Bwa, ne punisher zou ik een prelude nu niet direct noemen. Tenzij er een beul van een turbo kit op gemonteerd zit. Zelfs als er een H22 inzit, is hij vrij snel. Maar nog steeds geen punisher.
De coupé op basis van de Accord en dat was -weet ik uit eigen ervaring- al een uitermate fijn rijdende en sturende auto. Ook deze Prelude is prachtig, ondanks z’n uitbundige uiterlijk.
Wel een dingetje: ik meen ook hier weer kleine bloemkooltjes van roest te zien, in de rand van de achterste wielkast, net boven de bumper. Ongelofelijk dat zowat alle Civics, Accords, Preludes tot ver in de jaren ’90 daar vroeg of laat mee te maken kregen. Technisch en kwalitatief was het allemaal zeer hoogstaand bij Honda, maar dat euvel kregen ze maar niet uitgebannen.
@davelepeef: Mijn eerste Accord (bj. ’92) kreeg het na een jaar of 7, 8, de tweede Accord (bj. ’97) kreeg dit al na 6 jaar. Toen ik daarmee bij de dealer kwam waar ik deze auto een half jaar eerder had gekocht, zeiden ze “die heeft de recall-actie daarvoor waarschijnlijk gemist”. Maar een snelle check in de computer gaf uitsluitsel: de roest was nog geen jaar daarvoor ‘verholpen’. Deels uit coulance werd dit opnieuw aangepakt, maar weer twee jaar later begon de lak ze aan allebei de kanten opnieuw te bobbelen; toen heb ik het maar zo gelaten. Voor de rest was het een superfijne auto, deed het altijd, alleen het reguliere onderhoud kostte vaak de hoofdprijs (vervanging van modelspecifieke slijtdelen), in vergelijk met de concurrentie.
@RRRobert: Na 6 jaar was wel wat vroeg ja, maar je had hem dus gebruikt gekocht?
Misschien had er wel schade op gezeten of te brede wielen met banden. Dan kun je ook wachten op roest.
Heb zelf een civic coupe gehad van ’96 en totaal geen roest. Zelfs niet in 2010 toen ik hem toevallig ergens zag staan. Waar ik me wel mateloos aan stoorde was de herrie die de voorruit maakte en het eindeloos op en (te hoogtoerig) terugschakelen van de automaat
@RRRobert: inderdaad, technisch nooit problemen gehad met m’n Civic uit ’99. Totaal 260.000 mee gereden zonder ook maar 1 technisch probleem (na het verkrijgen van een lease mobiel is de Civic totaal opgereden door m’n vriendin). In 2014 begon de roest bij de achterste wielkasten goed door te komen.
@RRRobert: trouwens, toen ik m’n Civic kocht in ’99 heb ik nog ernstig getwijfeld tussen de half jaar oude Civic en een 5 jaar oude Prelude… Toch voor de Civic gekozen, maar als ik deze nu zo zie heb ik toch weer een klein beetje spijt :-(
Nice, I like it. Gewoon netjes. Nette afwerking en mooie velgen, black on black, ja prima. Wel even opfokken om de looks waar te maken want zo snel is zo’n Prelude nou ook weer niet.
De 2.2 vtec zijn echt snel bij ons reed er vroeger 1 rond in de buurt die gast ging met iedereen racen en ik zag hem maar 1 keer maar verliezen van m3 e36
toyotafortuner zegt
Prima uitgevoerd!
audir8v10 zegt
Haha the Punisher!! En dan door iedereen schijt gereden worden
dutchoutlaw zegt
Dik uitgevoerd zo! Geen rare fratsen of wat dan ook. Perfect. ?
baklava zegt
Daar moet je niet mee over een drempel gaan. Toffe auto wel :)
bart_v zegt
Ben niet zo van de honda maar deze brengt het gemiddelde wel om hoog om die knakken civics te compenseren
nasty zegt
Bwa, ne punisher zou ik een prelude nu niet direct noemen. Tenzij er een beul van een turbo kit op gemonteerd zit. Zelfs als er een H22 inzit, is hij vrij snel. Maar nog steeds geen punisher.
2wheeler zegt
De knetter wat een dikkerd! Normaal heb ik hier niets mee maar dit maakt me wel hebberig
pesu zegt
Gaaf ding, zou die wel voor m’n deur willen hebben staan.
RRRobert zegt
De coupé op basis van de Accord en dat was -weet ik uit eigen ervaring- al een uitermate fijn rijdende en sturende auto. Ook deze Prelude is prachtig, ondanks z’n uitbundige uiterlijk.
