Interieurporn Peugeot 106 Rallye
Nieuwe stoelen, flocked dashboard, satchshift schakelsysteem, 6 punts gordels, OMP custom rolkooi, binnenkant opnieuw gespoten!
Nieuwe stoelen, flocked dashboard, satchshift schakelsysteem, 6 punts gordels, OMP custom rolkooi, binnenkant opnieuw gespoten!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
max038 zegt
Dik !! Ook nog iets veranderd aan de motor?
ring106rallye zegt
@max038: ja hangt een Citroën
C2 vts blok in (125pk)
xiran zegt
@ring106rallye: zijn dat veel aanpassingen?
ring106rallye zegt
@xiran: ja zijn veel aanpassingen, je kan er beter een 106 GTi blok inhangen, veel meer plug en play
suzikubelona zegt
@ring106rallye: gaat hard genoeg neem ik aan?
ring106rallye zegt
@suzikubelona: jawel, nu heeft ie 125pk op ongeveer 850kg. Aankomende winter wordt de motor aangepakt. Nu is ie intern nog standaard.
generalmotors zegt
Heel netjes gedaan!
jongenmetblokjes zegt
Ik ben toch altijd benieuwd wat zoiets als dit kost. Ben namelijk mijn bank rekening aan het spekken en ik zoek echt een leuke project auto.
ring106rallye zegt
@jongenmetblokjes: duizenden euro’s
shalomleon zegt
@jongenmetblokjes: dan heb ik een leuke voor je
randy zegt
@jongenmetblokjes: heb nog wel Saxo vts 16v wat een mooie basis is voor een project auto. Heeft al 140pk?
pietertjep85d zegt
Wow! Erg netjes, leuk project. Geniet ervan!
toniominestrone zegt
Kijk, daar hou ik van, iemand met oog voor detail, complimenten!
wiebe zegt
Heb je zelf dat dashboard gemaakt?
ring106rallye zegt
@wiebe: laten doen bij pro flock
ghost zegt
@ring106rallye: geinig spul dat flocken. Ik kende het maar had werkelijk geen idee hoe het heette, laat staan dat het redelijk hittebestendig is en zo makkelijk toepasbaar en betaalbaar.
arnoldproflock zegt
@ghost: het is zelfs toepasbaar op motordelen zoals inlaten en kleppendeksels
peugeotgti zegt
Nice..! Die blauwe tellers, een en al nostalgie.
gecko zegt
Ook semi slicks er onder of zie ik dat verkeerd
ring106rallye zegt
@gecko: klopt, Yokohama’s
isleofman zegt
Goed bezig zeg!
ring106rallye zegt
Thnx allemaal, vandaag tussen 18:00 en 19:00 uur was ie te zien op de Ring
Robbert01 zegt
Lekker zeg! Had nog nooit eerder een “geflocked” dashboard gezien.
Jantje_555 zegt
mooi man, maar ik had die panelen in de deuren ook geflocked
ring106rallye zegt
@Jantje_555: bedankt voor de tip, had ik zelf nog niet aan gedacht, wordt geregeld :)
ukbob zegt
Voordat dit geplaatst werd is Autoblog’s Casper voor de zekerheid even gewaarschuwd..?
ring106rallye zegt
@ukbob: watdan?
casperh zegt
@ring106rallye: @casperh houdt hiervan
allesmetturbo zegt
Nice! Doet me denken aan mijn oude rallye 1.3 8v :)
jack_abarth zegt
Neef van mij had een Peugeot 106 GTi, volgens mij hetzelfde blok als dat van jou. Hij heeft toen de injectie eraf gehaald, want daar zit de toerenbegrenzer in verwerkt bij een GTi. Vervolgens dubbele webers en throttle bodies erop. Daarnaast halfrace Kent Cam nokkenassen erin, spaghetti spruitstuk, cat er tussenuit. Weet niet wat de motor exact deed, maar schat ‘m toch zeker wel richting de 180-200pk’s. Dat gekke ding liep nagenoeg niet stationair, stotterde als een malle tussen de 2.000 en 3.800rpm. Maar vanaf de 4.000, trekken als een lier en over 9.500rpm gaan. Je kon ermee 125km/h halen in de 2e versnelling :D
jack_abarth zegt
@jack_abarth:
Deze nokkenas dus:
http://www.kentcams.com/product-details/305/Camshaft/Camshaft/PT54-Race–Suitable-for-TU5J4-engine/
stefanvts16v zegt
@jack_abarth: de toerenbegrenzer van een 106 GTI zit gewoon geprogrammeerd in de ECU, kan zo naar 7800-8000 rpm worden gezet. Heeft niets met de injectie/bobine te maken.
Er zit in de modellen vanaf ongeveer bouwjaar 2001 wel een complex stukje elektronica in de bobine, wat te maken heeft met (semi)sequentiële inspuiting. Daarom zijn de bobines van die laatste bouwjaren veel duurder dan die van de GTI’s van voor 2001.
blacksquad zegt
Gaaf!! Helemaal perfect
ds3thp zegt
Leuk project, maar vind het persoonlijk erg zonde!
Zou hem zelf lekker origineel houden en voor het circuit een 106 GTI als basis kopen!
roppp zegt
@ds3thp: je moet wat te zeuren houden, nietwaar?
bofkont zegt
Vind het eerder zonde, zie liever een volledig originele nette, die zijn veel schaarser en die gaan ook nog serieus geld waard worden.
jack_abarth zegt
@bofkont:
Die mening deel ik volledig met je. Als je een engine-swap doet dan had hij inderdaad beter een 1.1 als basis kunnen nemen.
ring106rallye zegt
@bofkont: de 106 is niet gebouwd om geld waar te worden. de 106 is gebouwd om puur trackdays te doen. “per ongeluk”is ie wel erg mooi geworden :)
mashell zegt
Een 106 Rallye die zijn naam waardig is.
rufctr01 zegt
Mooi gedaan, een leuk speledingetje!
JvT zegt
Erg gaaf! Keep it clean ;)
rscamaro zegt
Mooi man! Blijft toch leuk zo’n klein scheurijzer. Ziet er goed uit!
mrmiyagi1982 zegt
Dikke like!
mynameisjeroen zegt
Leuk man. Ik ging vroeger met mijn 106 XSI over de Ring. Mooie tijd was dat. A.s. zondag weer een Ring dagje in de agenda staan, maar ik ga met mijn Lexus de baan niet meer op:-)
amghans zegt
Wat een on-ge-lo-fe-lijk geinig ding, veel repsetc voor mensen, die het geduld, de kennis en de passie hebben om zo’n ding te bouwen. Hoop, dat-ie net zo goed rijdt als-ie eruit ziet, dan gaat-ie als een malle. Veel pret mee gewenscht, topkarretje !
jeanwillem zegt
Kan het kloppen dat ik deze auto vandaag op Zandvoort rond heb zien rijden?
ring106rallye zegt
@jeanwillem: klopt tussen 17 en 19uur reed ik op Zandvoort
peug206 zegt
Pooooornnneeeeeaaaaauu ?????
pinut187 zegt
Heel dik gedaan, respect!