• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW 1M Hybride ??

Vandaag even snel wat wezen kopen bij de locale bouwmarkt. Zie ik plots een mooie verschijning in het elektro laadpunt ….

Spotter: markietwo
Geüpload op: 2 augustus 2016
Plaats: 151
Kenteken: Onbekend
1-serie 1M BMW coupe elektrisch
FacebookTweetPinLinkedIn

Meer coole spots!

  • BMW 1M
    BMW 1M
  • Mercedes CLA 45 AMG
  • BMW 1M
    BMW 1M
  • Mercedes-Benz C 63 AMG W204
    Mercedes-Benz C 63 AMG W204
  • Ferrari 330 P4 By Noble
  • 1M BMW
    1M BMW
  • Ferrari Californie
    Ferrari Californie
  • BMW 1M
    BMW 1M

Lees Interacties

Reacties

  1. carspottertje zegt

    3 augustus 2016 om 09:44

    Bommetje, met zo’n auto mag dat ;)

    Login om te reageren
    • jongenmetblokjes zegt

      3 augustus 2016 om 10:03

      @carspottertje: mwa niet echt blijft asociaal kut gedrag ?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        3 augustus 2016 om 20:28

        @jongenmetblokjes: ik vind het vooral asociaal dat mensen met elektrische auto’s geen belasting betalen, geen BPM betalen en ook nog eens overal vooraan op ruime plekken mogen staan.

        Login om te reageren
        • uselessguy zegt

          4 augustus 2016 om 09:35

          @ghost: en vergeet vooral niet te vermelden dat deze auto’s minstens zo vervuilend zijn als auto’s met een conventionele benzinemotor.

          Ik kan mijzelf ook altijd gigantisch ergeren aan deze parkeerplekken; altijd vooraan, vaak leeg terwijl de rest vol staat, en anders staat er wel een golf GTE die toch niet aan de stekker ligt, profiteurs noemt men dat.

          Login om te reageren
          • michaelb zegt

            4 augustus 2016 om 09:50

            @uselessguy: Tip! Neem een andere baan met een leaseslet en profiteer mee!

            Login om te reageren
          • jongenmetblokjes zegt

            4 augustus 2016 om 10:00

            @uselessguy: ben het helemaal met jullie eens ,maar het blijft asociaal.

            Je kan het vergelijken met parkeren op een laden lossen plek. Die dingen zijn ook altijd leeg maar daar parkeer je toch ook niet op.

            Login om te reageren
            • uselessguy zegt

              4 augustus 2016 om 12:11

              @jongenmetblokjes: eens, ik parkeer er zelf ook niet, maar ik vind het wel ergerlijk. Waarom? Mindervaliden parkeerplekken en laad/los plekken zijn er voor mensen die het nodig hebben en niet anders kunnen, je rijdt niet even met je 50-tonner naar het einde van de parkeerplaats om vervolgens 200 meter te rijden met je steekkar. Van een mindervalide verwacht je ook niet dat iemand 200 meter op zijn krukken loopt. Iemand met een hybride (toegegeven, je moet er een mentale handicap voor hebben), is prima in staat om wat verder te lopen.

              Login om te reageren
              • bartsmit zegt

                4 augustus 2016 om 12:30

                @uselessguy: waarom dan altijd tientallen invalide plekken. Alsof half Nederland invalide is.

              • rdamnn zegt

                5 augustus 2016 om 02:10

                @uselessguy: loooooool dat stuk tussen haakjes 1 (als het Autoblog was dan, helaas kan ik hier niet plussen)

          • Jochempie zegt

            4 augustus 2016 om 10:30

            @uselessguy: “en vergeet vooral niet te vermelden dat deze auto’s minstens zo vervuilend zijn als auto’s met een conventionele benzinemotor.”

            Onwaar, typisch rechtspopulistisch gelul. Hier is het juiste antwoord:

            https://www.youtube.com/watch?v=Bkh5nnMac7U

            Login om te reageren
            • michaelb zegt

              4 augustus 2016 om 11:16

              @Jochempie: Links gelul van jou. Zeker betreft een hybride

              Login om te reageren
              • Jochempie zegt

                4 augustus 2016 om 11:28

                @michaelb: Een hybride is juist minder milieuvriendelijk, want die maakt alsnog gebruik van fossiele brandstoffen voor z’n aandrijving.

