@jdmpetje: Nee. Dit zijn velgen van Pogea Racing. Ze hebben wel wat gemeen met de Rotiform BLQ, maar deze zijn een heel stuk goedkoper en ook geen 1:1 kopie van de BLQ. Deze heeft doorgaans nog een lip en is dus nog dieper.
@roppp: Ja dat gaat prima. Airride hè? Dit is de laagste stand. Rijhoogte is heel normaal, waardoor ik prima over drempels, inritten en zelf normaal op een autobrug kan geraken.
@leemster: airride doet zeer zeker niet onder voor een schroefset. Persoonlijk vind ik de auto beter insturen sinds de airride. In de bochten heel erg neutraal en strak. Een goed uitgewerkt airride systeem met digitaal management is tig keer beter dan de eerste systemen van 5-10 jaar geleden. Liberty Walk auto’s hebben dergelijke kits ook.☺️
@roppp: nee in deze stand staat die vast op de banden. Maar iets omhoog en ik zou kunnen rijden. Moet de verschillende rijstanden nog een keer fine tunen qua hoogte.
@thegrolschfirm:
Het zwarte beest? Mocht je dat in Staphorst wel uitlaten? Ik hoop wel voor je dat je de foto’s op zondag hebt gemaakt(met het tekstbord er uiteraard op ter provocatie), dat zal die fatsoenrakkers uit de Bible Belt leren … Trouwens, al die kerels die het een handtas noemen cq kappersauto; het rijdt je de snot voor de ogen in de meeste gevallen(vinex wijk average joe car wannabees met kia’s, eco opels, bluespaar w’s en zelfs de meeste audi’s, bmw’s, bensen, etc. zowel 0-100 als in de tussen-acceleratie …
@autodrome: Hahaha, nice commentaar. Meesten vergissen zich gigantisch, want met een laag gewicht heb je niet heel veel vermogen nodig om vooruit te komen. En bij hard accelereren gooit ze er knallen uit bij schakelen. Elke dag zit ik met een Smile achter het stuur. Life is too short to drive boring cars.
net wat te laag voor mijn smaak en de stickers mogen er wat mij betreft af, maar dit is in ieder geval stukken beter dan 85% van wat er op onze wegen rijdt… geniet er van.
Oja blijf het carbon poetsen, want eigenlijk is het ongeschikt voor open en bloot gebruik ;)
@dutchneon: Carbon heeft net een nieuwe laklaag gekregen en is nadien voorzien van een glas-keramiek coating. We gaan zien hoelang het goed gaat. Ben bekend met de problemen van Carbon icm clearcoat. ;)
@abarth100hp: Ja, klopt. Staat ook in de tags. Wilde niet laag rijden en alles kapot rijden met een static verlaging. Nu kan ik normaal rijden en laag als ik wil.
Zeker, de band omtrek is 4.43% groter dan de gebruikelijke 195/45R16″ banden waar een 500 Abarth op wordt afgeleverd.
Op een Fiat Bravo past het beter, dan kan er een 225/40R18″ band omheen.
@towi1989: dat kan makkelijk hoor, standaard kap weegt amper meer, je zult versteld staan.
heb zelf 3 jaar met een (in kleur gespoten) carbon kap gereden, regelmatig ruim boven de 250 gereden en ook dat gaat prima
@towi1989: Waarom zou dat niet goed gaan? Het sluitoog is gewoon metaal en is aan de binnenzijde van de kap volledig verlijmd. Ook al zou deze losraken, dan nog kan de kap niet zomaar open.
@thegrolschfirm: ik lees geregeld verhalen over het uitbreken van de standaard sluit pin en het openslaan van de kap. Het gewicht van de kap an sich heeft hier dus weinig mee te maken, maar meer met de aerodynamica van de auto en of de kap, zelfs in gesloten toestand wind kan vangen.
De velgen lijken me een maatje te groot om comfortabel mee te kunnen rijden, zeker in zo’n klein stuiterbakje, maar verder ziet het er wel heerlijk stoer en strak uit.
@bofkont: geen idee eigenlijk. Mijn vorige auto, alfa 156 was gechipt door squadra. Veel mensen in mijn omgeving zeiden dat Ronald Vermeulen een hele goede keus was, dus zodoende. Voor meer power gaat ze naar h&s corse of Pogea Racing.
Wat een gaaf ding, mijn complimenten! Het zijn auto’s die je zeker niet moet onderschatten, het gaat echt hard en heerlijk de hoek om. Mooie auto heb je staan, veel plezier er mee!
