S6 omgebouwd naar RS6 750pk | 900NM
750 PK / 900NM
2 nieuwe turbo’s
grotere intercooler
aft. exhaust (denk armytrix)
de eigenaar vertelde dat een rs6 te duur was voor aanschaf door belasting. hij kocht een s6 en van het overgebleven geld dat die zou moeten uitgeven voor een rs6 heeft die de s6 gewoon opgevoerd naar een rs6. hij kwam nog is voordeliger uit ook ??
leandro zegt
Nieuw zit er ongeveer 28.000 euro verschil tussen. Dat die motor tuning goedkoper is geloof ik wel. Maar een nieuw exterieur en interieur en motor upgrades betwijfel ik…
mikkeloentje zegt
@leandro: bijtelling
granlusso zegt
@mikkeloentje: Bijtelling over 200.000 euro of 170.000 euro, dat maakt in die klasse toch niet echt uit. Bovendien kun ke met de belastingdienst afspraken maken over de bijtelling van auto’s in deze prijscategorie.
borro4 zegt
@granlusso: nou een s6 is geen 170.000 euro hoor?
granlusso zegt
@borro4: Ja oke, das een beetje overdreven. Maar 150.000 moet lukken met wat Audi Exclusive spul
stsv8 zegt
@granlusso: deze is €135k op kenteken. Dat scheelt dus €10k per jaar aan netto bijtelling met €200k. Kun je leuk van op vakantie, lijkt me.
thomasbol zegt
@stsv8: ding is geïmporteerd (2012), dan is dat prijsverschil ook te verklaren.
Gulli zegt
@granlusso: Ik heb wel eens gehoord dat bijtellen op een auto van meer dan een ton niet interessant meer is. Dan kun je hem beter meteen afrekenen. Ik ben te lui om te rekenen maar het klinkt plausibel.
scooper zegt
@Gulli: voor de bijtelling maakt het niet uit of je de auto meteen afrekent of niet, het gaat erom of de auto op de zaak staat of privé. Het wordt gezien als persoonlijk financieel gewin wanneer de auto op de zaak staat en jij er privé km mee rijdt. Ookal is de bijtelling hoog, het kan soms nog steeds voordeliger zijn dan privé bijv. 135k aftikken. Op de zaak zijn ALLE kosten weg te schrijven als bedrijfskosten. Privé zou je eerst 20 of 25% VPB moeten betalen en daarna nog dividendbelasting.
boxergt zegt
@scooper: Daarnaast moet je rekenen dat elke euro die je privé uitgeeft, je het dubbele verdient moet hebben in de zaak.
scooper zegt
@boxergt: ik heb de optimistische variant opgeschreven en dat is winstuitkering, een goede fiscalist zal de taxplanning hierop inrichten ipv een hoge salaris (waar jij op doelt).
thomas20vt zegt
@granlusso: weet niet hoe je aan deze onzin komt? Die vlieger gaat helaas niet op. Je betaald naar wat je rijdt… niks afspraken. De belastingdienst, leuker kunnen we t niet maken.
granlusso zegt
@thomas20vt: Ooit gehoord van bijtelling afkopen? Zo zijn er meerderealyermatieben. Ik zeg niet dat je ineens 80% korting krijgt, maar een beetje sturen in wat je wanneer en waarover moet betalen is mogelijk schijnt.
jimmie424 zegt
@mikkeloentje: i
foramen zegt
Dus je geeft uiteindelijk bijna net zoveel uit maar hebt nog steeds geen rs6, interessante denkwijze.
rikus zegt
@foramen: zelfde luxe, meer power, minder kosten.. Tsja..
foramen zegt
@rikus: meer afschrijving want een volgende eigenaar zou een echte rs6 willen, hoeveel bespaar je dan nog.
noachristoffel zegt
@foramen:
e550 zegt
@Foramen: precies. De resale value is aanzienlijk lager. Een koper hiervoor vinden wordt ook lastiger. Iemand die een RS6 wilt die wilt een RS6. En iemand die een iets bescheidenere sport sedan, neemt de S6. Daarnaast lees ik dat de auto ook nog eens is overgespoten in een andere kleur, wat ook niet ten goede komt als je ‘m gaat verkopen. De eigenaar van deze auto heeft deze auto gekocht voor een lange tijd neem ik aan.
rikus zegt
@foramen: Het is import. Dus goedkoper. En misschien wou de eigenaar een auto die niet snel verveelt, en blijft ie tien jaar in bezit. Afschrijving? Who cares.