                Het is niet een feit dat benzine zo’n 9,7 kWh per liter aan energie bevat, dat een verbrandingsmotor een efficiency heeft van zo’n 30%, waarna je nog de aandrijvingsverliezen moet meerekenen, dezelfde die je ook op een dyno ziet.

                Het is een feit dat je met 20 kWh in een accuauto 100 km ver komt, omdat je met 85 kWh immers 450-520 km ver komt.

                Een auto met verbrandingsmotor en een gewicht van ongeveer 2000 kg verbruikt dus 5 keer zoveel energie als een accuauto.

                Zelfs als stook je enkel kolen om de stroom voor een elektrische auto op te wekken, dan nog produceer je veel minder uitstoot per 100 km dan een auto met verbrandingsmotor, omdat je maar 1/5e van de energie van de laatstgenoemde nodig hebt! Oh noooo, die vervloekte wetenschap toch! ’t Lijkt altijd aan de kant van de milieugekkies te staan!

              • Jochempie zegt

                4 augustus 2016 om 11:28

                @Jochempie: Edit “het is niet een feit” moet natuurlijk “het is een feit” zijn, ik schreef voorheen “het is niet te ontkennen dat” maar probeerde het te corrigeren. Dat ging fout.

              • uselessguy zegt

                4 augustus 2016 om 12:06

                @Jochempie: en de accupakketten dan? Deze hebben een beperkte levensduur en het produceren en recyclen hiervan komt het milieu ook niet ten goede.. (zit progres in, dat weet ik, maar op dit moment is het gewoon zo).

                Maar goed, ik rijd niet voor niets amerikaans.. het milieu doet houdt mij niet echt bezig, punt dat ik het in principe ‘niet eerlijk’ vind dat elektrische (en vooral hybride) auto’s overal worden voorgetrokken kan ik behoorlijk over vallen.

              • Jochempie zegt

                4 augustus 2016 om 12:23

                @uselessguy: Daar hebben we het maanden geleden al over gehad…

                http://www.autoblog.nl/nieuws/elektrische-autos-zorgen-niet-meer-voor-minder-fijnstof-87059#comment-3816159

              • Jochempie zegt

                4 augustus 2016 om 12:33

                @Jochempie: Alright, dat ging over zonnepanelen, maar de recycling van accu’s gaat ook voor de wind. Hier, kijk maar eens hoe een lithium-ion accu hergebruikt wordt: http://auto.howstuffworks.com/can-electric-car-batteries-be-recycled.htm

                Dit gebeurt volgens het principe van de circulaire economie: eerst hergebruiken met de minste moeite, pas als laatste stap het product volledig gaan recyclen.

              • Jochempie zegt

                4 augustus 2016 om 12:29

                @uselessguy: Wat je eigenlijk zegt is dat het oneerlijk is dat in een wereld waar iedereen z’n vuil op de straat gooit, iemand die dit niet doet wordt voorgetrokken.

                Ik vind dat iemand best voorgetrokken mag worden als onomstotelijk vaststaat dat hij of zij per saldo het milieu minder belast dan de gemiddelde persoon. Dat is met een volledig elektrische auto gewoon het geval, ook als je de productie en recycling van de accu’s meerekent.

              • uselessguy zegt

                4 augustus 2016 om 12:44

                @Jochempie: Als je het zo zegt zou het enigzins kloppen en zou ik er ook minder moeite mee hebben, maar volledig elektrische auto’s zijn er eenmaal nog niet veel in nederland, hybrides dan weer wel.

                Voorbeeld; mijn vader rijdt een 2015 model outlander PHEV, klinkt theoretisch leuk, maar dat ding verbruikt op lange stukken net zoveel als mijn cadillac (met 4.6 liter..)

              • Jochempie zegt

                4 augustus 2016 om 12:58

                @uselessguy: Gelukkig wordt de subsidie voor plug-in hybrides afgeschaft. Ze zijn in Den Haag nogal traag van begrip als het aankomt op welke technologie écht bijdraagt aan een schoner milieu.

