@toyotafortuner: haha overgewaardeerd, het enige wat hier overgewaardeerd is is Alfa Romeo.Leuk zo’n Merc, maar sportief? Nee. Snel rechtdoor maar dan heb je ook alles. En nee, geen overstuur maar gewoon weinig grip. En die luie V8 is ook niet bepaald opzwepend. Ja ik weet waar ik het over heb.
@michaelb: volgens mij haal jij de zaken een beetje door elkaar. Deze 63 onderstuurd? Quattro zeer onderstuurd! En gebouwd voor de amateur racers.. ben je een echte racer dan doe je de bochten uiteraard veel liever in deze achterwielaangedreven 63 en je kan er nog heerlijk mee driften ook.. je komt niks taan vermogen tekort, niet in de bochten en zeker niet op het rechte stuk.
@brabusrocket: Volgens mij zei ik overstuurd. En ja en is veel te comfortabel geveerd. Ik heb er meerdere malen mee mogen sturen en hij is snel. Niet sportief.
@michaelb: volgens mij haal jij de zaken een beetje door elkaar. Deze 63 onderstuurd?? Quattro zeer onderstuurd bedoel je!! En gebouwd voor de amateur racers.. ben je een echte racer dan doe je de bochten uiteraard veel liever in deze achterwielaangedreven 63 en je kan er nog heerlijk mee driften ook.. je komt niks aan vermogen tekort, niet in de bochten en zeker niet op het rechte stuk..
@brabusrocket: LOL, hij zegt niets over onderstuur, maar goed. Zo’n E63 AMG is veel te zacht geveerd en te zwaar om lekker snel het circuit over te jankeren; je hoonigant zo je banden weg. En Quattro is wel zo fijn en veilig in de winter; beiden zijn geen circuit-monsters, dus dat is ook helemaal niet relevant … allemaal fanboy-geklaag.
Ben zelf een MB rijder, maar een RS6 van 2006 is echt mijlen ver moderner en verfijnder dan de E63 uit 2006 hoor …
@michaelb: in alle opzichten stuurt een en rijd een rs6 of m5 beter. (Heb in alle 3 gereden) maar toch is dit de leukste!! Het geluid, en absurde neiging van overstuur, en nog het comfortabelste van alle 3. Niet dat je dat wilt. maar dit houd hem wel meer een gezins bak met bizarre motor. Want denk dat dit ook het idee is achter de power stations
Ik heb precies hetzelfde…combi van achterwiel aandrijving, die motor, het type auto dat zich er eigenlijk niet voor leent….gewoon echte liefde, die is soms niet logisch ?
Heerlijk ding! zonder twijfel deze 63 AMG, kwalitatief ook stukken beter, en deze haalt wel gegarandeerd zijn vermogen, RS producten van audi vaak bij lange na niet.
@bofkont: Hij kan na het uitzoeken natuurlijk nog wel ‘irrelevant’ roepen gezien die 4.2 nooit in de RS6 zat. =P
Persoonlijk vind ik beide modellen niet geweldig.
De eerste en laatste RS6’en doen me meer dan de C6.
Bij AMG is er zoveel ander spul leuker/mooier dan de E estate.
In een battle tussen deze twee kies ik toch ook voor de Audi.
T.o.v. de MB
+ uiterlijk
+ 4wd bruikbaarheid
+ V10 Turbo power
– V10 maar turbo = geluidsdemper
– geen RWD gekkigheid mogelijk
Wat een schitterende wagen zo. Deze generatie, en die hierna van voor de facelift zijn toch echt wel pareltjes. Met de heerlijke V8 om het af te maken. Yes please!
@B00G1E: in totaal hebben 322 mensen wereldwijd destijds een R63 AMG besteld. Daarna trok Mercedes de spreekwoordelijke stekker eruit. Zelf vind ik de R een mooie wagen.
Jawel !!!! Pas nog wezen kijken voor de sedan maar zoek eigenlijk ook een combi en waarom:
RS6 is leuk maar betrouwbaarheid is echt minder, runningcost zijn toch hoger en quattro wil ik niet.
M5 estate is zeldzaam, V10 is prachtig maar samen met die bak toch wel gevoelig.
