@Kuifje: @desjonnies: weet dat geloof ik. Die heeft ooit eens verteld dat ze die bewust aantikten vanachter om de flow in de uitlaat te verstoren. Waarom ze zo omhoog staan heeft hij toen wel uitgelegd maar dat ben ik vergeten. Wellicht kan hij even toelichten.
@kuifje: drag weghalen van de achterkant. De rechte achterzijde creëert een vacuüm, en de blazende uitlaten heffen dat deels op door t vacuüm te vullen met uitlaatgassen
Dat de benzen die pijpen dichtbeukten was omdat dan de motor de uitlaatgassen niet meer kwijt kon met als gevolg:
Minder power!
Creatief met uitlaten. Zoals later in de f1 hele studies werden uitgewerkt om meer downforce te creëeren en drag te verminderen.
Blijft een van m’n favo DTM wagens. Toen DTM nog écht tof was.
Kan iemand mijn uitleggen wat het nut is van die omhoog wijzende uitlaten?
@Kuifje: @desjonnies: weet dat geloof ik. Die heeft ooit eens verteld dat ze die bewust aantikten vanachter om de flow in de uitlaat te verstoren. Waarom ze zo omhoog staan heeft hij toen wel uitgelegd maar dat ben ik vergeten. Wellicht kan hij even toelichten.
@kuifje: meer downforce op de achterwielen ;p. Nee geintje, ik ben ook wel benieuwd.
@kuifje: drag weghalen van de achterkant. De rechte achterzijde creëert een vacuüm, en de blazende uitlaten heffen dat deels op door t vacuüm te vullen met uitlaatgassen
Dat de benzen die pijpen dichtbeukten was omdat dan de motor de uitlaatgassen niet meer kwijt kon met als gevolg:
Minder power!
Creatief met uitlaten. Zoals later in de f1 hele studies werden uitgewerkt om meer downforce te creëeren en drag te verminderen.
Gaaf!
Heb gezien dat dit blok 10.000 toeren trekt..
Hier had ik vroeger een miniatuurversie van! :)
Lekker! Bedankt voor de spot
Mijn favorite DTM bak, heel gaaf om te zien!