Heb je nog foto’s van die Starlet? Dat is een auto die door iemand gebouwd is, met een bepaald doel en een beperkt budget. Dat trekt me meer dan een gekochte auto…
Niet dat ik die AMG liet staan als ik moest kiezen, maar je snapt vast wat ik bedoel
@timt: een starlet rijdt je maar om een reden: het mag allemaal niks kosten.
Verder heeft deze auto totaal niks.
-waardeloze prestaties
-levensgevaarlijk in geval van een crash
-totaal geen laadruimte
-het comfort van een oude tractor
-ding ziet er niet uit
Enige pluspunt. Het zal ongetwijfeld langer blijven rijden dan 90% alle auto’s. En daardoor uitermate geschikt voor iemand die geen cent wil uitgeven aan zijn/haar auto.
@melkkoe: de kans dat dit je dagelijkse auto is lijkt me vrij klein. Ik heb jaren een Golf 2 gehad als hobby-auto en die heb ik ook helemaal opgeknapt en aangepast naar mijn smaak. Niet iedereen rijdt alleen maar 308SW’s voor de bijtelling en de isofix.
Wat een onzin. Sowieso blijkt dat jij de Turbo Starlets niet kent, dat zijn echt snelle auto’s. Dan nog die paar knutselaars die in dit model de 1.6 130pk hangen en maar 700kg gewicht. Dat ging al bijna alles voorbij op het circuit.
Maar neem een standaard jaren 90 1.3 Si-tje. Ziet er geinig uit en rijdt hartstikke goed. Sowieso sneller dan de meeste anderen in het segment.
Nu met de Yaris hangt er weer hetzelfde stereotype aan vast. Maar ik kan je vertellen dat die wagentjes zich heel goed door de bocht laten sturen. En er is zoveel voor te krijgen, van sperdiffs tot superchargers.
@melkkoe: ik heb ooit eens met 5 man en een fiets in een starlet gereden, die fiets past niet in de benz verwacht ik. Ik zit te loeren voor een starlet glanza. Leuk fun wagentje waarbij het geen wereldramp is als die kapot gaat.
@melkkoe: Als eigenaar van de starlet kan ik een hoop antwoorden op de reacties geven.
Ten eerste heeft de Starlet meer laadruimte dan de meeste avants van tegenwoordig omdat de achterbank vervangen is door een laadvloer tot aan de voorstoelen.
De prestaties zijn maar net wat je gewend bent, ik vind het een prestatie van toyota dat ze toch in 1989 75 pk uit het klein carburateur blokje hebben weten te krijgen.
En ja het kost niks inderdaad maar dat is juist het leuke, want ik weet inderdaad niet wat je zelf rijdt maar ik lach iedereen uit met me €15 wegenbelasting.
En dat je het niet mooi vind is helemaal aan jou iedereen heeft een andere smaak en mening over dingen, maar dat maakt het zo leuk met auto’s je past ze niet aan aan iemand anders zijn smaak maar aan je eigen.
Verder wil ik iedereen bedanken voor de positieve reacties, dat maakt mijn dag helemaal goed.
ik ken iemand die (ook) hobby-matig iets met Starlets doet…
Dat zijn liefhebbers-projecten, en ik denk dat hij er in ieder geval één heeft die deze C het licht uit de ogen rijd op het rechte stuk.
De ironie is ook dat je in de Taxi meest van de tijd zit te wachten op een gepast momentje wanneer je even 2s het gaspedaal vol mag indrukken, terwijl je in de Starlet gans die tijd lekker ouderwets rijplezier hebt – een gevoel van snelheid, auto en mechaniek aanvoelen, zelf schakelen, klein en sterk genoeg om actief door het verkeer te rijden, op de grens van de grip rijden van je bandjes de grip perfect aanvoelend… En in de Taxi. Stilte, comfort en na lang wachten, nu en dan… Acceleratie met grote A en een indrukwekkend geluid. Ook verkrijgbaar bij Ryanair. Maar bij de Taxi zijn de prijzen first class, uiteraard.
bimmert zegt
Lysdectische autospotter?