Juist omdat dit zo’n ontzettend grote combi is en de lijnen totaal niet sportief zijn is het juist zo gaaf dat er toch een Amg versie is.
Ik vind dit stukken gaver dan de M5 of RS6 met 10 cilinders…
Doe mij maar een e61 m5. Als het dan iets van de Duitse drie powerstations moet zijn. De Audi niet, gewoon omdat ik anti-VAG ben. En de merc, ja goed hij is enorm vet maar de e61 is toch een stuk exclusiever. Maar als ik em cadeau kreeg hoorde je me niet klagen.
Naar mijn mening zijn het allebei heerlijke wagens die ieder bij een andere levensfase horen: de Audi is meer op het lijf geschreven voor de actieve gangster en de Mercedes past dan meer bij de gearriveerde gangster… :P
Gaver dan een RS6, zeker weten! Betere sound dan de V10 v.d. vergelijkbare RS6. Maar er is maar één koning en dat is de E61 M5. (Qua sound en handling, niet qua afwerking en kwaliteit).
Eindelijk wordt er afgegeven op de RS6. Dat heeft ook effe geduurd zeg.
Zonder grollen: sinds de dagen dat ik, zo’n tien jaar geleden, iedere ochtend langs een gloednieuwe E320 Combi liep, ben ik hem steeds meer gaan waarderen.
Het is een tijdloze auto. De Combi, althans, oogt in mijn ogen minder gedateerd dan een E61 of C6. En in tegenstelling tot velen ben ik verliefd op de achterzijde, hoewel de vier uitlaten niet gehoeven hadden.
@kliko: Amen. Een M5 of (R)S – 4, 5, 6, 8, of zelfs een 300C SRT (zelfde platform, maar 5,7 HEMI, ik herhaal, HEMI) zou mijn voorkeur genieten boven deze lijkkist.
De Merc toont echt als een kolos, de RS6 en M5 minder. In het zwart geeft mij zo’n E station al snel associatie met een taxi voor de laatste bestemming …
Als je een retesnelle station zoekt met veel binnenruimte, zit je MB gebeiteld. De binnenruimte in een Fünfer is dan best teleurstellend. De AMG sound is ook niet bepaald vervelend …
Sportwagen ? Nee, dat is de Merc net zo min als een RS6 of M5: veel te groot/log.
De beleving of Freude am Fahren (LOL) is er niet minder om ??
Ik weet precies wat deze auto zo begeerlijk maakt, dat is namelijk het feit dat deze auto helemaal geen snelheid uitstraalt en toch echt als de spreekwoordelijke Brandweer gaat!
toyotafortuner zegt
Gaver dan de overgewaardeerde RS6? Ja. Mijn ding? Hm…
michaelb zegt
@toyotafortuner: haha overgewaardeerd, het enige wat hier overgewaardeerd is is Alfa Romeo.Leuk zo’n Merc, maar sportief? Nee. Snel rechtdoor maar dan heb je ook alles. En nee, geen overstuur maar gewoon weinig grip. En die luie V8 is ook niet bepaald opzwepend. Ja ik weet waar ik het over heb.
bofkont zegt
@michaelb: Luie V8, mijn hemel heb je ooit een AMG product uberhaupt gereden?? ding is vrij explosief hoor! RS6 is veel meer nog een rechtdoorbrander
lekbak zegt
@michaelb: als je deze motor lui noemt weet jij niet waar je het over hebt!
brabusrocket zegt
@michaelb: volgens mij haal jij de zaken een beetje door elkaar. Deze 63 onderstuurd? Quattro zeer onderstuurd! En gebouwd voor de amateur racers.. ben je een echte racer dan doe je de bochten uiteraard veel liever in deze achterwielaangedreven 63 en je kan er nog heerlijk mee driften ook.. je komt niks taan vermogen tekort, niet in de bochten en zeker niet op het rechte stuk.
michaelb zegt
@brabusrocket: Volgens mij zei ik overstuurd. En ja en is veel te comfortabel geveerd. Ik heb er meerdere malen mee mogen sturen en hij is snel. Niet sportief.
