Onze 12 Cilinder
Beste Autojunklezer,
Hierbij foto's van onze prachtigeJaguar XJ12 Series III,
Het leuke aan de auto is dat er de laatste 12 jaar slechts 2000km mee is gereden, dit komt doordat de auto afkomstig is van een verzamelaar die er alleen mee naar het APK_keuringsstation is gereden.
De auto gaat als een vliegend tapijt over de weg, dit komt door de combinatie van het zachte onderstel en de V12 die je stationair niet hoort lopen.
Zoals gezegd komt de auto uit ene verzameling van een verzamelaar uit Laren, die de auto 15 jaar geleden van de eerste eigenaar kocht en hem in de garage heeft gestald.
dit alles is aantoonbaar door de complete documentatie die bij de auto zit, denk aan werkplaatsfacturen, NAP-pas waaraan de gereden kilometers te achterhalen zijn, en zelfs een officieel document van de fabriek waarop vermeld staat over welke originele opties de auto beschikt.
Wij zijn opzoek naar een andere auto, daarom staat hij te koop :'-)
Voor vragen ben ik te bereiken via DM.
bazel zegt
Je hebt er bijna alles opgezet behalve de prijs! Dus… wat kost ie??
broerkonijn zegt
@bazel: geld
hplh zegt
@bazel: kan nooit veel wezen.
Is geen drol waard.
Wel gave bak!
Donstil zegt
@hplh: Nou ik denk dat je jezelf daar nog behoorlijk in kan vergissen. Het is een auto uit de categorie “wat een gek ervoor geeft” maar een hele mooie gaat al snel voor 15/20k.
benzinehoofd zegt
@Donstil: 15/20 = 3/4 = 0,75… Lijkt er dus op dat @hlph toch gelijk heeft: € 750,- voor zo’n bak is een koopje! ;-p
krokant zegt
@benzinehoofd: ?
frozenkat zegt
Gave wagen:)
pinut187 zegt
Ziet er netjes uit. Wat kost dat?
dutchoutlaw zegt
Blijft mooi!
max1061997 zegt
@bazel @pinut187 Bedankt ;)
Voor serieuze interesse graag een DM bericht.
erce zegt
Sterkte met de eerstvolgende onderhoudsbeurt
marvin1608 zegt
@erce: daarom verkopen ze hem denk ik:p
marvin1608 zegt
Hoeveel km hebben jullie er zelf mee gereden?
mrrallycross zegt
Mooie auto! Dat apk keurstation ligt zeker ver van z’n huis als hij alleen hiervoor 2000pk gereden heeft. Of moest hij een paar keer herkeuren ;)
blo3to3t zegt
@mrrallycross: 2000pk gereden ja?
E34M5Touring zegt
Jammer van die 2 zwarte gaten in de voorruit :p
desjonnies zegt
Dit was een sensatie toen de V12 uitkwam. Zoals gezegd zijdezacht lopend en deaudstil en comfortabel.
Eigenlijk vind ik deze Series III de mooiste van de XJ series, Jaguar heeft dit niveau qua uitstraling eigenlijk nooit meer gehaald, de lange lage lijn, die smoel, dat interieur, helaas het is verleden tijd, allemaal losse tellertjes zijn vervangen door een 21″beeldscherm omdat.
Ik zie mezelf al zoeven over ’s heren wegen, af en toe de Smiths tellertjes een tikje geven en tot mijn schrik zien dat de benzinemeter -weer- op de E van Enough(LOL) staat zodat je moet omschakelen van je linker naar je rechter tank.
Vloeken schelden en tieren op het ding wanneer je 12 !!!! bougies moet wisselen die in de catacomben van de motorruimte huizen en alleen door een driejarige bereikbaar zijn.
Maar toch jongens, met zoiets doe je op de jaarlijkse AB meeting toch vol trots de motorkap open om je V12 Jaaag te laten zienipv een irrationeel stuk plastic waar Alfa, AMG of
Audi op staat.
En volgens mij gaan de echte XJ exemplaren toch langzaamaan qua prijzen richting Mk II toe lopen.
Alleen is er een veelvoud van deze Jags gemaakt.
spideriv zegt
@desjonnies: hee jij bent toch ook Alfa rijder?? Het grootste Alfa blok heeft 6 mooie kelkjes met dank aan Busso en weinig kunststof ?
desjonnies zegt
@SpiderIV:
Helaas heeft de jtdm plastic fantastic op het blok liggen, de Busso is idd ook nog zo’ n blok wat gezien mag worden
blo3to3t zegt
@desjonnies: ik vind het onder de kap maar een zooitje
aquila2003 zegt
@blo3to3t: true… Hoeveel ik ook van de jag v12 houd, mooi is ie niet. Bovendien vreselijk onderhoudsgevoelig..