@sebasjuhh: ja gechipt naar 175pk-280nm. Wil met een paar jaar naar 240pk. Meer zou voor dagelijks gebruik niet meer leuk zijn. Is wel mogelijk trouwens. Airride doet niet onder voor een schroefset qua handling. Dit was geen goedkope kit, maar het beste wat momenteel verkrijgbaar is.
@gemaskerdemuchacho: ze zijn zo gewild momenteel dat ik in de afgelopen 2 jaar eigenlijk geen afschrijving heb gehad. Ze worden behoorlijk veel ingevoerd, vanwege de lage geleverde aantallen in NL. Van 2008 tot en met 2011 slechts 200 originele nl-auto’s.
Prachtige bak, ik en mijn vriendin hebben hem uitgebreid bewonderd tijdens het Schaijk Car Event, een tijdje terug, en we waren er allebei verliefd op! Erg dik ding!
jdmpetje zegt
Rotiform?
thegrolschfirm zegt
@jdmpetje: Nee. Dit zijn velgen van Pogea Racing. Ze hebben wel wat gemeen met de Rotiform BLQ, maar deze zijn een heel stuk goedkoper en ook geen 1:1 kopie van de BLQ. Deze heeft doorgaans nog een lip en is dus nog dieper.
roppp zegt
@thegrolschfirm: het ziet er ontzettend strak uit. Mijn vraag is hoe het rijdt en kom je er op een normale manier drempels mee over??
thegrolschfirm zegt
@roppp: Ja dat gaat prima. Airride hè? Dit is de laagste stand. Rijhoogte is heel normaal, waardoor ik prima over drempels, inritten en zelf normaal op een autobrug kan geraken.
leemster zegt
@thegrolschfirm: hoe rijd dat Air ride in vergelijking met gewone veren en schokdempers ?
G-Ammo zegt
@leemster: Bijna net zo comfortabel als gewone vering (op hoogste stand natuurlijk)
thegrolschfirm zegt
@leemster: airride doet zeer zeker niet onder voor een schroefset. Persoonlijk vind ik de auto beter insturen sinds de airride. In de bochten heel erg neutraal en strak. Een goed uitgewerkt airride systeem met digitaal management is tig keer beter dan de eerste systemen van 5-10 jaar geleden. Liberty Walk auto’s hebben dergelijke kits ook.☺️
roppp zegt
@thegrolschfirm: kun je er op deze stand ook mee rijden of is dat alleen voor show (à la de ouderwetse Citroëns)
thegrolschfirm zegt
@roppp: nee in deze stand staat die vast op de banden. Maar iets omhoog en ik zou kunnen rijden. Moet de verschillende rijstanden nog een keer fine tunen qua hoogte.
autodrome zegt
@thegrolschfirm:
Het zwarte beest? Mocht je dat in Staphorst wel uitlaten? Ik hoop wel voor je dat je de foto’s op zondag hebt gemaakt(met het tekstbord er uiteraard op ter provocatie), dat zal die fatsoenrakkers uit de Bible Belt leren … Trouwens, al die kerels die het een handtas noemen cq kappersauto; het rijdt je de snot voor de ogen in de meeste gevallen(vinex wijk average joe car wannabees met kia’s, eco opels, bluespaar w’s en zelfs de meeste audi’s, bmw’s, bensen, etc. zowel 0-100 als in de tussen-acceleratie …
thegrolschfirm zegt
@autodrome: Hahaha, nice commentaar. Meesten vergissen zich gigantisch, want met een laag gewicht heb je niet heel veel vermogen nodig om vooruit te komen. En bij hard accelereren gooit ze er knallen uit bij schakelen. Elke dag zit ik met een Smile achter het stuur. Life is too short to drive boring cars.
jaguarjunk zegt
Dik ding!!
pinut187 zegt
Wow gaaf, dikke wielen ook!
matk20 zegt
deze stond ook
op supercar sunday toch?, Super dik!
thegrolschfirm zegt
@matk20: Klopt.
gash zegt
Echt leuk dat er ook dames op Autoblog zitten!
thegrolschfirm zegt
@gash: Ben verre van een dame en deze Abarth is verre van je standaard truttenschudder. :P
bofkont zegt
@gash: dom vooroordeel , rijdt maar eens eentje je staat versteld, super fun en met chip echt gewelddadig snel.
rikus zegt
@gash: ??
alcantara zegt
Boodschappenwagen porno.
dutchneon zegt
net wat te laag voor mijn smaak en de stickers mogen er wat mij betreft af, maar dit is in ieder geval stukken beter dan 85% van wat er op onze wegen rijdt… geniet er van.