Maar vel een vette kleur, op die starslet dan.
hehe zegt
En die taxi mag er ook wezen. Padoem pats
razer zegt
Persoonlijk vind ik die starlet ook erg dik.
ex-fan zegt
Zo’n Toyota Starlet was mijn eerste auto jaren geleden. Wie weet wordt het ooit nog eens die ernaast staat.
amimuscle zegt
gruwelijk vet…….die starlet
graafke zegt
Inderdaad een dik ding. Enige puntje van kritiek is het rode lijntje bij de grille. Die zorgt ervoor dat ie een stuk minder chique overkomt.
awesome zegt
@Graafke: en het rode lijntje op de spiegels, en op de velgen…
Rode lijntjes everywhere!
Soulmaster zegt
Zonder te dollen, technisch is de starlet vele malen betrouwbaarder dan die ster uit Duitsland
pinut187 zegt
Gave Starlet ook!
misterdrogba zegt
Zeer mooie C63 S, zeker met die rode accent aan de voorkant. Over de Starlet spreek ik me liever niet uit.
pinut187 zegt
@misterdrogba: vind DAT rode accent wel staan. Rood + zwart is altijd goed..
tenaci zegt
Meer foto’s van die Starlet P7 graag
dutchstylez zegt
@tenaci: Heb ik helaas niet, wel nog een paar combo foto’s
dwersbongel zegt
Die Starlet steelt de show! The memories :)
mzonneveld zegt
En die C63 ook!
timt zegt
Heb je nog foto’s van die Starlet? Dat is een auto die door iemand gebouwd is, met een bepaald doel en een beperkt budget. Dat trekt me meer dan een gekochte auto…
Niet dat ik die AMG liet staan als ik moest kiezen, maar je snapt vast wat ik bedoel
cossiekiller zegt
@timt: Jij schrijft precies wat ik ook dacht!
dutchstylez zegt
@timt: Ik heb geen aparte foto’s gemaakt van de Starlet, heb wel nog een paar combo foto’s
melkkoe zegt
@timt: een starlet rijdt je maar om een reden: het mag allemaal niks kosten.
Verder heeft deze auto totaal niks.
-waardeloze prestaties
-levensgevaarlijk in geval van een crash
-totaal geen laadruimte
-het comfort van een oude tractor
-ding ziet er niet uit
Enige pluspunt. Het zal ongetwijfeld langer blijven rijden dan 90% alle auto’s. En daardoor uitermate geschikt voor iemand die geen cent wil uitgeven aan zijn/haar auto.
Dickie zegt
@melkkoe:
Haha ik dacht precies het zelfde
timt zegt
@melkkoe: de kans dat dit je dagelijkse auto is lijkt me vrij klein. Ik heb jaren een Golf 2 gehad als hobby-auto en die heb ik ook helemaal opgeknapt en aangepast naar mijn smaak. Niet iedereen rijdt alleen maar 308SW’s voor de bijtelling en de isofix.
schuiftrompet zegt
@melkkoe: hoe weet jij wat deze starlet onder de kap heeft? voor zover wij weten rijdt ie die turkenwagen wel overal het snot voor de ogen. :)
melkkoe zegt
@schuiftrompet: de kentekencheck is heilig op Ab. Wordt ook altijd vanuit gegaan als er weer eens iemand een amg sticker op zijn e500 plakt
fanboy zegt
@melkkoe:
Wat een onzin. Sowieso blijkt dat jij de Turbo Starlets niet kent, dat zijn echt snelle auto’s. Dan nog die paar knutselaars die in dit model de 1.6 130pk hangen en maar 700kg gewicht. Dat ging al bijna alles voorbij op het circuit.
Maar neem een standaard jaren 90 1.3 Si-tje. Ziet er geinig uit en rijdt hartstikke goed. Sowieso sneller dan de meeste anderen in het segment.
