BMW 1M Hybride ??
Vandaag even snel wat wezen kopen bij de locale bouwmarkt. Zie ik plots een mooie verschijning in het elektro laadpunt ….
Vandaag even snel wat wezen kopen bij de locale bouwmarkt. Zie ik plots een mooie verschijning in het elektro laadpunt ….
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
carspottertje zegt
Bommetje, met zo’n auto mag dat ;)
jongenmetblokjes zegt
@carspottertje: mwa niet echt blijft asociaal kut gedrag ?
ghost zegt
@jongenmetblokjes: ik vind het vooral asociaal dat mensen met elektrische auto’s geen belasting betalen, geen BPM betalen en ook nog eens overal vooraan op ruime plekken mogen staan.
uselessguy zegt
@ghost: en vergeet vooral niet te vermelden dat deze auto’s minstens zo vervuilend zijn als auto’s met een conventionele benzinemotor.
Ik kan mijzelf ook altijd gigantisch ergeren aan deze parkeerplekken; altijd vooraan, vaak leeg terwijl de rest vol staat, en anders staat er wel een golf GTE die toch niet aan de stekker ligt, profiteurs noemt men dat.
michaelb zegt
@uselessguy: Tip! Neem een andere baan met een leaseslet en profiteer mee!
jongenmetblokjes zegt
@uselessguy: ben het helemaal met jullie eens ,maar het blijft asociaal.
Je kan het vergelijken met parkeren op een laden lossen plek. Die dingen zijn ook altijd leeg maar daar parkeer je toch ook niet op.
uselessguy zegt
@jongenmetblokjes: eens, ik parkeer er zelf ook niet, maar ik vind het wel ergerlijk. Waarom? Mindervaliden parkeerplekken en laad/los plekken zijn er voor mensen die het nodig hebben en niet anders kunnen, je rijdt niet even met je 50-tonner naar het einde van de parkeerplaats om vervolgens 200 meter te rijden met je steekkar. Van een mindervalide verwacht je ook niet dat iemand 200 meter op zijn krukken loopt. Iemand met een hybride (toegegeven, je moet er een mentale handicap voor hebben), is prima in staat om wat verder te lopen.
bartsmit zegt
@uselessguy: waarom dan altijd tientallen invalide plekken. Alsof half Nederland invalide is.
rdamnn zegt
@uselessguy: loooooool dat stuk tussen haakjes 1 (als het Autoblog was dan, helaas kan ik hier niet plussen)
Jochempie zegt
@uselessguy: “en vergeet vooral niet te vermelden dat deze auto’s minstens zo vervuilend zijn als auto’s met een conventionele benzinemotor.”
Onwaar, typisch rechtspopulistisch gelul. Hier is het juiste antwoord:
https://www.youtube.com/watch?v=Bkh5nnMac7U
michaelb zegt
@Jochempie: Links gelul van jou. Zeker betreft een hybride
Jochempie zegt
@michaelb: Een hybride is juist minder milieuvriendelijk, want die maakt alsnog gebruik van fossiele brandstoffen voor z’n aandrijving.
Het is niet een feit dat benzine zo’n 9,7 kWh per liter aan energie bevat, dat een verbrandingsmotor een efficiency heeft van zo’n 30%, waarna je nog de aandrijvingsverliezen moet meerekenen, dezelfde die je ook op een dyno ziet.
Het is een feit dat je met 20 kWh in een accuauto 100 km ver komt, omdat je met 85 kWh immers 450-520 km ver komt.
Een auto met verbrandingsmotor en een gewicht van ongeveer 2000 kg verbruikt dus 5 keer zoveel energie als een accuauto.
Zelfs als stook je enkel kolen om de stroom voor een elektrische auto op te wekken, dan nog produceer je veel minder uitstoot per 100 km dan een auto met verbrandingsmotor, omdat je maar 1/5e van de energie van de laatstgenoemde nodig hebt! Oh noooo, die vervloekte wetenschap toch! ’t Lijkt altijd aan de kant van de milieugekkies te staan!
Jochempie zegt
@Jochempie: Edit “het is niet een feit” moet natuurlijk “het is een feit” zijn, ik schreef voorheen “het is niet te ontkennen dat” maar probeerde het te corrigeren. Dat ging fout.
uselessguy zegt
@Jochempie: en de accupakketten dan? Deze hebben een beperkte levensduur en het produceren en recyclen hiervan komt het milieu ook niet ten goede.. (zit progres in, dat weet ik, maar op dit moment is het gewoon zo).