                Zo ben ik van mening dat het subsidiëren van volledige EV’s als een Tesla enkel nut heeft als de Tesla gegarandeerd met hernieuwbare energie wordt opgeladen. Oftewel, je krijgt je subsidie, als je maar een contract voor natuurstroom afsluit voor je thuislader.

              • jongenmetblokjes zegt

                4 augustus 2016 om 15:06

                @Jochempie: ik ben ook voorstander voor subsidies voor EV’s maar ik vind dat er ook verder gekeken moet worden, kijk naaf audi en vw met hun cng gas. Het ( natuurlijk ) niet helemaal goed voor het milieu , maar mijn moeder rijdt +/- 250km op een tank van 14kg cng. Dan moet je nagaan dat cng een afval product is van aardgas op boren.

            • raym zegt

              5 augustus 2016 om 09:27

              @Jochempie: wat denk je dat er in die accu’s zit. En waar komt die energie vandaan gewoon uit een kolen centrale.

              Login om te reageren
              • Jochempie zegt

                5 augustus 2016 om 11:20

                @raym: Oh mijn god, weer eentje die het niet snapt. Vriend, ook al gaat er stroom van een kolencentrale in, wat meestal niet zo is, zeker niet in Nederland, dan nog verbruikt een accuauto slechts 1/5e van de hoeveelheid energie van een auto met verbrandingsmotor, dus kan de uitstoot nooit of te nimmer in de buurt komen van die laatstgenoemde.

              • Jochempie zegt

                5 augustus 2016 om 11:21

                @raym: En in die accu’s zit voornamelijk aluminium, koper en lithium. Dus?

          • ericd zegt

            4 augustus 2016 om 16:39

            @uselessguy:

            Daarbij komt dat het ‘fiscaal faciliteren’ van EVs en hybride auto’s de gemeenschap zo’n 7 miljard heeft gekost. Jawel, dat is 1000 euro bijna op iedere autobezitter. Inderdaad, krankzinnig.

            Login om te reageren
        • kobus1967 zegt

          4 augustus 2016 om 09:47

          @ghost: hoe kom je daarbij, ze hebben al meer BTW betaald bij aanschaf en om zo’n duurdere auto te kunnen kopen een hoger inkomen waarover ook meer belasting betaald word. Ze worden minder gestraft dan anderen het is de omgekeerde wereld?

          Login om te reageren
          • kliko zegt

            4 augustus 2016 om 10:24

            @kobus1967: Een btw betalen om vervolgens bakken met subsidie te krijgen. Dat is hetzelfde als 10 euro cadeau te geven op iemand verjaardag. Om hem vervolgens weer terug te krijgen op jouw verjaardag.

            Login om te reageren
        • nameless zegt

          4 augustus 2016 om 10:03

          @ghost: Dit gedrag komt een beetje overeen met het parkeren van een Tesla voor de enige pomp bij een benzinestation terwijl jij nodig moet tanken. Je doet het gewoon niet.

          Login om te reageren
          • Hubert zegt

            4 augustus 2016 om 10:38

            @nameless:

            Stond laatst achter tesla bij de pomp en meneer stond doodleuk binnen broodjes te bestellen… Dat hij dan ff op een parkeerplaats gaat staan!

            Login om te reageren
            • 87sandyd zegt

              4 augustus 2016 om 11:12

              @Hubert: had ik laatst ook, de beste man ging voor mijn neus zijn auto parkeren terwijl ik moest tanken. Toen ik tuuüterde keek hij amper op. Al gebarend wees ik hem op het feit dat ik moest tanken. Keek meneer eerst of er nog andere plekken vrij waren, waar ik dan waarschijnlijk zou moeten tanken. Toch maar even uitgestapt, wat ik misschien gelijk had moeten doen, om de man even vriendelijk te vertellen dat hij met zijn electromobiel nooit meer zo bij een tankstation moest parkeren…

