@wildbeest: dat is een grote denkfout. De meeste zakelijke auto’s (bijna 80 procent) wordt gewoon via financial lease betaald. Daarnaast wordt een groot aantal sportwagens ook gewoon met financial lease gekocht. Zal je verbazen hoeveel er daadwerkelijk contant wordt afgerekend.
@rikus: en dat is zo’n nonsens. Ik mag niet leasen wat ik zou kunnen kopen. Daar is mijn leasebudget niet hoog genoeg voor. Dus moet ik me behelpen met een C segment wagentje. Want tja, als je een lease auto van de baas krijgt en alle rekeningen worden betaalt waarom zou je dan nog kopen? Kopen wordt enorm overschat, rijden en iemand anders ervoor laten betalen voelt gewoon zoveel beter.
@habing: voor veel bedrijven is het verspreiden (dus financial lease) best aantrekkelijk. En volledig leasen gebeurt ook genoeg. Sommige mensen willen gewoon alles in 1 en geen gedoe over onderhoudsprijzen e.d. En na 5 jaar weer een ander uitzoeken. Niks mos mee, ze betalen uiteindelijk meer dan jij er prive voor zou betalen.
Gefeliciteerd met de aanwinst! Veel mooier als de 1e generatie. Ik vind het mechaniek achter de spoiler geweldig, maar de auto wordt er niet knapper van als deze uitgeklapt is.
@roppp: je weet dat die met een knopje weer in te klappen is toch? Ik rij liever 200+ in de wetenschap dat een niet zo knap spoilertje mijn achterwielen stevig op de grond houdt, dan dat ik (á la eerste generatie TT) moet vrezen voor mijn leven omdat de achterkant licht wordt bij die snelheden :)
@bloemfontein: maakt nogal uit qua hoeveelheid en aan wie. Bij spaar maak je het over aan de dealer, bij lease betaal je de zaak t aan de leasetoko en berijder aan de overheid
@fabiotol: Ik bekijk het van de andere kant: Onder normale omstandigheden krijg je als eigenaar/werknemer geen leasebudget waarmee je een Panamera Turbo kunt leasen als je een slechtlopend bedrijf hebt dat continu wanprestaties levert. Als iemand bij mij met een Panamera Turbo komt voorrijden, verwacht ik dan ook te maken te hebben met iemand die zijn werk goed doet en verstand van zaken heeft.
@fabiotol: ik denk dat de gemiddelde ceo van bijvoorbeeld een retailorganisatie prima in zo’n auto voor kan komen rijden. Voor de gemiddelde accountmanager wordt het een ander verhaal.
Heh ronde uitlaten, de turbo had toch vierkante? Verder natuurlijk een verschrikkelijk gave auto! Rijdt waarschijnlijk ook heerlijk. Gefeliciteerd ermee, en veel fijne kilometers gewenst.
Prachtige wagen! Een echte alleskunner: veschrikkelijk snel en lekker praktisch. En veel specialer dan de RS7’s van de wereld. Heel veel plezier ervan!
Mooie wagen, ik heb em destijds bij de dealer zien staan! Porsche Centrum Gelderland, mooie uitvoering?? al was ik persoonlijk voor het rood/zwarte bicolour interieur gegaan?
Lease kan aantrekkelijk zijn door behoud liquide middelen , ook al heb je genoeg centen staan. Met lage rentes wordt dat als maar aantrekkelijker.
Daarbij: als hij op een zakelijke entiteit geregistreerd staat betekent dat niet direct lease. Meneer kan hem hebben geadministreerd op de zaak en daar hebben afgetikt.
En als laatste: lease is niks triests aan, want ook dan betaal je met deze auto een maandbedrag waarvoor je een heel goed salaris nodig hebt. Kortom: leasen of kopen, meneer heeft een goede portemonnee.
Mooi! Mag ik je wel mee feliciteren denk ik :)
Ik vraag me altijd af of dit soort auto’s worden geleased of gewoon vanaf de spaarrekening worden betaald.?
@habing: ik neem aan spaarrekening
@habing: afhankelijk van hoe het gekocht wordt, maar ik denk dat het meeste gefinancierd wordt ja
@habing: tja, velen leasen het. Maar dat wil niet zeggen dat elke auto geleasd is. Er zijn er ook velen die hem gewoon gekocht hebben.
@banaan7: in Nederland is dat redelijk uniek. Deze auto staat op naam van een bedrijf. Dat is dus lease?
@Habing:
Volgens RDW ‘prive/zakelijk 0/1’. Maakt lease aannemelijk. Berijder wil er kennelijk niets over kwijt.
@amghans: gewoon zakelijk afgetikt, btw teruggehaald. Als je in een panamera kan rijden hoef je niet te leasen…
@wildbeest:
Als je je liquiditeit een beetje op peil wilt houden is dat dan toch anders nog niet zo’n gekke oplossing…
@jack_abarth: als je liquiditeit afhangkelijk is van een panamera dan moet je hem niet kopen!