Maar goed, ik rijd niet voor niets amerikaans.. het milieu doet houdt mij niet echt bezig, punt dat ik het in principe ‘niet eerlijk’ vind dat elektrische (en vooral hybride) auto’s overal worden voorgetrokken kan ik behoorlijk over vallen.
Jochempie zegt
@uselessguy: Daar hebben we het maanden geleden al over gehad…
http://www.autoblog.nl/nieuws/elektrische-autos-zorgen-niet-meer-voor-minder-fijnstof-87059#comment-3816159
Jochempie zegt
@Jochempie: Alright, dat ging over zonnepanelen, maar de recycling van accu’s gaat ook voor de wind. Hier, kijk maar eens hoe een lithium-ion accu hergebruikt wordt: http://auto.howstuffworks.com/can-electric-car-batteries-be-recycled.htm
Dit gebeurt volgens het principe van de circulaire economie: eerst hergebruiken met de minste moeite, pas als laatste stap het product volledig gaan recyclen.
Jochempie zegt
@uselessguy: Wat je eigenlijk zegt is dat het oneerlijk is dat in een wereld waar iedereen z’n vuil op de straat gooit, iemand die dit niet doet wordt voorgetrokken.
Ik vind dat iemand best voorgetrokken mag worden als onomstotelijk vaststaat dat hij of zij per saldo het milieu minder belast dan de gemiddelde persoon. Dat is met een volledig elektrische auto gewoon het geval, ook als je de productie en recycling van de accu’s meerekent.
uselessguy zegt
@Jochempie: Als je het zo zegt zou het enigzins kloppen en zou ik er ook minder moeite mee hebben, maar volledig elektrische auto’s zijn er eenmaal nog niet veel in nederland, hybrides dan weer wel.
Voorbeeld; mijn vader rijdt een 2015 model outlander PHEV, klinkt theoretisch leuk, maar dat ding verbruikt op lange stukken net zoveel als mijn cadillac (met 4.6 liter..)
Jochempie zegt
@uselessguy: Gelukkig wordt de subsidie voor plug-in hybrides afgeschaft. Ze zijn in Den Haag nogal traag van begrip als het aankomt op welke technologie écht bijdraagt aan een schoner milieu.
Zo ben ik van mening dat het subsidiëren van volledige EV’s als een Tesla enkel nut heeft als de Tesla gegarandeerd met hernieuwbare energie wordt opgeladen. Oftewel, je krijgt je subsidie, als je maar een contract voor natuurstroom afsluit voor je thuislader.
jongenmetblokjes zegt
@Jochempie: ik ben ook voorstander voor subsidies voor EV’s maar ik vind dat er ook verder gekeken moet worden, kijk naaf audi en vw met hun cng gas. Het ( natuurlijk ) niet helemaal goed voor het milieu , maar mijn moeder rijdt +/- 250km op een tank van 14kg cng. Dan moet je nagaan dat cng een afval product is van aardgas op boren.
raym zegt
@Jochempie: wat denk je dat er in die accu’s zit. En waar komt die energie vandaan gewoon uit een kolen centrale.
Jochempie zegt
@raym: Oh mijn god, weer eentje die het niet snapt. Vriend, ook al gaat er stroom van een kolencentrale in, wat meestal niet zo is, zeker niet in Nederland, dan nog verbruikt een accuauto slechts 1/5e van de hoeveelheid energie van een auto met verbrandingsmotor, dus kan de uitstoot nooit of te nimmer in de buurt komen van die laatstgenoemde.
Jochempie zegt
@raym: En in die accu’s zit voornamelijk aluminium, koper en lithium. Dus?
ericd zegt
@uselessguy:
Daarbij komt dat het ‘fiscaal faciliteren’ van EVs en hybride auto’s de gemeenschap zo’n 7 miljard heeft gekost. Jawel, dat is 1000 euro bijna op iedere autobezitter. Inderdaad, krankzinnig.
kobus1967 zegt
@ghost: hoe kom je daarbij, ze hebben al meer BTW betaald bij aanschaf en om zo’n duurdere auto te kunnen kopen een hoger inkomen waarover ook meer belasting betaald word. Ze worden minder gestraft dan anderen het is de omgekeerde wereld?
kliko zegt
@kobus1967: Een btw betalen om vervolgens bakken met subsidie te krijgen. Dat is hetzelfde als 10 euro cadeau te geven op iemand verjaardag. Om hem vervolgens weer terug te krijgen op jouw verjaardag.
nameless zegt
@ghost: Dit gedrag komt een beetje overeen met het parkeren van een Tesla voor de enige pomp bij een benzinestation terwijl jij nodig moet tanken. Je doet het gewoon niet.
