1964 Ferrari 250 GTO
Kwijlen. Dat is wat wij hebben staan doen tijdens het fotograferen van deze legendarische auto!
Kwijlen. Dat is wat wij hebben staan doen tijdens het fotograferen van deze legendarische auto!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
n0zem zegt
Kan ik me indenken! Super platen!
bmw507coupe zegt
Ik kwijl mee
arthurh zegt
Volgens mij kwijlt iedereen hier nu met je mee :)
fastnloud zegt
Fantastisch dit
davelepeef zegt
Erg fraai ding, maar je weet dat het een replica is? Doet verder niet aan de schoonheid af want het is wel een fantastisch ding.
dieselpower zegt
@davelepeef:Hoe weet je dat het een replica is? Als ik de RDW check, lijkt het een echte. Of kun je dat ook laten aanpassen? On Topic: erg fraaie auto en erg mooie foto’s. Zou hem graag een keer zien in het echt.
lotuselises2 zegt
@dieselpower: is een replica, maar wel een hele mooie!
lotuselises2 zegt
@dieselpower: is een replica, maar wel gebaseerd op een echte ouwe Ferrari
clarkson zegt
@dieselpower: je kan het niet laten aanpassen nee.. dus dit is een originele. Blijkbaar wijken ze af want ik heb ooit een andere gezien en die is net iets anders. Er zijn overigens maar 36 van gemaakt. En wat HEEEEL bijzonder is voor oude ferrari’s, ze zijn nog allemaal in leven.
jansuh87 zegt
@clarkson: tja al is er niets meer van over behalve het chassisnummer dan is die nog niet totallos
bassx zegt
@clarkson: En van die 250 GTO zijn er maar 3 originele Series II modellen zoals deze replica is uitgevoerd en staat er volgens mij 1 van in het Ferrari museum. Door Ferrari zelf zijn er 4 250 GTO series I omgebouwd naar een Series II. Het exemplaar dat je hier ziet is een GT omgebouwd naar een 250 GTO series II. Een originele ’64 250 GTO verkoop je makkelijk voor 30 miljoen dat zal deze niet waard zijn.
davelepeef zegt
@bassx: ik weet niet of de 64 net zo veel moet opbrengen als de “normale” GTO, die zijn de afgelopen jaren voor absurde bedragen gegaan. Maar de ’64 is volgens mij wat minder geliefd, ondanks z’n zeldzaamheid.
clarkson zegt
@bassx: Dat weet je zeker? Dus deze auto is niet gebouwd door ferrari zelf?
maarten020 zegt
@clarkson: In totaal zijn er 41 geproduceerd, waarvan 3 van de GTO ’64 versie waar deze replica op gebaseerd is.
1962–64 Ferrari 250 GTO Production
1961 prototypes: 2
1962–63 Series I 250 GTO: 32
1962–63 “330 GTO”: 3
1963 250 GTO with LM Berlinetta-style body: 1
1964 Series II 250 GTO (new-build only): 3
nvn1993 zegt
@davelepeef: ik heb er geen verstand van. Maar is dit zon replica die op een ferrari uit die tijd is gebaseerd of gewoon een echte zelfgemaakte replica?
ettie zegt
@nvn1993: ja dat denk ik ook, hij staat ook niet als GTO maar als GT op kenteken.
davelepeef zegt
@ettie: ik denk dat alle auto’s uit de 250 GT reeks als zodanig op kenteken staan. Interessant punt :)
ettie zegt
@davelepeef: alle GT’s hebben een spatie dan met daarna een toevoeging achter GT staan. De GTO zou dan volgens mij anders op kenteken moeten staan.
http://www.ferrari-register.nl/ferrari/home/stradali-classici/250-gt/gto-lmb/4817-gt-250-gte-gto-64-recreation
bietje zegt
Ben geen kenner, maar ik dacht dat er geen 250 GTO meer in nederlandse handen was ?