              Login om te reageren
        • G-Ammo zegt

          4 augustus 2016 om 12:15

          @ghost: Dat komt nog wel… overheid gaat ons eerst lekkermaken met dit soort auto’s.. dat iedereen dit koopt, en dan volle bak belasting laten betalen op electriciteit en andere verzonnen regeltjes. Zie maar het belastingvrij rijden met de C1/Aygo/107. ”We hadden niet verwacht dat ze zoveel werden verkocht waardoor we nu belastinggeld missen”

          LUL NIET.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            4 augustus 2016 om 14:44

            @G-Ammo: Goh, het gaat altijd over geld, en nooit eens over de problematiek waar een overbevolkte wereld mee te maken krijgt: het verbruiken van de aarde en het verpesten van het milieu. Om dat op te lossen moeten we bloeden, dus wen er maar aan.

            Login om te reageren
        • raym zegt

          5 augustus 2016 om 09:25

          @ghost: jij snapt het

          Login om te reageren
      • helpp zegt

        29 juni 2017 om 14:23

        @jongenmetblokjes: Het is niet asociaal, er is enkel aangegeven dat deze plekken óók geschikt zijn voor elektrische voertuigen en opladen. Er staat namelijk geen bord boven met “alleen elektrisch laden” of iets dergelijks. Enkel dan kan je er een boete ook voor krijgen.

        Login om te reageren
    • bogey zegt

      4 augustus 2016 om 11:40

      @carspottertje: Als het net gekuist zou zijn, zou het er al meer op trekken.

      Login om te reageren
  2. launchcontrol zegt

    3 augustus 2016 om 09:50

    Best aso om daar te parkeren als er genoeg parkeerplek is…. Wel een gave auto,,,

    Login om te reageren
  3. jeppie zegt

    3 augustus 2016 om 10:17

    Het oranje contrasteert mooi bij het groen

    Login om te reageren
    • bogey zegt

      4 augustus 2016 om 11:50

      @jeppie: Maar die gele plaat niet! Verder niets tegen NL hoor ;-)

      Login om te reageren
  4. bartjeeh zegt

    3 augustus 2016 om 13:12

    Mss is het wel gewoon de eigenaar of de vriend van de eigenaar…

    Login om te reageren
  5. dutchfiat zegt

    3 augustus 2016 om 14:03

    Een echte baas parkeert vooraan bij z’n toko. Qua kleur zie ik wel wat overeenstemming.

    Login om te reageren
  6. markietwo zegt

    3 augustus 2016 om 14:15

    Het was nou niet echt een “baas” type die er later in stapte … het had een hoog “Johnny en Anita” gehalte. Peukie op z’n lip en terug naar z’n sta caravan.

    Login om te reageren
    • carseen zegt

      3 augustus 2016 om 22:50

      @markietwo: mis wel de trekhaak voor ze caravan

      Login om te reageren
      • markietwo zegt

        4 augustus 2016 om 09:46

        @carseen: sta caravan vervoer je ook niet met een trekhaak ;-)

        Login om te reageren
  7. AutomotiveDesigner zegt

    4 augustus 2016 om 09:32

    Hij had in ieder geval wel haast, zijn ruitenwisserbladen staan niet eens in een neutrale stand.

    Login om te reageren
    • 1lunatic zegt

      4 augustus 2016 om 09:46

      @AutomotiveDesigner: Vreemd dat, dat niet automatisch gaat..

      Is bij verscheidene auto’s van zelfs 10 jaar en ouder standaard.

      Login om te reageren
      • jdoublev zegt

        4 augustus 2016 om 10:12

        @1lunatic: Dat komt omdat de ruitenwissers bij een bmw diep achter/onder de motorkap liggen. Om de wisserbladen te kunnen vervangen moet je ze zoals op de foto halverwege stil kunnen zetten. Dan kun je ze voorover zetten en rustig de bladen vervangen.

        Login om te reageren
        • kliko zegt

          4 augustus 2016 om 10:48

          @jdoublev: Daar heb je toch een optie voor via de instellingen van de infotainment? Bij Audi kan je gewoon de ruitenwissers in zo’n stand zetten via het menu. Neem aan dat BMW dat ook wel kan?

          Login om te reageren
          • jdoublev zegt

            4 augustus 2016 om 13:37

            @kliko: Ik heb bij mijn E60 lci daar geen optie voor in de i-drive.