brabusrocket zegt
@michaelb: volgens mij haal jij de zaken een beetje door elkaar. Deze 63 onderstuurd?? Quattro zeer onderstuurd bedoel je!! En gebouwd voor de amateur racers.. ben je een echte racer dan doe je de bochten uiteraard veel liever in deze achterwielaangedreven 63 en je kan er nog heerlijk mee driften ook.. je komt niks aan vermogen tekort, niet in de bochten en zeker niet op het rechte stuk..
dawwg zegt
@brabusrocket: LOL, hij zegt niets over onderstuur, maar goed. Zo’n E63 AMG is veel te zacht geveerd en te zwaar om lekker snel het circuit over te jankeren; je hoonigant zo je banden weg. En Quattro is wel zo fijn en veilig in de winter; beiden zijn geen circuit-monsters, dus dat is ook helemaal niet relevant … allemaal fanboy-geklaag.
Ben zelf een MB rijder, maar een RS6 van 2006 is echt mijlen ver moderner en verfijnder dan de E63 uit 2006 hoor …
michaelb zegt
@dawwg: Amen iemand die het begrijpt. Een ‘luie’ V8 zegt wat over het karakter van het blok niet dat hij traag is. Maarja, fanboys
rikus zegt
@dawwg: zo moet dat! De beuk erin, hondenkots op je achterruit. Doei achterbandjes. Ik wil er één.
stgp zegt
@michaelb: hahahahahhahaah
kennone zegt
@michaelb: in alle opzichten stuurt een en rijd een rs6 of m5 beter. (Heb in alle 3 gereden) maar toch is dit de leukste!! Het geluid, en absurde neiging van overstuur, en nog het comfortabelste van alle 3. Niet dat je dat wilt. maar dit houd hem wel meer een gezins bak met bizarre motor. Want denk dat dit ook het idee is achter de power stations
rydodrive zegt
@michaelb: jij weet niet waar je over praat. Begin eerst maar eens met skelteren
dsdh zegt
@michaelb: amen
autoriteit zegt
@toyotafortuner: Overgewaardeerde RS6? Je hebt werkelijk geen idee dus waar je het over hebt, das wel duidelijk..
tragepater zegt
Ben niet van de vag maar dan kies ik liever voor de Audi
tenaci zegt
Klopt!
tragepater zegt
http://www.pipermotorsport.com/blogs/news/9519113-project-frankenstein-benz
Autoblog deze auto is eindelijk klaar! Dit is pas een Mercedes..! Maar das mijn mening :)
trustmeiamanengineer zegt
Toch een beetje een bloedsnelle lijkwagen met heerlijke V8…
gtdave zegt
@trustmeiamanengineer: ziet er beter uit dan de NLe 5er
tigersport zegt
Grappig … ik dacht eerst ook dat het over een lijkenwagen ging ?
autogedrocht zegt
Zeer brute bak. Lekker lomp, i like it!,
misterdrogba zegt
Meh… Doe toch maar een RS6
suheyl zegt
Heerlijke bak met een fantastisch geluid!
kenwood zegt
Smaak naar meer
dutchoutlaw zegt
Als ik zou moeten kiezen neem ik deze wel ?
nvn1993 zegt
Nee vind de rs6 echt vetter met zn v10
hummer95 zegt
Hmm… Ik zou denk ik voor de RS6 gaan
jdmpetje zegt
Toen ik hem een keer bij topgear zag maakte deze wagen zo’n indruk op me
stgp zegt
Ik heb precies hetzelfde…combi van achterwiel aandrijving, die motor, het type auto dat zich er eigenlijk niet voor leent….gewoon echte liefde, die is soms niet logisch ?
srthellcat zegt
Toch liever een e61 M5
roberto zegt
Volledig mee eens!
deora zegt
Ik wil hem! Maar eigenlijk wil ik elke AMG met de 6.2 V8 :P
strepentrekker zegt
Nee hoor, zonder twijfel de RS6.
