@samasama: en ik had een sahara pearl groene met S Line velgen die Wouter ook wel kent. Daar had ik alleen wel ‘wat’ problemen mee en heb ik hem een schop gegeven naar de handel. Al zag een vriend van me hem vorige week nog rijden, dus blijkbaar hebben ze er nog iemand voor gevonden.
@samasama: ik zou bijna zeggen wat niet:
– displayproblemen teller en radiodisplay (*)
– lekkende koplampsproeiers
– achterdifferentieel defect (quattro)
– motorelectronica: bobines en nokkenas-sensor (*)
– stoelverwarmingsknoppen die in dashboard verdwijnen (*)
– koppakking mogelijk lek
* bekende problemen.
Ik heb de auto door inruil verkregen en heb dat te oppervlakkig gechecked. Wijze les geleerd. Het was en is wel een mooie auto, die als quattro ook best prima rijdt.
@amghans: klopt volgens mij had de Quattro 180pk ook een enkele uitlaat. Ik heb bewust gezocht naar een FWD en dus 180pk in deze kleur. Scheelt 200 kilo en dan kan de Quattro ook niet stuk. De kleur vond ik veel unieker dan het grijs of zwart dat je altijd ziet.
@samasama:
Beide Quattro versies (de 180 en de 225 pk) hebben de dubbele uitlaat. Dat maakt jouw FWD des te byzonderderder !
Heb een collega, die er ook één heeft, een wat lichtere kleur blauw metallic, ook zo’n exemplaar, dat tot het laatste boutje origineel is. Is er voor zover ik weet zeer tevreden over, heb ‘m nog niet over technische malheur gehoord. Misschien, dat ’n FWD gewoon de beste versie is.
Heb er ooit ook een gehad. 225 pk quattro, zilverpijl. Hiermee snelst ooit door duitsland geracet. Op een zondagmiddag in het voorjaar van 99 vriend opgehaald in venlo voor skitrip. Hij kon niet vroeger vertrekken dan 11h. Wij waren destijds helemaal into mooserwirt, sankt anton. Dan zouden we ons moeten haasten om wat achter de wijfkes te kunnen zitten, want tent sluit om 19.45. Magnifiek weer, geen halve kip op de baan, en de – best grote – kofferruimte, inclusief platliggende achterbank, vol met bagage blazen op autobahn. Via heilbronn en ahlen naar de grens in bregenz. Constant rond de 220, wezen tanken en door. De grensovergang horbranz in 4h20 met gemiddelde v 163. Geweldige kar, maar ik was er toen nog wat te jong/wild voor en na minder dan 2j parkeerde ik hem vol op 2 andere wagens en werd ie per kilo verkocht ad schroothandelaar. Trip down memory lane. Veel plezier met je nieuwe kar! Iconisch model. Berlijnse bol.
kuifje zegt
Leuke wagen hoor, veel plezier ermee!!
bofkont zegt
Heerlijk origineel exemplaar, de mk1 TT is echt mijn favoriet.
Wouter zegt
Goede keuze natuurlijk! :) Ik heb inmiddels te veel kinderen om de TT nog vaak te gebruiken, maar ik heb hem nog wel.
Have fun ermee!
samasama zegt
@Wouter: thanks, het achterbankje zit er inderdaad alleen voor de sier.
stephane8200 zegt
@samasama: en ik had een sahara pearl groene met S Line velgen die Wouter ook wel kent. Daar had ik alleen wel ‘wat’ problemen mee en heb ik hem een schop gegeven naar de handel. Al zag een vriend van me hem vorige week nog rijden, dus blijkbaar hebben ze er nog iemand voor gevonden.
samasama zegt
@stephane8200: Ah, ik heb m’n best gedaan er 1 te kopen met zo min mogelijk problemen. In een notendop, wat was er loos?
stephane8200 zegt
@samasama: ik zou bijna zeggen wat niet:
– displayproblemen teller en radiodisplay (*)
– lekkende koplampsproeiers
– achterdifferentieel defect (quattro)
– motorelectronica: bobines en nokkenas-sensor (*)
– stoelverwarmingsknoppen die in dashboard verdwijnen (*)
– koppakking mogelijk lek
* bekende problemen.
Ik heb de auto door inruil verkregen en heb dat te oppervlakkig gechecked. Wijze les geleerd. Het was en is wel een mooie auto, die als quattro ook best prima rijdt.