Oja blijf het carbon poetsen, want eigenlijk is het ongeschikt voor open en bloot gebruik ;)
thegrolschfirm zegt
@dutchneon: Carbon heeft net een nieuwe laklaag gekregen en is nadien voorzien van een glas-keramiek coating. We gaan zien hoelang het goed gaat. Ben bekend met de problemen van Carbon icm clearcoat. ;)
stalensnuitje zegt
In/uit Staphorst? Nog nooit zien staan/rijden helaas.
stalensnuitje zegt
@stalensnuitje: Die Angry Birds Bomb past trouwens wel perfect bij de auto ;)
thegrolschfirm zegt
@stalensnuitje: Die Angry Bird vond ik zelf ook een leuke touch. Keer wat anders dan al die Minions. :P
Foto’s zijn gemaakt in Staphorst. (De Tippe) Dat is niet mijn woonplaats. :)
zwannes zegt
Superleuke wagen! Veel smaak!
thegrolschfirm zegt
@zwannes: Dank! Ben nog lang niet klaar. Maar alles moet decent, strak en smaakvol zijn (in mijn ogen dan)
dannyhoek zegt
ik mis een WAVje met het uitlaatgeluid
thegrolschfirm zegt
@dannyhoek: Een goede soundfile maken tijdens het rijden is niet zo heel makkelijk. Stationair revven doet de uitlaat geen recht.
wpgt zegt
Hnnngg lekker flush!
HZW zegt
De 8Jx18″ ET27 Pogea Racing XCUT500 velgen zijn wel gaaf, gewicht 10.3 Kg.
Meestal in combinatie met 215/35R18″ banden.
atrak zegt
Te grote velgen en te laag.
abarth100hp zegt
Echt dik, mooie velgen en strak op de weg. Heerlijke showcar. Kloptbet dat je airride hebt?
thegrolschfirm zegt
@abarth100hp: Ja, klopt. Staat ook in de tags. Wilde niet laag rijden en alles kapot rijden met een static verlaging. Nu kan ik normaal rijden en laag als ik wil.
HZW zegt
Zeker, de band omtrek is 4.43% groter dan de gebruikelijke 195/45R16″ banden waar een 500 Abarth op wordt afgeleverd.
Op een Fiat Bravo past het beter, dan kan er een 225/40R18″ band omheen.
borrelnoot zegt
Leuk!
remon zegt
Hele dikke bak zo!
sracert zegt
Wat een prachtig bommetje!
fitz zegt
Een heerlijke bak; zou hem zo op de oprit zetten❣
w0ut zegt
Thuis geraak je hiermee de straat niet in of uit. #drempels. Knap machien trouwens
thegrolschfirm zegt
@w0ut: Airride. Kan zonder problemen over drempels en schildpadjes. ;)
pagani86 zegt
Ben geen fan van de 500… maar die van die van jou ben ik een van de grootste fan’s! Heel mooi je auto.
thegrolschfirm zegt
@pagani86: Dank! Ik heb fans, woohoo! :P
towi1989 zegt
Een carbon motorkap, maar geen bonnet catches. (Hoe lang) gaat dat goed?
dutchneon zegt
@towi1989: dat kan makkelijk hoor, standaard kap weegt amper meer, je zult versteld staan.
heb zelf 3 jaar met een (in kleur gespoten) carbon kap gereden, regelmatig ruim boven de 250 gereden en ook dat gaat prima
thegrolschfirm zegt
@towi1989: Waarom zou dat niet goed gaan? Het sluitoog is gewoon metaal en is aan de binnenzijde van de kap volledig verlijmd. Ook al zou deze losraken, dan nog kan de kap niet zomaar open.
towi1989 zegt
@thegrolschfirm: ik lees geregeld verhalen over het uitbreken van de standaard sluit pin en het openslaan van de kap. Het gewicht van de kap an sich heeft hier dus weinig mee te maken, maar meer met de aerodynamica van de auto en of de kap, zelfs in gesloten toestand wind kan vangen.
bimmert zegt
Sorry ik blijf het een handtas auto vinden ;)
thegrolschfirm zegt
@bimmert: Dat mag je vinden. Het is een vrij land. ;) Op de snelweg laat ik menig versteld staan van de acceleratie en snelheid. ;)
strijkijzer zegt
Ai, bijna perfect maar net te laag
strijkijzer zegt
@strijkijzer: wel airride dus? Wauw wat een mooi bakkie, veel aandacht voor details.
rs6issnel zegt
Dik ding! Nooit gedacht dat ik dit over een 500 zou zeggen.
erik1234 zegt
Gaaf!!!
ashwin1982 zegt
Nice!!!
