@jack_abarth: als je maar hard genoeg mee gooide ging die dicht. Alleen de kop stukje uitlaat zat dan door het dunne blik heen, deze stak iets uit. Daarnaast werd het loeiheet als je met een dichte motorkap reed/rijdt
Pas nog met de moderne 595 gereden, grappig autootje. Veel lawaai weinig boemboem en vooral véél te krap interieur.
Doe mij maar een echte sportwagen uit die tijd.
Als dit een replica is, ligt de prijs afhankelijk van de hoeveelheid gebruikte originele Abarth onderdelen ergens tussen de 15 en 20K Euri. Maar als ’t één van de weinige nog bestaande echte is, heb je ’t al gauw over een modaal jaarsalaris. Voor een autootje met – af fabriek – 38 PK. Best een beetje geld.
@amghans:
Eigenlijk was dit ook mijn gedachte .
Er wordt weer ontzettend veel gemaakt om een gewone te Abarthiseren .
Zelfde geldt uiteraard voor de 600 en de Renault R8
Een beetje 600 Abarth zonder race-historie gaat makkelijk door de ton Euries heen.
dorus69 zegt
Leuk karretje. ?
mashell zegt
Dat is een apart gebakje.
fruitcake zegt
Wat zijn de specs? :)
ozan zegt
@fruitcake: 45pk ofzo geloof ik hahaha
baap zegt
@ozan: Op een wagengewicht van een aardappel is dat prima hoor ;)
phdg zegt
@fruitcake: 48 pk uit een 690cc 2cilinder en 0 tot 100 in 20 sec!!
nielsnl1 zegt
Die Italianen waren prachtig bezig toen. F een stukje metaal ertussen zodat de motorkap wat open blijft staan :’)
jack_abarth zegt
@nielsnl1:
Sterker nog, volgens mij ging de kap niet eens meer dicht omdat het blok te groot was. (durf het niet met zekerheid te zeggen overigens)
danmar zegt
@jack_abarth: is dat niet zo omdat de carburateur te groot was? Het is volgend mij in ieder geval niet voor extra koeling.
jpoers zegt
@jack_abarth: als je maar hard genoeg mee gooide ging die dicht. Alleen de kop stukje uitlaat zat dan door het dunne blik heen, deze stak iets uit. Daarnaast werd het loeiheet als je met een dichte motorkap reed/rijdt
roppp zegt
@nielsnl1: bij de 600 Abarth stond de motorkap helemaal horizontaal open. Los van de extra koeling bleek het ook aërodynamische voordelen te hebben.
epimetheus zegt
Ik vind t echt altijd top dat die moterkapjes een stukje open staan! Helemaal bij die race uitvoeringen!
roppp zegt
@epimetheus: ik had bij mijn 127 de motorkap ook altijd een stukje openstaan. Je wilt niet weten waar ik allemaal tegenaan gereden ben. Echt top!
dafmaf zegt
Zat bij deze versie de motor voorin dan? Weer wat geleerd.
n0zem zegt
@dafmaf: je hebt alleen de eerste foto gezien?
dafmaf zegt
Hahaha, inderdaad. Wat een stomme opmerking van me. *In de hoek staan gaat*
pinut187 zegt
@dafmaf: gaan daar maar op z’n minst een week staan, in de hoek schamend..
Hupke zegt
Pas nog met de moderne 595 gereden, grappig autootje. Veel lawaai weinig boemboem en vooral véél te krap interieur.
Doe mij maar een echte sportwagen uit die tijd.
amghans zegt
Als dit een replica is, ligt de prijs afhankelijk van de hoeveelheid gebruikte originele Abarth onderdelen ergens tussen de 15 en 20K Euri. Maar als ’t één van de weinige nog bestaande echte is, heb je ’t al gauw over een modaal jaarsalaris. Voor een autootje met – af fabriek – 38 PK. Best een beetje geld.
desjonnies zegt
@amghans:
Eigenlijk was dit ook mijn gedachte .
Er wordt weer ontzettend veel gemaakt om een gewone te Abarthiseren .
Zelfde geldt uiteraard voor de 600 en de Renault R8
Een beetje 600 Abarth zonder race-historie gaat makkelijk door de ton Euries heen.
pinut187 zegt
Hele leuke spot!
desjonnies zegt
Schumacher had een 500 en vertelde dat deze wagen hem nog het meeste aan een F1 wagen deed denken qua beleving !
Kuifje zegt
Een super schattig wagentje waar je ook nog eens flink hard mee kan. Perfect!