n0zem zegt
Nou weet ik niet meer wie ik moet PM-en…
amghans zegt
Als je in de markt bent voor een dergelijke auto lijkt dit me een exemplaar, dat beslist de moeite van bezichtiging waard is. Omdat de zich boven ons geplaatst voelenden aan de Coolsingel het inmiddels onmogelijk hebben gemaakt om met deze auto – legaal – door Rotjeknor rond te toeren, moet ik’m aan m’n neus voorbij laten gaan. Maar mooi is-ie !
max1061997 zegt
@amghans Mag Rotterdam gewoon in, de auto is vanaf fabriek voorzien van een catalysator;)
max1061997 zegt
@marvin1608 de eerste eigenaar heeft er 117.500km mee gereden in 15 jaar. De verzamelaar die de auto kocht heeft er slechts 2000 mee gereden en wij nu +/- 1000km. De auto is nu geschorst en staat binnen, het is namelijk net zo leuk om te poetsen en om naar te kijken als rijden:)
alfablog zegt
Oei oei, mijn favoriete model van de XJ.
Vind itt velen denk ik die motor juist de reden hem niet te willen. Wat een chaos en als bekroning zie ik nog een tie-wrap zitten.
Als ik mocht kiezen, in british racing green. Al is dit ook erg fraai.
henkhekje zegt
@alfablog: valt best mee als je er eenmaal mee bezig bent. Het lijkt erger dan het is. (Ervaring)
autodrome zegt
Ik vind het mooi, maar wat slurpt ie nou in de praktijk?
ijoost zegt
@autodrome: dat wil je niet weten. Waarom denk je dat er twee tanks zijn?
henkhekje zegt
@autodrome: 1 op 5 ongeveer. Valt best mee.
moveyourmind zegt
@henkhekje: Valt best mee zegt ie…
That’s the spirit! Hobby’s kosten nu eenmaal geld.
max1061997 zegt
@autodrome reken maar op 1:4, er zitten niet voor niks twee tanks in, anders sta je elke dag aan de pomp;)
ijoost zegt
Mooie auto,, jeugdherinneringen
alleen die stilstand…..auto is wel helemaal nagelopen (mag ik hopen)
En “jammer” van het “verkeerde” motorblok.
max1061997 zegt
@ijoost auto is nagelopen en rijdt geweldig!
moveyourmind zegt
Mooi exemplaar!
Schitterend hoe lang Jaguar het nog vol heeft weten te houden om auto’s uit de fabriek te laten rollen die vanaf nieuw af aan al ouderwets eruit zagen. Met een heerlijk ouderwets comfortabel afgesteld onderstel.
Zelfs als eigenaar zou je bijna vergeten tot welke prestaties de tevreden spinnende roofkat in staat is. Totdat je hem wakker maakt, en hij als een echte kat zijn zich met zijn achterpoten afzet en recht op zijn doel afgaat…
Op zo’n moment vergeet je spontaan uitgaven aan wegenbelasting, brandstof en onderhoud. You only life once.
moveyourmind zegt
@moveyourmind: Excuus voor die f in de laatste zin…
fayence7 zegt
Ok, V12 is niet altijd even handig. V8 is en blijft top, maar ook kwetsbaar. Zelf heeft moi een 4.0 6 cylinder uit ’96. Aanrader. Cruisen maar toch ook power.
p993 zegt
Slimme manier van adverteren, dat wel…
krankjorem zegt
12 jaar 2000km. Succes met alle uitgedroogde rubbers
sabrerator zegt
Ik heb de mazzel regelmatig te kunnen sturen in zijn sportieve broertje, de XJ-S in de vol-cabrio versie. Een waarlijk genot. Volledige stilte en behalve de toerenteller geen enkele notie of het ding wel loopt. Maar als je gas geeft en je de bak zo gek hebt gekregen de kick-down te activeren gaat ze (het is uiteraard een zij) met gepaste tegenzin er fors vandoor. Maar eigenlijk heurt het niet.
Een paar jaar terug zijn we met Jacky, zoals ze heet, een paar weken naar haar geboorteland geweest. Volkomen probleemloos 3000km gereden en op die trip nog geen 500 liter verstookt. Iets zuiniger als 1:6. Lange stukken snelweg 1 op 7,3.
Maar de beleving van zo’n V12….
Hemels. Een gevoel van almacht, excessieve luxe, verfijning en elegantie.
Deze XJ ziet er schitterend uit. Persoonlijk liever Racing Green met biscuit leer en eigenlijk ook een 4,2 zespitter en Series II, maar het rijden hierin moet geweldig zijn. Ik ken de XJ Series III ook goed en de combinatie met V12 zal ook geen straf zijn.
oetelaar zegt
Schitterende auto en zal een sensatie zijn om het gaspedaal in te mogen trappen. Veel succes met de verkoop.
max1061997 zegt
@oetelaar dankje;)