Dickie zegt
@strepentrekker: Nee hoor!
oversoft zegt
Wat is die oude E station toch een ontzettend lelijke auto. Nee sorry, voor mij toch echt een RS6.
gilettelubbers zegt
Nee, totaaaaaal niet
bofkont zegt
Heerlijk ding! zonder twijfel deze 63 AMG, kwalitatief ook stukken beter, en deze haalt wel gegarandeerd zijn vermogen, RS producten van audi vaak bij lange na niet.
ko4n zegt
@bofkont: wat is dat voor onzin?!?!
torsen zegt
@ko4n: De 4.2 v8 had vaak wat moeite om de opgegeven cijfers te halen. Volgens mij had de 5.0 in de RS6 daar geen last van want turbo’s.
bofkont zegt
@ko4n: lees je even wat beter in voordat je onzin roept mijn beste ;)
torsen zegt
@bofkont: Hij kan na het uitzoeken natuurlijk nog wel ‘irrelevant’ roepen gezien die 4.2 nooit in de RS6 zat. =P
Persoonlijk vind ik beide modellen niet geweldig.
De eerste en laatste RS6’en doen me meer dan de C6.
Bij AMG is er zoveel ander spul leuker/mooier dan de E estate.
In een battle tussen deze twee kies ik toch ook voor de Audi.
T.o.v. de MB
+ uiterlijk
+ 4wd bruikbaarheid
+ V10 Turbo power
– V10 maar turbo = geluidsdemper
– geen RWD gekkigheid mogelijk
bofkont zegt
@torsen: Heb je ook weer gelijk in.
jeppie zegt
Lekkere wagen maar liever een RS6
lekbak zegt
Wat een schitterende wagen zo. Deze generatie, en die hierna van voor de facelift zijn toch echt wel pareltjes. Met de heerlijke V8 om het af te maken. Yes please!
joerek zegt
Lijkt wel een lijkwagen uit 1994
bofkont zegt
@joerek: fanboy allert !! ;)
Mijn hemel van dat is Audi veel meer blijven steken in dat saaie niets onderscheidende design.
c200 zegt
Vind een pracht van een auto, maar ga toch voor een RS6.
ch26 zegt
Zeker weten!!
B00G1E zegt
als je dit al mooi vind, wellicht is de MB R63AMG ook wat voor je?
Zag er laatst 1 op de parkeerplaats staan en vroeg me toch echt af wie nu zoveel geld voor een R zou betalen.
http://www.caranddriver.com/reviews/2007-mercedes-benz-r63-amg-first-drive-review
deora zegt
@B00G1E: in totaal hebben 322 mensen wereldwijd destijds een R63 AMG besteld. Daarna trok Mercedes de spreekwoordelijke stekker eruit. Zelf vind ik de R een mooie wagen.
turboboy zegt
Jawel !!!! Pas nog wezen kijken voor de sedan maar zoek eigenlijk ook een combi en waarom:
RS6 is leuk maar betrouwbaarheid is echt minder, runningcost zijn toch hoger en quattro wil ik niet.
M5 estate is zeldzaam, V10 is prachtig maar samen met die bak toch wel gevoelig.
Jantje_555 zegt
kentekens eraf, andere velgen en uitlaat en laat die stoplicht sprintjes maar komen
amg88 zegt
Zonder twijfel de E AMG!! Een Audi komt bij mij ergens achteraan in het rijtje voor.
bender zegt
Wat een gave bak. Zo veel klasse en toch zo veel ballen.
Deze veel liever dan een sjonnie/tokkie/turkie Audi
senne zegt
Juist omdat dit zo’n ontzettend grote combi is en de lijnen totaal niet sportief zijn is het juist zo gaaf dat er toch een Amg versie is.
Ik vind dit stukken gaver dan de M5 of RS6 met 10 cilinders…
lovecars zegt
Eerst RS6 dan de M5 dan pas de Merc is mijn mening.
allesmetturbo zegt
Veeeel liever een RS6! Nog liever een M5 station :D vind een benz echt een saaie auto, zal vast snel zijn maar lijkt me maar niets.
thomcarspotter zegt
Ja; dit vind ik echt een dikke powerstation! Mijn fav van het segment!
pinut187 zegt
Zie liever de RS6, de achterkant van dit model 63 nou niet echt aantrekkelijk..