Edge zegt
De velgen lijken me een maatje te groot om comfortabel mee te kunnen rijden, zeker in zo’n klein stuiterbakje, maar verder ziet het er wel heerlijk stoer en strak uit.
thegrolschfirm zegt
@Edge: vind het weinig verschil hebben met 17″ originele wielen. Een Abarth koop je sowieso niet voor comfort. ?
petrolheadnordschleife zegt
Zonet nog gezien op de N18 ter hoogte van Enschede, hij valt in ieder geval op!
ilmostro zegt
Blijft een mooie auto Marc.
Groet Harm
bofkont zegt
Echt super zo’n 500 Abarth !!
De styling is mij persoonlijk wat te.
Wat zijn de specs als ik vragen mag ??
En waar is hij gechipt , savali / squadra ???
Als ik aan de downsizing moet ga ik ook voor zoiets , echt supergaaf .
Heb vorig jaar eentje gereden van een kennis , zo supergaaf .
thegrolschfirm zegt
@bofkont: ja savali heeft haar gechipt. 175pk-280nm.
bofkont zegt
@thegrolschfirm: mag ik vragen waarom Savali ??
En waarom niet squadra ??
Lees over beide goede verhalen trouwens .
Zit er serieus om ook een 500 Abarth te kopen over een tijdje, zo gaaf !!
thegrolschfirm zegt
@bofkont: geen idee eigenlijk. Mijn vorige auto, alfa 156 was gechipt door squadra. Veel mensen in mijn omgeving zeiden dat Ronald Vermeulen een hele goede keus was, dus zodoende. Voor meer power gaat ze naar h&s corse of Pogea Racing.
bofkont zegt
@thegrolschfirm: trouwens heerlijke specs die van jou !!
viezefreddyw zegt
Wat een gaaf ding, mijn complimenten! Het zijn auto’s die je zeker niet moet onderschatten, het gaat echt hard en heerlijk de hoek om. Mooie auto heb je staan, veel plezier er mee!
sebasjuhh zegt
Super dik! Motorisch ook wat geholpen?
Ps: met Air is het niet echt een bochtenridder meer toch?
thegrolschfirm zegt
@sebasjuhh: ja gechipt naar 175pk-280nm. Wil met een paar jaar naar 240pk. Meer zou voor dagelijks gebruik niet meer leuk zijn. Is wel mogelijk trouwens. Airride doet niet onder voor een schroefset qua handling. Dit was geen goedkope kit, maar het beste wat momenteel verkrijgbaar is.
Soulmaster zegt
Ik vind het toch wel zo’n briljant karretje. 1 van de mooiste ontwerpen die er ten heden dage rondrijden op lands wegen..
Mijn jongste dochter rijdt in een.. je raad het al, knal roze abarth
oetelaar zegt
Mooi karretje! Lijkt me heerlijk om met zo’n mart te rijden. Veel plezier gewenst met je mooie wheels.
oetelaar zegt
* mart = kart
allesmetturbo zegt
Vette velgkeuze!
flik2punt0 zegt
Super dikke wagen heel erg mooi uitgevoerd! Hoeveel heeft ie al gelopen in deze staat?
thegrolschfirm zegt
@flik2punt0: nu 71k op de teller.
gemaskerdemuchacho zegt
Erg mooie wagen! Helaas zijn die Abarths nog best prijzig… Anders zou je denk ik nog een stuk meer zien in het straatbeeld..
thegrolschfirm zegt
@gemaskerdemuchacho: ze zijn zo gewild momenteel dat ik in de afgelopen 2 jaar eigenlijk geen afschrijving heb gehad. Ze worden behoorlijk veel ingevoerd, vanwege de lage geleverde aantallen in NL. Van 2008 tot en met 2011 slechts 200 originele nl-auto’s.
christiaan zegt
Erg mooi!
thomcarspotter zegt
Tof bommetje, erg strak!
michaelb zegt
Erg leuke bak! Maar haal in godsnaam die knuffel weg en die stickers. Daarmee declasseer je m direct naar gr8/petjes brigade.
thegrolschfirm zegt
@michaelb: Mijn Abarth heeft vorige maand op de GR8 International Car Show gestaan. Ik vind het mooi en het is mijn auto. ?
sezz zegt
@thegrolschfirm: Wat heb je hier al mee verschalkt bij het Ampelrennen.
Do tell…
rscamaro zegt
Prachtige bak, ik en mijn vriendin hebben hem uitgebreid bewonderd tijdens het Schaijk Car Event, een tijdje terug, en we waren er allebei verliefd op! Erg dik ding!
c63bs zegt
Godverdomme deze is dik, zoals ik al eerder liet weten bij je vorige post.