Heb een paar weekjes geleden deze foto’s gemaakt, ik wilde ze toch FF delen! Het is mijn Volvo 850 20 Klepper met 170 pk en 156.000 km op de teller. Ik ben er erg blij mee en ik ben benieuwd wat jullie ervan zullen vinden!!
@granlusso: nee, dit betreft een 850 Alter 1 (1991-1993). In 1994 kwam de Alter 2 met plattere koplampen, rondere bumpers en een aantal wijzigingen in het interieur en op technisch gebied. Toen kwam ook de T-5, in laat 1994 de T-5R en vanaf 1996 t/m 1997 de R. Ook kwam in 1996 nog de 2.5T op de markt.
In ieder geval, de 2.5 20V was tot 1993 de topmotor.
@tdg200: t/m 1993 was de 2.5 20V de topmotor. De 2.3 T-5 (226 pk) en 2.0 T-5 (211 pk, Italië o.a.) kwamen in laat 1993. De T-5R kwam in laat 1994 met 211 pk (2.0) of 226 pk (2.3, 241 pk bij verboost). De R kwam in 1996 met 211 pk (2.0), 240 pk (2.3 automaat) of 250 pk (2.3 handbak).
Prachtig origineel exemplaar!!
Met deze kmstand en in deze staat vrij uniek/schaars te noemen.
Remklauwen zou ik spuiten om de puntjes op de i te zetten, kleine moeite groot verschil.
@bofkont: ja aan die remklauwen heb ik ook al eerder aan gedacht, maar ik weet nog niet in welke kleur ik het zal doen. Maar ik weet nog niet zeker of ik het wel zal doen.
@v60polestar: ik heb de mijne zilver gespoten, zo worden ze nieuw ook geleverd en door de verf zijn ze makkelijk schoon te houden (in elk geval beter dan blank metaal. In jouw geval zeker geen andere kleur, zou zonde zijn.
@peug206: Hij heeft er 3 gehad die binnen 2j op 2,5 ton stonden. Dan vond de lease het wel mooi geweest. Hij heeft vanaf de 740 tot de laatste V70 die er nog uitzag als een 850 (sorry ben niet goed in Volvo typenr’s) gereden, dus we zijn zeker fan thuis! Heb zelf een S70 2,5t gehad. Heerlijke auto.
@maxhunter: dat vind ik vrij veel.
Dat zou grofweg neerkomen op 450 km per dag ,gebaseerd op een 6 daagse werkweek 52 weken per jaar.
Mag ik vragen wat voor werk jij doet?
@hplh: ik ken iemand die tussen de 100.000 en 120.000 km per jaar rijdt. Hij heeft een eigen bedrijf en zit daarom constant door heel Nederland heen. Hij rijdt zo’n 90.000 km per jaar zakelijk en daarnaast nog zo’n 20 á 30.000 km privé. En ja, de beste man heeft weinig vrije tijd.
maxhunterzegt
@hplh: Ik werk normaal gesproken 5 dagen per week als consultant. Mijn klanten zitten door het hele land. Ik vertrek vaak ’s ochtends om 4.45h en ben rond 19h thuis. In het weekend maken we nog gezellig wat privé kilometers naar vrienden en familie dus al met al een flink gemiddelde. Een fijne auto is een must en daarom lach ik me altijd kapot om die “premium” discussies. Ik heb jaren Volvo S80 en C70 D5 gereden en nu heb ik een full options Mondeo 180pk automaat met massage stoelen en stoelkoeling e.d. Die Mondeo is een heerlijke reisauto, als mensen dan vragen waarom ik geen A6 heb weet ik gelijk dat ze er nooit langer dan 2 uur in hebben gereden.
@hplh: 2.5 ton in twee jaar is inderdaad veel maar zeker niet onmogelijk. Ik heb in mijn DS3 dieseltje in 4 jaar tijd net geen 400.000 kilometers gereden en he is still going strong! Of die ouwe van me, Ghibli diesel. Sinds maart eigenaar en in die tijd 67.000 kilometer erop zitten.