@hplh: precies! Na 5 jaar haal je hem naar prive voor een bizar laag bedrag
@wildbeest: dat is een grote denkfout. De meeste zakelijke auto’s (bijna 80 procent) wordt gewoon via financial lease betaald. Daarnaast wordt een groot aantal sportwagens ook gewoon met financial lease gekocht. Zal je verbazen hoeveel er daadwerkelijk contant wordt afgerekend.
@amghans: wil niets zeggen. Heel veel auto’s zijn eigendom van een bv en dus geen lease.
@Habing: Staat op naam van een bedrijf.
@Habing: Of kopen op de zaak.
@habing: wat maakt het uit… blij zulke ‘schonen’ op de Nederlandse weg te zien
@habing: Wat maakt het nou uit of t lease of gekocht is? Vind dit soort comments altijd een beetje jaloezie uitstralen…
@deef: inderdaad. Onder het motto: als je leased, kun je het niet kopen. Ik snap niet zo goed wat zo’n vraag bijdraagt aan het geheel.
@rikus: en dat is zo’n nonsens. Ik mag niet leasen wat ik zou kunnen kopen. Daar is mijn leasebudget niet hoog genoeg voor. Dus moet ik me behelpen met een C segment wagentje. Want tja, als je een lease auto van de baas krijgt en alle rekeningen worden betaalt waarom zou je dan nog kopen? Kopen wordt enorm overschat, rijden en iemand anders ervoor laten betalen voelt gewoon zoveel beter.
@habing: voor veel bedrijven is het verspreiden (dus financial lease) best aantrekkelijk. En volledig leasen gebeurt ook genoeg. Sommige mensen willen gewoon alles in 1 en geen gedoe over onderhoudsprijzen e.d. En na 5 jaar weer een ander uitzoeken. Niks mos mee, ze betalen uiteindelijk meer dan jij er prive voor zou betalen.
Gefeliciteerd met deze supergave wagen!!
Gefeliciteerd met de aanwinst! Veel mooier als de 1e generatie. Ik vind het mechaniek achter de spoiler geweldig, maar de auto wordt er niet knapper van als deze uitgeklapt is.
@deora: dankje!
@pist1: W A A R O M M M M die spoilert?????? Heeft ie eindelijk een mooie achterkant, gooi je er zo’n plank op…….
@roppp: je weet dat die met een knopje weer in te klappen is toch? Ik rij liever 200+ in de wetenschap dat een niet zo knap spoilertje mijn achterwielen stevig op de grond houdt, dan dat ik (á la eerste generatie TT) moet vrezen voor mijn leven omdat de achterkant licht wordt bij die snelheden :)
@deora: vorige generatie turbo had ook al de uitklap en uitschuif spoiler. Snap niet dat het juist bij de nieuwe altijd zo expliciet vermeld wordt
Mooie wagen! Velgen staan hem ook prima
Gaaf man. Heel veel plezier en veel veilige kilometers ?
Schitterende auto! Gefeliciteerd! en @habing lease of spaar…betalen moet je m toch…..
@bloemfontein: maakt nogal uit qua hoeveelheid en aan wie. Bij spaar maak je het over aan de dealer, bij lease betaal je de zaak t aan de leasetoko en berijder aan de overheid
@blo3to3t: en de lease betaalt weer de dealer.
@blo3to3t: conclusie betalen moet je altijd…..
Prachtige auto trouwens! Zwart interieur?
@habing: zwart interieur met carbon inleg en carbon stuur, heel comfortabel en het ‘infotainment’ systeem werkt ook heel lekker
@pist1: Perfect!
@pist1: wel een beetje klein scherm is het niet?
Prachtig
super dik
Gefeliciteerd! Oprecht een auto waar je trots op mag zijn. Veel leuke en veilige kilometers gewenst!
Holy f*ck wat een dik ding!
Lijkt mij een erg fijne daily!
Wow! Na de GTC4Lusso de meest ultieme rijdersauto voor het hele gezin! Gefeliciteerd (wel een beetje jaloers)!
@n0zem: Roerend met jou eens. Tel ook de S63 AMG coupe op. En je hebt een heerlijke trio.
@laraki: en de rapide
Mooie wagen. Is de spoiler achterop inklapbaar of vast? Ik vind persoonlijk dat het niet echt past bij het geheel.
@ghost: de spoiler in inklapbaar, gaat bij 100? Kmph omhoog
@pist1: ooo oke, had dat vermoeden al. Desondanks hele gave wagen!
@ghost: is (met een heel vet mechanisme trouwens) inklapbaar.
Mooi om te zien dat dit de enige plek is in nederland waar mensen geen afgunst tonen over elkaars auto.
Als je tegenwoordig een audi a4 rijdt sta je al 1-0 achter bij de klant, want ‘die moet ik zeker betalen ofniet’.
@fabiotol: Dan zijn dat niet de klanten waar ik voor zou willen werken. Sneu vind ik dat..
@fabiotol: Ik bekijk het van de andere kant: Onder normale omstandigheden krijg je als eigenaar/werknemer geen leasebudget waarmee je een Panamera Turbo kunt leasen als je een slechtlopend bedrijf hebt dat continu wanprestaties levert. Als iemand bij mij met een Panamera Turbo komt voorrijden, verwacht ik dan ook te maken te hebben met iemand die zijn werk goed doet en verstand van zaken heeft.