            Login om te reageren
        • n54coupe zegt

          4 augustus 2016 om 11:07

          @jdoublev: Onzin.
          Bij een E82 kun je de ruitenwisser zo van de ruit scharnieren als ze in de neutrale stand staan.
          Maar als je de auto vergrendelt terwijl de ruitenwissers actief zijn dan blijven de wissers in die stand staan.

          Login om te reageren
          • jdoublev zegt

            4 augustus 2016 om 13:40

            @n54coupe: Oké sorry, misschien kan het wel bij de E82. Maar bij mijn E60 lci gaat dat dus niet, overigens kon het bij mijn E39 ook niet.

            Login om te reageren
            • n54coupe zegt

              4 augustus 2016 om 14:00

              @jdoublev: No worries :)
              Bij mijn E36 coupe kon het ook gewoon…

              Login om te reageren
  8. Gulli zegt

    4 augustus 2016 om 09:38

    zouden er veel mensen zijn die voor dat kwartiertje dat ze een rol ducttape gaan halen PERSE een laadpaal nodig hebben?

    Wel een hele mooie auto trouwens, zie hem wekelijks voorbij komen rijden door de wijk (@markietwo zijn we buurtgenoten misschien? :) )

    Login om te reageren
    • markietwo zegt

      4 augustus 2016 om 09:47

      @Gulli: wie weet … woonde eerst in NWK en nu sinds 2 weken in Zevenhuizen

      Login om te reageren
  9. perry_snijders zegt

    4 augustus 2016 om 09:48

    Oké. Maar zouden er ook Beetles zijn met deze lettercombinatie in het kenteken?

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      4 augustus 2016 om 14:53

      @perry_snijders: leg eens uit waarom? Ik zie hem niet..

      Login om te reageren
  10. alcantara zegt

    4 augustus 2016 om 10:00

    Als je zo’n bazenbak rijdt moet je ook gewoon net wat meer mogen dan Truus in d’r kut-Yaris.
    Bovendien is er al genoeg BPM over betaald.

    Login om te reageren
    • fiero zegt

      4 augustus 2016 om 10:26

      @alcantara: nee. Net zoals die kutasocialen die hun audi/mercedes/bmw op een invalide plek parkeren. Niet doen. Die plek is er niet voor niets, of het logisch is of niet..

      Login om te reageren
      • n54coupe zegt

        4 augustus 2016 om 11:10

        @FieRo: Het merk maakt helemaal niets uit.
        Zolang iemand over een invalidenparkeerkaart beschikt mag deze gewoon op een invalidenparkeerplaats parkeren.

        Login om te reageren
        • fiero zegt

          4 augustus 2016 om 21:29

          @n54coupe: ik heb het juist over diegenen zonder invalidenparkeerkaart..

          Login om te reageren
      • bogey zegt

        4 augustus 2016 om 11:43

        @FieRo: Gehandicapteplaats is wel nog volledig iets anders. De meesten kiezen daar niet voor en mogen dus voor mijn part gerust dichtbij de ingang staan. Wat is de logica achter de plaatsing van de oplaadpalen?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          4 augustus 2016 om 16:30

          @bogey: waarschijnlijk iets banaals als een kortere kabel naar het gebouw waar de laadpaal bij hoort. Of gewoon de logica dat alle bijzondere parkeerplaatsen vooraan liggen.
          Hier in Duitsland zijn er vele soorten speciale parkeerplaatsen, maar ze zijn lang niet altijd vooraan. Zelfs invaliden plaatsen niet.

          Login om te reageren
  11. pinut187 zegt

    4 augustus 2016 om 10:15

    Kan je daar een boete krijgen eigenlijk?

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      4 augustus 2016 om 10:25

      @pinut187: Last time I checked: nee. Staat niks in de verkeersregelswet over parkeren op “electrische plekken”.

      Zal misschien binnenkort wel zover zijn. Maar voorlopig is er nog geen wet voor. Ook al staan er bordjes bij “alleen voor stekkerauto’s”.

