die dat vind.
@realracing3: Nee hoor, ik vind het eigenlijk ook best wel gedrochten.
@realracing3: En dit is dik omdat??
Natuurlijk! Bruut klinkende 4 cilinders!! Daar kan geen merk tegen op in die klasse!!
@realracing3: helemaal met je eens. Ik kan er ook totaal niet enthousiast van worden en begrijp nog altijd niet waar die Nederlandse voorliefde voor Volvo’s vandaan komt.
V90 is werkelijk prachtig! Jammer dat er alleen 4-cilinders leverbaar zijn…dikke auto vraagt om dikke motoren.
Totaal 8 cilinders
@melkkoe: Wauw! Rekenwonder! ;)
Vandaag beide in het echt gezien, het design even laten werken. En tot de conclusie gekomen dat dit voor mij de perfecte weergave is van een auto die alles mee heeft, maar door kleine details tot een gedrocht is gemaakt. De scherpe chroom randen, en eigenlijk alles wat er onder de koplampen gebeurd, de kofferklep-achterlampen, en de spoiler op de sedan. Dan is de XC90 toch een stuk mooier, waarbij bovenstaande allen uitblinken in afwezigheid.
@creaminator: al dat chroom komt omdat dit een inscription is (de meest luxe uitvoering tot nu toe), volgensmij als je een minder luxe uitvoering neemt heb je al dat chroom niet en dan is de grille ook niet chroom.
ben ik de enige die de v90 van achteren een beetje op de 5 serie station vind lijken?
@driver38: zeker niet, gewoon de e39 hoor… alleen zonder de zijdezachte 6 in lijn maar wel de grote 18 inch wielen
Sedan is gewoon dope voor een dikke baas en station is voor zeilboot labrador hockey Rodericks.
70k en 75k pfff. Heb je ook een 530d voor of E350d en heb je een heerlijke 6 cilinder. Echt prachtige auto’s! Maar dat kost een leuke uitvoering. Wat kost een betaalbare leasebak met 17inch en Momentum? Dan zijn ze ineens saai.
Dit kun je toch geen spot noemen…..Die grijze s90 staat al sinds oktober in Harderwijk……bij de dealer die je ook nog op de achtergrond ziet staan….daar is nu een v90 aan toegevoegd…. Een spot is toch geen ritje naar de dealer
Nu nog de coupé erbij en de S/V/XC90 reeks is compleet.
Ik vind de achterlichten van die s90 zwaar afbreuk doen aan de wagen. Los van dat: beide mooie wagens, goede vooruitgang van Volvo
Eerste ding dat ik doe als ik eentje heb is toch die diagonale streep op de grill wegdoen! Auto is dan 100x eleganter.
De velgen van de C90 zijn uit de configurator. Jammer!
Ik bedoel de S90.
Kan niet wennen aan die schuine achterkant. Had hem liever recht gezien net als het voorgaande model
2 Volvo’s voor 1 Achtcilinder..
70’s Revival!
Nu het betere tuningwerk nog
Ben volgens mij de enige die dit gewoon niets vind samen met die nieuwe XC90.. ?
De achterkant van de V90 is vrijwel hetzelfde aan de V60. Precies dezelfde lampen-stijl is gebruikt. Hoe oud zijn de lampen al niet? Het is werkelijk zonde dag Volvo dit er van heeft gemaakt. de XC90 is van achter nog echt nieuwe te noemen. De V90 is nu al oud aan de achterkant.
De S90 koopt niemand. Alleen als je graag heel snel veel geld wilt afschrijven.
Bovendien zijn de prijzen van deze V90 veel te hoog als de kwaliteit en afwerking nog niet op het niveau is van de top-Duitsers.