Golf mk1 VR6
Een kleine update voor de bouw van mn golf. Auto is helemaal geschuurd en word binnenkort gespoten. Wou de auto eerst op een schroefset maar om de bodem intact te houden heb ik toch gekozen voor luchtvering. De velgen heb ik ook al gekocht BBS RM012. Ik was aan het twijfelen of ik de orginele motor er in zou houden of iets anders, op n vrijdag avond reed ik mee met een golf 2 vr6 en dat gaf de doorslag. Het word dus een mk1 vr6
redneckdarian zegt
Leuk project
jobberns zegt
Gaaf project! Maak je er een ‘originele’ mk1 van, maar dan met een VR6, of ga je m ook nog optisch tunen?
stan12943 zegt
@jobberns: op de bbs en de verlaging na weinig eigenlijk, vind het wel een mooi idee als je een redelijk orgineel wagentje ziet rijden met een beest van een motor ?
jobberns zegt
@stan12943: gaaf! Ik ben het met je eens, origineel (of subtiel aangepast zonder de auto te verpesten), en dan zo’n blok er in is gaaf! Ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat! ?
pinut187 zegt
@stan12943: erg mooi project, waarvoor hulde! Welke kleur gaat het worden?
stan12943 zegt
@pinut187: Thanks! Gewoon weer de orginele kleur rood, Mars rood
shalomleon zegt
@stan12943: op zich is het een tof project. Maar heel eerlijk; man man man daar rijden er echt zo ziekelijk veel van. Ik vind het altijd jammer dat er zo weinig origineels bedacht word. Zo te zien pak je het goed aan, maar bij de plaatselijke mac zal er niemand op of om kijken
davelepeef zegt
@shalomleon: ach, er zijn waarschijnlijk meer Ferrari’s in Nederland en daar breekt de gemiddelde autospotter z’n nek bij…
stan12943 zegt
@shalomleon: Er rijden zat mk1’s inderdaad maar ik doe het ook niet voor de mac meetings ;) als ik zelf tevreden ben met hoe de auto word als deze af is dan vind ik het helemaal goed
g40freak zegt
@shalomleon: golf 1 met 2.3 v5 blok erin, die heb ik nog niet veel gezien.
xiran zegt
@shalomleon: de mk1 is het mac tijdperk voorbij. Het is nu mk3 tot mk5.
roppp zegt
@stan12943: hoe krijg je deze Golf straks verzekerd of laat je ‘m ook opnieuw keuren door de RDW?
stan12943 zegt
@roppp: Om laten keuren naar 6 cilinder bij het rdw
denniss00 zegt
Gaaf project!! Hou ons op de hoogte!
focusrs zegt
Keep us posted ?
oemplus zegt
Laag, oem wielen, dikke motor, perfecte combo!
nielsson zegt
Dik hoor! Een betere motor kan je niet hebben in een mk1, prachtig geluid in zo’n vr6. Ook top dat je voor Airlift gaat, ik heb m’n eigen Golf 5 ook op Airlift Performance staan, heel erg tevreden over! :)
stan12943 zegt
@nielsson: Dankje! Airlift is inderdaad n goede keuze denk ik, goeie kwaliteit en dat zal belangrijk zijn als de veerpoten wat vermogen te voorduren krijgen
hplh zegt
@nielsson: sinds wanneer is vr6 een goede motor?
kapitein zegt
@hplh: Het is misschien geen kwalitatief hoogstandje, maar man wat klinkt dat blok goed
janjansen zegt
@nielsson: het idee van een schroefset is toch dat je hem ook omhoog kunt schroeven. Dan heeft de bodem er niets onder te lijden. Of mis ik iets?
sr20det zegt
@janjansen: Ga jij? lekker op iedere show of meet je verpootjes naar beneden draaien? Nee, dit is veel makkelijker.
davelepeef zegt
@sr20det: zulke stuff in je auto schroeven om ‘m op een meeting op z’n buik te leggen is überhaupt al vreemd, eigenlijk…
rwdrocks zegt
@janjansen: met een schroefset krijg je een zeer nette vaste hoogte, of eigenlijk laagte. Met air ride kan je voor de drempel de auto omhoog zetten en zo je bodem sparen.
stan12943 zegt
@janjansen: Tijdens het rijden niet, moet je de auto echt opkrikken. Het voordeel van luchtvering is dat je voor een drempel op de knop drukt en omhoog kan. En op shows kan je de auto helemaal plat leggen
ivofga zegt
Maat van mij heeft een golf 1 met de 2.0 turbo uit de golf 6 gti. DSG automaat en een vrij programmeerbare ecu. Dat Ding wordt je bang van
amphiby zegt
Fijn om zo te kunnen sleutelen en te weten dat je naar iets vets toe werkt! Veel plezier!