Rob zegt
@bietje:
Het is dan ook een replica, gebaseerd op een Ferrari 250 GT/E chassis. De Nederlander Piet Roelofs heeft hem gebouwd. Ik heb volgens mij nog ergens een linkje met wat meer info opgeslagen. Maar dan moet ik mijn internetarchief induiken ;-)
lotuselises2 zegt
@Rob: klopt helemaal. Rijdt elk jaar mee op Historic Grand Prix op Zandvoort, daar kende ik hem al van.
bietje zegt
@Rob: Ja ik zag via rdw al dat het een 250 g.t. was, maar beetje suffe titel boven dit artikel… Neemt niet weg dat hij vreselijk mooi is.
davelepeef zegt
@Rob: dank je wel voor de support ;)
pomoek zegt
Mooi, valt me opeens op dat het stuur wel heel erg naar links staat, rijdt wel lastig denk ik ;-).
dirk1414 zegt
Top auto alleen die foto’s maken het nog vele male mooier klasse
camber24 zegt
‘Die andere koets’. Barbaar….
Het is een (replica) 250 GTO64
camber24 zegt
GTO64
autodrop zegt
Pfoeee teiltje alstublieft!
begbers zegt
Je zult het genoegen maar hebben om daar je zondag tourtje in te rijden.. Wauw.
maferick74 zegt
Bij het winnen van een hoofdprijs staat dit op mijn verlanglijstje… euh hoe hoog zal die prijs moeten zijn?
c3po zegt
Wat dik! Mooie foto’s ook!
sirpowersedan zegt
????
tycorz zegt
Lovely car and pictures! ??
davelepeef zegt
Autoblog, tijd voor een bezoekje bij Roelofs zou ik zeggen, naar wat ik begrijp toch Nederlands’ trots op historisch Ferrari terrein…
Rob zegt
@davelepeef:
En dan ook meteen langs bij Hietbrink ;-)
Verwacht eigenlijk ook dat Hietbrink de body van deze wagen heeft gemaakt.
vintagecars zegt
@Rob:
Hi Rob, nee het is geen Hietbrink body.
davelepeef zegt
Maakt overigens niet uit dat het geen “echte” is want het blijft een fantastische machine. Alleen die magische historie zit er niet achter…
suzikubelona zegt
Wat een prachtige foto’s!
autoleven zegt
Bedankt voor alle complimenten! Mochten jullie meer foto’s van deze GTO willen zien, neem dan een kijkje op onze Facebookpagina! :D
stradale888 zegt
@autoleven: Schitterend! Mooie plaatjes bij kasteel Rosendael. Deze auto kwam mij eens tegemoetrijden op de Posbank. Met afstand het mooiste dat ik daar ooit ben tegengekomen. Aanvankelijk kon ik het nauwelijks bevatten omdat ik dacht dat het een originele 64 was.
maarten020 zegt
Prachtige replica ook al begrijp ik niet dat het stuk bodywork achter de zijruiten (vanaf de tank) langer door gaat als bij de originele GTO ’64 zie onderstaande link…
https://www.google.nl/search?q=ferrari+250gto+64&espv=2&biw=1920&bih=974&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj6jIXj6tTPAhVCrxoKHSt5BToQ_AUIBigB#tbm=isch&q=ferrari+250gto+64+side
vintagecars zegt
@maarten020:
Er zijn verschillende ’64ers.. Dit is er 1 met een long roof
Wessee zegt
Ik dacht dat de daklijn van een 64 veel korter was, of zijn er ook nog varianten tussen die meer op een 250 LM lijken?
maurice_vandewaarsenburg zegt
64 ?? Volgens RDW in de helft van ’63 op de weg gekomen..
Prachtige auto overigens.
pinut187 zegt
Mooi exemplaar!
vintagecars zegt
Bedankt voor de mooie reactis. Voor degene die nieuwsgierig zijn, het is hetzelfde auto als van dit filmpje http://www.autojunk.nl/2016/08/met-een-250-gto-over-de-nurburgring-gp-strecke
Autoleven bedankt voor de foto’s
Groetjes
Anouk Roelofs
lyon1845 zegt
Heerlijke wagen en zeer fraaie platen.
melpomene zegt
Omdat het nog niet is geplaatst: Geweldige filmpjes van Petrolicious van de échte. Pure klasse.
https://www.youtube.com/watch?v=ewQaikxTUJs
https://www.youtube.com/watch?v=KHgD0wJGcR0