Alfa Romeo Giulia Sprint GT Circuit park Zandvoort donderdag 21 juli j.l.
Zo loop je over de paddock van het Circuit Park Zandvoort en spot je deze waanzinnige strakke Giulia Sprint GT. Met een raamband Scuderia del Portello Alfa Romeo.
Zo loop je over de paddock van het Circuit Park Zandvoort en spot je deze waanzinnige strakke Giulia Sprint GT. Met een raamband Scuderia del Portello Alfa Romeo.
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.
87 PK? Lijkt me een beetje weinig.Zeker gezien de Autodelta sticker. Ziet er verder natuurlijk prachtig uit.Mooie kleur rood ook.
@Alfarobert: Deze beginnen hun leven meestal als standaard guilia en gezien het gezeur dat je er bij krijgt als je het juiste vermogen op papier wil hebben neemt niemand daar de moeite voor.
87pk uit een 1300 is trouwens alsnog niet slecht in begin jaren 70.
@Alfarobert: Klopt wel. De standaard GTV 2 liter redde het ook met 130 pk, en dat voelde onderweg niet aan als te weinig. Auto’s hebben tegenwoordig veel te veel vermogen aan boord; nergens voor nodig.
@oxymoron: veelste veel?? Veelste zwaar zal je bedoelen. Auto’s van tegenwoordig zijn net een stel dikkerds die proberen hard te lopen. Geen gezicht x(
@oxymoron: denk dat je niet moet vergeten dat auto’s tegenwoordig ook veel meer wegen
Ja dat is echt mooi.
Wat een prachtig ding!
Staat heeel hoog op het wenslijstje, maar een iets gewonere uitvoering is wellicht nog wel haalbaar over een paar jaar.
@helemaal standaard uitvoering is een stuk duurder..
Leuk die dunlops..
Wat een plaatje zeg!
Wat is dit geweldig zeg! Zodra ik een huis met garage heb komt er een race klassieker in te staan, heerlijk!
Wat een droomauto
Prachtig! Wat ik me af vraag: is er een reden voor dat Alfa in die tijd een aantal auto’s van vierkante kentenplaten voorzag?
@joppe: Vierkante platen achter waren vroeger meer regel dan uitzondering.
Wat daar de exacte reden van is weet ik zo niet, maar aangezien de auto’s vroeger veel smaller waren past het veel mooier.
@GWBoes:
Was verplicht in Italië, klein plaatje voor, vierkante plaat achter. Hetzelfde gold voor witte knipperlichten voor en zij-knipperlichten op je voorspatborden
Hier een Renault 16 uit die periode :
http://www.r16site.com/stories/MarcoB/r16_2.jpg
http://www.r16site.com/stories/MarcoB/r16_8.jpg
@desjonnies:
Idd!
Nu je het vermeldt; de BMW ’02 reeks werd in Italië ook geleverd met witte knipperlichtglaasjes vooraan.
Wist niet dat het uit een wettelijke verplichting voortkwam.
@joppe: in die tijd kon je voor ook vierkante platen plaatsen. Toen had je zogenaamde rally-bumpers die uit twee delen bestond en in het midden ‘bumperloos’ was. Daar kon dan precies die vierkante plaat tussen (zoals de 128 rally, Escort Mexico).
Is die anders dan een gtv uit 1972?
Wat voor kleur is hij nou? Iedere foto is de kleur weer anders.
@clarkson: alfa rood.
@clarkson: Rood.
@clarkson: paars met witte stippen
waarom geen foto van de motor ?
Ik heb even een momentje met mezelf nodig
Even een schone onderbroek aantrekken… geweldige spot!
Mooi hoor!
Prachtig ding!
Wauw, wat een plaatje! Goed dat er ook gewoon mee geracet wordt
Wat een beauty, zwak voor deze schitterende Alfa!
Prachtig ???
Zo wil ik ook een alfa! Wat een plaatje :)
Wat een prachtplaten van de voor mij mooiste (voor de ‘gewone’ mens betaalbare) auto ooit. Dank hiervoor, mijn dag is top!
Vind hem ook schitterend.
Ik hou wel van oldtimers in race-trim.
Vooral als het een compacte RWD betreft zoals deze of een Escort, BMW ’02…
zit idd een 2 ltr in met ongeveer 160-175 pk
Prachtplaten van pracht wagen!
Mannen bedankt allemaal voor de positieve reacties, Robert_Heester natuurlijk ook bedankt voor het posten!
Jullie kunnen ons natuurlijk ook direct vinden via FB MotorsportMediaNL en de website die in het watermerk te vinden is!