jdmpetje zegt
@foramen:
simonvb zegt
Ik vind een s6 ook al een leuke wagen
dutchcorvette zegt
Lekker laten als een S6. Onderhuids mag 750 PK wel. Nu lijkt het zo nep.
carseen zegt
@dutchcorvette: audi doet hetzelfde toch?? Wat is er nep aan
Jantje_555 zegt
@dutchcorvette: klopt, spijtig dat hij exterieur voor een RS look is gegaan, bye bye sleeper look
nvn1993 zegt
Ondanks het vermogen is en blijft het een neppe rs6. Onbegrijpelijk dat hij dan niet gewoon een jonge rs6 koopt. Dan bespaar je geld en heb je geen neppert……..
pinut187 zegt
@nvn1993: die zijn allemaal al gestolen..
edjedonnie zegt
@pinut187: inkoppertje hahah
gash zegt
Vreemde redenatie van de berijder Die tsjoening zal wel contant afgetikt zijn.
Jochempie zegt
Dan zal ‘ie ‘m wel helemaal oprijden, want het verschil in restwaarde maakt het verschil tussen de investeringen+S6 en een RS6 nihil.
mashell zegt
@Jochempie: dat lijkt me ook. Als het geen echte RS6 is en met aftermarket tuning ook nog… dat ga je betalen in de restwaarde.
dutchdriftking zegt
Is de auto van Jeroen Dik (JD Engineering ) heeft een S6 omdat hij die prettiger vond dan de RS6 en van het verschil in prijs heeft hij er zelf een auto van gemaakt die beter is dan de RS6. Geniaal ding!
bergmm zegt
@dutchdriftking:
Ah, heeft dus niet heel veel met het kostenaspect te maken, meer promotie object van JD.
lebeaunl zegt
@bergmm: yeps, ze wilden ook ervaren wat de S-tronic aankan etc.
pinut187 zegt
Wel slim, dan laat de dievengildes hem gewoon staan. Die willen alleen RS.
mab zegt
@pinut187: daar klopt dus helemaal niks van. S4 s6 rs4 rs6 worden allemaal massaal gestolen.
jamesbond007 zegt
@mab: zeker als alle info over deze auto’s gewoon op internet staan. Die gasten houden dit soort websites ongetwijfeld in de gaten
mrrallycross zegt
@pinut187: dievengildes zien geen verschil tussen dit en een rs hoor
jockjam zegt
Jeroen Dik (JD Engineering) heeft juist bewust deze S6 gekocht omdat daar een S-Tronic 7 bak in zit en hij deze wel kan tunen in tegenstelling tot de 8 traps ZF TipTronic bak die nog steeds niet gekraakt is en dus niet aan te passen is. Tevens is dit ook de ontwikkel auto van JD waarop ze de software voor de S6 en RS6 hebben ontwikkeld. Juist daarom met deze reden een S6 omdat ze dan meteen 2 vliegen in 1 klap slaan. Verder is er aan het interieur niets veranderd omdat deze bij een S6 en RS6 op het stuurlogo na al identiek zijn.
Onehp zegt
Het is makkelijk denken dat het blok identiek is, maar hoeft zo niet te zijn. In de mindere versies kunnen goedkopere legeringen gebruikt worden voor het drijfwerk. Zoiets kun je vaak niet uitlezen aan de reservedeel catalogen, daar is het niet loonzaam onderscheid te maken en verschillende versies in voorraad te houden, en wordt zowiezo een veelvoud van de kostprijs aangerekend. Maar in productie telt elke €…
Om maar te zeggen, als die S6 ophanging of besturing nu aangenamer is, zet even die op een RS6 dan, stuk eenvoudiger en waardevaster.
gjvp zegt
@Onehp: JD is echt geen koekenbakker. Dit blok is zodanig aangepast dat het net zo betrouwbaar dan wel betrouwbaarder is dan het originele RS6 blok. Daarnaast is hier niks nep aan. Alle panelen, onderdelen etc zijn origineel Audi. Auto is dus helemaal gelijk aan een RS6 behalve het chassisnummer/benaming op kentekenbewijs.
