Heb je nog foto’s van die Starlet? Dat is een auto die door iemand gebouwd is, met een bepaald doel en een beperkt budget. Dat trekt me meer dan een gekochte auto…
Niet dat ik die AMG liet staan als ik moest kiezen, maar je snapt vast wat ik bedoel
@timt: een starlet rijdt je maar om een reden: het mag allemaal niks kosten.
Verder heeft deze auto totaal niks.
-waardeloze prestaties
-levensgevaarlijk in geval van een crash
-totaal geen laadruimte
-het comfort van een oude tractor
-ding ziet er niet uit
Enige pluspunt. Het zal ongetwijfeld langer blijven rijden dan 90% alle auto’s. En daardoor uitermate geschikt voor iemand die geen cent wil uitgeven aan zijn/haar auto.
@melkkoe: de kans dat dit je dagelijkse auto is lijkt me vrij klein. Ik heb jaren een Golf 2 gehad als hobby-auto en die heb ik ook helemaal opgeknapt en aangepast naar mijn smaak. Niet iedereen rijdt alleen maar 308SW’s voor de bijtelling en de isofix.
Wat een onzin. Sowieso blijkt dat jij de Turbo Starlets niet kent, dat zijn echt snelle auto’s. Dan nog die paar knutselaars die in dit model de 1.6 130pk hangen en maar 700kg gewicht. Dat ging al bijna alles voorbij op het circuit.
Maar neem een standaard jaren 90 1.3 Si-tje. Ziet er geinig uit en rijdt hartstikke goed. Sowieso sneller dan de meeste anderen in het segment.
Nu met de Yaris hangt er weer hetzelfde stereotype aan vast. Maar ik kan je vertellen dat die wagentjes zich heel goed door de bocht laten sturen. En er is zoveel voor te krijgen, van sperdiffs tot superchargers.
@melkkoe: ik heb ooit eens met 5 man en een fiets in een starlet gereden, die fiets past niet in de benz verwacht ik. Ik zit te loeren voor een starlet glanza. Leuk fun wagentje waarbij het geen wereldramp is als die kapot gaat.
@melkkoe: Als eigenaar van de starlet kan ik een hoop antwoorden op de reacties geven.
Ten eerste heeft de Starlet meer laadruimte dan de meeste avants van tegenwoordig omdat de achterbank vervangen is door een laadvloer tot aan de voorstoelen.
De prestaties zijn maar net wat je gewend bent, ik vind het een prestatie van toyota dat ze toch in 1989 75 pk uit het klein carburateur blokje hebben weten te krijgen.
En ja het kost niks inderdaad maar dat is juist het leuke, want ik weet inderdaad niet wat je zelf rijdt maar ik lach iedereen uit met me €15 wegenbelasting.
En dat je het niet mooi vind is helemaal aan jou iedereen heeft een andere smaak en mening over dingen, maar dat maakt het zo leuk met auto’s je past ze niet aan aan iemand anders zijn smaak maar aan je eigen.
Verder wil ik iedereen bedanken voor de positieve reacties, dat maakt mijn dag helemaal goed.
ik ken iemand die (ook) hobby-matig iets met Starlets doet…
Dat zijn liefhebbers-projecten, en ik denk dat hij er in ieder geval één heeft die deze C het licht uit de ogen rijd op het rechte stuk.
De ironie is ook dat je in de Taxi meest van de tijd zit te wachten op een gepast momentje wanneer je even 2s het gaspedaal vol mag indrukken, terwijl je in de Starlet gans die tijd lekker ouderwets rijplezier hebt – een gevoel van snelheid, auto en mechaniek aanvoelen, zelf schakelen, klein en sterk genoeg om actief door het verkeer te rijden, op de grens van de grip rijden van je bandjes de grip perfect aanvoelend… En in de Taxi. Stilte, comfort en na lang wachten, nu en dan… Acceleratie met grote A en een indrukwekkend geluid. Ook verkrijgbaar bij Ryanair. Maar bij de Taxi zijn de prijzen first class, uiteraard.
Lysdectische autospotter?
Maar vel een vette kleur, op die starslet dan.
En die taxi mag er ook wezen. Padoem pats
Persoonlijk vind ik die starlet ook erg dik.
Zo’n Toyota Starlet was mijn eerste auto jaren geleden. Wie weet wordt het ooit nog eens die ernaast staat.
gruwelijk vet…….die starlet
Inderdaad een dik ding. Enige puntje van kritiek is het rode lijntje bij de grille. Die zorgt ervoor dat ie een stuk minder chique overkomt.
@Graafke: en het rode lijntje op de spiegels, en op de velgen…
Rode lijntjes everywhere!
Zonder te dollen, technisch is de starlet vele malen betrouwbaarder dan die ster uit Duitsland
Gave Starlet ook!
Zeer mooie C63 S, zeker met die rode accent aan de voorkant. Over de Starlet spreek ik me liever niet uit.
@misterdrogba: vind DAT rode accent wel staan. Rood + zwart is altijd goed..
Meer foto’s van die Starlet P7 graag
@tenaci: Heb ik helaas niet, wel nog een paar combo foto’s
Die Starlet steelt de show! The memories :)
En die C63 ook!
Heb je nog foto’s van die Starlet? Dat is een auto die door iemand gebouwd is, met een bepaald doel en een beperkt budget. Dat trekt me meer dan een gekochte auto…
Niet dat ik die AMG liet staan als ik moest kiezen, maar je snapt vast wat ik bedoel
@timt: Jij schrijft precies wat ik ook dacht!