Tenck zegt
@stephane8200: Ik dacht heel even dat ik em weer had gespot ;).
phaeton zegt
@Wouter: Maar je hebt hem nog wel?? Dat wist ik niet. Niet dat dat er toe doet, maar enfin. Je hebt dus vier auto’s?
isleofman zegt
Keurige auto! Veel plezier ermee!
pinut187 zegt
Have bak, en een hele mooie kleur ook, niet eerder gezien. Veel plezier ermee!
romeoalfa zegt
Heerlijk zo’n standaard mk1 TT. Have fun!
mashell zegt
Die TT ziet er nog strak uit.
lincoln zegt
Keurig ding ..
bRGreen staat em beter dan Jaguar ..
Net zo zeldzaam als rood ..
Achterbank is er trouwens vrij makkelijk uit te halen ..
Achterspoiler helaas niet ..
bartteeuwen zegt
@lincoln: Hier in de buurt rijdt er eentje zonder spoiler. Geen gehoor gegeven aan de terugroepactie gok ik zo.
lincoln zegt
@bartteeuwen:
Terecht .. Net als een twingo met wimpers .. Zo erg ook weer niet .. Maar breekt wel de belijning flink ..
alcantara zegt
Goede keuze, nu nog een witte Aprilia jack scoren om het helemaal af te maken.
r32t zegt
Gave kleur!
Maar wat staat dat ding onwijs hoog op zijn poten zeg..
dutchoutlaw zegt
Mooi ding!
amghans zegt
Zie ik ’t goed : enkele uitlaat, dus 180 pk FWD ?
samasama zegt
@amghans: klopt volgens mij had de Quattro 180pk ook een enkele uitlaat. Ik heb bewust gezocht naar een FWD en dus 180pk in deze kleur. Scheelt 200 kilo en dan kan de Quattro ook niet stuk. De kleur vond ik veel unieker dan het grijs of zwart dat je altijd ziet.
amghans zegt
@samasama:
Beide Quattro versies (de 180 en de 225 pk) hebben de dubbele uitlaat. Dat maakt jouw FWD des te byzonderderder !
Heb een collega, die er ook één heeft, een wat lichtere kleur blauw metallic, ook zo’n exemplaar, dat tot het laatste boutje origineel is. Is er voor zover ik weet zeer tevreden over, heb ‘m nog niet over technische malheur gehoord. Misschien, dat ’n FWD gewoon de beste versie is.
bofkont zegt
@amghans: niet waar de Quattro 180 heeft altijd een enkele pijp origineel.
amghans zegt
Mooi exemplaar, trouwens !
rachid zegt
Prachtige auto, let wel even op sludge e.d.
desjonnies zegt
Mooi ding man !
Moersleutel zegt
Mooi hoor Bijzondere kleur Fijne km gewenst
hplh zegt
Apart kenteken
RubenS zegt
Zeldzame kleur inderdaad, en een leuke kar! Heb er zelf ook zo eentje!
ghost zegt
Mooiste TT nog altijd! De auto die als concept ongewijzigd in productie werd genomen destijds.
kapitein187 zegt
Mk1 een van de mooiste idd. Vind het nog steeds jammer dat er een recall kwam destijds om dat spoilertje er op te zetten. Zonder was ie nog mooier.
100octane zegt
Heb er ooit ook een gehad. 225 pk quattro, zilverpijl. Hiermee snelst ooit door duitsland geracet. Op een zondagmiddag in het voorjaar van 99 vriend opgehaald in venlo voor skitrip. Hij kon niet vroeger vertrekken dan 11h. Wij waren destijds helemaal into mooserwirt, sankt anton. Dan zouden we ons moeten haasten om wat achter de wijfkes te kunnen zitten, want tent sluit om 19.45. Magnifiek weer, geen halve kip op de baan, en de – best grote – kofferruimte, inclusief platliggende achterbank, vol met bagage blazen op autobahn. Via heilbronn en ahlen naar de grens in bregenz. Constant rond de 220, wezen tanken en door. De grensovergang horbranz in 4h20 met gemiddelde v 163. Geweldige kar, maar ik was er toen nog wat te jong/wild voor en na minder dan 2j parkeerde ik hem vol op 2 andere wagens en werd ie per kilo verkocht ad schroothandelaar. Trip down memory lane. Veel plezier met je nieuwe kar! Iconisch model. Berlijnse bol.