@Edge:
Wel, Jan Peter Balkende rijdt ook een Panamera. Gaat je theorie ;-)
@Rob: +100
@fabiotol: ik denk dat de gemiddelde ceo van bijvoorbeeld een retailorganisatie prima in zo’n auto voor kan komen rijden. Voor de gemiddelde accountmanager wordt het een ander verhaal.
Prachtige wagen! Mooi interieur ook;) Hoe zit het met het geluid? Is het gaaf?
@amgloverr: ja is heel gaaf! Die v8 klink super!
Wat een dik ding! Veel rijplezier ermee!
Heh ronde uitlaten, de turbo had toch vierkante? Verder natuurlijk een verschrikkelijk gave auto! Rijdt waarschijnlijk ook heerlijk. Gefeliciteerd ermee, en veel fijne kilometers gewenst.
@pieterpoes: dat zal ongetwijfeld de optie “sportuitlaat” zijn
@pieterpoes: vorige generatie heeft vierkante. Sport of stock , maakt niet uit! Heb zelf de 2010 turbo versie
Gaaf! Veel rijplezier!
Waarschijnlijk heeft hij sportchrono met optionele Sportuitlaten.
Prachtige auto. Gefeliciteerd.
Prachtige wagen! Een echte alleskunner: veschrikkelijk snel en lekker praktisch. En veel specialer dan de RS7’s van de wereld. Heel veel plezier ervan!
Ah een liefhebber. Veel rijplezier :-)
Het zal vast heerlijk rijden en het ziet er al beter uit dan de vorige generaties maar wat een misbaksel…
Heftig!
Da’s met recht een ‘HOT hatch’ (zie website RDW -> auto wordt aangemekrt als “HATCHBACK” :-) )
-edit: je mag ook adverteren-
Baas!
Er lijkt kleurverschil te zitten in de achterbumper t.o.v. De rest van de auto, ik neem aan dat dat maar zo lijkt… Verder lekkere daily me dunkt
Nice, heel veel plezier ermee (maar dat gaat vast lukken?)
Mooie auto. Fijner dan een Cayenne wat mij betreft. Gefeliciteerd er mee!
Fantastische wagen en schitterend en stijlvol uitgevoerd maar dit bewijst toch dat je niet héél slim moet zijn om reik te zein, één zin één dt-fout
@lowlow: spelling en hoog IQ zijn twee verschillende dingen.
Mooie auto! Veel mooie en plezierige kilometers gewenst! Terecht trots!
Heerlijke auto, en ook nog eens de Turbo. Hoor je hem goed van binnen als je hem op z’n staart trapt ?
Mooie auto, als ik volgende week mijn Picanto ga ophalen, krijg ik dan ook een podium op AB ?
@blo3to3t:
Waarom niet?
Mooie auto, veel mooier dan de vorige. Dat was maar een miskleun. Veel veilige kilometers toegewenst.
tja. normaal zou ik zeggen ‘pff. dure volkswagen’.. maar deze is toch van Porsche, door Porsche en voor Porsche en Bentley?
iig beter dan een bouwpakket delen met een Golf of A3..
Gefeliciteerd! Wat reed je hiervoor?
Gaaf!! Veel veilige km’s toegewenst!
Ik heb vanmiddag een Lamborghini Huracán gekocht. Krijg ik nu ook een eigen artikel ?
Plaatjes moet ik nog maken (in The Crew) :)
—
OT: mooi bakje hoor. Alleen had ikzelf voor een opvallender kleur gekozen :)
@JaxDryke: sorry, schaalmodellen tellen niet mee.
Volkswagen beetle met waterhoofd
Mooie aankoop, heerlijke velgen ook!
Mooie auto!! Gefeliciteerd!
Mooie wagen, ik heb em destijds bij de dealer zien staan! Porsche Centrum Gelderland, mooie uitvoering?? al was ik persoonlijk voor het rood/zwarte bicolour interieur gegaan?
Zou nog heel graag eens in een Panamera rijden, heb begrepen dat een hoop autojournalisten het de ultieme reisauto vinden.
Gefeliciteerd met de auto en geniet ervan!
Lease of spaar, who cares.
Lease kan aantrekkelijk zijn door behoud liquide middelen , ook al heb je genoeg centen staan. Met lage rentes wordt dat als maar aantrekkelijker.
Daarbij: als hij op een zakelijke entiteit geregistreerd staat betekent dat niet direct lease. Meneer kan hem hebben geadministreerd op de zaak en daar hebben afgetikt.
En als laatste: lease is niks triests aan, want ook dan betaal je met deze auto een maandbedrag waarvoor je een heel goed salaris nodig hebt. Kortom: leasen of kopen, meneer heeft een goede portemonnee.
En weet je wat? Ik gun het hem van harte!!
Ot: prachtige wagen.
Erg mooi exemplaar. Wel een duur grapje, waarom niet wachten met de eerste toelating tot 2017?