      Login om te reageren
      • bennieokkels zegt

        5 augustus 2016 om 07:04

        @kliko: klopt niet helemaal. Voor -parkeren voor bepaalde voertuigen- kan wel bekeurd worden wanneer je hieraan niet voldoet. Hier moet dan het officiele blauwe P-bord staan met een wit onderbord die de categorie voertuigen aangeeft. Zoals electrische voertuigen. Alleen dan is te verbaliseren.

        Login om te reageren
    • bennieokkels zegt

      4 augustus 2016 om 10:28

      @pinut187: ja. Is voor openbaar verkeer toegankelijk terrein.
      Maar dit blauwe bord is niet rechtsgeldig igv rvv en is niet zichtbaar geplaatst. Dus niet voor parkeren op dit vak.

      Login om te reageren
    • reistje zegt

      4 augustus 2016 om 11:02

      @pinut187: Het is inderdaad een niet geldig en niet goed geplaatst bord. Maar goed de wetgeving is een beetje een bende omdat parkeerregelingen per gemeente verschillen.

      Login om te reageren
  12. bennieokkels zegt

    4 augustus 2016 om 10:19

    Ik zie nergens een geldig bord staan, waarop staat dat je daar niet mag parkeren met een benzine auto. Er staat wel een blauw bord, welke niet leesbaar is bij het oprijden van het vak. Daarnaast is dit geen geldig bord zoals in het RVV staat benoemd.

    Login om te reageren
  13. bennieokkels zegt

    4 augustus 2016 om 10:25

    Je mag daar wettelijk gezien gewoon parkeren met je benzineauto. Geen geldig RVV bord en tevens niet eens zichtbaar geplaatst bij oprijden van het vak.

    Fatsoen aspect is een 2e.

    Login om te reageren
  14. stfu zegt

    4 augustus 2016 om 10:43

    Als EV’s tankstations gaan blokkeren worden ICE rijders ook boos. Dus doe het gewoon niet. Wij blokkeren jullie ook niet.

    Login om te reageren
  15. reobnednab zegt

    4 augustus 2016 om 10:59

    Yippie ayay yippie yippie eeey

    Login om te reageren
  16. ds3thp zegt

    4 augustus 2016 om 11:05

    BMW 1M, nu ook in Hornbach Orange !!!

    Login om te reageren
  17. dick1980 zegt

    4 augustus 2016 om 11:33

    Als ik er zo een tegenkom, parkeer ik er dwars achter en zet m aan de lader. Probleem opgelost, toch? Hij parkeren, ik laden – allemaal blij. Wel even wachten tot ik de bouwmarkt heb leeggekocht, maar dat kan best. Je kon er immers ook voor kiezen om niet op een laadplaats te gaan staan.

    Login om te reageren
    • tristan25 zegt

      4 augustus 2016 om 19:52

      @dick1980: +1

      Login om te reageren
  18. baap zegt

    4 augustus 2016 om 11:35

    Wat een asswipe. Een flink lange stekker meenemen en je electric waggie er achter parkeren en dan net zolang wachten tot je je auto weer redelijk opgeladen hebt.

    Login om te reageren
  19. stekkerbak zegt

    4 augustus 2016 om 11:54

    Helaas was ik daar niet. Maar anders was ik er strak naast gaan staan en had ik m’n laadkabel gewoon aangesloten.
    Dat ik m’n laadkabel dan over de motorkap van dit kleine bmwtje had moeten leggen is niet mijn probleem.

    Geen manieren? Dan krijg je ze ook niet van een ander…

    Login om te reageren
    • amghans zegt

      4 augustus 2016 om 14:27

      @stekkerbak:
      En ik maar denken, dat EV-ers zulke nette mensen zijn, die in alle opzichten rekening houden met het milieu. Weer een illusie armer.

      Login om te reageren
      • stekkerbak zegt

        4 augustus 2016 om 19:54

        @amghans: tja.. de bestuurder vraagt er in dit geval zelf om.