@timt: Ik heb geen aparte foto’s gemaakt van de Starlet, heb wel nog een paar combo foto’s
@timt: een starlet rijdt je maar om een reden: het mag allemaal niks kosten.
Verder heeft deze auto totaal niks.
-waardeloze prestaties
-levensgevaarlijk in geval van een crash
-totaal geen laadruimte
-het comfort van een oude tractor
-ding ziet er niet uit
Enige pluspunt. Het zal ongetwijfeld langer blijven rijden dan 90% alle auto’s. En daardoor uitermate geschikt voor iemand die geen cent wil uitgeven aan zijn/haar auto.
@melkkoe:
Haha ik dacht precies het zelfde
@melkkoe: de kans dat dit je dagelijkse auto is lijkt me vrij klein. Ik heb jaren een Golf 2 gehad als hobby-auto en die heb ik ook helemaal opgeknapt en aangepast naar mijn smaak. Niet iedereen rijdt alleen maar 308SW’s voor de bijtelling en de isofix.
@melkkoe: hoe weet jij wat deze starlet onder de kap heeft? voor zover wij weten rijdt ie die turkenwagen wel overal het snot voor de ogen. :)
@schuiftrompet: de kentekencheck is heilig op Ab. Wordt ook altijd vanuit gegaan als er weer eens iemand een amg sticker op zijn e500 plakt
@melkkoe:
Wat een onzin. Sowieso blijkt dat jij de Turbo Starlets niet kent, dat zijn echt snelle auto’s. Dan nog die paar knutselaars die in dit model de 1.6 130pk hangen en maar 700kg gewicht. Dat ging al bijna alles voorbij op het circuit.
Maar neem een standaard jaren 90 1.3 Si-tje. Ziet er geinig uit en rijdt hartstikke goed. Sowieso sneller dan de meeste anderen in het segment.
Nu met de Yaris hangt er weer hetzelfde stereotype aan vast. Maar ik kan je vertellen dat die wagentjes zich heel goed door de bocht laten sturen. En er is zoveel voor te krijgen, van sperdiffs tot superchargers.
@melkkoe: ik heb ooit eens met 5 man en een fiets in een starlet gereden, die fiets past niet in de benz verwacht ik. Ik zit te loeren voor een starlet glanza. Leuk fun wagentje waarbij het geen wereldramp is als die kapot gaat.
@melkkoe: Als eigenaar van de starlet kan ik een hoop antwoorden op de reacties geven.
Ten eerste heeft de Starlet meer laadruimte dan de meeste avants van tegenwoordig omdat de achterbank vervangen is door een laadvloer tot aan de voorstoelen.
De prestaties zijn maar net wat je gewend bent, ik vind het een prestatie van toyota dat ze toch in 1989 75 pk uit het klein carburateur blokje hebben weten te krijgen.
En ja het kost niks inderdaad maar dat is juist het leuke, want ik weet inderdaad niet wat je zelf rijdt maar ik lach iedereen uit met me €15 wegenbelasting.
En dat je het niet mooi vind is helemaal aan jou iedereen heeft een andere smaak en mening over dingen, maar dat maakt het zo leuk met auto’s je past ze niet aan aan iemand anders zijn smaak maar aan je eigen.
Verder wil ik iedereen bedanken voor de positieve reacties, dat maakt mijn dag helemaal goed.
Groeten.
ik ken iemand die (ook) hobby-matig iets met Starlets doet…
Dat zijn liefhebbers-projecten, en ik denk dat hij er in ieder geval één heeft die deze C het licht uit de ogen rijd op het rechte stuk.
Het contrast….. heerlijk!
Doet m goed dat blauw
Jammer dat je niet meer foto’s van de Starlet hebt, AMG’s zien we al genoeg hier ?
Meer foto’s van die Starlet graag!
prachtig hoe de starlet (terecht) alle aandacht trekt!
Die starlet is veel dikker heel eerlijk gezegd ?
Starlets zijn geweldig. Die dingen gaan nooit kapot, wat voor ongein je er ook mee uitvreet.
Maar foto 6, holy shit het zal maar in je binnenspiegel verschijnen..!
Geh… we hebben nog een Starlet P8 wachten met Glanza remmen, 4EFTE en diverse goodies. Dag AMG!
Starlet!!!!! Mijn vriendin had ook een Starslet! Levensgevaarlijk ding?Jammer dat er niet meer foto’s zijn van die smurf!
Gelukkig zit er een type aanduiding op die Benz. Had geen idee of t een C of een E was.
De ironie is ook dat je in de Taxi meest van de tijd zit te wachten op een gepast momentje wanneer je even 2s het gaspedaal vol mag indrukken, terwijl je in de Starlet gans die tijd lekker ouderwets rijplezier hebt – een gevoel van snelheid, auto en mechaniek aanvoelen, zelf schakelen, klein en sterk genoeg om actief door het verkeer te rijden, op de grens van de grip rijden van je bandjes de grip perfect aanvoelend… En in de Taxi. Stilte, comfort en na lang wachten, nu en dan… Acceleratie met grote A en een indrukwekkend geluid. Ook verkrijgbaar bij Ryanair. Maar bij de Taxi zijn de prijzen first class, uiteraard.
@Onehp: tuurlijk
P7 = KONING!
Mooi ding, had deze al eens eerder voorbij zien komen op AB geloof ik.
Ben ook blij met mijn P7… zeker als er straks een 4EFTE in ligt :)
Fotograaf zet z’n auto naast een Mercedes ?