Hubert zegt
@nameless:
Stond laatst achter tesla bij de pomp en meneer stond doodleuk binnen broodjes te bestellen… Dat hij dan ff op een parkeerplaats gaat staan!
87sandyd zegt
@Hubert: had ik laatst ook, de beste man ging voor mijn neus zijn auto parkeren terwijl ik moest tanken. Toen ik tuuüterde keek hij amper op. Al gebarend wees ik hem op het feit dat ik moest tanken. Keek meneer eerst of er nog andere plekken vrij waren, waar ik dan waarschijnlijk zou moeten tanken. Toch maar even uitgestapt, wat ik misschien gelijk had moeten doen, om de man even vriendelijk te vertellen dat hij met zijn electromobiel nooit meer zo bij een tankstation moest parkeren…
G-Ammo zegt
@ghost: Dat komt nog wel… overheid gaat ons eerst lekkermaken met dit soort auto’s.. dat iedereen dit koopt, en dan volle bak belasting laten betalen op electriciteit en andere verzonnen regeltjes. Zie maar het belastingvrij rijden met de C1/Aygo/107. ”We hadden niet verwacht dat ze zoveel werden verkocht waardoor we nu belastinggeld missen”
LUL NIET.
Jochempie zegt
@G-Ammo: Goh, het gaat altijd over geld, en nooit eens over de problematiek waar een overbevolkte wereld mee te maken krijgt: het verbruiken van de aarde en het verpesten van het milieu. Om dat op te lossen moeten we bloeden, dus wen er maar aan.
raym zegt
@ghost: jij snapt het
helpp zegt
@jongenmetblokjes: Het is niet asociaal, er is enkel aangegeven dat deze plekken óók geschikt zijn voor elektrische voertuigen en opladen. Er staat namelijk geen bord boven met “alleen elektrisch laden” of iets dergelijks. Enkel dan kan je er een boete ook voor krijgen.
bogey zegt
@carspottertje: Als het net gekuist zou zijn, zou het er al meer op trekken.
launchcontrol zegt
Best aso om daar te parkeren als er genoeg parkeerplek is…. Wel een gave auto,,,
jeppie zegt
Het oranje contrasteert mooi bij het groen
bogey zegt
@jeppie: Maar die gele plaat niet! Verder niets tegen NL hoor ;-)
bartjeeh zegt
Mss is het wel gewoon de eigenaar of de vriend van de eigenaar…
dutchfiat zegt
Een echte baas parkeert vooraan bij z’n toko. Qua kleur zie ik wel wat overeenstemming.
markietwo zegt
Het was nou niet echt een “baas” type die er later in stapte … het had een hoog “Johnny en Anita” gehalte. Peukie op z’n lip en terug naar z’n sta caravan.
carseen zegt
@markietwo: mis wel de trekhaak voor ze caravan
markietwo zegt
@carseen: sta caravan vervoer je ook niet met een trekhaak ;-)
AutomotiveDesigner zegt
Hij had in ieder geval wel haast, zijn ruitenwisserbladen staan niet eens in een neutrale stand.
1lunatic zegt
@AutomotiveDesigner: Vreemd dat, dat niet automatisch gaat..
Is bij verscheidene auto’s van zelfs 10 jaar en ouder standaard.
jdoublev zegt
@1lunatic: Dat komt omdat de ruitenwissers bij een bmw diep achter/onder de motorkap liggen. Om de wisserbladen te kunnen vervangen moet je ze zoals op de foto halverwege stil kunnen zetten. Dan kun je ze voorover zetten en rustig de bladen vervangen.
kliko zegt
@jdoublev: Daar heb je toch een optie voor via de instellingen van de infotainment? Bij Audi kan je gewoon de ruitenwissers in zo’n stand zetten via het menu. Neem aan dat BMW dat ook wel kan?
jdoublev zegt
@kliko: Ik heb bij mijn E60 lci daar geen optie voor in de i-drive.
n54coupe zegt
@jdoublev: Onzin.
Bij een E82 kun je de ruitenwisser zo van de ruit scharnieren als ze in de neutrale stand staan.