ivofga zegt
Doe mij maar een e61 m5. Als het dan iets van de Duitse drie powerstations moet zijn. De Audi niet, gewoon omdat ik anti-VAG ben. En de merc, ja goed hij is enorm vet maar de e61 is toch een stuk exclusiever. Maar als ik em cadeau kreeg hoorde je me niet klagen.
roadrage78 zegt
Naar mijn mening zijn het allebei heerlijke wagens die ieder bij een andere levensfase horen: de Audi is meer op het lijf geschreven voor de actieve gangster en de Mercedes past dan meer bij de gearriveerde gangster… :P
shibby zegt
Elke ochtend de straat wakker maken? Vet! Zon RS6 is leuk, maar dit valt toch meer onder de categorie powahhh [/Jeremy Clarkson]
amgloverr zegt
Kijk dit is zo gaaf! maar liever de sedan! (dit is eigg net een lijkwagen) De E55 vind ik nog dikker! met die heerlijke motor.
eelco74 zegt
Sowieso liever dit dan een Volkswagen met wat extra chromen strips en een iets beter interieur. Want dat is wat Audi in feite is.
bugboy zegt
@eelco74: Met die logica is dit een opgedirkte Smart.
fmgarcia zegt
@bugboy: Doe mij maar een mini met v10. Of Rolce Royce station.
bfvo zegt
Eh, nee!
bartsmit zegt
Lelijke taxi.
skinnybmw zegt
Gaver dan een RS6, zeker weten! Betere sound dan de V10 v.d. vergelijkbare RS6. Maar er is maar één koning en dat is de E61 M5. (Qua sound en handling, niet qua afwerking en kwaliteit).
torsen zegt
@skinnybmw: De 5 word ook het mooiste oud van de 3.
skinnybmw zegt
@torsen: vind ik ook! En eigenlijk is dit de King en de M5 de Legend.
phaeton zegt
Eindelijk wordt er afgegeven op de RS6. Dat heeft ook effe geduurd zeg.
Zonder grollen: sinds de dagen dat ik, zo’n tien jaar geleden, iedere ochtend langs een gloednieuwe E320 Combi liep, ben ik hem steeds meer gaan waarderen.
Het is een tijdloze auto. De Combi, althans, oogt in mijn ogen minder gedateerd dan een E61 of C6. En in tegenstelling tot velen ben ik verliefd op de achterzijde, hoewel de vier uitlaten niet gehoeven hadden.
mercedesgl500 zegt
Dit is toch wel de mooiste e klasse helemaal deze
slickrick zegt
Heerlijke auto, ik heb de 320cdi gehad, en die ging al als een raket. Deze is ook lekker dik en het zwart staat hem goed.
mrmiyagi1982 zegt
Ik vind hm niet echt per se mooi. Maar amg 6.2 v8 meer heb je niet nodig. The end
87sandyd zegt
Wat een fanboys hier, bah. Rs6 overgewaardeerd noemen is ook niet echt een vorm van klasse, gadverdamme
bofkont zegt
@87sandyd: Met die avatar kunnen we je moeilijk serieus nemen nu ;)
kliko zegt
Blijft een taxi.
bluebear zegt
@kliko: Amen. Een M5 of (R)S – 4, 5, 6, 8, of zelfs een 300C SRT (zelfde platform, maar 5,7 HEMI, ik herhaal, HEMI) zou mijn voorkeur genieten boven deze lijkkist.
timtag zegt
ALLES is beter dan een Audi
baap zegt
Prachtbak
tigersport zegt
De Merc toont echt als een kolos, de RS6 en M5 minder. In het zwart geeft mij zo’n E station al snel associatie met een taxi voor de laatste bestemming …
Als je een retesnelle station zoekt met veel binnenruimte, zit je MB gebeiteld. De binnenruimte in een Fünfer is dan best teleurstellend. De AMG sound is ook niet bepaald vervelend …
Sportwagen ? Nee, dat is de Merc net zo min als een RS6 of M5: veel te groot/log.
De beleving of Freude am Fahren (LOL) is er niet minder om ??
denniyo zegt
Ik weet precies wat deze auto zo begeerlijk maakt, dat is namelijk het feit dat deze auto helemaal geen snelheid uitstraalt en toch echt als de spreekwoordelijke Brandweer gaat!