@vegelien: Ok thanks! Vind dat altijd wel wat hebben, zeker bij auto’s van deze leeftijd is de fabrieksradio vaak vervangen voor een MP3 knaller van de MediaMarkt. Ik vind het altijd mooier staan als de originele unit er nog in zit.
Zo! Da’s een uiterst goed verzorgd exemplaar. Een automaat ook nog, moet wel heerlijk rijden icm die vijfpittter.
En met die tellerstand nog niet eens ingereden (voor een Volvo). De hoes maakt ‘m echt af!
Veel prettige en veilige km’s gewenst, dat komt wel goed want ’t is een Volvo!
Schitterende wagen. Heerlijke 20 klepper ook. Alleen nog even de bumpers spuiten en misschien nieuwe gril. Deze verbleken altijd aan de binnenkant. Verder mooi zuinig op zijn is een klassieker bijna welke al zeer gewaardeerd is
@volvo940polar: plak de bumper zo af dat je alleen het kunststof overhoud, spuit het kunststof gedeelte met motip black (satin)
Heb het zelf ook gedaan en het ziet er weer origineel uit, verkleurt ook niet meer nu. Heb evt voorbeeld foto’s mocht je iteresse bebben
@room850: ja klopt wel (er bestaat ook van die bussen met zwarte structuur verf, hebben wij ook gedaan en is idd perfect) maar het zilver is bekrast en dat moet wel gespoten worden
Wat een fantastisch exemplaar deze Alter 1, goed om te horen dat je er zuinig op bent. 850’s met een lage kilometerstand zijn zeldzaam, zéker de Alter 1’s. Stiekem heb ik een enorme zwak voor de Alter 1, wie weet komt er hier ooit nog eentje op de parkeerplaats te staan.;)
Ik heb ook precies dezelfde gehad. Ook automaat maar dan de 140 pk. Was een ex Volvo Nederland auto. Wat een heerlijk apparaat was dat. Hij was ook niet kapot te krijgen en een echte lange afstand cruiser. Ik mis vooral de 5 cilinder roffel.
Mooie strakke Alter 1! Geniet er van, ik heb 5 maanden geleden een Alter 2 Estate gekocht. Beste aankoop ooit voor wat betreft auto’s. Die 5 cilinder is betrouwbaarder dan het opkomen van de zon! Kijk eens op volvo850forum.nl zit erg veel kennis en sleutelhulp waar nodig!
@iJoost: het zal je misschien verrassen maar de 2.0 T-5 heeft hetzelfde koppel als de 2.3, het zit echter wel 200 toeren hoger (bij 2200). Zelf merk ik er niks van tegenover een 2.3, maar ik moet wel zeggen dat mijn vorige 2.5 20V onderin sterker was en dat een 2.5T onderin belachelijk sterk voelt vergeleken met een 2.0 T-5. Verder gaat een 2.0 bovenin wel makkelijker door in toeren door de veel kortere slag.
De Volvo 850 GLT wordt verkocht ivm aankoop van een nieuwstaat verkerende V70 cross-country awd uit 2004.
Ik heb de advertentie weer van Marktplaats gehaald en als ik hem niet verkoop voor een redelijke prijs dan ga ik hem schorsen. Dus als iemand geinterresseerd is…
sketcher zegt
Ik vind hem helemaal top. Lekker origineel houden uiteraard. Zelf zou ik voor de facelift 850 station gaan maar deze mag er zeker ook zijn.
granlusso zegt
@sketcher: De V70 classic bedoel je dan?
ej20g zegt
@granlusso: nee, dit betreft een 850 Alter 1 (1991-1993). In 1994 kwam de Alter 2 met plattere koplampen, rondere bumpers en een aantal wijzigingen in het interieur en op technisch gebied. Toen kwam ook de T-5, in laat 1994 de T-5R en vanaf 1996 t/m 1997 de R. Ook kwam in 1996 nog de 2.5T op de markt.