Jochempie zegt
@gjvp: Hoe zit het met de onderstelcomponenten? Een RS6 heeft waarschijnlijk andere wielnaven etc, vanwege de offset van de velgen (45 mm voor de S6, 21 mm voor de RS6), de draagarmen moeten meer kunnen hebben vanwege de grotere “arm” vanuit de wielen…
gjvp zegt
@Jochempie: luchtvering incl draagarmen van de rs6 zit eronder evenals de naven, keramische remmerij van de rs6. Enigste grote verschil is de versnellingsbak. JD Heeft voornamelijk voor de s6 gekozen omdat deze beschikt over de door audi zelf ontwikkelde s tronic met dubbele koppeling. De rs6 beschikt daarentegen over de 8 traps automaatbak van zf.
mrrallycross zegt
Slim
riri zegt
@mrrallycross: Zeker omgebouwd met een gestolen RS :)
riri zegt
koop dan een mooie occasion in Duitsland staan er heel veel met heel weinig km .
888natan zegt
@riri: ja en afgetrapt, zou nooit een tweedehands rs6 kopen
riri zegt
@888natan: willen of kunnen ?
Een RS6 van een paar maanden oud met een hele lage km stand is alles behalve afgetrapt .Het enige wat afgetrapt is de 1e afschrijving :)
888natan zegt
@riri: ik zei geen willen of kunnen ;). Maar als je het wilt weten: beide.
Achja, kopers denken niet echt aan afschrijvingen voor zulke auto’s. Hey maar dat is mijn mening, ik zou het risico niet willen nemen. Toch typische rijders.
stephano zegt
@riri: Zoek eens op internet en je ziet dat die afschrijvingen wel erg snel gaan bij RS modellen… dat is niet zonder reden. :P
carseen zegt
Je koopt een auto voor het plezier niet voor het geld.
Wat maakt het dan uit dat iemand met de juiste technieken hem zo maakt?
Waarschijnlijk heeft hij er meer verstand van dan een ieder van ons hier nu. Tuned duizenden wagens per jaar
e34m5touring zegt
Zoals hierboven gemeld, de Ex van Jeroen Dik. Gebouwd om te laten zien wat z’n bedrijf allemaal kan. Zag hem laatst weer in een RS5 rijden. Wellicht z’n nieuwe project.
timd zegt
Beetje S6 koop je voor 40-45k al in DE, rs6 begint bij 90/95 op dit moment…. Kun je zeker 30-35k uitgeven aan modificaties … Zo heeft iemand dat bij ons ook gedaan .. s4 totaal omgebouwd naar rs4 .. Is zuiniger, sneller en goedkoper in onderhoud
thomasthomas zegt
Auto is ook geheel overgespoten, was eerst een andere kleur. Ik vind het niet zo dat de achterschermen eruit zijn gezaagd om RS6 exemplaren te plaatsen. Maar als je dat niets uitmaakt geweldig apparaat.
bobroog77 zegt
Ligt het aan mij of hebben de voor- en achterbumper een andere kleur vergeleken met de rest van de koets?
leeno zegt
@bobroog77: Heel veel auto’s hebben dat probleem. Heeft te maken met het feit dat een bumper van ander materiaal is dan de koets. Gr
mrjlr zegt
@mikkeloentje
Afspraken maken met dr belasting over bijtelling in het hoge prijssegment?? Vergeet het maar! Je betaald altijd over de waarde van de auto die je rijdt! Laat mij even weten bij wie ik daarvoor moet zijn. De bijtelling over mijn 2016 Range Rover SDV8 Autobiography is nl. nogal hoog.
snuffel77 zegt
@mrjlr: range rover duh
In miniatuur zeker
Droom lekker verder
TSAARno zegt
Ben ik de enige die de verzekeringskosten in acht neemt? Neem aan dat een S6 aanzienlijk goedkoper te verzekeren is dan een RS6..
tocae zegt
Hier meer info over deze auto…
http://www.driving-fun.com/3373/home/tests/Audi-S6-JD750/Lamborghini-s-pesten-voor-beginners.aspx
josxkrs zegt
Mooie auto, enige wat echt niet kan is dat ie zo ontiegelijk laag ligt. Maakt de auto toch wel weer erg fout.
leeno zegt
@josxkrs: Ik weet niet of deze S6 luchtvering heeft, zo ja is dat softwarematig aan te passen. Ziet er wel goed uit maar voor het rijden mag het iets hoger vind ik. Gr
blo3to3t zegt
Maar het blijft een S6, net niet dus. Beter had ie even kunnen doorsparen.
f30bmw zegt
Heeft niks met doorsparen te maken, deze gast heeft genoeg centjes. Hij heeft bewust een project van gemaakt. Eigenaar is JD engineering.
julian_gtr zegt
Die koplampe kan je niet eens krijge in NL