Moersleutel zegt
Leuk project Meer foto’s graag
maze zegt
Cool me ouwe wielen lemmers verbreed staal nice. Ik zou persoonlijk ipv de al veel geziene bbs mooi dat staal er onder laten zien je wat minder. Verder mooi project.
amghans zegt
Het VR6 blok is vrij zwaar, lijkt me, weet niet of dat nou zo gunstig is voor het betere bochtenwerk. M’n buur heeft er een G60-blok in liggen, lijkt mij een betere optie. Klinkt alleen minder dan ’n VR6.
stan12943 zegt
@amghans: er komt wel heel wat extra kilo’s bij kijken inderdaad, ik doe het ook vooral voor het geluid, hoef niet persee met duizend door een bocht te kunnen ;)
amghans zegt
@stan12943:
In dat geval lijkt het me idd een perfecte combinatie.
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, zal AB nauwlettend in de gaten houden :-)
750i zegt
Ik heb altijd gezegd dat als ik ooit een project zou willen beginnen dat het dan een Golf Mk1 met VR6 zou worden. Helaas helaas, maar top dat jij het wel doet. Succes en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
mars zegt
Blijft een golf..
davelepeef zegt
@mars: jup. En geef mij maar een Snickers…
RRRobert zegt
Ik neem aan dat je met het motorblok ook de versnellingsbak overzet? En pas je -naast de ophanging- ook de aandrijfassen, remmen, e.d. ook op het hogere vermogen van de VR6?
Ik vind het een tof project, waar velen alleen maar van dromen. Jij doet het gewoon.
davelepeef zegt
@RRRobert: dat lijkt me juist de eenvoud van zo’n ombouw, heel de handel zit aan elkaar vast toch?
stan12943 zegt
@RRRobert: Bedankt! Uiteraard pas ik alles aan, schijfremmen achter, grotere remmen voor. Nieuwe versterkte aandrijfassen en zo maar door. Nergens gaat op bezuinigd worden zo gezegd ;)
draadloos zegt
Vergeet je ook de remmen niet, en even de carrosserie doorlassen? Suc6 met de rdw keuring!
stan12943 zegt
Bedankt voor alle leuke reacties! Als er weer wat vooruitgang geboekt is zal ik weer wat foto’s posten!
vwdaily zegt
Gaaf project ben ook nog steed bezig met me mk1 ? gaat enkel nog jaartjes duren
stan12943 zegt
@vwdaily: Thanks! Met wat voor ombouw/restauratie ben jij bezig als ik mag vragen? Ben altijd benieuwd naar andere mk1’s ?
vwdaily zegt
@stan12943: 2.0 16v twijfel nog tussen webers of throttle bodys en voor de rest wordt ie als een bergrenner uitgebouwd met kooi andere remmen, pedalbox te veel om op te noemen haha en kwa vermogen zit ik rond de 220
stan12943 zegt
@vwdaily: Gaaf! Ik zou persoonlijk gaan voor webers denk, toch wat gaver ;) verder erg vet project zo te horen!
vwdaily zegt
@stan12943: http://www.autojunk.nl/2016/01/mijn-project-vw-mk1 hier foto ervan, maarja staat nog steeds helemaal kaal helaas weinig tijd. Kan ik je nog ergens volgen van de bouw?
stan12943 zegt
@vwdaily: ziet er gaaf uit! Ik zit zelf niet op een forum of iets dergelijks. Zet afentoe foto’s op mn Instagram: Stanmk1 maar verder zal ik hier afentoe wat posten
marvel82 zegt
Een vr6 in een golf 1 is niet ideaal voor ’t bochtenwerk. Maar met airride was dat je doel ook niet denk. Hou ons op de hoogte, leuk project! Heb er zelf ook een paar gehad maar dan met de fantastische G60!
stan12943 zegt
@marvel82: Gaaf! G60 is ook iets waar ik aan heb gedacht maar aan t geluid van een VR valt niet te tippen ?
mrxsara zegt
Vind jammer dat elke golf 1 uitgerust is met BBS velgen! Als je er 1 gezien heb? Dan heb je ze allemaal gezien! Maar verder een leuk project…
stan12943 zegt
@mrxsara: Bedankt! Deze set velgen kwam op mijn pad dus had ze daarom gekocht. Ik wil ook wel ooit een keer iets anders dan de rest zo gezegd. Eerst maar is zorgen dat de wagen alles naar behoren doet en dan kijk ik wel verder qua velgen
xiran zegt
gaaf ding! doe je rustig in de bochten. De zware neus kan nogal eng zijn in het weggedrag.