In ieder geval, de 2.5 20V was tot 1993 de topmotor.
jerobas zegt
Prachtig!! Ziet er keurig uit. Waar heb je die autohoes vandaan?
v60polestar zegt
@jerobas: die autohoes hadden ze nog liggen bij een dealer.
martinus zegt
Best een lekkere wagen. Wel bijzonder dat tegenwoordig 170-190pk bij dit soort auto’s de instapmotor is.. terwijl het vroeger de top was natuurlijk.
Pk inflatie.
tdg200 zegt
@martinus: niet helemaal, dit is de top van de turboloze 850’s, de t5 en t5r hadden 220 en 250 pk
ej20g zegt
@tdg200: t/m 1993 was de 2.5 20V de topmotor. De 2.3 T-5 (226 pk) en 2.0 T-5 (211 pk, Italië o.a.) kwamen in laat 1993. De T-5R kwam in laat 1994 met 211 pk (2.0) of 226 pk (2.3, 241 pk bij verboost). De R kwam in 1996 met 211 pk (2.0), 240 pk (2.3 automaat) of 250 pk (2.3 handbak).
bofkont zegt
Prachtig origineel exemplaar!!
Met deze kmstand en in deze staat vrij uniek/schaars te noemen.
Remklauwen zou ik spuiten om de puntjes op de i te zetten, kleine moeite groot verschil.
v60polestar zegt
@bofkont: ja aan die remklauwen heb ik ook al eerder aan gedacht, maar ik weet nog niet in welke kleur ik het zal doen. Maar ik weet nog niet zeker of ik het wel zal doen.
peug206 zegt
@v60polestar: anonieme kleur, grijs van de auto of gewoon zwart. Geen felle kleuren, omdat de rest ook orgineel is.
bofkont zegt
@v60polestar: Zwart is altijd goed.
sketcher zegt
@v60polestar: ik heb de mijne zilver gespoten, zo worden ze nieuw ook geleverd en door de verf zijn ze makkelijk schoon te houden (in elk geval beter dan blank metaal. In jouw geval zeker geen andere kleur, zou zonde zijn.
v60polestar zegt
@sketcher: ik zal het onthouden, bedankt voor de tip. Het zal inderdaad wel mooi staan!
bofkont zegt
@v60polestar: Dan idd dus zilver :)
sezz zegt
@v60polestar: Waarom associeer ik de benaming Polestar toch altijd met een act in Bada Bing ?
e34m5touring zegt
Tof die radio! Is dat origineel? Of uit een later type? M’n pa heeft er 6 gehad. Niet stuk te stampen. Heerlijke reis auto’s.
peug206 zegt
@e34m5touring: waarom had ie er dan 6? 1tje was dan toch genoeg geweest ?
E34M5Touring zegt
@peug206: Hij heeft er 3 gehad die binnen 2j op 2,5 ton stonden. Dan vond de lease het wel mooi geweest. Hij heeft vanaf de 740 tot de laatste V70 die er nog uitzag als een 850 (sorry ben niet goed in Volvo typenr’s) gereden, dus we zijn zeker fan thuis! Heb zelf een S70 2,5t gehad. Heerlijke auto.
hplh zegt
@E34M5Touring: 2.5 ton binnen 2 jaar.
Haha ! Welkom op sterkeverhalenblog.nl
maxhunter zegt
@hplh: dat draai ik ook elke 2 jaar!
hplh zegt
@maxhunter: dat vind ik vrij veel.
Dat zou grofweg neerkomen op 450 km per dag ,gebaseerd op een 6 daagse werkweek 52 weken per jaar.
