Mercedes-Benz V250 Avantgarde Extra Long
Begin 2016 ben ik mijn eigen bedrijf opgestart dat gespecialiseerd is in het vervoeren van personen op een luxueuze, comfortabele en discrete manier (www.incognito.be).
Hier hoort natuurlijk een bijzondere wagen bij en graag stel ik jullie deze voor.
Het merk en type was snel duidelijk aangezien de Mercedes V-klasse qua kwaliteit en comfort met kop en schuiders boven de concurrentie uitsteekt.
Aangezien iedereen wel “het” lijstje wil bekijken:
– Obsidianzwart metallic
– Avantgarde uitvoering
o 18” velgen
o Zwart lederen Nappa interieur
o Sfeerverlichting
o Avantgarde sport interieur:
• Comand online GPS
• Remote online
• Media interface
• Burmester Surround-Soundsystem
• Golf-look anthraciet mat (minder krasgevoellig dan hout inleg)
• Zetelverwarming vooraan
• Klaptafel
• Verlicht Mercedes-Benz opschrift
• Bijkomende waterverwarming programmeerbaar
• Bijkomende verwarming achteraan
• Thermotronic
• Spiegels met automatische verduisteringsfunctie
• Dakbekleding zwart
• 3-zits comfortbank op 2de rij
• 2 comfort stoelen op 1ste rij
• 12V-stekkers voor passagiers en in de koffer
o Avantgarde sport exterieur:
• Remklauwen met Mercedes-Benz opschrift
• Sportonderstel (stabielere wegligging)
• Automatisch inklapbare buitenspiegels
• Getinte ramen
• Dak dragers
• ILS koplampen
• Elektrische deuren elektrische koffer
• Afneembare boltrekhaak
• AdBlue tank
• Actieve parkeerhulp
• 360° Camera (Surround view)
• Actieve dodehoek assistent
• Actieve spoorassistent
…. Zaken die ik wellicht ben vergeten
Ondertussen heb ik reeds bijna 10.000km met deze wagen gereden dus ik kan er al het een en ander over vertellen.
Als chauffeur ben gewend om met grote en zware wagens te rijden (760Li, Range Rover, X5,…) maar dit is nog een heel ander gegeven omdat het toch een busje blijft.
Net als de vorige Range Rover gaat hij heerlijk rechtdoor, maar in bochten moet je toch je snelheid serieus inperken om er voor te zorgen dat je klanten niet alle kanten opvliegen. Dat heeft te maken met het hoge zwaartepunt en de gekozen demping van het merk.
Dit is dan ook het enige minpuntje dat ik kan vertellen over deze wagen wat het “rijden” betreft. Valt overigens niet te verhelpen wegens het zwaartepunt ?
250CDI motor met 190 pk en 440NM (overboost 480NM). Wat een beul van een motor is dit! Ik kende hem al van in de E250, maar zelfs met dit gewicht sleurt die de wagen vooruit.
De keuze voor deze motor is genomen omdat er toch heel wat gewicht in komt te liggen met 6 passagiers en bagage. Daarnaast wil ik op een normale manier 2,5T kunnen trekken (autotransport).
Al dat koppel zorgt er voor dat dit geen enkel probleem is zonder de motor te overbelasten. Helaas is het een 4-cylinder geworden en geen 6-cylinder in de vorige versies, maar dat vertaalt zich in betere verbruikscijfers (Momenteel zit ik op 7,5/100km volgeladen).
De afwerking van het interieur is zéér zorgvuldig gedaan. Je zit comfortabel, het leder voelt kwalitatief aan, de sfeerverlichting is buitengewoon prachtig, de Comand Online GPS is extreem uitgebreid en plezierig te bedienen,…
Als je deze wagen vergelijkt met andere merken, dan vind ik deze een totaal andere klasse. Zelfs tegenover de Mercedes Vito, die je ook voor personenvervoer kan gebruiken, is deze VEEL beter afgewerkt etc. Ik ben er dus erg tevreden mee!
Om te stoppen met zagen, foto’s zeggen meer dan woorden…. ?
lyon1845 zegt
Dat ziet er super uit aan de binnenkant, erg leuke tekst en ik zou zeggen veel succes met je bedrijf.
We zien vast nog wel een keer betere foto’s voorbij komen en anders bied ik mezelf al aan als fotograaf voor het vastleggen van je wagen.
pinut187 zegt
Ben verschillende keren vervoerd in luxe Merc busjes, altijd erg comfortabel. Maar de Buick GL8 en de Toyota Alphard zijn zeker ook geen straf. Ligt ook veel aan de chauffeur.
unknown32 zegt
@pinut187:
Met alle respect maar die 2 busjes die jij opsomde zijn wel héél erg lelijk :-D
Als alternatief op dit soort busjes zou je een Cadillac Escalade kunnen nemen maar die zijn nog een stuk duurder en verbruik serieus veel 98 :-)