Maar als je de auto vergrendelt terwijl de ruitenwissers actief zijn dan blijven de wissers in die stand staan.
jdoublev zegt
@n54coupe: Oké sorry, misschien kan het wel bij de E82. Maar bij mijn E60 lci gaat dat dus niet, overigens kon het bij mijn E39 ook niet.
n54coupe zegt
@jdoublev: No worries :)
Bij mijn E36 coupe kon het ook gewoon…
Gulli zegt
zouden er veel mensen zijn die voor dat kwartiertje dat ze een rol ducttape gaan halen PERSE een laadpaal nodig hebben?
Wel een hele mooie auto trouwens, zie hem wekelijks voorbij komen rijden door de wijk (@markietwo zijn we buurtgenoten misschien? :) )
markietwo zegt
@Gulli: wie weet … woonde eerst in NWK en nu sinds 2 weken in Zevenhuizen
perry_snijders zegt
Oké. Maar zouden er ook Beetles zijn met deze lettercombinatie in het kenteken?
sportevo zegt
@perry_snijders: leg eens uit waarom? Ik zie hem niet..
alcantara zegt
Als je zo’n bazenbak rijdt moet je ook gewoon net wat meer mogen dan Truus in d’r kut-Yaris.
Bovendien is er al genoeg BPM over betaald.
fiero zegt
@alcantara: nee. Net zoals die kutasocialen die hun audi/mercedes/bmw op een invalide plek parkeren. Niet doen. Die plek is er niet voor niets, of het logisch is of niet..
n54coupe zegt
@FieRo: Het merk maakt helemaal niets uit.
Zolang iemand over een invalidenparkeerkaart beschikt mag deze gewoon op een invalidenparkeerplaats parkeren.
fiero zegt
@n54coupe: ik heb het juist over diegenen zonder invalidenparkeerkaart..
bogey zegt
@FieRo: Gehandicapteplaats is wel nog volledig iets anders. De meesten kiezen daar niet voor en mogen dus voor mijn part gerust dichtbij de ingang staan. Wat is de logica achter de plaatsing van de oplaadpalen?
mashell zegt
@bogey: waarschijnlijk iets banaals als een kortere kabel naar het gebouw waar de laadpaal bij hoort. Of gewoon de logica dat alle bijzondere parkeerplaatsen vooraan liggen.
Hier in Duitsland zijn er vele soorten speciale parkeerplaatsen, maar ze zijn lang niet altijd vooraan. Zelfs invaliden plaatsen niet.
pinut187 zegt
Kan je daar een boete krijgen eigenlijk?
kliko zegt
@pinut187: Last time I checked: nee. Staat niks in de verkeersregelswet over parkeren op “electrische plekken”.
Zal misschien binnenkort wel zover zijn. Maar voorlopig is er nog geen wet voor. Ook al staan er bordjes bij “alleen voor stekkerauto’s”.
bennieokkels zegt
@kliko: klopt niet helemaal. Voor -parkeren voor bepaalde voertuigen- kan wel bekeurd worden wanneer je hieraan niet voldoet. Hier moet dan het officiele blauwe P-bord staan met een wit onderbord die de categorie voertuigen aangeeft. Zoals electrische voertuigen. Alleen dan is te verbaliseren.
bennieokkels zegt
@pinut187: ja. Is voor openbaar verkeer toegankelijk terrein.
Maar dit blauwe bord is niet rechtsgeldig igv rvv en is niet zichtbaar geplaatst. Dus niet voor parkeren op dit vak.
reistje zegt
@pinut187: Het is inderdaad een niet geldig en niet goed geplaatst bord. Maar goed de wetgeving is een beetje een bende omdat parkeerregelingen per gemeente verschillen.
bennieokkels zegt
Ik zie nergens een geldig bord staan, waarop staat dat je daar niet mag parkeren met een benzine auto. Er staat wel een blauw bord, welke niet leesbaar is bij het oprijden van het vak. Daarnaast is dit geen geldig bord zoals in het RVV staat benoemd.
bennieokkels zegt
Je mag daar wettelijk gezien gewoon parkeren met je benzineauto. Geen geldig RVV bord en tevens niet eens zichtbaar geplaatst bij oprijden van het vak.
Fatsoen aspect is een 2e.
stfu zegt
Als EV’s tankstations gaan blokkeren worden ICE rijders ook boos. Dus doe het gewoon niet. Wij blokkeren jullie ook niet.
reobnednab zegt
Yippie ayay yippie yippie eeey
ds3thp zegt
BMW 1M, nu ook in Hornbach Orange !!!
dick1980 zegt
Als ik er zo een tegenkom, parkeer ik er dwars achter en zet m aan de lader. Probleem opgelost, toch? Hij parkeren, ik laden – allemaal blij. Wel even wachten tot ik de bouwmarkt heb leeggekocht, maar dat kan best. Je kon er immers ook voor kiezen om niet op een laadplaats te gaan staan.
tristan25 zegt
@dick1980: +1
baap zegt
Wat een asswipe. Een flink lange stekker meenemen en je electric waggie er achter parkeren en dan net zolang wachten tot je je auto weer redelijk opgeladen hebt.
stekkerbak zegt
Helaas was ik daar niet. Maar anders was ik er strak naast gaan staan en had ik m’n laadkabel gewoon aangesloten.