Mag ik vragen wat voor werk jij doet?
ej20g zegt
@hplh: ik ken iemand die tussen de 100.000 en 120.000 km per jaar rijdt. Hij heeft een eigen bedrijf en zit daarom constant door heel Nederland heen. Hij rijdt zo’n 90.000 km per jaar zakelijk en daarnaast nog zo’n 20 á 30.000 km privé. En ja, de beste man heeft weinig vrije tijd.
maxhunter zegt
@hplh: Ik werk normaal gesproken 5 dagen per week als consultant. Mijn klanten zitten door het hele land. Ik vertrek vaak ’s ochtends om 4.45h en ben rond 19h thuis. In het weekend maken we nog gezellig wat privé kilometers naar vrienden en familie dus al met al een flink gemiddelde. Een fijne auto is een must en daarom lach ik me altijd kapot om die “premium” discussies. Ik heb jaren Volvo S80 en C70 D5 gereden en nu heb ik een full options Mondeo 180pk automaat met massage stoelen en stoelkoeling e.d. Die Mondeo is een heerlijke reisauto, als mensen dan vragen waarom ik geen A6 heb weet ik gelijk dat ze er nooit langer dan 2 uur in hebben gereden.
E34M5Touring zegt
@hplh: Je bent kilometerteller van beroep?
viezefreddyw zegt
@hplh: 2.5 ton in twee jaar is inderdaad veel maar zeker niet onmogelijk. Ik heb in mijn DS3 dieseltje in 4 jaar tijd net geen 400.000 kilometers gereden en he is still going strong! Of die ouwe van me, Ghibli diesel. Sinds maart eigenaar en in die tijd 67.000 kilometer erop zitten.
vegelien zegt
@e34m5touring: volgens mij is dat de “top of the line” Volvo radio uit de Alter 2 (facelift model).
E34M5Touring zegt
@vegelien: Ok thanks! Vind dat altijd wel wat hebben, zeker bij auto’s van deze leeftijd is de fabrieksradio vaak vervangen voor een MP3 knaller van de MediaMarkt. Ik vind het altijd mooier staan als de originele unit er nog in zit.
v60polestar zegt
@E34M5Touring: klopt inderdaad, er zat eerst een Sony radiootje in maar dat zag er gewoon niet uit, dus toen deze er ingezet!
E34M5Touring zegt
@v60polestar: Ja mooi! Staat veel beter. Strakke uitv. zo. Veel plezier ermee.
vegelien zegt
Alter 1. Cool, fijne kilometers toegewenst. Heerlijk zo’n 170pk sterke 5-cilinder.
s.j._content zegt
Mooie nette auto. Remklauwen gewoon zilvergrijs spuiten zoals ze origineel uit de fabriek komen.
850t5r zegt
Mooie auto… Lekker clean, fijne motor! Een auto waar je nog lang plezier van kan hebben… ?
123bat zegt
Zo! Da’s een uiterst goed verzorgd exemplaar. Een automaat ook nog, moet wel heerlijk rijden icm die vijfpittter.
En met die tellerstand nog niet eens ingereden (voor een Volvo). De hoes maakt ‘m echt af!
Veel prettige en veilige km’s gewenst, dat komt wel goed want ’t is een Volvo!
ownkruid zegt
Aaii lekker hoor;)
Ben ook zeer tevreden met mijn 850 sedan T-5 a 280PK!
posthumus zegt
Wow, wat gaaf! Helemaal omdat het de pre-facelift sedan is.
sracovlov zegt
Eigenlijk moet er wel een zwarte radio in ipv de grijze uit een x70 ;)
Maar mooie auto hoor!!
draadloos zegt
@sracovlov: yup, de sc805? met cassette en wisselaar
volvo940polar zegt
Schitterende wagen. Heerlijke 20 klepper ook. Alleen nog even de bumpers spuiten en misschien nieuwe gril. Deze verbleken altijd aan de binnenkant. Verder mooi zuinig op zijn is een klassieker bijna welke al zeer gewaardeerd is
room850 zegt
@volvo940polar: plak de bumper zo af dat je alleen het kunststof overhoud, spuit het kunststof gedeelte met motip black (satin)
Heb het zelf ook gedaan en het ziet er weer origineel uit, verkleurt ook niet meer nu. Heb evt voorbeeld foto’s mocht je iteresse bebben
volvo940polar zegt
@room850: ja klopt wel (er bestaat ook van die bussen met zwarte structuur verf, hebben wij ook gedaan en is idd perfect) maar het zilver is bekrast en dat moet wel gespoten worden
v60polestar zegt
@volvo940polar: klopt, er zijn nog een paar plekjes die nog aandacht nodig hebben. En dat gaan ze ook zeker krijgen!
