Jammer overigens dat Peugeot destijds zelf niet een pick-up of terreinwagen in het gamma had opgenomen. Kansen te over op het Afrikaanse continent en het Midden-Oosten. Had de techniek en degelijkheid minimaal ruimschoots beter dan Land Rover moeten zijn.
De 404 camionette is ook nog een veel voorkomend werkpaard. Vooral in Noord Afrika. De laadbak (in v-vorm) vol geladen met jerrycans diesel is geen uitzondering.
Zie dergelijke Peugeots nog geregeld rondrijden hier in Tanzania en vooral in Congo. Vaak met zo’n 15 man in de omgebouwde laadbak (buizenframe met roofrack) met nog zo’n 20 zakken met bonen/mais/etc bovenop… Deze auto’s (net als de eerste type Corrola’s stations) komen op plekken waar Land Rovers en Land Cruisers niet kunnen komen. Ongelofelijk sterke auto’s met een ongeëvenaard onderstel.
pinut187 zegt
Kende deze nog niet, ziet er wel stoer uit.
flik2punt0 zegt
Stoere bak die goed gebruikt wordt!
toyotafortuner zegt
Hoe bedoel je, niet goede staat. Voor ‘Afrikaanse begrippen’ is dit showroom staat ;) Al is t in frankrijk gespot
thomcarspotter zegt
@toyotafortuner: that’s another cook
Original_Arnoud zegt
Werkpaard mét looks!
peug206 zegt
Voor Franse begrippen is I’d net uit de fabriek? :-)
theyoungsaablover zegt
Ik zie ook een Saab :)
thomcarspotter zegt
@theyoungsaablover: goed gezien
pallas zegt
@theyoungsaablover: En een Lancia
marinepower zegt
Stond laatst een artikel in ons “favoriete” lijfblad AW een stukje over Dangel. Leuk en leerzaam.
marinepower zegt
Jammer overigens dat Peugeot destijds zelf niet een pick-up of terreinwagen in het gamma had opgenomen. Kansen te over op het Afrikaanse continent en het Midden-Oosten. Had de techniek en degelijkheid minimaal ruimschoots beter dan Land Rover moeten zijn.
creaminator zegt
De 404 camionette is ook nog een veel voorkomend werkpaard. Vooral in Noord Afrika. De laadbak (in v-vorm) vol geladen met jerrycans diesel is geen uitzondering.
robbert01 zegt
Toffe upload! Trekhaakje zou ik niet meer gebruiken ;)
akabanga zegt
Zie dergelijke Peugeots nog geregeld rondrijden hier in Tanzania en vooral in Congo. Vaak met zo’n 15 man in de omgebouwde laadbak (buizenframe met roofrack) met nog zo’n 20 zakken met bonen/mais/etc bovenop… Deze auto’s (net als de eerste type Corrola’s stations) komen op plekken waar Land Rovers en Land Cruisers niet kunnen komen. Ongelofelijk sterke auto’s met een ongeëvenaard onderstel.