Dat ik m’n laadkabel dan over de motorkap van dit kleine bmwtje had moeten leggen is niet mijn probleem.
Geen manieren? Dan krijg je ze ook niet van een ander…
amghans zegt
@stekkerbak:
En ik maar denken, dat EV-ers zulke nette mensen zijn, die in alle opzichten rekening houden met het milieu. Weer een illusie armer.
stekkerbak zegt
@amghans: tja.. de bestuurder vraagt er in dit geval zelf om.
amghans zegt
Geinig kenteken voor zo’n 1M, “Kraft durch Freude”
toyotavenray zegt
Heb ik misschien wel onderhoud aan uotgevoerd
offroad zegt
Ik vind het prima dat er plekken komen speciaal voor elektro auto’s, waar brandstof auto’s niet mogen staan (elektrisch rijden is immers de toekomst en redt het milieu). Maar dat betekent dan wel dat de andere plekken voor benzine auto’s zijn en verboden voor elektro auto’s. Mensen met brandstof auto’s hebben dan immers ook recht op hun eigen parkeerplaatsen, zij betalen immers voor de infrastructuur. Dus als de elektro plekken vol zijn wanneer je aankomt in je elektro mobiel, jammer dan. Net zoals voor de brandstofrijder wanneer er alleen nog elektro plekken over zijn.
Of elektro rijders moeten gewoon thuis opladen met hun eigen stroom, is misschien ook een idee.
In de fietsenstalling op mijn werk kregen mensen met een gewone fiets al een briefje op hun rijwiel van elektro fietsers dat ze voor het stopcontact hadden geparkeerd en of ze dat niet meer wilden doen.
stfu zegt
@offroad: zit nogal een verschil in gewoon parkeren en parkeren met laden. Dat is gewoon een extra manier van ’tanken’. Parkeren doet iedere auto…
nopetrolnofun zegt
Heel mooi zo, ze worden toch niet gebruikt, en als ze worden gebruikt is het door een Foutlander Tesla of Prius
stfu zegt
@nopetrolnofun: Goh, wat vreemd dat EV’s en plug-in hybriden ze gebruiken…
kennone zegt
Ik snap niet dat mensen een M2 aamschaffen als je een veel mooiere 2e handse M1 kunt halen, houd je nog een berg met geld over voor banden en ron98
mashell zegt
@kennone: als je een M1 hebt doe je die niet weg, die wordt alleen maar meer waard. Een 1M, dat is een heel ander verhaal. Dat is, zoals je op de foto’s kunt zien, een wat vreemd gevormd erg gedrongen apparaat. En dan is een M2 toch wel interessanter.
oxymoron zegt
Ik zie hier maar steeds “parkeerplaats”. Dat is het niet, het is een laadplaats, speciaal voor dat doel. Dus wie daar toch niet kan laden, behoort er niet te staan. Ook een EV die op dat moment niet hoeft te laden, zoekt beter een gewone “echte” parkeerplaats.
oxymoron zegt
@oxymoron: Aanvulling: hetzelfde principe als parkeren voor een benzinepomp. Die plek is daar niet voor, dient om je tank vol te gooien en als dat gebeurt is moet je ruimte maken voor een ander.
tristan25 zegt
Ik dit opzich niet zo erg. wat ik wel aso vind is als mensen voor een supercharger van tesla gaan staan die kunnen nou eenmaal niet anders. bij een hybrid is dit een ander verhaal die kunnen ook gewoon op benzine rijden, zelf al is een keer mee gemaakt dat een benzine auto hem op een supercharger had gezet. mijn vader had hem er gewoon achter gezet stond hij toch mooi 2 uur te wachten tot wij klaar waren met eten.
730ld zegt
Met een dikke auto ben je ook eindbaas dus dit mag. Volgens de wet ook nog want er staat niks in de plaatselijke APV en volgens mij is er nog geen wettelijke regel boete dus daar mag je gewoon staat al is het misschien wat aso.
toeter11 zegt
Is het een beetje goede bouwmarkt de hornbach?