Wel een dingetje: ik meen ook hier weer kleine bloemkooltjes van roest te zien, in de rand van de achterste wielkast, net boven de bumper. Ongelofelijk dat zowat alle Civics, Accords, Preludes tot ver in de jaren ’90 daar vroeg of laat mee te maken kregen. Technisch en kwalitatief was het allemaal zeer hoogstaand bij Honda, maar dat euvel kregen ze maar niet uitgebannen.
crx zegt
@RRRobert: klopt helemaal. Daar is mijn jeugdliefde inderdaad ook kapot aan gegaan, op een gegeven moment vielen de gaten er in.
asmulders zegt
@CRX: Mijn eerste jeugdliefde had al gaten
davelepeef zegt
@asmulders: 2 in de bodem gok ik?
asmulders zegt
@davelepeef: tussen de binnenspatbordjes
davelepeef zegt
@RRRobert: zijn al wel 25 jaar oud hè
RRRobert zegt
@davelepeef: Mijn eerste Accord (bj. ’92) kreeg het na een jaar of 7, 8, de tweede Accord (bj. ’97) kreeg dit al na 6 jaar. Toen ik daarmee bij de dealer kwam waar ik deze auto een half jaar eerder had gekocht, zeiden ze “die heeft de recall-actie daarvoor waarschijnlijk gemist”. Maar een snelle check in de computer gaf uitsluitsel: de roest was nog geen jaar daarvoor ‘verholpen’. Deels uit coulance werd dit opnieuw aangepakt, maar weer twee jaar later begon de lak ze aan allebei de kanten opnieuw te bobbelen; toen heb ik het maar zo gelaten. Voor de rest was het een superfijne auto, deed het altijd, alleen het reguliere onderhoud kostte vaak de hoofdprijs (vervanging van modelspecifieke slijtdelen), in vergelijk met de concurrentie.
asmulders zegt
@RRRobert: Na 6 jaar was wel wat vroeg ja, maar je had hem dus gebruikt gekocht?
Misschien had er wel schade op gezeten of te brede wielen met banden. Dan kun je ook wachten op roest.
Heb zelf een civic coupe gehad van ’96 en totaal geen roest. Zelfs niet in 2010 toen ik hem toevallig ergens zag staan. Waar ik me wel mateloos aan stoorde was de herrie die de voorruit maakte en het eindeloos op en (te hoogtoerig) terugschakelen van de automaat
venckman zegt
@RRRobert: inderdaad, technisch nooit problemen gehad met m’n Civic uit ’99. Totaal 260.000 mee gereden zonder ook maar 1 technisch probleem (na het verkrijgen van een lease mobiel is de Civic totaal opgereden door m’n vriendin). In 2014 begon de roest bij de achterste wielkasten goed door te komen.
venckman zegt
@RRRobert: trouwens, toen ik m’n Civic kocht in ’99 heb ik nog ernstig getwijfeld tussen de half jaar oude Civic en een 5 jaar oude Prelude… Toch voor de Civic gekozen, maar als ik deze nu zo zie heb ik toch weer een klein beetje spijt :-(
heat59 zegt
Dikke sloffen daar houd ik van. Gaaf!
jackass266 zegt
Altijd mooie auto’s gevonden die preludes
bischero zegt
Afgrijselijk ding
kapitein zegt
Oef… ik heb er een guilty pleasure bij…
wolffjee zegt
Wat een waanzinnig lelijk hok
bmwtouring zegt
Mooi ding! Deze hadden ook een bijzonder dashboard, als het contact uit stond zag je de meters niet.
allesmetturbo zegt
Heel dik
johanw zegt
Ach ja 185 Pk met vierwielsturing moest je destijds toch wel knappe auto hebben om dit voor te blijven…
PeugeotGTI zegt
Nice, I like it. Gewoon netjes. Nette afwerking en mooie velgen, black on black, ja prima. Wel even opfokken om de looks waar te maken want zo snel is zo’n Prelude nou ook weer niet.
drdrift zegt
Die trekt nog geen warme vette worst van een schuin dak af
mrmiyagi1982 zegt
Die 2.2vtec liepen volgens mij behoorlijk zoals ik t me kon herinneren.
Ik vind ze nog steeds gaaf
En deze ziet er lekker uit.
dandi zegt
De 2.2 vtec zijn echt snel bij ons reed er vroeger 1 rond in de buurt die gast ging met iedereen racen en ik zag hem maar 1 keer maar verliezen van m3 e36
pinut187 zegt
Wow lekker!
pinut187 zegt
Zo das fijn!
blo3to3t zegt
Kamper auto, bah!
volvoturbo zegt
Heb ook n Prelude 4e gen gehad. Mooie coupé blijft t.
BrutaalAapje zegt
Mooiste model Prelude. Nice uitgevoerd. Meer heeft tie zeker niet nodig. Voor een klein budget erg veel pret!