volvo940polar zegt
@v60polestar: en misschien een leuke tip is een sticker op de achterruit orgineel volvo met sips vermelding
e36m3gt zegt
Mooi ding! Mijn vader had vroeger zo’n auto als lease auto, zijn erg comfortabel
shibby zegt
Heerlijk! Vroeger ook exact zo een gereden, betrapte me er regelmatig op dat ik in een tunnel ff het raam open deed en terugschakelde
csx3000 zegt
156.000 km is nog als nieuw, heerlijke reisauto op naar de probleemloze 300.000 km
ej20g zegt
Wat een fantastisch exemplaar deze Alter 1, goed om te horen dat je er zuinig op bent. 850’s met een lage kilometerstand zijn zeldzaam, zéker de Alter 1’s. Stiekem heb ik een enorme zwak voor de Alter 1, wie weet komt er hier ooit nog eentje op de parkeerplaats te staan.;)
tatog zegt
Ik heb ook precies dezelfde gehad. Ook automaat maar dan de 140 pk. Was een ex Volvo Nederland auto. Wat een heerlijk apparaat was dat. Hij was ook niet kapot te krijgen en een echte lange afstand cruiser. Ik mis vooral de 5 cilinder roffel.
Dit exemplaar moet je echt koesteren!
thunderstruck zegt
Mooie strakke Alter 1! Geniet er van, ik heb 5 maanden geleden een Alter 2 Estate gekocht. Beste aankoop ooit voor wat betreft auto’s. Die 5 cilinder is betrouwbaarder dan het opkomen van de zon! Kijk eens op volvo850forum.nl zit erg veel kennis en sleutelhulp waar nodig!
240volvo zegt
Dat is nou een mooie volvo! Zou zelf ook nog wel eens een 850 willen hebben! Rijd denk ik heerlijk! En wil bij de vierkante volvo’s blijven!
hermandeboer zegt
Ik heb nog een mooie 850 in de verkoop. eerste type en in een zeldzame staat!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m1073419027-volvo-850-2-5-glt-aut-u9-1992-blauw-nieuwstaat.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=3
v60polestar zegt
@hermandeboer: die ziet er inderdaad mooi uit!! Mag ik vragen waarom je hem verkoopt?
iJoost zegt
156.000 km?
Dat ding is dus gewoon nog nieuw :). Zelf een DOP 855 met die motor gehad. Geweldige sound.
Daarna nog een V70C T-5 en nu een V70 2.0 t-5. Die laatste moet je niet hebben….te weinig koppel.
Veel plezier ermee. Volvo850forum hoef ik je zeker niet op te wijzen?
ej20g zegt
@iJoost: het zal je misschien verrassen maar de 2.0 T-5 heeft hetzelfde koppel als de 2.3, het zit echter wel 200 toeren hoger (bij 2200). Zelf merk ik er niks van tegenover een 2.3, maar ik moet wel zeggen dat mijn vorige 2.5 20V onderin sterker was en dat een 2.5T onderin belachelijk sterk voelt vergeleken met een 2.0 T-5. Verder gaat een 2.0 bovenin wel makkelijker door in toeren door de veel kortere slag.
v60polestar zegt
Ik heb hem trouwens net voor deze foto’s laten wassen bij een goede vriend van me!
hermandeboer zegt
De Volvo 850 GLT wordt verkocht ivm aankoop van een nieuwstaat verkerende V70 cross-country awd uit 2004.
Ik heb de advertentie weer van Marktplaats gehaald en als ik hem niet verkoop voor een redelijke prijs dan ga ik hem schorsen. Dus als iemand geinterresseerd is…
carwashmax zegt
Dat hebben we inderdaad mooi gedaan maat @v60polestar