        Login om te reageren
  20. amghans zegt

    4 augustus 2016 om 12:09

    Geinig kenteken voor zo’n 1M, “Kraft durch Freude”

    Login om te reageren
  21. toyotavenray zegt

    4 augustus 2016 om 12:22

    Heb ik misschien wel onderhoud aan uotgevoerd

    Login om te reageren
  22. offroad zegt

    4 augustus 2016 om 12:24

    Ik vind het prima dat er plekken komen speciaal voor elektro auto’s, waar brandstof auto’s niet mogen staan (elektrisch rijden is immers de toekomst en redt het milieu). Maar dat betekent dan wel dat de andere plekken voor benzine auto’s zijn en verboden voor elektro auto’s. Mensen met brandstof auto’s hebben dan immers ook recht op hun eigen parkeerplaatsen, zij betalen immers voor de infrastructuur. Dus als de elektro plekken vol zijn wanneer je aankomt in je elektro mobiel, jammer dan. Net zoals voor de brandstofrijder wanneer er alleen nog elektro plekken over zijn.

    Of elektro rijders moeten gewoon thuis opladen met hun eigen stroom, is misschien ook een idee.

    In de fietsenstalling op mijn werk kregen mensen met een gewone fiets al een briefje op hun rijwiel van elektro fietsers dat ze voor het stopcontact hadden geparkeerd en of ze dat niet meer wilden doen.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      4 augustus 2016 om 14:41

      @offroad: zit nogal een verschil in gewoon parkeren en parkeren met laden. Dat is gewoon een extra manier van ’tanken’. Parkeren doet iedere auto…

      Login om te reageren
  23. nopetrolnofun zegt

    4 augustus 2016 om 13:54

    Heel mooi zo, ze worden toch niet gebruikt, en als ze worden gebruikt is het door een Foutlander Tesla of Prius

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      4 augustus 2016 om 14:41

      @nopetrolnofun: Goh, wat vreemd dat EV’s en plug-in hybriden ze gebruiken…

      Login om te reageren
  24. kennone zegt

    4 augustus 2016 om 15:41

    Ik snap niet dat mensen een M2 aamschaffen als je een veel mooiere 2e handse M1 kunt halen, houd je nog een berg met geld over voor banden en ron98

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 augustus 2016 om 16:34

      @kennone: als je een M1 hebt doe je die niet weg, die wordt alleen maar meer waard. Een 1M, dat is een heel ander verhaal. Dat is, zoals je op de foto’s kunt zien, een wat vreemd gevormd erg gedrongen apparaat. En dan is een M2 toch wel interessanter.

      Login om te reageren
  25. oxymoron zegt

    4 augustus 2016 om 17:55

    Ik zie hier maar steeds “parkeerplaats”. Dat is het niet, het is een laadplaats, speciaal voor dat doel. Dus wie daar toch niet kan laden, behoort er niet te staan. Ook een EV die op dat moment niet hoeft te laden, zoekt beter een gewone “echte” parkeerplaats.

    Login om te reageren
    • oxymoron zegt

      4 augustus 2016 om 17:58

      @oxymoron: Aanvulling: hetzelfde principe als parkeren voor een benzinepomp. Die plek is daar niet voor, dient om je tank vol te gooien en als dat gebeurt is moet je ruimte maken voor een ander.

      Login om te reageren
  26. tristan25 zegt

    4 augustus 2016 om 19:56

    Ik dit opzich niet zo erg. wat ik wel aso vind is als mensen voor een supercharger van tesla gaan staan die kunnen nou eenmaal niet anders. bij een hybrid is dit een ander verhaal die kunnen ook gewoon op benzine rijden, zelf al is een keer mee gemaakt dat een benzine auto hem op een supercharger had gezet. mijn vader had hem er gewoon achter gezet stond hij toch mooi 2 uur te wachten tot wij klaar waren met eten.

    Login om te reageren
  27. 730ld zegt

    4 augustus 2016 om 21:51

    Met een dikke auto ben je ook eindbaas dus dit mag. Volgens de wet ook nog want er staat niks in de plaatselijke APV en volgens mij is er nog geen wettelijke regel boete dus daar mag je gewoon staat al is het misschien wat aso.

    Login om te reageren
  28. toeter11 zegt

    5 augustus 2016 om 09:12

    Is het een beetje goede bouwmarkt de hornbach?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North