@Kuifje: @desjonnies: weet dat geloof ik. Die heeft ooit eens verteld dat ze die bewust aantikten vanachter om de flow in de uitlaat te verstoren. Waarom ze zo omhoog staan heeft hij toen wel uitgelegd maar dat ben ik vergeten. Wellicht kan hij even toelichten.
@kuifje: drag weghalen van de achterkant. De rechte achterzijde creëert een vacuüm, en de blazende uitlaten heffen dat deels op door t vacuüm te vullen met uitlaatgassen
Dat de benzen die pijpen dichtbeukten was omdat dan de motor de uitlaatgassen niet meer kwijt kon met als gevolg:
Minder power!
Creatief met uitlaten. Zoals later in de f1 hele studies werden uitgewerkt om meer downforce te creëeren en drag te verminderen.
rotarypowah zegt
Blijft een van m’n favo DTM wagens. Toen DTM nog écht tof was.
kuifje zegt
Kan iemand mijn uitleggen wat het nut is van die omhoog wijzende uitlaten?
E34M5Touring zegt
@Kuifje: @desjonnies: weet dat geloof ik. Die heeft ooit eens verteld dat ze die bewust aantikten vanachter om de flow in de uitlaat te verstoren. Waarom ze zo omhoog staan heeft hij toen wel uitgelegd maar dat ben ik vergeten. Wellicht kan hij even toelichten.
razer zegt
@kuifje: meer downforce op de achterwielen ;p. Nee geintje, ik ben ook wel benieuwd.
koeckenbacker zegt
@kuifje: drag weghalen van de achterkant. De rechte achterzijde creëert een vacuüm, en de blazende uitlaten heffen dat deels op door t vacuüm te vullen met uitlaatgassen
Dat de benzen die pijpen dichtbeukten was omdat dan de motor de uitlaatgassen niet meer kwijt kon met als gevolg:
Minder power!
Creatief met uitlaten. Zoals later in de f1 hele studies werden uitgewerkt om meer downforce te creëeren en drag te verminderen.
oemplus zegt
Gaaf!
dandi zegt
Heb gezien dat dit blok 10.000 toeren trekt..
granlusso zegt
Hier had ik vroeger een miniatuurversie van! :)
zwannes zegt
Lekker! Bedankt voor de spot
pinut187 zegt
Mijn favorite DTM bak, heel gaaf om te zien!