Toch zijn volgens mij de cijfers die Renault op geeft wat overdreven. Hij zou onder de 6 seconden naar de 100 moeten accelereren, echter heb ik zo’n ‘bommetje’ eens naast mijn Golf5 GTI gehad. Mijn Gti met dsg was gechipt naar 240 pk. Dat bommetje moest het toch echt ontgelden en behoorlijk ook. Een gti die gechipt is gaat naar mijn mening echt niet van 6,9 naar de 6 seconden.
@asmulders: het magische woord Is hier DSG. Om die Clio onder de 6 naar de 100 te krijgen, moet je een perfecte start hebben en perfect schakelen. Daar heb je een heel goede chauffeur nodig en de meeste normale mensen hebben die vaardigheden niet. Jouw golf is, ook door de modernere tractiecontrole, veel makkelijker om perfect mee te accelereren.
@super007: Wat bedoel je met sensatie? Ieder kuiltje in de weg, putdeksel vermijden en een herrie in het interieur die je zelf kunt waarderen, totdat je passagiers in de auto hebt?
@asmulders: ik heb zoveel auto’s naast mijn auto bij het stoplicht gehad; je moet jezelf ook afvragen of iedereen dan altijd ook volgas naast je wegplankt. Ook als je het idee hebt dat diegene naast je plankgas geeft.
@asmulders: Logisch die GTI van je is de betere auto als het om schakelen en tractie aankomt, de clio V6 is sowieso een overgehypt ding . wel heel erg bruut om te zien, maar verder is het kwa rijeigenschappen en specs niet heel erg superieur , een RS 182 phase 2 is een auto die veel beter in balans is.
Heerlijke foto van een geniaal bommetje!
@Kuifje: helemaal mee eens!
Toch zijn volgens mij de cijfers die Renault op geeft wat overdreven. Hij zou onder de 6 seconden naar de 100 moeten accelereren, echter heb ik zo’n ‘bommetje’ eens naast mijn Golf5 GTI gehad. Mijn Gti met dsg was gechipt naar 240 pk. Dat bommetje moest het toch echt ontgelden en behoorlijk ook. Een gti die gechipt is gaat naar mijn mening echt niet van 6,9 naar de 6 seconden.
@asmulders: het magische woord Is hier DSG. Om die Clio onder de 6 naar de 100 te krijgen, moet je een perfecte start hebben en perfect schakelen. Daar heb je een heel goede chauffeur nodig en de meeste normale mensen hebben die vaardigheden niet. Jouw golf is, ook door de modernere tractiecontrole, veel makkelijker om perfect mee te accelereren.
@asmulders: sensatie en ervaring zijn leuker dan harde cijfers.
@super007: Wat bedoel je met sensatie? Ieder kuiltje in de weg, putdeksel vermijden en een herrie in het interieur die je zelf kunt waarderen, totdat je passagiers in de auto hebt?
@super007: Zo geweldig is die overgewaardeerde clio anders niet in werkelijkheid hoor.
@asmulders: ik heb zoveel auto’s naast mijn auto bij het stoplicht gehad; je moet jezelf ook afvragen of iedereen dan altijd ook volgas naast je wegplankt. Ook als je het idee hebt dat diegene naast je plankgas geeft.
@ghost: Dat had ik mezelf al lang afgevraagd en het antwoord is ja
@asmulders: Als ik een Golf naast me had bij het stoplicht dan zou ik er ook geen aandacht aan geven…
@fapfap: hehe
@fapfap: Dan ben je een van de weinigen
@asmulders: op mijn oude brakke motor ben ik ook vaak sneller dan heel wat duurder spul. Neemt niet weg dat ik liever een clio v6 had..
@asmulders: Logisch die GTI van je is de betere auto als het om schakelen en tractie aankomt, de clio V6 is sowieso een overgehypt ding . wel heel erg bruut om te zien, maar verder is het kwa rijeigenschappen en specs niet heel erg superieur , een RS 182 phase 2 is een auto die veel beter in balans is.
zou graag het interieur willen zien, of is het hetzelfde als een normale clio?
@cl600amg: Is niet veel anders op stoelen, stuur en pook na. Veelal kon je alles in mooi leer krijgen.
En natuurlijk dat op de plek van de achterbank een grote plaat zit om de motor af te dekken.
Leuke kenteken haha!
Goed kenteken ook haha
Schudderbips
Ik heb helemaal niks met Renault maar dit is echt een dikke bak!!
Heerlijke bommetje van een geniTale foto…
Ruig kenteken ook
Fantastische kentekenplaat
Vet!
Dat kenteken! Lol!
Van de week werd ik op de A2 ingehaald die een grijze. In het wild vallen de bizarre verhoudingen pas echt op.
Geweldig ding om te zien, zeer bruut!
Maar dan heb je alles ook wel gezegd.
Prachtige platen van een auto die heerlijk gebruikt word!