@jack_abarth: als je maar hard genoeg mee gooide ging die dicht. Alleen de kop stukje uitlaat zat dan door het dunne blik heen, deze stak iets uit. Daarnaast werd het loeiheet als je met een dichte motorkap reed/rijdt
Pas nog met de moderne 595 gereden, grappig autootje. Veel lawaai weinig boemboem en vooral véél te krap interieur.
Doe mij maar een echte sportwagen uit die tijd.
Als dit een replica is, ligt de prijs afhankelijk van de hoeveelheid gebruikte originele Abarth onderdelen ergens tussen de 15 en 20K Euri. Maar als ’t één van de weinige nog bestaande echte is, heb je ’t al gauw over een modaal jaarsalaris. Voor een autootje met – af fabriek – 38 PK. Best een beetje geld.
@amghans:
Eigenlijk was dit ook mijn gedachte .
Er wordt weer ontzettend veel gemaakt om een gewone te Abarthiseren .
Zelfde geldt uiteraard voor de 600 en de Renault R8
Een beetje 600 Abarth zonder race-historie gaat makkelijk door de ton Euries heen.
Leuk karretje. ?
Dat is een apart gebakje.
Wat zijn de specs? :)
@fruitcake: 45pk ofzo geloof ik hahaha
@ozan: Op een wagengewicht van een aardappel is dat prima hoor ;)
@fruitcake: 48 pk uit een 690cc 2cilinder en 0 tot 100 in 20 sec!!
Die Italianen waren prachtig bezig toen. F een stukje metaal ertussen zodat de motorkap wat open blijft staan :’)
@nielsnl1:
Sterker nog, volgens mij ging de kap niet eens meer dicht omdat het blok te groot was. (durf het niet met zekerheid te zeggen overigens)
@jack_abarth: is dat niet zo omdat de carburateur te groot was? Het is volgend mij in ieder geval niet voor extra koeling.
@jack_abarth: als je maar hard genoeg mee gooide ging die dicht. Alleen de kop stukje uitlaat zat dan door het dunne blik heen, deze stak iets uit. Daarnaast werd het loeiheet als je met een dichte motorkap reed/rijdt
@nielsnl1: bij de 600 Abarth stond de motorkap helemaal horizontaal open. Los van de extra koeling bleek het ook aërodynamische voordelen te hebben.
Ik vind t echt altijd top dat die moterkapjes een stukje open staan! Helemaal bij die race uitvoeringen!
@epimetheus: ik had bij mijn 127 de motorkap ook altijd een stukje openstaan. Je wilt niet weten waar ik allemaal tegenaan gereden ben. Echt top!
Zat bij deze versie de motor voorin dan? Weer wat geleerd.
@dafmaf: je hebt alleen de eerste foto gezien?
Hahaha, inderdaad. Wat een stomme opmerking van me. *In de hoek staan gaat*
@dafmaf: gaan daar maar op z’n minst een week staan, in de hoek schamend..
Pas nog met de moderne 595 gereden, grappig autootje. Veel lawaai weinig boemboem en vooral véél te krap interieur.
Doe mij maar een echte sportwagen uit die tijd.
Als dit een replica is, ligt de prijs afhankelijk van de hoeveelheid gebruikte originele Abarth onderdelen ergens tussen de 15 en 20K Euri. Maar als ’t één van de weinige nog bestaande echte is, heb je ’t al gauw over een modaal jaarsalaris. Voor een autootje met – af fabriek – 38 PK. Best een beetje geld.
@amghans:
Eigenlijk was dit ook mijn gedachte .
Er wordt weer ontzettend veel gemaakt om een gewone te Abarthiseren .
Zelfde geldt uiteraard voor de 600 en de Renault R8
Een beetje 600 Abarth zonder race-historie gaat makkelijk door de ton Euries heen.
Hele leuke spot!
Schumacher had een 500 en vertelde dat deze wagen hem nog het meeste aan een F1 wagen deed denken qua beleving !
Een super schattig wagentje waar je ook nog eens flink hard mee kan. Perfect!