Nu met de Yaris hangt er weer hetzelfde stereotype aan vast. Maar ik kan je vertellen dat die wagentjes zich heel goed door de bocht laten sturen. En er is zoveel voor te krijgen, van sperdiffs tot superchargers.
sleepyj zegt
@melkkoe: ik heb ooit eens met 5 man en een fiets in een starlet gereden, die fiets past niet in de benz verwacht ik. Ik zit te loeren voor een starlet glanza. Leuk fun wagentje waarbij het geen wereldramp is als die kapot gaat.
sjoerdb zegt
@melkkoe: Als eigenaar van de starlet kan ik een hoop antwoorden op de reacties geven.
Ten eerste heeft de Starlet meer laadruimte dan de meeste avants van tegenwoordig omdat de achterbank vervangen is door een laadvloer tot aan de voorstoelen.
De prestaties zijn maar net wat je gewend bent, ik vind het een prestatie van toyota dat ze toch in 1989 75 pk uit het klein carburateur blokje hebben weten te krijgen.
En ja het kost niks inderdaad maar dat is juist het leuke, want ik weet inderdaad niet wat je zelf rijdt maar ik lach iedereen uit met me €15 wegenbelasting.
En dat je het niet mooi vind is helemaal aan jou iedereen heeft een andere smaak en mening over dingen, maar dat maakt het zo leuk met auto’s je past ze niet aan aan iemand anders zijn smaak maar aan je eigen.
Verder wil ik iedereen bedanken voor de positieve reacties, dat maakt mijn dag helemaal goed.
Groeten.
awesome zegt
ik ken iemand die (ook) hobby-matig iets met Starlets doet…
Dat zijn liefhebbers-projecten, en ik denk dat hij er in ieder geval één heeft die deze C het licht uit de ogen rijd op het rechte stuk.
dutchdriftking zegt
Het contrast….. heerlijk!
gerhardgrun89 zegt
Doet m goed dat blauw
yvo249 zegt
Jammer dat je niet meer foto’s van de Starlet hebt, AMG’s zien we al genoeg hier ?
JamesBond007 zegt
Meer foto’s van die Starlet graag!
schuiftrompet zegt
prachtig hoe de starlet (terecht) alle aandacht trekt!
theyoungsaablover zegt
Die starlet is veel dikker heel eerlijk gezegd ?
PeugeotGTI zegt
Starlets zijn geweldig. Die dingen gaan nooit kapot, wat voor ongein je er ook mee uitvreet.
Maar foto 6, holy shit het zal maar in je binnenspiegel verschijnen..!
trolololo zegt
Geh… we hebben nog een Starlet P8 wachten met Glanza remmen, 4EFTE en diverse goodies. Dag AMG!
epimetheus zegt
Starlet!!!!! Mijn vriendin had ook een Starslet! Levensgevaarlijk ding?Jammer dat er niet meer foto’s zijn van die smurf!
prop zegt
Gelukkig zit er een type aanduiding op die Benz. Had geen idee of t een C of een E was.
Onehp zegt
De ironie is ook dat je in de Taxi meest van de tijd zit te wachten op een gepast momentje wanneer je even 2s het gaspedaal vol mag indrukken, terwijl je in de Starlet gans die tijd lekker ouderwets rijplezier hebt – een gevoel van snelheid, auto en mechaniek aanvoelen, zelf schakelen, klein en sterk genoeg om actief door het verkeer te rijden, op de grens van de grip rijden van je bandjes de grip perfect aanvoelend… En in de Taxi. Stilte, comfort en na lang wachten, nu en dan… Acceleratie met grote A en een indrukwekkend geluid. Ook verkrijgbaar bij Ryanair. Maar bij de Taxi zijn de prijzen first class, uiteraard.
blo3to3t zegt
@Onehp: tuurlijk
G-Ammo zegt
P7 = KONING!
Mooi ding, had deze al eens eerder voorbij zien komen op AB geloof ik.
Ben ook blij met mijn P7… zeker als er straks een 4EFTE in ligt :)
blo3to3t zegt
Fotograaf zet z’n auto naast een Mercedes ?